Chelsea har trukket Sparta Pragua i EL
http://www.bold.dk/nyt/Ajax-op-mod-FCK-draebere-i-EL
Som i kan se på linket, så har vi trykket Sparta Pragua. De var i gruppe med Lyon (gruppevindere), Athletico Bilbao (sidste års sølvvindere) og Hapoel Kiryat fra Israel.
Deres trackrecord var 2 sejre, 3 uafgjorte og 1 nederlag med en målscore på 9-6.
Deres eneste nederlag var i første kamp på 2-1 til Lyon (i Frankrig).
Personligt ser jeg dem som en overkommelig modstander, men kan forestille mig at de er svære at bryde op (bare se 3 uafgjorte kampe).
Spørgsmålet er også hvor meget denne turnering skal veje. I min optik er PL #1. Derefter FA cuppen, så EL og til sidst Capital One
Skal siges at vi møder dem i Tjekkiet d. 14/2 og returen er på Broen d.21/2
Kommentarer
Fin lodtrækning. Med Europa League skal vi selvfølgelig spille for at vinde, men det skal ikke gå ud over Premier League. Vi undgår lange ture til Rusland, Ukraine, Tyrkiet, Portugal osv., hvilket er vildt positivt i forhold til trætheden op mod weekendens Premier League kampe. Hvis det bliver Ajax kan det godt blive to gode kampe, imens det jo slet ikke er en lang udebanetur. Senere hen håber jeg på at trække Liverpool, Newcastle eller Tottenham.
DOH! Ja, Pragua er i tjekkiet! Flot Michael. Jeg tænkte på Sparta Moskva :D.
Tak for det, retter det lige til :)
Det er en god lodtrækning. Mener det er marginalspillernes chance for, at vise hvad de kan. Selv et reservefuldt chelsea mandskab skal efter min mening kunne slå Sparta Pragua. Men ja selvfølgelig skal vi gå efter denne turnering, men synes ikke, det skal være på bekostning af PL. Kval. til CL næste sæson må være første prioritet. Mesterskabet ser lidt svært ud nu, men der mangler selvfølgelig stadig en halv sæson.
easy win, også selvom vi stiller op med marginalspillerne.
Det bør være en form sag, selvom man aldrig bør undervudere modstander, meeeeen... Stemmer også for at man udtager nogen unge spillere til de 2 kampe.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 7. | Sunderland | 38 | 54 |
| 8. | Brighton | 38 | 53 |
| 9. | Brentford | 38 | 53 |
| 10. | Chelsea | 38 | 52 |
| 11. | Fulham | 38 | 52 |
| 12. | Newcastle | 38 | 49 |
| 13. | Everton | 38 | 49 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 26 | 6 |
| C. Palmer | 17 | 7 |
| E. Fernández | 17 | 13 |
| Pedro Neto | 16 | 10 |
| N. Jackson | 11 | 4 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

hmmm er det mig der har misforstået noget her ? Kan ikke rigtig se hvorfor vi skulle spille i rusland når Sparta prag er et tjekkisk hold ? Men udover det er det en super lodtrækning, tror det bliver en walk over. Og efter venter ajax nok, så det skal nok blive en spændende kamp :)KTBFFH !