Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Chelsea - Newcastle 8/2/2014

Hvor: Stamford Bridge
Hvornår: Lørdag kl. 16:00
Kan ses: på TV3Plus

HÆVNENS TIME!!!

Ja, jeg vælger at lægge sådan ud - for hvad er der ellers tale om. Sidste gang vi mødte Newcastle, var 2. november 2013 og vi endte med at tabe kampen 2-0 på mål af Yoan Gouffran og Loic Remy.

En kamp, hvor vi alligevel var mere presset end dem (til dem som vil have hele kamprapporten, læs mere her http://www.premierleague.com/en-gb/matchday/matches/2013-2014/epl.match-report.html/newcastle-vs-chelsea )

Nå, det kan vi jo ikke have hængende over os. Især ikke efter at Cisse lavede det fantom mål imod os tilbage i 2012. Puha. Nej nej, disse Magpies skal føle Jakalen Joses jumbo evner... mesteren Mourinhos majstetiske planer.

Vi står rigtig godt til denne kamp. Vi kommer netop fra en sejr over City - godt nok kun på 0-1, men den kamp kunne og burde have endt med 2, 3 el. 4 mål i vores favør. Det var klassespil og der blev kæmpet for hinanden.

Magpies kommer derimod med et ydmygende nederlag til Sunderland på hele 0-3. Ja de tabte på hjemmebane.

Og ikke nok med det, de har netop solgt deres midtbanemotor Cabaye samt har følgende skader på listen:
Cheick Tiote (midtbane)
Fabricio Coloccini (forsvar)
Yoan Gouffran (angriber)
Papiss Cisse (angriber)
Loic Remy (wing) (stjerne) (2 kamp ud af 3 ban for rødt kort)

Som i kan se, så er flere af deres 1 holdsspillere ude i kampen mod os.

Magpies var jo kendt og stærke i en periode med Alan Shearer på holdet og stærke i England, men efter 1 enkelt sæson i The Championship (hvor undertegnet scorede en del penge på at satse på dem som vinder i deres kampe, de vandt alt næsten), er de vendt tilbage og residerer i midten af tabellen (8 plads).

Jeg vil dog ikke sige at vi har andet at byde på end en sejr. Stærk selvtillid, stor vilje til at kæmpe samt ingen skader (Torres tilbage til træning, MvG stadig dog, men ikke 1 holdsspiller), hvor de i modsætning er tungt ramt.
Derudover, så er vi på hjemmebane... alle odds er med os!

Jeg forudser en 2-0 el. 3-0 sejr. Dog bliver 1 mål svært at få, da de nok kommer i en 10-0-0 opstilling og forsøger at få 1 point.

CMON CHELSEA!
12 år siden
2173 visninger

Kommentarer

Dwise12 år siden
PL vindes på udebane og tabes hjemme. Vi skal have tre point med fra denne kamp. Newcastle blev slagtet i lokalopgøret mod bundholdet Sunderland, som dog har fået en opblomstring, i sidste runde, så de er bestemt mulige at slå. Når man samtidig kigger på de spillere, som Michael har lavet en liste med, så er det heller ikke Newcastle i deres stærkeste formation. Det skal give 3 point, det kan ikke være anderledes :)
Lampard12312 år siden
Rigtig rigtig flot kamp af os!

Hazard holdkæft hvor er han god. Det er jo grotesk han ikke har fået i måndenspiller endnu.. Men hvis han fortsætter sådan som han har gjort i febuar. Så skal han nok få den.

Jeg var virkelig imponret over det kvalitet vi spillede i dag!
BlueFan12 år siden
Og City og Arsenal smed point. Kan ikke være en bedre PL dag! :-)
Michael8212 år siden
Ja - og Utd er da helt på skideren lige nu.

Lidt komisk sæson.

For det første - så håber jeg nu på onsdag at Utd vinder (de møder gunners). Derudover så håber Utd fans vel at City kan slå Sunderland i Carling Cup finalen... for City skal allerede i europa, så går pladsen fra Carling Cuppen jo videre til ligaen... og det er lige før at det er den livline som Utd har brug for :D

Det er lidt tragikomisk
Elholm8912 år siden
Korrekt mig hvis jeg tager fejl - men jeg mener at hvis vinderen af en pokalturnering kvalificere sig til europæisk fodbold via ligaen, så går pladsen videre til den anden finalist. I dette tilfælde Sunderland (hvis City da vinder).
Michael8212 år siden
Elholm - det gør sig gældende i FA cuppen, men Carling Cuppen er anderledes :)

http://www.premierleague.com/en-gb/fans/faqs/who-qualifies-to-play-in-europe/

"Should the FA Cup winners, runners-up (if applicable) and the Football League Cup winners already have qualified for Europe, their place goes to the next best placed clubs in the Premier League."

Du kan selvfølgelig læse det hele inde på siden, men tog kun lige det vigtigste :)

Næste kamp

Ingen planlagte kampe

Forrige kamp

Sunday 15:00
Premier League Premier League
SunderlandSunderland2 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.
7. Sunderland3854
8. Brighton3853