Chelsea vs Manchester City
hej
jeg tror at chelsea kan vinde hvis vi spillere som vi gjore mod Napoil.
Men nu skal der også meget mere fokus. City har jo kun de 4 nederlag
mens Chelsea har 7. Manchester United er 1 point før City i Barclays Premier Laegue. Det overrasker mig at City har tabt til Swansea?
Men vi har jo givet dem et nederlag.
Kamp: 21.3.12
Hvad er jeres mening?
Kommentarer
Jeg vil gerne se denne opstilling mod Man City.
Bænk: Malouda-Lukaku-Sturridge-Romeru-Cahill-Hillario.
Tror vi vinder cirka 2-0.
PT@-ChelseaLampard: hvorfor ville du sætte kalou på C.O.M, når du kan bytte ham med Lampard, altså jeg har set Lampard ude i kanterne, og det fungere altså bare ikke. Og jeg kan ikke se hvorfor du nævner at Kalou skal have en stor change til at score mål, fordi det er jo ikke nødvændigt at han bare skal score, og jeg tror ikke at han for så meget ud af det, når han er offensiv, eller måske gøre han? Og er det endelig nødvændigt at du sætter tal bag spillernes navne.
Undskyld hvis jeg har været for hård mod dig, men jeg forstår bare ikke din menning!
Jeg ville meget gerne høre, om du kan uddybe det noget mere!
Jeg tror på en 2-2, city er inde i en mindre god stime, og vi er lige kommet ind i en god en, Tror på at Drogba score, og Sturridge.
@chelseafan17 Er bange for at opstillingen bliver lidt for offensiv hvis Lampard og Ramires er de to mest defensive på midten. Ingen af dem er holdende midtbanespillere som Essien, Mikel, Romeu eller for den sags skyld Meireles er.
Tror på denne opstilling... City spiller hurtigt og vores forsvar skal stå dybt.
1-1 eller 2-1 til os!
Bænk:Turnbull, Ivanovic, Betrand, Malouda, Torres, Lukaku og Kalou.
Det gør mig en lille smule mobset at Luiz altid er midterforsvarer. Så smid ham da ud på backen eller midtbanen, når det næsten er i deres fælt han er bedst og ikke vores, selvom Ivanovic ville nok være mere realistisk at smide ud på backen.
Resultat 1-2 til City: Lampard scorer ved omkring pausefløjtet. Agüero udligner efter 70-80 minutters tid, mens Balotelli gør det onde ved os i overtiden.
@chelsea2101: hvorfor Ramires på venstre. Hvis Ramires skal på kanten ville jeg anbefale højre side da man med højre ben i venstre side, skulle kunne drible ind i banen hvilket Ramires ikke er chelseas bedste man til. Det der gør det lidt extra åndsvagt er at vi har Mata til venstrekanten, selvom mange hellere ville se ham i offensiv midt, men det er bare min mening. Desuden har vi Lamps til den offensive midtbane.
tor på en 2-1 til chelsea målscore drogba sturridge :)
Jeg vil sige jeg har ikke set Chelsea spille idag. Derfor kan jo ikke helt finde ud af om I mener Kalou skal starte inde, eller han skal sidde ude. I mine øjne og optik har Di matteo gjort det nødvendige og lade de erfarne starte inde. Derfor er start som følgende:
Jeg så dog gerne han ville benytte Oriol som 2. valg istedet for Mikel.
Bænk:
Oriol, Torres (dejligt at se ham vise noget selvtillid), Malouda, Bosingwa, Cahill, Turnbull, Merielse (;S).
Vi vinder 3-2.
Drogba 1, 1 Sturridge, Torres laver 1 i overtiden
Jeg mener vi skal spille 4-2-3-1, da det i de andre kampe med RDM har haft succes med det.
Selvfølgelig Cech i målet.
I midterforsvaret synes jeg det skal være Luiz og Terry, som mod Napoli. Cahill spillede ikke en god kamp idag. Han så usikker ud mange gange. Luiz har udover ved 3-1 målet Napoli scorede i den første kamp været klasse siden årsskiftet. Terry er anfører og bare stabil. Bran på højreback. Aldrig Bosingwa. På venstreback så jeg helst Bertrand, men det er ikke realistisk at han får chancen i en kamp mod Shitty.. Så er Cole jo selvfølgelig alternativet.
Mikel og Lampard på de to defensive cm\'er. Lampard spillede en fremragende kamp mod Napoli. Det gjorde Meireles også idag, men alligevel har Lampard haft et højere niveau i de store kampe. Grunden til jeg har Mikel i stedet for Essien, er at jeg synes Essien ser lidt \"slidt\" ud. - Allerede. Altså han trækker sig lidt i tacklingerne, lunter tilbage, osv. Mata har jeg på den offensive. Mener klart han er best derinde. På højrekanten Ramires. Det kunne have været Sturridge, men her på det seneste har han været alt for selvisk. Dribler og skyder alt for meget. Han passer iøvrigt heller ikke så godt til 4-2-3-1, da kanterne har mere defensivt arbejde end i en 4-3-3. Ramires derimod passer bedre. Har et enormt løbepensum og er god til at spille simple afleveringer. Torres vil jeg gerne se på venstrekanten. Han spillede klasse på højre mod Napoli og klasse i dag fremme. På venstre kan han trække ind i banen og afslutte.
Drogba fremme. Han skaber plads, og har været klasse efter AVBs afgang.
Sådan må det blive: 1-0 til The Blues
Kunne godt forestille mig vi stiller således, og det er nok mest realistisk at Drogba starter inde, frem for Torres.. Men giv ham nu det kadu- at han spillede fantastisk imod LeiceSTAR.
Jeg håber at se Sturridge på kant, med Ramires og Ivan til at følge op. Med flyvende rotation med Mata/Kalou/Sturridge/Torres, som vi efterhånden har set det virker :) !
Manchester City: 1 - 2 Chelsea Football Club
Torres 1, et hurtigt mål (+ 1 assists), Mata 1
Vil vædde på at Silva gør noget grimt ved os :(
Jeg mener, at vi skal lægge ud for fulde gardiner og overraske Mancester C. en sejr på 2-o eller 3-1 er ikke urealistisk.
2-1 drogba og Sturridge laver et hver
Nyheder: John Terry & Oriol Romeu er begge sat af holdet mod M.City, for at de skal være klar til Tottenham på lørdag :)
Att: Steen
De skulle begge være småskadet, så de er ikke bare sat af for at være klar :)
Prøv nu for hel.....Luiz mere offensivt.
Så er det idag, at vi tager point på Shitty ground. 1 point er vel fint nok, ud fra deres imponerne hjemmebane stats, 14 kampe og 14 sejre (!) Men vi gav dem deres første PL nederlag, og City er lidt vingskudt i tiden, og de skal frem over isen, for ikke at sakke bag ud mod United. Chelsea er i mine øjne ikke favoritter op til kampen. 1 point som udgangs punkt er vel fint nok ude mod City, men hvis Chelsea skal op efter Arsenal, så er 3 point jo kravet og Chelsea forventer man vel altid at man vinder eller forsøger.
Jeg tipper 1-1
Terry og Romeu er ikke klar til aftens kamp..
Værsgo drenge, der har i opskriften.Vi vinder 3-1. Kommer foran 3-0... og til sidst får City et heldigt mål på et ufortjent straffe
Må erklærer mig fuldstændig enig med Michael.. Den ville jeg gerne se opstilling
Jeg er sku også enig med Michael
Lad os så få en sejr til!!
2-2
drogba og lampard scorer
Er der nogle der kan hjælpe med et link til livestream :D?
Fandt lidt her:
http://www.firstrowsports.eu/watch/81471/1/watch-chelsea-tv.html
http://www.firstrowsports.eu/watch/114591/1/watch-manchester-city-vs-chelsea.html
Steen nu må du snart få dig et fjernsyn :D
Awekat: derhjemme har jeg det fineste fjernsyn med alle kanalerne, men vi bygger ud i forretningen - hvilket betyder jeg sidder 5 dage om ugen i den anden ende af Danmark og say hallo to hotel rooms :)
Vi starter sådan:
Cech.
Ivanovic - Cahill - Luiz - Cole.
Mikel - Lampard.
Ramires - Meireles - Mata.
Torres.
Det er helt sikkert de 11 spillere, men placeringerne er gæt fra mig :-)
Steen:
Det er er okay :-)
http://www.jm-tv.co.uk
Lidt ærgeligt resultat, men jeg mener ,at det var en godgent præstation.
For at være helt ærlig, så var det fortjent at City stak af med de 3 point. Jeg syntes det var lidt ærgeligt, at Essein laver den brøler og smider sine små tykke hænder op, og de får et straffespark ud af det... Havde de ikke fået \"hul på bylden\", havde Chelsea gået fra Etihad Stadium med 3 point og en 1-0 sejr.
Jeg syntes Manchester City spillede spillet, og da vi gik defensiv-mode, (som hele tiden?) så var det tydeligt at se, hvis vi prøvede at få bolden væk, vupti - der var ingen Chelsea spillere fremme og den éne der var der, Torres, havde intet at få hjælp af?
Synes det var fortjent City sejre, det var tydeligt at de var klar, Chelsea pakke sig godt ned og ved godt hvis man kommer for langt frem kan man få ørne i maskinen. De forsvaret sig nu godt nok, Cahil og Luiz var grunden til vi ikke var bagud samt Cech som altid står godt. Ivanovic udgik med skade, men han var lige som Bosingwa og Cole, så var de ikke særlig gode. Midtbanen tabte vi kampen på, der kom Chelsea aldrig frem til noget. Men det hurtige spil City kan spille, der kan man næsten ikke dæmmer op for, og de skete desværre kort før tid, for det ene point kunne være \"guld\" værd i den sidste ende og så kunne vi havde ødelagt City\'s hjemmebane rekort..
Altid ærgeligt at tabe, men når man over en hel kamp var under pres og spillet som man gjorde, alt i alt, City var det bedste hold igår..
Nu må i altså lige tage jer sammen! Undskyld, men jeg bliver sgu lidt harm når jeg ser jer skrive \"Chelsea fortjente intet\", \"Chelsea var tamme\".
Hvis jeg siger, Napoli, Leister, City, Tottenham, Benfica... på under 2 uger!?!?! Selvfølgelig skal RDM passe på spillerne!
De er jo vold trætte. Han går ind til Citykampen velvidende om at City vil blæse til angreb (hvis de skal holde trit med United).
Så han spiller defensivt spil. Hvad havde City at byde på i hele kampen (indtil straffesparket)?? INTET! Balotellis chance kom pga. en fejlaflevering. Nasris skud på overliggeren var bare godt gjort af ham.
Ellers prøvede de langs midten... uden held. Indlæg tog Cech og Luiz sig kærligt af. City havde NADA!
RDM havde læst dem og hvad de ville. Så ville han i stedet slå til på kontra og omstillingsspillet!
Undskyld mig, men jeg er sgu fucking træt af at læse Chelseafans rundt omkring sige \"vi skal gå ind for at vinde\".
Ja, det skal vi... men når vi er det eneste hold i toppen som stadig er med i FA cuppen, CL og kæmper med om PL, så skal vi sgu fordele kræfterne! Du kan ikke bare blæse til angreb i hver kamp! Især ikke på så kort tid! Hvorfor fanden tror folk at RDM roterer som han gør?
Jeg er ikke et sekund i tvivl om Spurs kampen!
I går, hvis ikke Essien havde løftet armen (ved ikke om han valgte at be til Gud i samme øjeblik eller hvorfor han gjorde det), så er jeg næsten sikker på at vi havde holdt 0\'et.
RDM gjorde det helt rigtige i går. Jeg håber dog at han vælger en 4-2-2-2 mod Spurs netop for at forsøge sig med begge angribere (Drogba/Lukaku, Torres/Sturridge eller en anden kombi) og for at spare nogle af midtbanespillerne og give flere angribere spilletid.
Sorry, men kommer sgu i dårligt humør af at se hvad i skriver. For tydeligevis så vi ikke samme kamp
@Michael82: Du har helt klart en pointe. Men når det er sagt, var der op til flere spillere, der spiller LANGT under niveau - også selvom de er trætte og har mange kampe i benene. Men sådan er det at spille på allerhøjeste niveau. Hvis du vil være mester og have ambitioner om at vinde alle turneringer man deltager i, så må spillerne yde når de er på banen. Og der var folk, som ikke spillede mod Leicester, der gjorde det mildest talt horibelt!
Han valgte at satse på en 4 - 2 - 3 - 1 uden 1 eneste kantspiller?!
Hvis spillerne var for trætte, så er det vel forkert disponeret. Her er hvordan jeg vurderer spillernes indsats:- Meireles spillede en god kamp mod et Championsship hold, men han viste hvor lavt hans bundniveau kan være. Han havde næsten ikke en korrekt aflevering.
- Mikel gjorde det udmærket. Han var på banen for at slås med De Jong & Toure... - Mata fik intet at arbejde med, men kæmpede flot defensivt og var tit helt nede og hjælpe med at forsvare.
- Lampard så man ærlig talt ikke meget til - og specielt ikke i rollen som offensiv midt bag Torres.
- Torres kæmpede fantastisk i den tid han var inde og havde også flere gode aktioner.
- Cole var bare helt væk.
- Ivanovic/Bosingwa var helt væk.
- Cahill + Luiz gjorde det glimrende, og kunne næppe have gjort meget anderledes.
- Cech var super.
- Ramires lignede en spiller, der ikke anede hvor han var eller hvad han lavede.
- Essien spillede en forfærdelig kamp. Hænderne over hovedet i straffesparksfeltet og flere fejlafleveringer.
- Drogba gjorde det udmærket i den tid han var med.
Uanset om man er chelseafan eller ej, kan man ikke påstå at vi havde fortjent at vinde. Men vi prøvede at spille kampen ud fra defensivt oplæg, og kæmpede maksimalt for at holde vores 1-0 føring, hvilket jeg synes er fint nok, mod City som ikke har tabt på hjemmebane. At flere spillere så samtidig rammer bundniveau, er så bad luck. Det er svært at sige om vi havde vundet eller spillet uafgjort, hvis ikke de havde fået straffe. Men vores drenge så lidt opgivende ud efterfølgende.
Michael: Vi så tydeligvis ikke samme kamp :) Selvom jeg godt kan se hvor du vil hen med dit indlæg, og forstår godt hvorfor du får savsmul i din mund af det du læser, men om du vil det eller ej, så var det et Chelsea hold på banen, som hverken ville vinde eller kæmpe for det ene point. (overall).
Der var enkle der gjorde det godt, og heri skal vi pointere at uden Cahill/Luiz havde vi tabt den kamp større, sammen med Cech. Jeg kan slet slet ikke se hvordan du seriøst kan fremhæve 14 dages kampe som en pointe over at spillere der sidder i rotationskæden skulle gøre den forskel? Vi bør have kæmpet for det ene point, da de udligner på Essein\'s mega brøler!
Jeg er lidt tilbage til bussen der ikke stopper ved Fernando-street. Hold nu kæft hvor var Ramires ringe? Jeg sad og slog mig selv på låret og råbte og skreg over hans manglende udsyn i City kampen!
Ja - der er mange kampe der skulle spilles, og syntes Awekatten kommer med nogle rigtig gode argumenter for Chelsea\'s nivaeu omkring ønsket at deltage aktivt i alle turneringerne. Noget andet er the-cool-cold-faqs og præstationen igår aftes.
Med det sagt - kampen er lagt bagved os. Hvordan får Di Matteo så noget ud af nederlaget? Hvordan får han holdet på rette vej til weekendens store udfordring?
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 7. | Sunderland | 38 | 54 |
| 8. | Brighton | 38 | 53 |
| 9. | Brentford | 38 | 53 |
| 10. | Chelsea | 38 | 52 |
| 11. | Fulham | 38 | 52 |
| 12. | Newcastle | 38 | 49 |
| 13. | Everton | 38 | 49 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 26 | 6 |