Chelsea vs. West Bromwich
Hey Blues.
Vi mødte Bolton i sidste weekend, og gik derfra fyldt med selvtilid. Vi vandt 3-0, på en række flotte mål! Jeg så ikke selv kampen, men så vidt jeg kunne læse mig til, viste vi masser af styrke og vilje til sejren! Selv de skarpeste tunger i den journalistiske verden, havde positive vendinger om resultatet på Stamford Bridge i lørdags.
Hvordan kan vi vende dette til en succes rate? Hvordan bruger AVB den fornyende gejst til at hente yderligere 3-point i Premier League?
Kamp information:
West Bromwich Albion FC vs. Chelsea FC
Stadion: The Hawthorns (max 28.000 tilskuer)
Tid: 15.00 kick-off
Hvordan tror i AVB vil stille hold? Hvordan vil kampen forløbe? Hvad ender slut resultatet med, osv., af hvad i nu alt har på hjerte omkring kampen og hvad der venter os! :)
Kommentarer
Luiz ville jeg hive op på en defensiv midtbane da han er lidt uerfaren og laver fejl undtagen i offensiven. Man kunne også lade Mikel og Luiz bytte plads så Mikel bliver centerforsvarer da han i sin Chelsea tid aldrig har scoret i PL (ret mig hvis det ikke er rigtigt) og bidrager lige så meget i offensiven hvis ikke mindre. Mikel er også en fremragende tackler.
Resultat: 0-2 til Chelsea mål af Cole og Drogba
Forestiller min en meget svær kamp på The Hawthorns. Vil gerne lige pointere at West Bromwich ligger på 13-pladsen. Sjovt nok har de faktisk været betydeligt bedre på udebane end på hjemmebane! Dejlig statisik at få at vide inden sådan en kamp.
Jeg er bange for at Drogba ikke når at blive klar til kampen, og er derfor den eneste grund til jeg indtil videre ikke har ham i min startopstilling. Vi ved det nok senere hen på ugen :)
Dejlig optimisme i @skib97\'s forudsigelse. Jeg tror ikke at den gode Ashley Cole har scoret siden 2010. Men lad os da endelig håbe at det kunne ske mod West Brom ;)
Hvis Drogba er klar vil jeg gerne sed en her, ellers vil jeg rykke sturridge på toppen, smide kalou ind på en kant. Eventuelt prøve Lukaku på toppen
Synes opstillingen ser meget fornuftig ud, du kommer Awekat..
Samme opstilling som imod Bolton.. Det fungerede super! Og for engangs skyld kunne midtbanen også finde ud af det! Det kørte virkelig for dem... og tror AVB har fundet sin Startopstilling ;-)
3-0 igen... Drogba 2 (hvis han bliver klar) og et fra Ramires
Var lidt rygter idag om at AVB til en portugisisk radiostation hentyded til at han ville bruge Mata som en ordentlig 10\'er, bag angriberen, og det efterlader en plads på venstre, og siden jeg ikke kan fordrage malouda vælger jeg Kalou. Luiz kunne sagtens være angriber siden han er bedre til at score end at forsvare, det er dog kun forsjov jeg har lagt ham der.
Tror sku på en 2-0, sturridge og Lampard
P.S så sagde AVB os noget om at han var interesseret i Hulk og Moutinho, ved ikk om det passer men lyder interessant.
Jeg håber at se Betrand på banen i løbet af anden halvleg og håber vi starter inde med Oriel og Stuart Little aka. Sturridge :) Droggy hvis han bliver klar, ellers start dog inde med Lukaku! Evt. Torres med 25 minutter tilbage, til at give ham chancen for at få hul på bylden. (Jeg håber han bruger backsene noget mere offensivt igen.)
Jeg tror Boas stiller med præcis samme opstilling som mod Bolton, hvis ellers alle fra den kamp er klar til at spille mod West Brom.
@Goldforce - Jeg tror ikke at han stiller med nogle af de unge til den her kamp. Synes det ville virke mærkeligt hvis han allerede i første kamp efter en sejr, begynder at rotere med spillerne, det giver jo ingen kontinuitet.
Jeg tror Chelsea vinder 3-1.
WBA er et hold som Chelsea SKAL kunne tæske!
Så jeg tror på en 3-0 sejr. 1 Lampard scoring, 1 Mata scoring og 1 Cahill scoring.
@WilliamB er helt klart enig i hvad du siger. Villas-Boas har simpelt hen ikke en lang nok tråd til at smide de unge ind i startopstillingen lige nu. Det bliver de rutinerede der skal skaffe resultaterne i denne sæson, uanset hvor meget vi har lyst til at se Lukaku, Bertrand osv :) Selvfølgelig kunne det da være rart at se dem komme på banen hvis alt går som det skal.
Hvorofor Blue4Life & William, hvorfor tror i at hans tråd er for kort - hvad skyldes \"hans\" beslutninger på de valgte spillere. Kan det skyldes presset fra ledelsen, eller er det eksterne påvirkninger? (jeg har selv min ide til dette... men vil bare høre jeres!)
Bænk: Kalou, Lukaku, Malouda, Mikel osv..han skal stille op med de stærkeste fra start.. og han skal brug Essien!!
@Steen Jeg tror på at Villas-Boas er her i næste sæson, men der er ingen tvivl om at han har en kort tråd. Dårlige resultater og ret åbenlyse problemer i omklædningsrummet har gjort at han er jagtet i medierne og muligvis også en smule af den gode Abramovich. Mod Bolton viste Lampard hvilken en klassespiller han er. Essien har også været udemærket. Ganske enkelt. Villas-Boas er nødt til at bruge disse rutinerede spiller for selv om de måske ikke er hans foretrukne spillere, så er det dem der kan redde hans job.
Jeg er enig i Blue4Life\'s mening her. Hvis de vinder igen over WBA, så bliver det også den foretrukne startopstilling for resten af sæsonen.
@Steen, og ja Boas bliver jo presset fra nærmest samtlige mulige magter: fans, bestyrelse, spillere og medier lader det til, så han starter med de samme elleve tror jeg. Men hvad er din teori, som du nævner, så Steen?
Lad os da håbe på et mål fra Cole. Jeg synes bare det er kedeligt at sige \"Mål af Mata, Sturridge og Drogba\" det er oplagte målscore og de score jo næsten i hver kamp. Hvis man fik ret i Sturridge Mata og Drogba så er det jo mere eller mindre heldigt, men at satse på Cole, Uhadada. Hvis jeg fik ret i det så kender jeg en som ville skrive \"HVAD SAGDE JEG\" :-)
@skib97 Ja hvis man har satset på Cole som målscorer og det så sker, så er det bestemt ikke dårligt satset :-D
Tror det kommer til at stå sådan der. Sturridge er måske ikke med, men det er pga. den lille skade han fik i landskampen.
Jeg er desuden i tvivl om hvorvidt Ivanovich eller Bosingwa starter inde da West Brom ikke er det mest offensive hold.Jeg tror uden tvivl at vi vinder 2-0 eller mere. Mål af Lampard og Sturridge
Jeg tror desuden at Lukaku bliver skiftet ind i løbet af kampen og måske også Romeu/Mikel. Muligvis også Torres (hvor han så ville skifte til at køre 2 angribere)
William: Jamen jeg er stort set enige med jer i, hvorfor han er presset på de punkter han er. Jeg har svært ved at se hvorfor han ikke skulle kunne føle sædet under ham var blevet akut varmt. Onde tunger gør det bestemt heller ikke lettere for ham, at journalisterne jagter ham som gamle mænd på en varm bade strand.
Jeg tror/har en idé om, at han er nødsaget til at ty til ældre, mere erfarne spiller, af den årsag, at han skal skabe et resultat i hver kamp fremad rettet i sæsonen, hvis han vil beholde hans stilling til næste sæson i Chelsea Football Club. Jeg tror at bestyrrelsen i CFC lugter blod, og de har en forhåbning/forventet resultat der lød, før sæsonen gik i gang, med AVB som nytilkommende leder i CFC. At han skulle opnå en top3 i Premier League, og/eller kvartfinalerne/semifinaler i Champions League. Dette er så noget der kan diskuteres løbende i løbet af sæsonen og hvordan den udvikler sig. Men eftersom at alt pludselig gik skidt, rigtig skidt, så tror JEG. At han har fået af vide at hans langsigtet strategi, på at få ført en den nye generation ind i Chelsea, er skubbet til næste sæson. Og denne sæson handler om en billet til Champions League til næste år. Hvis dette lykkes, så er det en ny sitatuation. (De her ideer grunder at det er sådan jeg ville have forlangt, hvis jeg sad i bestyrrelsen og skulle drive CFC som en virksomhed!)
Et er virksomheds strategi på bestyrrelsesplan, noget andet er synsvinklen nede på jorden, hvor AVB skal drive en en del af en sportsvirksomhed. Dette er ikke bare lige til. Det er mennesker der skal præstere hvergang, for at få noget til at hans bagland stiller sig tilfreds. Hvordan gør man det, uden at være dobbelt moralsk, når man har prædiket om at generationsskiftet kommer? Motivation, personalepsykologi er en stor del i dette. Sådan ser jeg det :)
Nu er jeg ikke helt sikker på jeres diskussion, men kan fornemme at den handler lidt om AVB.
Hvad siger i til at Mourhinio har været i London og lede efter lejlighed? Min første tanke ville være at han skulle arbejde SAMMEN med AVB og lave en \"trandens\" periode.
Skib97 minder mig om i starten af sæsonen da jeg jagtede min 3-0 sejr.. Skylder vist stadig lidt pils til nogle gutter herinde :b
Michael82 Det kunne være alt for fedt. Men jeg tror ikke på det, da jeg ikke tror at Mourinho\'s stolthed vil lade ham arbejde så tæt sammen med en anden af samme \'\'rang\'\' eller hvad du vil kalde det :)
Pade: Ja, det er også et issue tror jeg. Men han HAR trods alt arbejdet med AVB førhen.
Dunno, personligt er jeg ret træt af de mange rygter nogle gange og kunne godt bruge noget stabilitet, hvilket jeg egentlig håber kommer hen over sommeren. Vi skal bare op og ha\' den forpulet 3 plads fra Spurs
Det med Mourinho og AVB ville være fantastisk som jeg også førhen har skrevet. Men jeg tror bare det er umuligt. De har to forskellige syn på fodbold og vil svare til at man sendte Egil Drillo og Pep Guadiola sammen ;-) og det går jo ikke helt.
Tror altså ikke at Mourinho ender i Chelsea, men er bange for at han ender i Tottenham... Jeg har (og har altid haft) stort tillid til AVB og mener han er den rette mand for klubben, og en fyring ville være en katastrofe! Chelsea er også ved at få et dårligt ry, om at fyre managers, og de kunne godt bruge noget stabilitet som som Michael82 også nævnte.
Jeg tvivler på at Mourinho & AVB vil lave sådan et team. Deres veje skiltes for et par år siden da han selv vil styre og prøve sig selv af som træner. Mourinho vil slet ikke dele pladsen med nogen, han vil være Cheif # 1.
Det er da også alt sammen fint nok at Mourinho vil være #1 - der könig, men jeg er overbevist om at AVB sagtens kunne acceptere at stille sig lidt i skyggen for ham. HVIS hans langtsigtet strategi er udgangspunktet. De har trods alt arbejdet sammen før - og det virkede da fint? Bortset fra at AVB voksede merkant med opgaven.. (Kan man kalde ham for hans gamle mentor og sparringspartner?)
Jeg tror IKKE på at Mourinho ender i Spurs. Hvis Redknapp smider hvad han har knoklet for, væk frem for en landstræner-mulighed, så er han et fjols i mine øjne. Virkelig.
Jeg tror mere på at Mourinho ender i Tottenham end tilbage i Chelsea. Jeg tror IKKE AVB og Mourinho vil arbejde sammen i et team hos Chelsea. Det lyder simpelthen for urealistisk efter min mening.
WilliamB:
A guy can dream, can\'t he :)
Well alright :)
Morinho ender ikke i Spurs. Han siger selv at hans bedste tid var i Chelsea, og hvis det er rigtigt så er det da idiotisk at skifte til london-rivalerne.
Det er da ingenlunde idiotisk? skib97 du skriver selv \"var\", som i fortid. Det betyder jo ikke at han ikke kan tage til Tottenham og være træner for dem i fremtiden, bare fordi at hans bedste tid, igen, var i Chelsea. Anyways så håber jeg ikke han tager til Tottenham, det vil da kun gøre dem endnu bedre!
GUYS MATCHDAY!!!!!!!!
Fuck jeg glæder mig.
Kl 16 ik?
Vises den i fjernsynet?
Ah crap.. troede det var kl. 15 -så kan jeg ikke nå det. Livescore it is, then.
Er bange for at de ikke viser den drenge. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror desværre de viser Manchester City-Bolton fremfor os :(
Yup - det gør de. I hvert fald ifølge www.tvguiden.dk :(... spassere siger jeg bare...Så må jeg bare finde den på stream
Har skrevet en kommentar, men fik ikke lige noget med: Jeg tror det bliver svært da West Bromich har vundet 4-0 de sidste to kampe... så tror ikke det bliver nemt, men tror stadig på en sejr ;)
Det jo lige til at tude over???
ARGHHH, hvad sker der efterhånden!!!
Jeg tror ikke på AVB mere, der skal noget nye ideer til, det hænger slet ikke sammen. vi har bolden meget, men vi kan ikke afslutte Sturidge skal score i dag, Mata havde et par afslutninger hvor det så ud som om, at han havde byttet om på højre og venstre støvle, jeg mener at kun målmand Chech har den klasse som man kan forvente af et tophold i ligaen.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 7. | Sunderland | 38 | 54 |
| 8. | Brighton | 38 | 53 |
| 9. | Brentford | 38 | 53 |
| 10. | Chelsea | 38 | 52 |
| 11. | Fulham | 38 | 52 |
| 12. | Newcastle | 38 | 49 |
| 13. | Everton | 38 | 49 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 26 | 6 |
| E. Fernández | 17 | 13 |
| C. Palmer | 17 | 7 |
| Pedro Neto | 16 | 10 |
| N. Jackson | 11 | 4 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

WBA er et hold der ligger nede i bunden, og som Chelsea sagtens kan slå.
Men måske er det også den tidspukt at vi kan give de unge en chance, og de andre fantatiske spillere som ikke er så tit på banen.
Tror det bliver: Chelsea 4-1 WBA.