Chelsea's slut program
Der er 10 kampe tilbage i ligaen + FA cup og minimum 2 * CL kampe gerne 5.
Hvor mange point får CFC i de sidste 10 kampe og hvor mange skal der til for at blive top 4 eller blive London mestre?
Chelseas sidste 10 kampe:Man. City (U), Tottenham (H), Aston Villa (U), Wigan (H), Fulham (U), Newcastle (H), Arsenal (U), QPR (H), Liverpool (U), Blackburn (H)
Det er jo rene finaler resten af kampen og vi skal møde 6/7 fra top 8
Hvor mange point tager Gunners og Spurs.
Jeg tror på 23 point men om det er nok puha.
Hvad er jeres holdning for sæsonen
Kommentarer
Nu tager jeg de optimistiske briller på; Vi tæver Shitty, vinder en snæver sejr over tottenham, vinder aston villa, vinder fulham, vinder newcastle, uafgjort Arsenal, gennemprygler QPR, taber til liverpool, og vinder blackburn = 22 point.*
Realistisk så spiller vi nok også uafgjort med tottenham
*Red: Regnefejl :D
Ønsketænkning, siger sig selv - maximum. Det realistiske ifølge mit face siger:
Man City: uafgjort
Tottenham: win
Aston Villa: uafgjort
Wigan: win
Fullham: win
Newcastle: win
Arsenal: uafgjort/lose
QPR: win
Liverpool: lose
Blackburn: win
21 Point
Er optimistisk af natur:
PL:
Man City: win
Tottenham: win
Aston Villa: uafgjort
Wigan: win
Fullham: win
Newcastle: win
Arsenal: Drogba på banen = win
QPR: win
Liverpool: uafgjort
Blackburn: win
= 26 point
CL:
Benfica - Chelsea: win
Chelsea - Benfica: EPIC win
Semifinalen:
Barca - Chelsea: uafgjort
Chelsea - Barca: win
Finalen:
Chelsea - Real: uafgjort (vinder i overtid)
FA Cup:
Chelsea - Tottenham: win
Tottenham - Chelsea: uafgjort
Finale:
Chelsea - Everton: win
Resultat:
CL trophæ, FA cup og alt efter hvor meget United/City fucker i det - 3, 2 el. 1 plads i PL :)
Michael: Hvis det der ender således - så skriger jeg af grin og glæde :D!! HAHAHHA... Hvor er det konge læse... Men UALMINDELIG urealistisk :)
Du overfører bare en 10\'er til mig når det ender sådan ;)
Som der ser ud nu ,så skal man godt nok finde de blå briller frem for, at se en placering i PR.L bedre end nr : 3. ellers skal det godt flaske sig, så er FA-CUP noget mere realistisk, jeg mener ogsa at CL er mere realistisk end PR.L.
@Michael82
Jeg mener semifinalen i FA cup kun er en enkelt kamp på Wembley. Og kommer vi videre til finalen tror jeg også du mere skal regne med Liverpool end Everton..
@Drogba
Er det ikke 2 kampe i semien?
Og min Everton hunch er bare noget jeg har. Meyerside derby. LFC viste meget svaghed vs. stoke og Everton er ikke nogen der skal undervurderes :) (ja jeg håber også på at Everton klarer den mod LFC, da vi kan ha\' det svært mod netop LFC - men kunne dog være awesome hvis Torres lavede hattrick mod LFC i en FA cup finale :D)
Det er kun 1 kamp den spilles på Wembley den 15 april.
Lad os se om Bolton ikke kan nive spurs.
Peronligt kunne jeg godt tænke mig hvis de bankede Liverpool (dem hader jeg mest)
Håber virkelig Michael får ret i sin prediction.
Michael> håber du har ret, meeeeeeen, tvivler lidt på din \"profiti\" :)
Obi - du giver bajeren på Guldhornene, når vi scorer i overtiden imod Real ;)
Naturligvis..
- Man City: tabt
- Tottenham: win (nødt til)
- Aston Villa: Sejre
- Wigan: Sejre
- Fullham: Sejre
- Newcastle: Sejre
- Arsenal: Uafgjort
- QPR: sejre
- Liverpool: uafgjort
- Blackburn: sejre
Der skal ikke være flere slinger valsen, så de eneste point tab der må være er mod Arsenal og Liverpool, men håber naturligvis på at de får mindst en sejre i en af de 2 kampe. Resten skal bare slåes, så nemt er det.
Efter 2 vigtige kampe mod Arsenal og Spurs, begge endte 0-0, og nu hvor Newcastle har taget 3 meget vitale point, så ser det efterhånden meget svært for at holde målet om top 4, så sejre i Cl er kravet hvis vi skal ha Cl bold på broen.
Chelsea 61 point med 2 kampe igen, Newcastle på nu 65 point. Spurs slog Bolton med 4-1 og de er nu også på 65 point. Og med deres sidste 2 kampe, så har Chelsea en svær kamp ude mod Liverpool. Tror ikke ret meget på en top 4 mere...
Runde 37
Newcastle-Manchester City
Liverpool-Chelsea
Aston Villa-Tottenham
Runde 38
Tottenham-Fulham
Chelsea-Blackburn
Everton-Newcastle
Hold da op jeg synes det er hjernedødt af Di Matteo at sparer spillere mod Newcastle i en fucking vigtig kamp om 4 pladsen bare fordi der er FA cup finale på lørdag. Det burde være top 4 fremfor FA cup og ikke omvendt.
Vi taber utrolig mange indtægter på ikke at være med i Champions League + det er svært at tiltrække gode spillere til klubben uden Champions League. Nu er vi tvunget til at vinde finalen mod Bayern på deres hjemmebane. Det ser ret svært ud.
Drogba: Vi var tvunget anyway til at vinde over Bayern på deres hjemmebane, fordi det er lysten der driver værket hos Chelsea.
Jeg må blankt indrømme, for min skyld behøver vi hverken Europa League eller Champions League til næste år. Ja - Ja, nu får jeg sådan en på badebukserne af jer, men her er min ærlige holdning. Jeg tror det kunne være sundt for os ikke at skulle spille så mange kampe. Jeg tror det kunne være sundt at give Roberto di Matteo lidt ro i én sæson, hvor vi så kunne gå hen og vinde Premier League for snuden af Shitty og United, og virkelig kæmpe for FA Cuppen! Kvalificere os til Champions League og have et hold som er sammenspillet med ny opkøbte spillere i 13/14 og bare KICK ass under Roberto di Matteo.
Jeg tror ikke nødvendigvis det er en ulempe for Chelsea ikke at være i top4. Men må da også sige, jeg har ikke et større ønske end vi vinder over Bayern i finalen! Så ville jeg blive så glad!!
Lig en side bemærkning: Overvej lige, igår kom jeg hjem fra job også havde min kæreste købt en gave til mig? Why? i dont know why... 1 stk. Chelsea trøje :) den syntes hun lige jeg skulle ha :D
Tænkte også her til morgen, at det økonomiske aspekt i det, for vi snakker rigtig mange euro der ryger kassen når man er med i CL, og med tanke på FFP, så behøver vi altså også de penge. Men smutter der et par løn tunge spillere til sommer, hvilket jeg er ret overbevist om, og hiver nogen af de udlejet spillere ind og ser om de kan slå til..
Steen@ Jeg håber naturligvis at der er CL på broen næste år, men tror du kan havde ret i at det måske kan være godt med lidt arbejdsro til opbygning af holdet, for selvom at RDM har fået rusket på i dem, og en svale betyder ikke sommer..
En anden ting er at når man har fået 1 point ud af 2 kampe mod United, 1 point ud af de møder mod Arsenal, tabt til Liverpool, 3 point ud af de 2 møder mod Newcastle, 2 point imod Spurs i de 2 kampe = 7 point so far, ud fra det så er det slet ikke godt nok, og hvis man ser tilbage den gang King Carlo førte os til guld, der slog vi ude og hjemme United, Arsenal, Liverpool, tabte godt begge kampe til City, men de tog point fra de hold som var tættest på. Men har siddet og kigget resultater, og nedturen synes faktisk kom ret tidlig, hvor der var gode resultater men alt i alt har i PL samhæng vært en skuffelse. Hvor der har vært mange af de kampe der bare skulle vindes aldrig blev vundet eller man bare skulle køre hjem, hvor man har tabt til Everton, Aston Villa, QPR og WBA, dem bør Chelsea slå 9 1/2 ud af 10 kampe. Det kan dog være glemt om små 14 dage...
Og Michael, kan se ud fra gammel indlæg, at jeg ikke kommer til at give øl på guldhornet, dog er jeg villig til at hvis Chelsea laver sejres målet i overtiden, sender jeg gerne en six pack på adressen...Awekat@ Du havde da lidt ret, vi gennemtryglet QPR :D
1 rigtig :D Som min kæreste sagde i går: \"Lidt, har også ret\"
Jeg har også et par kommentarer til Obi og Steen.
Jeg er enig i, at CFC rent holdmæssigt ville have godt af en pause fra CHL. Jeg er fan fra en tid hvor det nærmest var utænkeligt, så det gør mig egentlig ikke så meget. Til gengæld er der pengeaspektet i det, som Obi påpeger. Og det kommer til at betyde rigtig meget for holdene fremover.
Jeg er synes dog denne sæson, det være inklusiv både PL, FA, og Champions League har været den fedeste jeg nærmest kan huske. Med så mange rutschebaneture kan jeg ikke mindes. At en sæson er blevet vendt på hovedet i sådan grad, at jeg har siddet tilbage med refluks og halsbrand.
Skulle vi tabe finalen i FA, CHL og slutte uden for top 4 i PL - har det stadigvæk været en af de mest mindeværdige sæsoner jeg har haft med Chelsea gennem de sidste 14 år
Obi: Hehe nej min profiti var ikke helt korrekt. Men mht. Barca så havde jeg ret ;). Det må være nok til en bajer på Guldhornene :D.
Angående CL. Så kan jeg ikke forstå hvad i mener med at CL skulle være godt at skippe. Hvad angår pengeaspektet, hvad angår motivationen for andre spillere at spille her og bare det at vinde super trofæet. Det er i mine øjne en større ting som skal gøres. Vinder vi ikke over Bayern, så må det være sådan, men jeg håber ved gud på at vi er i CL næste sæson.
Claus: du har da en glimrende pointe. Uden tivivl omkring det, og du må da endelig heller ikke tro at hverken jeg eller de andre nævnte har en direkte taber indstilling til at Chelsea bare skal affinde sig med ingen europerisk bold oplevelser på broen til næste år, men det er kølige tal og faqs til vores ansigt. Hvis du vil sætte dig hen i hjørnet med de store sorte briller på og kun se fejl, så er du velkommen, men jeg er af en anden holdning, jeg forudser at mulighederne for at vi skal spille CL til næste år er små, selvom jeg ønsker al mulig andet, så ser jeg muligheder. Og selvfølgelig skal vi være nr. 1 til næste år, det er da det hele pointen er i, det jeg skriver. Fokus på dine grundprincipper og mål. Hvad er et mål uden en realitisk tilgang til den?
Noget helt andet er, jeg tager gerne til broen for at se talenter! Jeg synes det er helt fantastisk at følge med i blomster der springer ud... Jeg er da lige så enig med dig i, at ældre legender som Lampard, Terry, Drogba langt fra er færdige på første holdet og vi er lige så afhængige af dem i næste sæson som vi er i denne.
Noget helt tredje er: fair play money shit. Hvorfor tror du at chelsea knokler for at få det nye stadion på plads? $$$.. Det samme med at neddæmpe lønningslisten samtidig med at forstærke truppen. Sport er helt fantastisk at investere i, hvis man forstår sig på at underholdning ikke kan sættes i værdi, og slet ikke hvis der forventes at den underholdning skal andet end blot se godt ud? Den skal også præstere. Derfor de bedste performer for den bedste løn. Derfor må man tænke på breden i truppen.
Mht. lønninger, så formoder jeg ikke at vi kommer til at have flere løntunge spillere... Drogba, Lamps og de andre kommer nok til at være den sidste generation med sådanne lønninger.
Hele ulempen ved FFP er dog at store stjerner måske kan lokkes til Kina/USA/Rusland osv for at få flere penge når klubber i Europa skal passe på med lønninger.
Jeg er selv af den holdning at CL bold bliver nået... Vi vinder over LFC og Blackburn... så taber Gunners, Spurs og Magpies deres sidste kamp ;)... Booom! 3 plads hjemme ;).Men det er i øvrigt også ligegyldigt når vi vinder over Bayern (håber jeg virkelig at vi gør!!!!!!)
Jeg har ikke sat mig ind i FFP reglerne endnu, men ved at de er på trapperne. Som jeg har forstået det, så skal det være en fornuftig forretning og hvis vi bliver på broen, så vil det alt andet lige være svært at gøre.
Brandet Chelsea er bygget godt op, men vi er ikke det samme som Real og Barca og United... og de klubber har langt større stadioner end vores. Hvorfor alt andet lige, så kan de lønne deres spillere bedre end os.
Derfor ser jeg gode ideer i at flytte. Hvad angår stemning, så synes jeg fandme også at det er synd at stemningen er så lav på Broen ift. andre steder. I Danmark følger jeg Brøndby og må sige at på trods af elendigt spil, ledelse og alt andet... så kan fansne fandme gå amok
I øvrigt taler vi jo ikke om en lavkonjuktur tilstand. Vi taler om en kunstig ændring af reglerne hvorfor jeg godt kan se at det kan få indflydelse på lønninger
Michael@ Ja, Bøf fansene kan gå amok, det høre man tit om når de er på ude bane ;)Men gode inglæg Chelsea4evertrueblue, det er go læsning! Keep ud the good work!Michael igen@Men jeg har heller ikke sat mig totalt ind i FFP, men reglen er vel for hele verden, og ikke blot europa, eller? Tænker det du skrev med at de måske kunne tage til Kina/USA/Rusland, men man må da håbe at ambitioner vægter højrer en penge...
Et sjovt citat når vi taler om penge:\"City may spend a lot, but they will never overtake the Top 4 of the Premiership” - Kolo Toure on Man City, 2008.“
\"I really believe if you are a player who thinks only about money then you could end up at Man City” - Gaël Clichy, 2009
Michael & Claus: Nu har jeg læst lidt omkring fair play reglerne, og må sige jeg har fundet et hul. Nu tænker jeg også tit kreativ bogføring, men der står ikke noget omkring en spiller ikke må være ansat flere steder. Michael, du er revisor, hvordan belønner man en ansat udenfor internt bogholderi?
Ansætter dem som konsulent i et f.eks. russisk ejet olie virksomhed? ;)
Det er da ikke svært at regne den ud. Jeg tror ikke vi skal være så nervøse for chancen for at \"tiltrække\" de dyre spiller, hvis vi spiller på den \"ufine\"-metode. Det er jo også sådan man belønner Amerikanske stjerne. Så kaldes det konsulent-arbejde eller PR work om man vil. Svupti :) 30-70% f.eks.
Steen: Nu gør jeg mig ikke i ufine metoder på mit arbejde :). Men en \"ansat\" som udfører et stykke arbejde, hvor han ikke er ansat kan eksempelvis udføres som \"Fremmed Arbejde\".
Måske man burde se lidt nærmere på de regelsæt. Er dog overbevist om at der er folk med mere erfaring end mig, som ser på dem og gransker dem mere end du og jeg er i stand til :)
Michael: Det tror jeg du har fuldstændig ret i, men du kan godt se pointen i hvad jeg skriver ikke? :) Amerikansk fodbold er også bygget op på konsulent arbejde. Og jeg tror også på at de får et seriøst problem med at afdække dette. Også fordi de fleste fodbold spiller tjener stygt på reklame-arbejde, og det er en indtægt man ikke \"bare lige kan tage fra dem\" eller deres fælles fagforbund.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 7. | Sunderland | 38 | 54 |
| 8. | Brighton | 38 | 53 |
| 9. | Brentford | 38 | 53 |
| 10. | Chelsea | 38 | 52 |
| 11. | Fulham | 38 | 52 |
| 12. | Newcastle | 38 | 49 |
| 13. | Everton | 38 | 49 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 26 | 6 |
| E. Fernández | 17 | 13 |
| C. Palmer | 17 | 7 |
| Pedro Neto | 16 | 10 |
| N. Jackson | 11 | 4 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

Jeg tror vi får tæt må maksimum, mellem 21 og 27 point, city kampen er 50/50, pga Shitys dårlige stime, og chelseas gode. Vi har Newcastle hjemme som vi vinder, Tottenham hjemme som vi vinder, Liverpool er jeg ikke sikker på, af en eller anden grund spiller de altid godt mod os.
Arsenal er jeg sikker på at vi slår på emirates, som vi alle ved så failer arsenal for groft år efter år i slutningen af en sæson og derfor tror jeg på en sejr.