Den første 1/4
Nu hvor vi er ca den første 1/4 igennem sæsonen, så man lige gav sit syn på hvor godt (og skidt) det er gået, spillere, træner og resultaer ect. Vi er lige pt nummer 3 i Pl efte 11 kampe med 3 point op til United, og godt på videre i Cl og videre i Liga Cuppen. Kom frisk!
Kommentarer
Min holdning er;
Spillet på banen: Vi må sige at de lære hinanden hurtigere end vi havde forventet. Det er super. Ligeledes der er en tydelig filosofi i den måde vi spiller, og den synes jeg er lækker. Vi skal bare have afsluttet og scoret på de muligheder vi har, for de er der!! Forsvaret synes jeg derimod har været svagt. Det som om vi mangler at kunne stå i mod det pres de forskellige klubber kommer med.
Men jeg er overrasket over vores placering, og tror den negative stime kan komme til at vare længere end håbet. Det kan skyldes træthed og evt. skader. Men der synes jeg RDM skal være bedre til at fordele spilletiden. Kan ikke se dette hold her kan kører en sæsson igennem ved at bruge ca. 18-19 spillere. (dette er et godt diskussions emne; truppen - kvaliteten i den)
Chelsea!!
Med et så nyt hold er jeg ganske tilfreds med starten på denne sæson! Man kunne godt frygte at de ville tage længere tid om at kende hinanden, men synes virkelig de klarer det godt.
Rotationen er så småt begyndt at starte, hvilket er dejligt at se. Savner dog at se Sturridge og Moses starte inde noget oftere.
Jeg synes virkelig at Mikel er ved at træde i karakter! Han er virkelig en dygtig spiller og jeg tror på han får sit første Premier League mål i denne sæson :)
Defensivt svinger vi lidt i præstationer. Men hvis vores offensiv får udnyttet deres chancer noget oftere, ser jeg det ikke som et stort problem. (Vi skal bare have en mere kynisk angriber, hvor jeg synes Sturridge er meget bedre end Torres)
Jeg synes de tre bag angriberen, samt Mikel har været Chelseas bedste. Ja Ramires har vel egentlig også været stabil. De spiller stort set aldrig en dårlig kamp. Azpilicueta har vist sig at være god synes jeg. Dejligt at se en spansk back, som rent faktisk og kan forsvare. I det hele taget synes jeg de nye har været en succes. Glæder mig dog til at se marin lidt mere i aktion.
Jeg synes bestemt ikke Sturridge er bedre end Torres. Jeg er enig i at han skal have flere chancer fra start, men synes ikke det han har vist indtil videre har været godt. Men er enig i, at vi savner en skarp angriber. Mange point var ikke gået tabt, hvis de flere af de mange chancer var blevet omsat til mål.
Savner også lidt mere rotation på holdet. Synes nogle af spillerne virkede lidt slidt i kampen mod Liverpool. Men måske er truppen en lille smule for smal?
Overordnet set er det gået som jeg havde forventet inden sæson, hvis man kigger på hvor vi ligger i tabellen og i CHL. Alligevel kan jeg ikke lad vær med at være skuffet, da forventningerne til året steg gevaldigt efter de første 2 måneder. Jeg håber dog at vi kan komme ud af vores \"lille\" krise i øjeblikket og ikke mindst sikre os videre deltagelse i CHL.
Jeg har dog ikke udelukket mesterskabet fuldstændigt, hvis vi kan holde afstanden til United indtil Falcao kommer. Hvis ikke han kommer, tror jeg ikke på at vi kan spille med om mesterskabet.... i år.
Jeg vil give sæsonen et 7 tal (fra 1-10)
I PL, ligger vi jo meget fornuftigt og spillet har også samlet set vært godt, men men, selvom at det er en klar opdatering af \"pakering af bussen\", så skal Chelsea bruge mange chancer for at komme til deres mål, og det har kostet i nogen kampe, senest mod Liverpool. Selvom det er efterhånden længe siden, så for mit vedkommen, er Mourinho\'s spøgelse stadig i min bevisthed, der holdte Chelsea fuldstændighed tæt bagud, og kom også frem till mange chancer, og i de tætte kampe, der slog Chelsea til, fik deres 1-0 sejre. De er guld værd. Well daha(!). Men lidt større efektivitet foran mål, og så mangler der sgu nogen lidt i forsvaret for de tit ser pasive ud eller folder sig sammen til en pind. Det har vært tydeligt at Terry har vært ude, der mangler det ro, for Luiz er og bliver en lotto kuppon. I Cl er vi godt på vej videre og en sejre over Juve og vi kan godt begynde at booke Cl billetten. De nye spillere har falden overrasket godt til, og \"Dave\" har overrasket mig i den grad. Lige så god Ivan kan være, lige så dårlig kan være og har kostet et par gange med din hensynløshed. 2 røde kort allerede. Men han ser ud til at passe meget godt i central forsvaret lige PT. Men mener at Cahill og Terry bør være fast makkere. Har rost Mikel før, og gør det igen, han ligner efterhånden en på vej mod et længe ventet gennembrud, så man begynder så småt at tænke på Makélélé. Oscar var jeg meget i tvivl om hvad han stod for, men han ligner dælme et scoop, han har hele pakken (!) Men gad godt se ham i en mere defensiv rolle a la Pirlo, var for at se. Men alt i alt er jeg godt tilfreds, med i PL & CL samt vi slog United ud i Liga Cup. Men nu skal vi over den efter års tendens Chelsea har for vane at få, hvor det der kommer en dårlig periode. Og lige til sidst, RDM, du læser med her, rotere lige lidt mere med spilllere, det bliver sgu Real Madrid omigen i 2004-05, hvor man brugte 16 spillere på en hel sæson. Over and Out, Obi
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 7. | Sunderland | 38 | 54 |
| 8. | Brighton | 38 | 53 |
| 9. | Brentford | 38 | 53 |
| 10. | Chelsea | 38 | 52 |
| 11. | Fulham | 38 | 52 |
| 12. | Newcastle | 38 | 49 |
| 13. | Everton | 38 | 49 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 26 | 6 |
| C. Palmer | 17 | 7 |
| E. Fernández | 17 | 13 |
| Pedro Neto | 16 | 10 |
| N. Jackson | 11 | 4 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

Kort og godt:
Rigtig god start, men de sidste 6 kampe har ærlig talt været skidt. Vi får kun med nød og næppe hevet sejre hjem mod Shakthar og United i Carling Cuppen..
Derudover er jeg ved at være træt af Torres. Selvom jeg har haft stor tålmodighed med ham, så synes jeg virkelig hans manglende skarphed begynder at gå mig særdeles meget på! Bænk ham og giv ham noget sult, mens Sturridge kan få chancen som fast starter i et par kampe!