Fanpage for Chelsea FC
Fanpage for Chelsea FC

PL: Chelsea vs. Blackburn Rovers

Hey Blues,

Nu vælder følelserne op i mig, vi står for afslutningskampen i Premier League(PL). Vores 6-plads er sikret i PL i år, vi kan ikke længere nå at kvalificere os til Champions League(CL) længere ved at opnå en 4 plads i PL. Vi har kvalificeret os til næste års Europa League (EL) ved at vinde den flotte pokal i FA Cuppen.

Umiddelbart står Premier League således ud  

1. City     86 point

2. Utd      86 point

3. Arsenal  67 point

4.  Spurs    66 point

5. Newcastle  65 point

6. Chelsea     61 point

7. Everton     53 point 

8. Liverpool    52 point

19. Blackburn Rovers  31 point (nedrykker - det er afgjort)

Mesterskabet i år skal stå mellem de to djævle fra Manchester, og vi Blues må kæmpe om vores eksistens i CL til næste år, ved at vinde over mægtige FC Bayern München, fra Tyskland i CL Finalen lørdag d. 19 maj, som bliver et brag af en fest!

Kampen om 3 point og æren, afslutnigsfesten på Stamford Bridge i år, skal stå mod Blackburn Rovers fra Blackburn. Skal Chelsea med Roberto Di Matteo for spidsen afslutte hans sæson, måske for sidste gang i spidsen for de blå med en fest og æren i behold på broen? Bliver det kamp om æren, festen og/eller bliver det en kamp hvor der skal spilles med musklerne til ære for Bayern? Skal der spares eller vil Robbie afslutte det for alle os fans med en fest værdig?

Kamp information:

Stadion: Stamford Bridge (hjemmebane)

Tilskuer:  41,841 (der er udsolgt)

Tid: Søndag kl. 15.00 (kick-off)

Modstander: Blackburn Rovers FC

Fjernsyn: Den bliver ikke vist, da kampen om mesterskabet vises på 6\'eren. (City vs. QPR kl. 15.00)

Til alle Jer der ELSKER at læse historik, og forberede sig til kampene, vil jeg gerne have lov til at introducer jer til følgende link. Det er helt fantastisk.

\"It is time to say goodbye to Stamford Bridge for another season. Club historian Rick Glanvill, club statistician Paul Dutton and former player Clive Walker make the home run…\" http://www.chelseafc.com/page/TalkingPoints/0,,10268~59119,00.html

Jeg vil gerne have lov til at indbyde Jer til afslutningen på den engelske PL sæson :) og indbyde Jer til at byde ind med hvordan i tror kampen udfalder og hvad tror I Robbie gør? Rigtig god kamp :)

14 years ago
2871 views

Comments

SebastianLunnDK14 years ago

Super fedt indslag! :)

Men tror opstillingen bliver lidt det samme som mod Liverpøl... De sparer en masse spillere og bruger dem som har karantæne i CHL Finalen... Dette er en kamp som vi bare SKAL vinde! Blackburn er sikre på at rykke ned så de har ikke noget at kæmpe for.. Så lad os slutte sæsonen af med stolthed!!!

Bliver en 5-0 sejr til Chelsea

Torres (2) Ramires (1) Terry (1) og Lukaku (1) ;)

Drogba14 years ago

For mig ville det give bedre mening at bruge dem man har tænkt sig skulle spille finalen så de lige kan få spillet sammen en enkel gang inden den store kamp. Nu er Luiz og Cahill jo skadet så der bliver man selvfølgelig nødt til at bruge Terry og Ivano. Men ellers synes jeg Ramires og Meireles ihvertfald skal starte på bænken da de har karantæne i finalen. 

Jeg ved godt det er risikabelt mht skader, men jeg tror det bliver en forholdsvis rolig kamp da ingen af holdene spiller for noget. 

Og ja jeg håber og tror Torres og Drogba starter sammen i finalen da jeg ikke synes hverken Malouda eller Sturridge har fortjent at starte inde. Og hvis man endelig skal erstatte Ramires med én, så synes jeg også Torres er det oplagte valg.

chelsealampard14 years ago

jeg syntes vi skal spare på spillerne det er jo kun den sidste kamp før Champions League.

Bænk:Drogba,Hilario,Bosingwa,Cole,Essien,Lampard

Chelsea 6-0 Blackburn 

Goals:Torres(1-0)Kalou(2-0)Sturridge(3-0)Malouda(4-0)Kalou(5-0)Torres(6-0)

Duxii14 years ago
padefar14 years ago
6 pladsen er sikret og låst, så der kan godt spares lidt på de udsatte positioner mht. Cl finalen. Der er ikke meget på spil i denne kamp, udover chancen for at imponere en sidste gang inden finalen, og derfor vil vi nok se nogle som slipper bolden for hurtigt, og andre som slet ikke slipper den. Tror på en 4-1 sejr :)
JMR14 years ago

jeg håber at, at chelsea slutter PL af med en god kamp med en sikker sejr over Blackburn .    3-0        TORRES    STURRIDGE       MATA.

WilliamB14 years ago

Hvorfor har du sat Kalou ind på midten JMR?

Og tror du at Di Matteo vil prøve en helt ny og uafprøvet 4-4-2 af, i den sidste kamp inden CHL-finalen?

chelsealampard14 years ago

JMR du sætter altså nogle opstillinger der er ja det er ikke for at være negativ men dårlige opstillinger.Det er nok derfor du aldrig får nogle Like. 

Fx.

http://www.chelseafc.dk/forum/liverpool-chelsea-403/#6 

http://www.chelseafc.dk/forum/fa-cup-finale-chelsea-vs-liverpool-395/#9

http://www.chelseafc.dk/forum/chelsea-qpr-379/#4

Også videre

WilliamB14 years ago

chelsealampard, han skal jo have lov til at sætte dem sådan hvis han har lyst, og tror Chelsea vil stille sådan op. 

Awekat14 years ago

4-0 

chelseafan1714 years ago

I tænker måske hvad laver Romeu og Mikel i forsvaret, men jeg tror at robbie måske vil afprøve dem i forsvaret, bare for at se om de kan spille der hvis nu Cahill og Luiz ikk blir klar til CL finalen, Ferreira for at spare Bosingwa, Bertrand for at spare Cole osv.

Chelsea4evertrueblue14 years ago
Fedt at slutte med en sejr på hjemmebane og få hvilet dem der skal spille på Lørdag. Nu går der sikkert meget lang tid inden JT skal spille om point i den blå trøje igen. Jeg tror desværre han får min. 10 dage karantæne for den racisme sag mod Ferdinand.
Michael8214 years ago

Chelsea4evertrueblue:

JT sagen er ikke inde over FA mere. Det kører for domstolene. For så vidt jeg ved, så har FA frifundet ham. At den er kørt på domstolene forstår jeg ikke hvorfor. Og ærligt, så tror jeg ikke der er noget at komme efter.

JT spiller med flere sorte spillere og har svært ved at se hvorfor/hvordan han skal dømmes som værende en racist.

Men hey... jeg er blevet \"overrasket\" før

Steen14 years ago

Er der nogen der har et link til hightlights udenfor Footytube?

Michael8214 years ago

http://footyroom.com/chelsea-2-1-blackburn-rovers-2012-05/

Footyroom er hvor jeg plejer at se dem

Obi14 years ago

Det var en kamp der var præget af, der intet er på spil, Chelsea var \"sikker\" på 6 pladsen og Blackburn var rykket ud. Der blevet givet spillet tid til folk som Essien og Lukaku, og de gjorde da en go figur..

torres9luiz414 years ago

Fedt med en hjemmesejr, og endnu federe at se den på Broen. Hold kæft en vild oplevelse!

Next fixture

Saturday 12:30
Premier League Premier League
BurnleyBurnley vs. ChelseaChelsea

Previous fixture

08/11 20:00
Premier League Premier League
ChelseaChelsea3 : 0WolvesWolves
Premier League
# Team
G.
Pts.