Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

PL: Tottenham vs Chelsea

Hey Blues.

Så er det Tottenham vi er nådet til i vores kamp om at blive mestre. Lige nu ser toppen af stillingen i BPL sådan ud:

Chelsea 19 p

Manchetser United 15 p

Manchester City 15 p

Everton 14 p

Tottenham 14 p.

Så lige nu har Chelsea et forspring på 4 p ned til den nærmeste forfølger, mens vi har 5 pont til ned til modstanderen.

Tottenham

Tottenham som nu har den tildligere Chelsea træner Andres Villas Boas ved roret startede sæsonen elendigt, et nederlag mod Newcastle og to uagjorte mod West Brom og Norwich satte straks Andres Villas Boas under pres, mange medier spekulerede i om han overhoved kunne træne i BPL. Men i de følgende kampe beviste Villas-Boas at han kunne stå i spidsen for et hold i BPL, først med en sejr over Reading, og siden har det kørt for Villas-Boas og Tottenham med 4 sejr i træk, bla med en flot sejr på Old Trafford hvor Tottenham virkelig spillede god fodbold. Så det er et formstærkt Tottenham hold som vi skal besøge...

Profiler

Tottenham mistede i sommers en af de største profiler Luka Modric som røg til Real Madrid, men de har forstærket sig med køb som Gylfi Sigurdsson og Emmauel Adebayor. Men en af de større profiler i Tottenham er Gareth Bale som måske er den hurtigste fodbodspiller i verden eller, den med den største løbevilje. En anden profil er deres midtbanegenaral Scott Parker som er den der styrer næsten hele holdet.

Målmandsduel.

I Tottenham foregår der lige nu en duel mellem den aldrende Brad Freidel og den franske målmand Hugo Lloris. Lloris var i starten købt som førstemålmand troede mange men Villas-Boas ville der anderledes og bænkede Lloris, eferfølgende brokkede Lloris sig og han fik sin debut i sidste BPL kamp mod Aston-Villa, så det bliver spændene hvem der vogter buret nå Chelsea kommer på besøg.

Chelsea

Chelsea har fået en næsten helt perfekt start i BPL med kun et ponit tab mod QPR fører Chelsea lige nu BPL og de har endda kun lukket 4 mål ind, mens de har scoret hele 17 gange 4 af dem er bla fra Fernando Torres. Chelsea som bla har spillet flot fodbold til tider med nyindkøbene Oscar, Hazard og Moses har grebet deres chancer (ihvertfald de 2 første), men det bliver spændene om Chelsea kan følge op på deres sejrstime med den 4 sejr itræk?

Profiler.

Det bliver nok lidt svært at pege uden om de 3 bagved den forreste Oscar, Hazard og Mata som virkelig skal bære CHelsea frem i de næste lang tid, de har kun spillet sammen i 2 måneder men det ser ud som om de har spillet sammen i længere tid selvom der nogle gange godt kan komme lidt misforståelser.

Kampen i midterforsvaret.

Chelsea som lige nu har 3 midtstoppere der kæmper om spilletid mest sikkert er der nok at Terry har pladsen men ved siden af ham er der en kamp mellem Luiz og Cahill.

Kamp Info.

Stadion: White Hart Lane( blev grundlagt i 1899 som der har en kapacitet på 36.310)

Dag: Lørdag d 20 oktober.

Turnering: Premier League.

TV: 6eren

Hvem tror i der napper de 3 point eller det ene point, hvem spiller i midterforvsret, starter de 3 unge sammen, starter Lampard inde og skal man have Ivanovic ud for at få en hurtigere Azpillicueta ind til at holde på Bale, der er mange store spørgesmålstegn inden den her kamp glæder mig virkelig! God Kamp

13 år siden
4825 visninger

Kommentarer

Blue4Life13 år siden

Hader altid at spille på The Lane! Det er som om Spurs er et niveau højere når de møder os der, end resten af sæsonen. Hvis jeg kunne se det fra et neutralt perspektiv, tror jeg det bliver en fremragende fodboldkamp. To London-rivaler, begge stjernespækkede og hårdtarbejdende. Desuden må vi jo ikke glemme at modstanderens manager har sin egen lille kamp med os. Villas-Boas vil gøre alt for at få hævn, efter den milde sagt, ydemygelse, han oplevede på trænerbænken hos de blåklædte i den lille sæson det varede.

Jeg tror Spurs vil være det bedst spillende hold på lørdag, men det kan som sådan være lige meget, hvis vi viser glimt af den kynisme vi nu engang er så berygtet for at besidde.

På The Emirates skulle vi kun bruge 2 dødbolde for at vinde! Jeg krydser fingre for at noget lignende kunne finde sted igen. Good game lads! Carefree!

Steen13 år siden

Lækkert indlæg Chelsea, lidt ærgeligt du ikke lige læser den igennem før du smider den på, såvel som opsætningen :) Men det er tydeligt at se at du har gjort dig dine tanker! Thumps up.

For at besvare dine spørgsmål, tror jeg du skal regne med at Luiz starter inde, selvom Cahill lige har gjort det okay for landsholdet. Jeg tror også du skal regne med at vi skal have \"den gamle garde\" inde fra start. Her tænker jeg Lampard, Terry. Foruden Mikel (det er jo RDM). Ivanovic vil også være at finde på startopstillingen, da han har fysisken til at holde Bale nede i hans løbemønstre, og Cesar har ikke erfaringhed nok i Premier Leagues hurtighed endnu til at kunne hamle op med Bale (endnu). Jeg kan tydeligt huske da Cesar udtalte efter hans første kamp at han var glad for han ikke fik 90 min fordi det var væsentligt hårdere at spille engelsk bold end spansk. Lidt at tænke over. :)

Jeg tror på sejren. Ligesom jeg gjorde imod Arsenal. Der tipsede jeg 1-2 til Chelsea (troede jeg) og fik den vendt om ... flot Steen :) Denne gang har jeg den rigtig. Vi snupepr den 1-2 på White Hart Lane.

God kamp drenge!

chelsea210113 år siden

Tror ikke RDM laver de store ændringer, men håber nu på at vi som indskiftere kunne se Marko Marin senere i kkampen.

Zola8613 år siden

Jeg er meget spændt på denne her kamp. Med undtagelse af Arsenal kampen, har vi haft et relativt let program og derfor tvivler jeg fortsat på om vi kan spille med om mesterskabet på den lange bane. Denne kamp kommer til at gøre mig klogere på hvor vi står. Tager vi igen de 3 point på udebane mod en stærk modstander, så tror jeg vi kommer til at gå en rigtig spændende sæson i møde. Desværre tror jeg ikke helt på det (endnu!), og tipper derfor også 2-1 til Spurs :(

Jeg tror opstillingen bliver ligesom den Chelsea2101 har sat, dog med undtagelse af at Ramires starter inde istedet for Mikel, Lampard eller Oscar.

Slettet bruger13 år siden

håber på en sejr men er ikke helt sikker

SebastianLunnDK13 år siden

Er meget spændt på at se denne kamp... Tottenham er i en god stime for tiden, men det er vi jo også. Begge hold er i den perfekte position at være i op til sådan en kamp, fuld selvtillid, og god moral. Defor tror jeg det bliver en super god kamp!

Chelsea4evertrueblue13 år siden

Det siges at Terry acceptere hans straf af FA og dermed starter med at afsone karantænen fra denne kamp, men mon ikke de venter med at beslutte det til mandag, så han lige får denne kamp med.

Jeg kender ikke deadline for anke apeal. Men hvis det er i dag. så spiller han ikke på lørdag og i de 2 Man U kampe. Ellers er jeg meget enig i det hold I har sat, never change a winning team.

Er dog spændt på om Lampard er blevet klar, da han ikke spillede landskampe, så måske er de også uden ham.

Blue4Life13 år siden

Det er nu officielt at Terry ikke er med mod Spurs, samt de to United-kampe og Swansea-kampen. Vi må nu bare håbe på at Luiz og Cahill kan arbejde sammen de næste par uger :-)

WilliamGj0213 år siden

tror på en 2-1 sejr til os

her er mine gæt på målscorene

. Torres

. Defoe

. Mata

Steen13 år siden

Det kan han jo ikke William

Elholm8913 år siden

Alle er vidst meget enig i hvordan opstillingen vil være, hvorfor jeg ikke vil sætte samme opstilling op endnu engang ;)

Jeg glæder mig vildt til denne kamp af flere årsager:

1. Det er en top kamp.

2. Det er et Londonopgør.

3. Spurs er hævntørstige eftersom vi tog Champions League pladsen fra dem.

4. Jeg synes det er vigtigt at vi ikke taber til AVB.

5. Og nårh ja, min bror er Spurs-fan! Ad.

AVB har ikke fået 100% styr på tingene i Spurs-lejren endnu, hvilket kan gå til vores fordel.

Vi skal mest af alt være opmærksom på deres hurtighed i truppen.

Jeg mener dog at der skal meget til at vælte vores selvtillid og fremragende start på sæsonen, hvorfor jeg faktisk tror på en sejr i morgen på 2-1. Målscorer: Ivanovic, Defoe, Lampard.

padefar13 år siden

Eftersom at Terry nu er med karantæne vil jeg mene at centerforsvaret siger sig selv. Luiz og Cahill. Og spm Elholm89 siger, så ser opstillingerne fine ud, og jeg behøver derfor heller ikke komme med et bud ;) Faktisk er jeg enig i alt hvad han skriver! :)

Jeg håber og tror lidt på, at AVB\'s hævntørst slører hans syn for hvad Chelsea rent faktisk kan. Han så jo ikke Lampard som en stor spiller i klubben, og vil måske ikke ligge større syn på ham under kampen, og man kan derfor håbe at Lamps for lov til mere eller mindre at passe sig selv. Dette kan Spur\'s spillere jo selvfølgelig selv forsøge at stoppe, da de om nogle kender til Fransk kvaliteter.

Den offensive midtbane skal egentlig bare køre spillet som de har gjort indtil videre med stor dominans, så skal det nok gå.

Nu hvor vi mangler Terry til at dirregere vores forsvar, så håber jeg meget at Cole stiller sig op, og påtager sig denne rolle. Skulle han ikke være i stand til dette vil jeg meget gerne se Cahill gøre forsøget. Jeg mener bestemt at han med den rette vejledning vil blive rigtig vigtig for os om 2-3 sæsoner når Terry ikke er sikker starter længere, og ja, jeg mener bestemt at han ihvertfald har 2-3 sæsoner i sig endnu.

Resultatet bliver 1-3.

Snitteman13 år siden
Forstår ikke hvorfor ingen har Ramires i startopstillingen. Vil mene han skal spille med Mikel på def. Midt og så skubbe Lampard op på off. Midt. Hvor Mata eller Oscar ryger på bænken. Det vil jeg personligt mene vil være bedre.
KasperL13 år siden

Ramires bliver ikke overset til denne kamp, så tror han starter inde istedet for Oscar. Man skal heller ikke undervurdere Tottenhams lynhurtige venstreside, og den kan han måske hjælpe med at dæmme lidt op for - i forhold til eksempelvis Oscar, der jo ikke ligefrem er kendt for sine defensive evner :D 

- Tror og håber på en 2-1 sejr til de blå! :) 

Nogen der ved om Lampard når at blive klar? Han var ikke med i nogle af Englands kampe..

EmilBjoern13 år siden

@KasperL

Hvad man netop overser omkring Oscar er faktisk, at han gør det utrolig godt defensivt. Han er ikke stærk eller god til at erobre bolde, men det arbejde han har lavet overfor Pirlo og Arteta viser, at han er utrolig spilintelligent, og at Matteo har guided ham utrolig godt lige netop indenfor hans defensive opgaver.  

KasperL13 år siden

@EmilBjoern

Tror jeg har udtrykt den lidt forkert, mener ikke at Oscar er dårlig defensivt - på det punkt har han faktisk imponeret mig. Jeg mener bare at Ramires er bedre, ikke mindst på grund af hans enorme løbepensum som jeg især tror bliver vigtigt. 

- Jeg synes måske også bare at man med fravær fra Terry og muligvis Lampard, måske skal have en af de andre \'gamle\' drenge med på midten. Ramires har spillet en masse nervepirrende kampe med Chelsea før, ikke mindst nogle intense londonderbys sidste sæson.

Jeg har desværre ikke mulighed for at se kampen imorgen, men hvis Oscar starter inde og imponerer må jeg jo bare tage ordene i mig igen :D 

WilliamGj0213 år siden

så er det idag skriv hvad i tror kampen bliver

2-1 til the blues

målscore. 1-0 defoe 1-1 torres 1-2 mata

Drogba13 år siden

Ingen Bale eller Dembele hverken i starteren eller på bænken for Spurs! 

Nice!!! Der røg deres bedste spiller
Obi13 år siden

Jeg har også stemt 2-1 til Chelsea. Vigtigt idag er bare vi ikke taber, især fordi AVB nok har lidt \"unresolved business\". Men tror at Chelsea kan klare sig uden Terry, han er ved at nå den aldre at han ikke spiller 60 kampe hver sæson, så tror at Chelsea så småt er ved at indrette sige efter den dag han stopper. Det samme gælder Lampard..

WilliamGj0213 år siden

godt at gå til pause med 0-1

cahill målscore

Zola8613 år siden

Solid første halvleg, selvom vi så lidt trætte ud mod slutningen af halvlegen.

Men jeg bliver så træt af at se på D. Luiz! Det er især i de kampe, hvor han ikke har Terry ved sin side at han spiller så sindsyg nonchanlant.

Ramires beviser endnu en gang hvorfor han er fast starter på holdet og er personlig virkelig glad for at se ham på den centrale midtbane, hvor han tilfører holdet noget speed og dynamik. 

Pis pis pis hvordan kan det ske?!?
Obi13 år siden

http://twitpic.com/b5tx2w Haha!

Zola8613 år siden

Vigtig sejr! :)

Dog er det ærgeligt at se Torres uden selvtillid i 2. halvleg.

Mata viser endnu en gang hvorfor han er EPL\'s bedste spiller i øjeblikket.

SebastianLunnDK13 år siden

Godt med endnu en sejr! Men vi må ikke lukke 2 mål ind på 7 min... Men super flot comeback, og synes helt klart Mata blev kampens spiller! 2 mål og et assist!! :D

Thorsager13 år siden

Fantastisk kamp. Rigtig ærgerligt at Torres ikke holder fart og bare sætter den friløber ind - jeg ærger mig simpelthen sådan, fordi jeg ellers syns han spiller en udemærket kamp. Bolden han sender lige forbi, ved jeg ikke helt med, det er ærgerligt at han ikke scorer , det ku betyde en del for ham. Han er næsten nødt til at placere den så yderligt pga målmanden dækker sit mål godt. 

Vil godt se ham sparke nogle flere ind nu - gerne mere end et enkelt \'pligt\' mål i ny og næ. 

Men tilbage til det vigtigste, en fantastisk come-back sejr, som jeg syns understreger nogle af de fantastiske kvaliteter holdet har oparbejdet gennem de første måneder i denne sæson. 

Kanon dejlig sejr :D 

TrueBlue13 år siden

God første halvleg, vi lukker Spurs helt ned og presser godt. kunne dog godt se lidt mere energi og kamp gejst, så vi lige kunne have sikret en 2-0 føring før pause.

Ande halvleg kom vi virkelig dårlig til starts, men alt ender godt.

Vores offensiv er rigtig god, men vi skal bare have en anden på toppen end Torres. Igen ser man at han ikke bevæger nok, han står offside, lige de tidspunkter hvor han ikke skal stå offside (han sover). Er træt af den mand og ser Sturridge få en ordenlig chance. Lad Torres spille hans sidste kamp mod Man Utd og så lad Sturridge få lov til at spille nogle kampe

Peace Simon.

så endte det alligevel godt alt sammen:)

Chrmik13 år siden
Mata endnu een gang, den lille troldmand er genial! Dejligt at AVB kom ned med nakken !!
Elholm8913 år siden

Del Bosque, hvordan fanden kan du undlade at udtage Mata? Det er mig en kæmpe gåde!

padefar13 år siden

Det må han sku selv ligge og rode med, så er han i det mindste klar for os ;)

Forrige kamp

21/02 15:00
Premier League Premier League
ChelseaChelsea1 : 1BurnleyBurnley
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Aston Villa2851
4. Manchester United2748
5. Liverpool2848
6. Chelsea2745