Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

PL: Southampton vs. Chelsea

Hey Blues,

Det er efterhånden ved at være længere tid siden vi har ladet op til en rigtig spændende kamp på behørigvis, samt fulgt op på den seneste snak omkring klubben. Derfor vil jeg gerne have lov til at byde op til debat, men først lidt information – sådan som jeg har set den seneste tid.

Det er ikke mindre end et par timer siden, jeg læste at Chelsea skulle have sat ekstra ind for at sikre sig det unge talent, Luke Shaw fra Southampton. Så jeg syntes det indbød til dette fantastiske opgør imellem Premier Leagues nr. 3 og oprykkerne fra Englands sydkyst, Southampton FC, der nu ligger nr. 16 med 4 point ned til den fatale røde linje ved navn nedrykningsstregen. Chelsea og Southampton har mødt hinanden hele 6 gange indenfor de sidste par år, hvor statistikkerne taler sit tydelige sprog

Southampton - Chelsea
Vundne 0 - 5
Tabte 5 - 0
Uafgjort 1 - 1
Gnms. mål pr kamp 0,8 mål - 2,8 mål

Men hvad er der så ved denne Premier League kamp, der gør den så spændende for os Chelsea fans at se? Det burde vel i om sig selv, at være en overkommelig sejr for de blå, og en point forøgelse, for at holde rivalerne Tottenham for døren? (Tottenham skal møde formstærke Swansea på udebane). Jeg personligt finder den kommende kamp, yderst spændende – da jeg som sagt lige har læst at Chelsea skulle have set sig varm på Southamptons to back spillere. Som sagt, den yderst talentfulde herre, venstre backen Luke Shaw, 17 år og højre backen Nathaniel Clyne på 21 år. Hvis Chelsea skulle handle ind ved Southampton til sommer, menes der at der skal smides omkring 60 millioner kr. for Clyne, og hele 100 millioner kr. for Shaw! Hvilket er en utrolig pris for en 17 årig back. Er han det værd? Lad os se hvordan han håndtere Cesar Azzi på lørdag! Interessen på Clyne, skulle mediet menes, at Chelsea ønsker at bibeholde Ivanovic inde som central forsvarsspiller og derfor mangler Chelsea en rotationsspiller for Azzi. Eller er Azzi overhovedet god nok til at være første valg? Og er The Saints overhovedet interesseret i at slippe deres forsvars duo?

Kamp information:
Turnering: Premier League, sæson 12-13
Kamp: Match day 31, 8 tilbage før sæson afgørelsen.
Hold: Southampton vs. Chelsea FC
Stadium: St. Marys Stadium, (plads til 32.689 personer).
TV: Den vil ikke blive vist på 6’eren.
Kick-Off: Lørdag 30/3, 16.00 dansk tid.

Jeg finder kampen utrolig spændende. Ikke så meget omkring vores offensive del af spillet, da det er forholdsvis simpelt at gætte sig frem til hvordan vi vil stille. Jeg er mere interesseret i hvordan Chelsea vil arbejde sig imod Lambert, Rodriguez, Clyne og Shaw, da Southampton spiller forholdvis moderne fodbold med backs der spiller meget offensivt. Vil Chelsea stille med Cahill og JT centralt, for at få Ivanovic ud og løbe omkamp med Shaw og Cole med Clyne? Vil David Luiz så blive brugt som midtbanespiller med Lampard, eller går man den sikre vej og vælger Mikel, også Luiz fremfor ’skadet’ Cahill? Spændende, spændende.. Hvad tænker i omkring hele Southampton opgøret, og den mulige forøgelse af ungdomstalenter? Er det overhovedet et interessant køb for Chelsea eller skulle vi tage og sikre os noget stabilt i stedet for ungdom?
13 år siden
2552 visninger

Kommentarer

Steen13 år siden
Jeg tror desværre ikke vi kommer til at se Ivanovic ude som back i denne kamp. Jeg tror ikke Benitez ser det som den værste opgave, og tror helt seriøst, han mener at Cesar Azzi vil kunne magte opgaven, og endda være 'bedre' end Shaw.
Awekat13 år siden
Jeg tror det her er startopstillingen.
Vi får så vanvittig mange kampe efterfølgende, så tror han sparer et par af de faste spillere, som Luiz, Lampard og Mata. Og så tror jeg han giver Torres lidt bold igen.

Jeg finder ikke kampen speciel spændende i sig selv, det er mere fordi det er længe siden at de har spillet. Regner selvfølgelig 100% med et sejr, det kræver tabellen af os - simple as that.
Lampard12313 år siden
Målmand:
Hvem ellers Turnbull måske? ;)

Forsvaret:

Terry: Luiz får en pause og Tery har brug for lidt spil i bene.

Cahill: Det er lidt et tilfældigt om det bliver Luiz eller Cahill.

Cole: Fordi at Cole er så meget bedre end Betrand så han har ikke noget rigtig valg.

Ivanovic: Fordi at Azpilgueta har spillet så meget i forvejen.

Ramires:
Lampard skal have en pause nu hvor der kommer så mange kampe.

MIkel: Det er hans tur og han er et godt supllement til Ramires. Også fordi at når Ramires løber op så bliver Mikel hjemme og forsvare.

Hazard: Fordi at man skal spille med mindst to af de tre magikere.
Også fordi han er i form.

Oscar: Fordi Mata er ude.

Moses. Igen fordi at Mata/Oscar ikke starter inde.(ikke fordi han har spillet specielt godt på det seneste)

Torres: Træner til at få lidt spille tid igen oven på Ba`s ELENDIGE præstation i sensete kamp.

Bænk:

Turnbull, Ake, Azpilgueta, Mata, Betrand, Marin, Ba, Beyauon (staves)
Elholm8913 år siden
Vi har en meget vigtig kamp to dage efter, mod Man Utd i FA cuppen.
Derfor tror jeg følgende spillere spares: Azpilicueta, Lampard, Hazard og Ba.

Derudover er Ramires og Cahill vidst småskadet lige pt, men vil nok også spares alligevel.
Steen13 år siden
Tror I at FA cuppen bliver prioriteret højere end 3 vigtige point ude imod Southampton, som kan sikre os CL pladserne? Hvad ser i som vigtigst - CL pladserne eller muligheden for at komme videre i FA?
Elholm8913 år siden
Lige for tiden tror jeg de ses lige vigtige.
En kamp mod Southampton vil derfor virke som en overkommelig størrelse, hvorfor der nok spares nogle nøglespillere.
Steen13 år siden
Elholm: Tænker du ikke, at en undervurdering af et hold der har slået City med 3-1, er useriøst?
http://www.soccer-blogger.com/2013/02/09/southampton-vs-manchester-city-3-1-goals-highlights-2012-puncheon-davis-barry-og-dzeko-video/
Dwise13 år siden
Jeg er lidt i tvivl. En kamp mod Southampton burde måske på papiret være overkommelig, men jeg mener ikke, at man har råd til at gamble med den kamp. CL-kval er i min optik vigtigere end FA-Cuppen, og jeg synes, man skulle stille holdet derefter. En misset Champions League ville være en katastrofe, mens man nok bedre kunne leve med en exit i FA-cuppen. Ikke at man ikke skal prøve at vinde turneringen, men jeg synes bare, at kanonerne skal fyres af mod Southampton, og så må man tage den derfra.
Elholm8913 år siden
Jeg har formuleret mig lidt forkert.. Er helt enige med jer!
Det tidligere nævnte er bare sådan jeg tror personalet og holdet tænker.

Jeg tror Chelsea brænder så meget efter at vinde noget i denne sæson, at de prioriterer Premier League (top 4), FA cuppen og Europa League lige højt..

... hvorfor en "overkommelig" størrelse som oprykkerne er en mulighed for at spare spillere.
Steen13 år siden
Elholm: Cool :) Jeg tror dog ikke man længere kan sige noget om hvad der er overkommeligt i Premier League længere.. Jeg syntes niveauet er blevet så højt, at nedrykkerne på en høj solskinsdag sagtens kan tage point fra første pladsen - sågar på udebane. Selvfølgelig danner det et mønster omkring topholdende, at de sjovt nok altid ender ud med pointene på tavlen, og ikke omvendt, men det skyldes nok mere den sidste finish. Jeg ved ikke om jeg har formuleret mig så I kan forstå hvad jeg mener.

Som en eller anden kommentator sagde sidst, "Det er i de sidste tyve minutter man kan se hvem der er et tophold og ikke et tophold. Det er der kampene afgøres." Og det er faktisk vise ord!
Elholm8913 år siden
Hvis de prioriterer alle tre turneringer lige højt, så har vi tre yderst vigtige kampe indenfor seks dage. Én kamp i hver turnering.

Her kan alle nøglespillere ikke være 100% klar til hver kamp. Hvorfor der skal spares et sted.
Jeg ser ikke Chelsea spare spillere mod hverken United eller Rubin, hvorfor der vil være kampen mod Southampton tilbage.

Dette er blot en teori. Ikke ønsketænkning.
Steen13 år siden
Elholm: faktisk lidt sjovt at debatten omhandler præcis dette.
Prøv se hvad Footy har skrevet (udfra Sky Sports kilde)

"De næste 8 dage byder på 4 kampe for Chelsea, og Oscar ser frem til dem.

Chelsea har et tæt pakket kampprogram efter landsholdspausen, hvor klubben skal på et par vigtige opgaver.

Først står den på et møde med Southampton i Premier League hvor klubben skal kæmpe for at holde sig i ræset om Champions League pladserne. Dernæst er det et møde med Manchester United i FA Cuppens 6. runde, for derefter at tage imod Rubin Kazan i Europa League.. De afslutter ugen med en kamp i Premier League mod Sunderland.

Og den nyindkøbte brasilianer, Oscar, ser frem til de mange kampe og siger at netop de mange kampe er en af grundene til hans skifte:

- Der er så mange kampe for tiden og de er alle sammen vigtige. Men sådan er det i en klub som Chelsea. Vi skal spille til vores bedste og restituere så godt som vi kan. Vi har kampe i 3 forskellige turneringer, men der er ikke nogle af dem der er vigtigere end andre. Vores mål er at vinde alle 4 kampe, siger Oscar til engelske medier."
Ehazard1713 år siden
Er southampon kampen ikke udskudt for vi skal jo spille mod United dagen efter? Eller er det bare mig der er dum:)
Lampard12313 år siden
Nej det bliver den ikke!!
Jeg er så glad for der kommer så mange kampe oven på alle den ventetid der har været!
Når cahill at blive klar til kampen?
Elholm8913 år siden
Ehazard, kampen mod Southampton er d. 30.03, og kampen mod United er d. 01.04.
Altså ikke dagen efter, men to dage efter.
Om det så betyder at du er dum (som du selv skriver) bedømmer du selv.
Ehazard1713 år siden
Ok elholm
Lampard12313 år siden
Her er den rigtige opstling:
Chelsea are expected to line up in the following 4-2-3-1 formation:

1 Petr Cech

28 Cesar Azpilicueta

2 Branislav Ivanovic

26 John Terry (c)

34 Ryan Bertrand

12 John Mikel Obi

8 Frank Lampard

13 Victor Moses

11 Oscar

21 Marko Marin

9 Fernando Torres
...

Det er sku ikke vores stærkeste
justblue12313 år siden
er den officiel?
Dwise13 år siden
Okay man må sige, at det er klart signal om, at man vil vinde mandag for enhver pris. Jeg er ikke helt enig med den beslutning, men okay, lad os se hvordan det går. Der er mange, som vil ud og bevise noget.
Elholm8913 år siden
Benitez skal bare ad helvede til!
Ehazard1713 år siden
Rafa out
Lampard12313 år siden
Tja.... Endnu en stor skuffelse.
men idag kan man sige at udskiftningerne ikke kom så sent.
Rafa out #
Men det gælder fandme også mange spiller
1 for ikke at kunne score mål
2 Ikke lave nok chancer
3 ligeglad med spillet
4 At være så fuckinge ligeglad med Fansne!
5 ikke at vise hvor gode de er
6 IKKE AT KUNNE SLÅ ET BUNDHOLD!!!!!!!!!!!

vI har satme bare at vinde over united efter denne kamp! OG RUBAN KAZAN OG SUNDERLAND!!
KORT OG GODT! TAG JER SAMMEN
OG Benetiz:
Med mindre vi vinder 8-0 mod United så kan du gå ud af den dør du gik ind af!(den du aldrig skulle været kommet af)
TAK!
Tweaker1213 år siden
Absolut en af de dårligste kampe Chelsea har spillet hele sæsonen. Alt foregik langsomt og uden nogen form for inspiration. Jeg synes dog ikke at man kan blive ved med at give Benitez skylden for de dårlige resultater som vi har oplevet igennem det seneste stykke tid. Der er ingen tvivl om at Benitez som træner selvfølgelig bærer en stor del af ansvaret, men f.eks. i dag, synes jeg absolut at det er spillerne som bærer den største skyld i nederlaget. Og jeg føler lidt at Benitez alt for mange gange er blevet til syndebuk alene af den grund, at folk skal have en at skyde skylden på, og det er jeg lidt træt af må jeg indrømme.

Igennem hele kampen virker det overhovedet ikke som om spillerne har nogen som helst interesse i at vinde kampen, på trods af at Tottenham med en sejr over Swansea kunne tage vores 3. plads hvis vi var så smarte at tabe, og det burde jo i sig selv, være en kæmpe motivations faktor! Nu har Tottenham både taget vores 3.plads og samtidig ånder Arsenal os nu i nakken med deres sejr over Reading og de er nu kun 2 point efter os.

Nu venter der os en snarlig kamp mod United, og der skal ihvertfald ske nogle voldsomme ændringer i utrolig mange ting for at vi overhovedet skal have en chance for at slå United.
DrogbaThaKing13 år siden
FSW gå ikke op i hvad der er godt for klubben, men tænker kun på sig selv. Det er derfor vores holdopstilling så sådan ud i dag, han vil gerne vinde noget så hans cv ser godt ud. Han er jo pisse ligeglad om vi kommer i chl næste år, for han er der jo alligevel ikke til den tid. Så fatter ikke at den retarderet hvalros ikke har fået sparket endnu . !
Lampard12313 år siden
Rolig nu. Det er trods alt heler ikke ham der spiller på banen! Marin, Torres, Oscar og Moses. Det burde sku være nok til at vinde over South
Tweaker1213 år siden
DrogbaThaKing:

Jeg må indrømme at jeg ikke er helt enig i det du skriver omkring Benitez. Først og fremmest så var vores startopstilling præget af reserver fordi der skulle spares vigtige folk til mandag, og selvom vores opstilling er præget af reserver, så SKAL vi kunne slå et hold som Southampton hvis vi skal kunne gøre os nogen som helst forhåbninger om at være med hvor det er sjovt.

Jeg synes det er meget vigtigt at have i menté hvor svær en start en start Benitez har haft, og hvor svære betingelser han er blevet stillet overfor. Alle har fra start været imod hans ansættelse og det må man sige der er blevet gjort klart udtryk for. I kombination med dette, har han også fra start fået fortalt at han kun var en midlertidig løsning og at han ville blive skiftet ud til sommer.

Jeg selv er ikke den store fan af Benitez, men det er da dumt at tro at han ikke vil promovere sig selv på den bedst mulige måde, når han nu skal ud og finde nyt job til sommer.
DrogbaThaKing13 år siden
Ved godt hvorfor vores opstilling var som den var igår.
Jeg mener bare, at Benitez ikke har tilføjet noget på holdet udover at tabe point. Det er rigtig nok at selv om vi ikke stiller i bedste opstilling, skulle vi gerne kunne slå hold i bunden af tabellen som Reading, QPR og Southampton. Dette sker bare ikke, fordi Benitez mangel på evner til at motivere spillere som fx. Marin, Moses og Bertrand i sådan nogle kampe. Og læg så mærke til at vores spil er alt for afventende ofte mod dårligere hold .. Vi skal være mere aggressiv mod dem, det er os der skal dominere kampen og ikke omvendt.
De kampe vi ikke har hazard og mata inde, er der ingen sammensætning i vores offensive spil, det er netop et problem en træner (benitez) skal løse, men der sker bare intet.

Så efter min mening kunne han ligeså godt få sparket, og bruge Terry og Lampard som spillende trænere indtil vi får en ordenlig manager. Tvivler stærkt på det kunne blive værre.
Lampard12313 år siden
Fra min side så vil denne kamp være delvist glemt hvis vi vinder imorgen.
Ikke helt og det er dumt og risikabelt med at tabe point på dette tidspunkt. Men: Vi skal vinde noget i år og jeg er sikker på at vi ender i top 3 alligevel
Steen13 år siden
Jeg må sige, jeg syntes at vi tager for let for dette vanvtige point tab på St. Marys! Det er fuldstændig uacceptabelt at vi ikke i det mindste kunne få et uafgjort med en delvist reserver trup?

Sågar med Manchester United kampen i bagspejlet, så mener jeg stadigvæk at denne kamp imod Southampton ude, var delvist vigtigere! Det kan godt være, at vi gerne vil vinde noget, men hvad er mest værd i det lange løb? Sølvtøj i denne sæson eller kval til CL til næste år? Jeg vil sågar påstå, og ja - i vil garanteret hænge mig op på det :) Jeg er sikker på at sejren over Manchester United var for dyr købt. De 3 point som vi gik glip af, var alt for dyre! Spurs som ligger nr. 3 med 57 point, og Chelsea nr. 55 (dog med en kamp færre end Spurs) Har vi kun 2 point ned til Arsenal og 4 point til Everton. Everton har før vist at de kan løbe stærkt til sidst i sæsonen, og Arsenal er SULTNE! Det er IKKE klogt at smide de 3 point/1 point, når man tænker på vores kampprogram, hvis vi skulle gå hen og slå Rubin ud og vi skal spille om EL. Hvilket vi alle jo gerne ser. Da det jo kunne være fantastisk at vinde CL og sæsonen efter være den første der snupper EL, og dermed giver os revanche at snuppe Super Cuppen fra Bayern ;) Hov sagde jeg bayern? ... Der var en mere i kan hænge mig op på..

FA Cuppen har vi vundet 5 gange indenfor de seneste 12/13 år. Iht., 2012, 2010, 2009, 2007, 2000. Helt ærlig, er CL ikke mere værd til næste sæson end FA cuppen? Hvis vi også skal tænke på, hvad CL indbringer i kroner og øre samt muligheden for at hente nye spillere og manager til? Jeg ved ikke om jeg tager fejl?
Tweaker1213 år siden
Steen:

Jeg er helt enig i hvad du siger omkring nederlaget på St.Marys. Pointtabet kan komme til at bide os i røven til sidst, og det piner mig, at Chelsea ikke tog opgaven mere seriøst. Som du også skriver, så skal Chelsea kunne vinde en kamp mod Southampton, selv med en reserve opstilling. Men Southampton har også vist flere gange i denne sæson, at de sagtens kan drille de store hold og at de skal tages seriøst, hvilket Chelsea ikke gjorde, og dermed smed det som skulle have været 3 sikre point væk.

Som du siger, så mener jeg også at Champions League er vigtigere end FA Cuppen, og bør prioriteres højere. Jeg tror måske også at Benitez i og med han kun er her resten af sæsonen tænker en smule mere på pokalerne i denne sæson end Champions League i næste sæson.

På trods af pointtabet så tror jeg nu alligevel at Chelsea nok skal nå Champions League, på trods af at vi både deltager i FA cuppen og Europa League. Chelsea er ifølge min mening et bedre hold end både Tottenham og Arsenal og på dagen skal vi slå dem. Jeg mener ikke at Everton kan komme til at true os i kampen om Champions League pladserne, da de ikke har hvad der skal til når tingene begynder at spidse til. Når det så er sagt, så skal alle 3 hold selvfølgelig tages seriøst, men vi kommer heldigvis til at møde alle 3 hold inden sæsonen ender, og her skal Chelsea nok vise hvem der skal have den 3.plads.

Som jeg ser det, så er det kun Chelsea der kan spænde ben for sig selv, og dermed gå glip af Champions League.
Lampard12313 år siden
Jeg er stadig sikker på at Arsenal og Tottenham ikke bliver noget problem. Når bale bliver trær jamen så kan Tottenham være ligegyldig og vores niveau er bare over Arsenal.

Næste kamp

Ingen planlagte kampe

Forrige kamp

Sunday 15:00
Premier League Premier League
SunderlandSunderland2 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.
7. Sunderland3854
8. Brighton3853