PL: Wigan vs. Chelsea
Hey Blues,
Så er vi i gang, sæsonen er så godt som startet med et nervepirrende opgør om Community Shield trofæet imod Premier League vindene Manchester City. Vi løb ind i nogle problemer med et rødt kort til Ivanovic, og manglende defensiv præstationer fra vores sidste kæder. Det endte ud i at Manchester klubben stak af med trofæet foran snuden på os, selvom vi kom stærkest ud med en 1-0 føring efter første halvleg.
Vi åbner sæsonen 12/13 Premier League, imod det nordvestlige engelske hold Wigan Athletic. Wigan også kaldt Latics blev grundlagt i 1932, i byen Wigan i Great Manchester-området, der ligger tæt på Liverpool og Manchester. Wigan er en klub med mange aspekter og talentfulde spillere, heriblandt det nigerianske stortalent Victor Moses, som Chelsea har været på udkig efter igennem denne \'Silly Season\'. Wigan bliver til daglig ledet af Roberto Martinez, som har været der siden 2009.
Kamp information
Kamp: Wigan Athletic vs. Chelsea FC(ude)
Turnering: Premier League
Stadium: DW Stadium (Wigans hjemmebane, opført 1999, plads til 25.133 tilskuer)
Kick Off: kl. 13.30, søndag d. 19 august 2012
TV: Kanal 6, kl. 14.00
Optakt til kampen: Kanal 6, vises der ”Premier for Premier League – Chelsea” kl. 13.30, en halv times underholdning omkring Chelsea og hvordan eksperter mener vores sæson vil se ud!
Lad os hører hvad I mener om vores åbningskamp til den fremtidige Premier League sæson. Hvordan stiller vi op, og hvorfor? Lad os hører hvad I mener resultatet bliver og hvorfor?
God kamp drenge!
Kommentarer
Jeg håber virkelig vi starter med Cahill inde først. Da Luiz gjorde det knap så godt sidst. Mon ikke vi stiller stærkest med Cahill, for at få sæsonen igang :)
Ellers ligner vi et hold som mod City.
SUBS: Essein, Turnbull, Sturridge, Luiz & Meireles
Vi vinder 2-1. Torres, Mata & Moses.
Jeg håber/tror også at Cahil starter inde istedet for Luiz.
3-1 Chelsea på mål af Torres, Hazard og Lampard.
God kamp!
Jeg vil gå med samme opstilling som Steen. Luiz spiller godt i nogle kampe og i andre kampe er han ærligt talt uduelig. Cahill har derimod været mere stabil når han har spillet.
Jeg håber og tror på en 2-0 sejr. Forhåbentlig med mindst et mål af Torres. Hvis han kommer igang og forsvaret bliver meget mere stabilt tror jeg vi kan kæmpe om mesterskabet.
vi vinder 3-0 mål af Torres, Mata og Oscar
Med en sløj optakt til PL sæsonen SKAL vi starte med en sejr, og helst en stor sejr!
3-0 Torres, Hazard, Ramires
Jeg synes vi spiller en okay kamp mod Shitty, indtil Ivanovic blev udvist, men ikke nok med det så synes jeg at vores begge backs var under nevou(cole og Ivanovic). Jeg håber derfor han vil stille op sådan her. Jeg synes også at Hazard spiller en god kamp, indtil han tager ham ud hvilket kom helt bag på mig, så jeg håber han får en hel kamp mod Wigan. Mikel synes jeg sænkede meget vores kontraspil, så derfor Essien fra start og måske Oscar lidt senere.
P.S. Jeg håber vi køber os en ny højreback hurtigst muligt og gerne Azpilcueta fra Merseille.
3-0.2xtorres og ramires bænk:ross turnbull,david luiz,ryan betrand,raul merieles ,salomon kalou, daniel sturridge,michael essien.
Jeg har tippet 3-0, der bør Chelsea komme fornuftigt fra start mod et hold som Wigan, der til tider har givet problemer. Jeg har ingen bud på opstillingen, for der går nok lige lidt før vi ser Oscar i trøjen. Har en idé om at frem over kunne blive en 4-2-3-1, hvor man gør Oscar, Mata og Hazard til de 3 bag Torres, og så smider Lampard ned sammen med Ramires på den centrale midt. Der der taler imod er at om de er defensive nok? Men glæder mig til at se om Chelsea vil spille mere frem over banen i sæsonen..
Chelseas startopstilling bliver:
Jeg er personlig helt tosset med at han starter Bertrand inde.
^Også spændende med Icanovich på højre back! Ham har jeg aldrig hørt om ;-)))
Haha, ja han skulle eftersigende være en fantastisk højreback :DDesuden er det vidst også Hazard på venstrekant og Bertrand på højre.
Komfortabel sejr i dag. Lukker kampen på de første 6 minutter, hvorefter vi slapper lidt for meget af. Wigan var farlige i mange situationer, men endte aldrig med at bringe vores 3 point i usikkerhed. Hazard var sublim det første kvarter, og Torres lænte sig op af en scoring en enkelt gang. Tror han kommer på tavlen når vi gæster Reading på Onsdag :-)
\"another day at the office\" kan man vist godt kalde den slags sejre... Synes vi starter super! men vi falder for langt tilbage på banen hvor det bliver farligt, de skal bare fortsætte når de har 2 mål, og blive ved med at køre på!
Blues4Life: Vi spiller hjemme mod Reading Onsdag :)
Også med de andre stor klubber der smider point i første spillerunde, det er jo perfekt!
City er bagud 1-2 imod Southampton, nu mangler vi bare united tager imorgen, så er det den perfekte 1. spillerunde! :D
Dejlig start de første 15min. Men derefter må vi ikke læne os tilbage og invitere dem ind i kampen! Det er for dårligt. Men dejligt at se at de nye drenge Harzard og Oscar tilvænne sig. Dommer kunne godt havde givet os et straffe mere da Torres bliver væltet i feltet. Men det var sikkert også dommers første kamp i sæsonen :)
Ahh undskyld, jeg typede forkert @SebastianLunnDK Af en eller anden grund troede jeg et kort sekund at det jeg skrev betød at vi spillede hjemme :-D
Hvad synes i om V. Moses\' kamp?.
Jeg synes han kom med nogle gode ting :-)
Blues4life: Det kan ske for os alle! :-)
Simonmathiesen: Synes han var en af (hvis ikke den) bedste spiller Wigan havde på banen. Han var kreativ i sine løb og var farlig hver gang han havde bolden, og det lignede at Ivanovic havde lidt svært ved at håndtere ham nogle gange :) Tror faktisk han ville være et udemærket køb til Broen
Til Awekatten: Okay, jeg bukker mig i støvet for dig. Jeg tror sku jeg taber væddemålet med Moses til Chelsea. Og du har fuldstændig ret i, at Moses ville være et glimrende køb. Han spillede sku godt imod os igår.. Du vinder :/
Jamen dog Steen.. Men det er helt okay :) Glæder mig bare over at vi så er enige
Læste også lige den her: de skulle være blevet enige!
http://www.footy.dk/2012/08/20/chelsea-taet-pa-wigan-stjerne/
For at være helt ærlig synes jeg at et køb af Moses ville være dumt, jeg synes ikke vi har brug for ham i truppen, så hellere når der mangler spillere, så stille med offensiven som den var igår, evt. rykke Mata ud på venstre side af offensiv midt, og Oscar eller Lamps som central offensiv midt, så evt. med Mikel-Ramires/Essien/Meireles/Oriol Romeu, nede bagved.
Jimiwissing: Så har vi ingen rigtige wings? Vi har spillet med Bertrand og Mata/Hazard på wings-pladsen, det er ikke godt nok. Bertrand er ung og han er bange for at udfordre, han stopper alt for tit op og spiller den baglæns, og bliver brugt fordi han er defensivt orienteret. Jeg synes hellere han skulle bruges på en back; Hellere en offensiv back, end en defensiv wing.Og så synes jeg 90 mio. er ualmindelig godt givet ud for så stort et engelsk talent
Hey boys.Dem er så kampen i søndags og da Oscar kom ind, sagde kommentatoren at Oscar var den 8 brasilienere i Chelsea. Jeg har søgt lidt for sjov bare for at finde de syv før ham. Men kan ikke helt få det til at passe.
Indtil videre:
Alcides (Dog aldrig spillet en kamp for Chelsea)
Belltti
Piazon
Deco (Selvom han er Portugiser)
Alex
Emerson Thome
Oscar
Mineiro
Nogen skarpe hjerne der ude!?!
Obi = Hvad med David Luiz og Ramires? :-)
Årets bummert, mine damer og herre!Jeg har totalt stiret på historie og tidligere spillere... Simon, hvis du nærmer dig aalborg, så er der en lille tør kage til dig..
Jeg bryder mig bare ikke om Moses, det er nok bare derfor, men jeg må også indrømme at jeg troede Wigan ville have en vanvittigt overpris, men 90 mio. er en okay pris, men så ikke mere! :)
Jeg ser dog hellere at de får en hurtig signing af Azipilcueta (staves).
Hehe jeg bor ude i Aalborg Øst :)
BAH!!!! I tippesystemet havde jeg sat Chelsea til at vinde 3-0... troede jeg!!!! Havde skrevet 3-0, men glemt at Wigan var på hjemmebane!!! DOH!
Michael: HAHAHAH!!!
Obi: Bor du også i Aalborg? I\'m working there... lovely city :)
Steen@ Bor lige uden for Aalborg :PSimon@ Pis, havde ellers håbet du boet på Fyn, Haslev eller Dølle Fjelde Musse, så jeg kunne \"undgå\" at give den kage :PMichael@ Det er måske alligevel dummere en det jeg har formået at gøre :P
Obi: Lækkerier! Jeg havde altid troet du var københavner.. i dont know why... Michael er CHAMP til at oddse ;)
Steen, nu skal du passe på! Nu er vi åbenbart i samme område, betyder ikke at jeg ikke kan stikke dig en hurtig omgang stryg, jeg har set Chuck Norris, Segal, Stallone og Poul Richard film, så jeg ved nok hvordan jeg skal give dig en hurtig omgang! Underhånd slag! Mange ting kan du kalde mig, men Tjøbehavner, kæft du skuffer mig...
Obi: Lige præcis det jeg frygtede! Jeg ved ikke hvorfor? \"You\'ll come out there swingen for the win!\"
Obi - Tror nu det går uden den ene kage :-)
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 7. | Sunderland | 38 | 54 |
| 8. | Brighton | 38 | 53 |
| 9. | Brentford | 38 | 53 |
| 10. | Chelsea | 38 | 52 |
| 11. | Fulham | 38 | 52 |
| 12. | Newcastle | 38 | 49 |
| 13. | Everton | 38 | 49 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 26 | 6 |
| C. Palmer | 17 | 7 |
| E. Fernández | 17 | 13 |
| Pedro Neto | 16 | 10 |
| N. Jackson | 11 | 4 |
| Estêvão | 8 | 3 |

Jeg tror vi vinder 3-1. Vi spillet godt indtil det røde kort mod city. Kampen bliver anderleds da Wigan vil stå længere tilbage på banen, og afvente. Jeg håber holdet giver alt hvad de har. og kommer igang med sæsonen på en god måde. Personligt håber jeg Torres scorer et par kasser, da det vil booste hans selvtillid enormt meget. Derudover håber jeg Hazard scorer.
Ved faktisk ikke om Oscar er kommet til endnu. og om han bliver udtaget. Men håber han kommer ind og får nogle minutter på banen sammen med Essien.
Selvom jeg har tippet 3-1 håber jeg de holder nullet. Det kunne være rart for forsvaret.