Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

12/13 Indkøb - Top & Flop

Marko Marin Werder Bremen 8.000.000 €
Eden Hazard OSC Lille 40.000.000 €
Oscar SC Internacional Porto Alegre 32.000.000 €
César Azpilicueta Olympique Marseille 8.800.000 €
Victor Moses Wigan 11.500.000 €
Demba Ba Newcastle United 8.500.000 €

Jeres bud på top og flop.

(Note; det er kun medregnet de spillere der optrådt på første holdte (minus Marin?) )
13 år siden
1255 visninger

Kommentarer

Obi13 år siden
Med den tamme tråd så giver jeg mit besyn her:

Marko Marin Han har vel på en måde levet op til de forventninger der er blevet stillet, da han er oppe i mode bedre og større navne, men så alligevel, en pris på 8 mio euro, så det stadig en slags penge, selvom han har vært skadet, så når han endelig har vært med så har han slet ikke grebet chancen, og et slut resultat på blot 6 kampe og 1 mål. Han ligner ikke meget mere én en brede spiller, og er da i tvivl om han er at finde i klubben efter sommerferien.

Eden Hazard Tja, han har vært okay, ikke en spiller der rigtig slog i gennem og har tydeligvis brug for tid til at vende sig til PL. NOT! Han har da vært en af de alle største i dette års PL, fra første fløjt, så tog Eden Hazard sgu fat og viste han han ikke blot var super i Fransk fodbold, men da så sandelig også i PL, hvor han blev nomineret til årets spiller efter en super sæson med lækkert spil, oplæg og mål. En nydelse at se ham i aktion og er evig taknemlig at han valgte Chelsea. Wow!

Oscar Han har vist at han har et kæmpe talent, og virkelig er et teknisk talent. Men alt den hysteri omkring ham i sommers og med den store pris lap, så er jeg ikke så begejstret, ikke at han har vært dårlig, men ikke skinnet så meget igennem på sin plads som en Hazard. Ved godt de er forskellige typer og anden plads, men til 32 mio euro, så er jeg lidt tilbageholden med roserne. Tror han skal ha lidt mere tid. Fremtid på en mere defensiv midt?

César Azpilicueta Brugte på det meste af sommeren og vinteren på at sige det navn, og må sige at han endelig har klaret sig ganske fornuftigt i sin første sæson. Han er ganske stærk i defensiven og kommer til nogen gode løb frem ad, meeeen, de indlæg han sender af sted, der skal der sgu noget mere præcision i. Han er en af de bedre backs vi har haft (Johnson, Boswinga) Men er Ivan ikke i midterforsvaret så viger han pladsen til ham, Ivan er stadig mit foretrukken til back pladsen. Men alt i alt, en go arbejdes indsats og tror det kan blive bedre på sigt.

Victor Moses Han er en af dem jeg måske havde lidt svært at se om han kunne begå sig i Chelsea, og lagt hen af vejen af sæsonen blev han i mine øjne lidt en brede spiller, og lige så giftig og med de vigtige mål, lige så usynlig og skidt spillende kunne han være. Talentet er der, og tror også nemt at han kan blive en bedre men som han har spillet i år, så bliver det ved bænken og uforløst talent. At være stjernen i Wigan, noget helt andet er det at spille i Chelsea.

Demba Ba Vinterens eneste køb, og han har da i perioder vist at han sagtens kan lave mål, ikke mange som ønsket, men han lavet de nemme og vigtige mål (mod United), dem man har savnet i perioder, men tror den store rokade mellem ham og Torres har gjort at han aldrig rigtig kom i gang. Men tror ikke Ba er udset som frelseren i Chelsea, en "billig" løsning indtil en Torres kommer i gang eller der kommer en ny angriber ind.

Men alt i alt så er jeg tilfreds med de indkøb, ingen har floppet fuldstændigt, og flere af dem er unge, så der er masser at bygge videre på i fremtiden. 8/10
nikoskov13 år siden
Jeg vil egentlig ikke gå så vidt som at kalde nogen af dem et flop (endnu). Hvis Marin bliver solgt allerede til sommer, kan man måske argumentere for, at han har været det, men indtil videre skal han have lidt mere tid.
Marin må dog være den, som har udrettet mindst og præsteret dårligst.

Sæsonens top er i min verden Hazard. Han er det klart dyreste køb, men det har hans præstationer i stor grad retfærdiggjort. Det er en af de bedste debutsæsoner, jeg har set længe.

Oscar har også haft en flot sæson, hvor han har vist et meget højt potentiale, men også et for lavt bundniveau. Med mere stabile præstationer bliver han verdensklasse.

Azpilicueta har spillet, som jeg havde forventet. Relativt stabilt uden at floppe eller toppe. Han viser dog fint potentiale, og jeg tror på, at han kan blive en fast højreback i årene fremover.

Moses får lidt samme bedømmelse som Azpi. Moses kan spille rigtig godt og afgøre kampe, men han kan samtidig falde meget ud og underpræstere. Han er en rigtig god indskifter!

Demba Ba har ud fra hans prisskilt haft en godkendt halvsæson, men ud fra hans tidligere præstationer skuffet. Jeg tror, at han bliver en rigtig god 2.-3. angriber på lang sigt. Det er dog lidt synd, da jeg virkelig har set ham som en klasse spiller til tider i Newcastle.
Kfrandsen13 år siden
Jeg ved ikke om jeg er den eneste, som synes at Marin ikke har været et flop. Hvad havde vi af forventninger til ham inden sæsonen?, Jeg gætter på at mange ikke kendte ham. Han fik en dårlig start til PL, pga. han var skadet. Man kan vel sige at når han havde den pris som han havde, så burde han levere mere, men alle klubber ved også at når de handler med Chelsea, kan de skrabe mange penge ind. Det har helt sikkert været svært for ham, når han ser Hazard, Oscar og Mata spille med stor succes. Måske har han også haft det svært i England, sådan uden for fodbolden, men godt at Chelsea har en spiller som kan få alles humør op: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/04/23/article-2313442-1971C18E000005DC-726_634x509.jpg
Jeg håber selv at han bliver i klubben, og at han får flere kampe i næste sæson.

Kfrandsen
Dwise13 år siden
Jeg synes godt, man kan sige, at Marin har været et flop. Han var selvfølgelig uheldig med sin skade i starten af sæsonen, men det han har leveret, har ikke været godt nok. Jeg synes ikke, han ligner en spiller, som har niveauet til en top 4 i Premier League.

Demba Ba har egentlig også skuffet mig lidt. Jeg havde store forventninger til ham, da han kom til klubben, men synes ikke helt, at han har vist, at skulle være manden i front hos Chelsea. Men okay, han blev måske også hentet for at skabe den bredde, vi manglede så meget omkring nytår.

Jeg synes resten af indkøbene, har gjort det fint. Hazard har nok været den mest iøjnefaldende, og har levet op til sit prisskilt, synes jeg. Jeg kunne godt tænke mig at se Oscar i en mere tilbagetrukket rolle. F.eks. ved siden af Ramires på den centrale midtbane. Det kunne være interessant at se, hvordan han ville have det med rollen som en tilbagetrukket playmaker. Jeg tænker en rolle som Pirlo eller Xabi Alonso spiller på deres hold.
Awekat13 år siden
Marko Marin
Jeg synes unægteligt, at man ikke kan komme uden om, at Marin har været et flop. Den første der blev købt ind sidste år, hvilket må betyde at det ikke har været et panik køb, men et gennemovervejet køb, hvor forhandlinger har været startet så tidligt, at man har haft tid til at få alt på plads inden sæsonen rigtigt sluttede.
Han var jo udråbt som "Den tyske Messi", og gjorde det også godt for deres u/21 landshold.
Da han spillede sammen med Özil for Werder Bremen, kan jeg huske at jeg tænkte at Marin var bedre end Özil.
Jo, Marko Marin har været skadesplaget i sit sidste år i Werder B, og i sin tid hos Chelsea, men jeg synes stadig han har været et flop. De chancer han har fået fra start, har han spillet dårlig eller været anonym i. Husker hans første starter, hvor han kom ind i en vanvidstackling med 2 strækte ben først og var heldig at slippe med et gult.
3/10

Eden Hazard
Enough said. Han har taget alle med storm, og snydt den ene premier league forsvarer efter den anden. Det har været mærkbart til den negative side, de få kampe han ikke har spillet i denne sæson. Han bringer simpelthen så meget fart og kreativitet ind på vores hold. Den dreng er guld, og for hvert år han bliver i klubben, gør han vores chancer større for at vinde et trofæ.
10/10

Oscar
Har momentalt været fantastisk og enestående, men viser desværre kun dette talent sporadisk. Jeg synes han er en spændende ung spiller at følge, men han skal godt nok træne sine førstegangsberøringer og sit touch. Mangler nogle gange overblik, men godt køb for fremtiden.
8/10

Azpilicueta
Jeg havde det svært med ham i starten, hvor jeg syntes han smed for mange bolde væk. Cesars fightervilje, løbevilje og engagement i kampene taler for sig selv. Synes vi har en rigtig solid højreback her, som kun mangler lidt af det sidste fremad i sit spil. Han har udviklet sig fra starten af sæsonen til at være en nogenlunde back, til nu at være en rigtig vigtig spiller i vores bagkæde, synes jeg.
Han kommer altid tonsende tilbage og har reddet os flere gange på tværs, som man altid har set Ashley Cole gøre det. Han mangler desværre bare lidt skarphed på indlæggende og et lidt bedre touch i sin boldomgang.
Glæder mig til at se ham i næste sæson.
8/10

Victor Moses
Personligt var jeg selv meget stor tilhænger af ham. Jeg så et stort potentiale, større end jeg så i Sturridge.
Victor Moses har dog vist sig, at han et ret lavt bundniveau, i modsætning til da han var i Wigan. Jeg håber alt træningen kombineret med kampene og erfaringen kan bidrage til, at han får det hævet, ellers er han her nok ikke næste sæson. Flere har påpeget, at han kan blive den nye Kalou. Jeg tror dog stadig mere på Moses kan slå igennem, for han har scoret nogle fantastiske (og vigtige) mål igennem sæsonen, men hvis Schürrle kommer til sommer, tror jeg han skal tage sig gelvadigt sammen for ikke at ende som den evige indskifter.
Han er dog stadig ung, og har derfor et udviklingspotentiale en del år frem. Endnu engang glæder jeg mig til at se hvordan han klarer sig i næste sæson.
6/10

Demba Ba
Jeg var personligt begejstret da jeg hørte, at Demba Ba blev signet. Og han startede også som lyn og torden, men faldt efterhånden i kadence. Det gode ved Ba er dog, at jeg ikke synes han har spillet deciderede dårlige kampe. Han har altid truet med sin fysik og sit målinstinkt, og skaber en del plads oppe foran.
Ydermere har han formået at give noget konkurrence til Torres, der ser ud til at have fået ham i gang.
Kvalitet for pengene, synes jeg signingen var upåklagelig, og han har leveret nogle ekstremt vigtige og flotte mål, trods det er gået lidt i stå. Han er dog ikke en fremtidens mand, men hvem klager over at have Demba Ba til at skifte ind?

7/10

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252