Abramovich All Stars
Hey drenge.
Først og fremmest tak for en fed oplevelse jer der var inde og se FCN-Chelsea for knap en uge siden :) Det var en super oplevelse som det jo altid er når der står Chelsea på programmet.
Jeg har på det sidste tænkt lidt over hvilke 11 spillere der er de bedste igennem Abramovich æraen. Der er altså frit valg mellem alle de (utrolig) mange gode (og dårlige!) spillere som har været i Chelsea fra 2003 og frem til nu. Husk at tag alting med i betragtning og tænk dig virkelig godt om. Selvom hazard og oscar gør det super godt lige nu... Har de så fortjent at komme på Abramovich All Star holdet?
Giv dit besyv med og sæt din all stars start ellever!
Kommentarer
Cech: Fuldstændig indiskutabel bedste keeper under Abramovich og ligeledes en af verdens bedste.
A. Cole: Har huseret, sprintet og løbet så ufatteligt mange gode kilometer på den venstre side. Selvom han er tidligere Arsenal dreng er han i den grad en all-time Chelsea favorit.
Terry: JT? Han behøver vidst ingen præsentation. THE CAPTAIN!
Carvalho: Som mange til JT er der mange stærke konkurrenter. Alex, David Luiz og egentlig også Cahill er alle velkvalificerede bud og man kunne nok godt forestille sig en David Luiz blive en del af et All Star hold på lang sigt. Men som der er lige nu er det klart Carvalho der indtager positionen som makker til JT. Med mere end 200 kampe og rigtig mange gode indgreb synes jeg den falder sikkert på Carvalho.
Ivanovic: Selvom bosingwa flere gange har vist prøver på fremragende teknik, forudsigeligt forsvarsspil og gode offensive løb synes jeg alligevel Ivanovic er en bedre Premier League højre back med høj høj klasse. Personligt er han en af mine favoritter i Chelsea grundet hans historie. Kommer til klubben som ukendt forsvarsspiller fra Locomotiv Moskva og gav sig så selv helte status med 2 afgørende hovedstødsmål i Champions League mod Liverpool i 2008 (så vidt jeg husker).
Makelele: Han var åbenbart for dårlig til Real Madrid men var til gengæld flere klasser over resten af de defensive midtbanespillere i Premier League. Hvor har han taget utroligt mange gode beslutninger på den defensive midtbane. Klasse!
Lampard: Jamen igen; Super Frank behøver ingen præsentation. 568 kampe, 189 mål og 120 assist som midtbanespiller.
Essien: En kriger som desværre fik ødelagt meget af sin (måske) sidste tid i Chelsea af skader. Har altid beundret ham og betragtet ham som verdens bedste på hans position.
Mata: Der er selvfølgelig en del at vælge i mellem blandt de offensive, men jeg synes faktisk Mata trods sin korte periode i klubben fortjener en plads på holdet (alternativer ville være J. Cole og Malouda). Hans ydmyghed, tekniske færdigheder og i det hele taget person klæder Chelsea holdet ufatteligt godt. Han er sådan en spiller man altid ønsker at have på holdkortet.
Anelka: Var måske lidt lang tid om at komme igang, men havde så to super sæsoner på toppen sammen med Drogba. Anelkas måde at behandle bolden på har for mig altid været en kæmpe inspiration for alle fodboldspillere. Sikke en kølighed.
Drogba: The True Chelsea Legend. Hvad var Chelsea under Abramovich uden Drogba? Med mål i alle de finaler Chelsea har vundet siden hans ankomst taler det vidst for sig selv.
Cech giver sig selv, da han har været førstevalg nærmest siden sin ankomst.
Vores venstreback er blevet spillet af mange forskellige, men ikke før Ashley Cole kom til, har der været stabilitet og verdensklasse at finde på vores VB.
Centerforsvaret med Carvalho og Terry har været det bedste makkerskab i RA\'s-periode. Det var det bedste forsvarspar i PL quite simply, og set ud fra \"Mål lukket ind\"-statistikker.
HB-pladsen har også været okkuperet af Ferreira, Bosingwa og Gallas jævnligt, men jeg synes ikke den har set stærkere ud end med Branislav på pladsen gennem de sidste par år.
Jeg har ikke Makelele med, og han var næsten den sværeste at udelade fra holdet. Han var den bedste \"skraldemand\" i sin tid, og er endnu ikke blevet ordentligt afløst i Chelsea. Han må vige pladsen for en personlig favorit Michael Essien, der altid var/er et tog af energi og han er en af de bedste spillere der er kommet til Europa fra Afrika.
Udover Terry, har ingen været så medvirkende i Chelsea\'s succes det seneste årti, som Frank Lampard, han må derfor være på holdet, uden tvivl.
Robben bliver valgt på den ene kant. Hans tid i Chelsea var kun en tre år, men han var fremragende, især i de første to. Han vinder pladsen foran Malouda.
Mata har godt nok kun været i Chelsea i lidt over et år, men jeg synes ikke hans værdi for holdet og hans spil kan diskuteres. Han har været ekseptionel, ikke mindst i denne sæson, hvor man kunne tænke at han ville falde lidt i baggrunden, med indkøb af Oscar/Hazard bl.a. Men nej, hans spil er kun blevet bedre.
Hazard kommer ind på højrefløjen, efter kun at have spillet få kampe. Han bliver et kæmpe aktiv og han er et godt køb. Han bliver valgt fremfor Joe Cole, der også var en glimrende spiller i et par sæsoner, på den baggrund at jeg mener Hazard ganske enkelt er bedre.
Sidst, men ikke mindst, må og skal pladsen i angrebet gå til Drogba. Det kan diskuteres, men han er i mit perspektiv, den bedste angriber, der har været i PL det sidste årti. Det var mit bud, på et spændende emne.
I bagkæden er der ikke meget at diskutere, og for mig heller ikke på midtbanen. Makelele og Essien er begge blandt de bedste defensive midtbaner de sidste 10 år, imens Lampard klart er den bedste boks-til-boks midtbane. Mata er et geni - og har overhalet Silva nu - og hans tilgang er noget af det bedste der er sket for Chelsea efter min mening, da han markerede den nye spillestil, som vi er begyndt med nu. Det er en skændsel at han ikke er med i den spanske landholdstrup.
Jeg blev Chelsea fan i 03-04\' (den aften vi slog Arsenal 1-2 på Emirates), og da Robben kom til den efterfølgende sæson, så var han skyld i meget af min voksende fascination af Chelsea. Han vandt to mesterskaber i hans tre år i klubben, og af den grund kommer han med på holdet foran Malouda og Anelka, der måske har været bedre, men Robben er her min favorit. Oppe foran er Drogba indiskutabel.
Udskiftere: Cudicini, Gallas, Ferreira, Ballack, Malouda, J. Cole, Anelka
Fed tråd Joey!
Cech, A Cole, Terry, Carvalho, Ivanovic, Makelele, Lampard, Mata, Robben, J. Cole og Drogba
Tror dog at Robben, J. Cole og måske endda også Carvalho vil blive skiftet ud indenfor et par år, mens resten fortsat vil være på i adskillige år.
Fed tråd Joey!! Synes det her er det bedste hold jeg kan stille. Terry og Carvalho i forsvaret var noget af det bedste midterforsvar i verden på det tidspunkt, og flere angribere mente også at de var de sværeste de nogensinde havde spillet imod :) Hvis man også skal vælge en manager så vælger jeg
José Mourinho. Synes dog også at Di Matteo, Og Ancellotti, er godt med. Men det er Mourinho som trak os op fra graven, og bragte os på vindernes vej! :)
Helt enig med EmilBjoern omkring opstillingen :) Blandt udskiterne vil jeg dog gerne have Gudjohnson eller Hasselbaink på bænken i stedet for Anelka.
Udover dette så synes jeg at det er ret godt klaret at du så en kamp på et stadion, 2 år før det stod færdigt ;) hehe
padefar skrev:
Helt enig med EmilBjoern omkring opstillingen :) Blandt udskiterne vil jeg dog gerne have Gudjohnson eller Hasselbaink på bænken i stedet for Anelka.
Udover dette så synes jeg at det er ret godt klaret at du så en kamp på et stadion, 2 år før det stod færdigt ;) hehe
Haha, det var selvfølgelig på Highbury :D
Hehe tænkte jeg nok, kunne bare ikke lade den ligge ;) Hehe
Er det Roman\'s indkøb vi skal stille med? For så ville Hasselbaink ikke gå under, selvom han var i klubben da han ankom.
Indlægget siger: hvilke 11 spillere der er de bedste igennem Abramovich æraen, Obi, så det er bare hvilke spillere, der har været de bedste siden, han købte klubben.
\"Der er altså frit valg mellem alle de (utrolig) mange gode (og dårlige!) spillere som har været i Chelsea fra 2003 og frem til nu.\" Lidt der jeg kommer i tvivl, for sådan som jeg tolker det her topic, som iøvrigt er skide sjovt, så det de folk som er komme til mens Roman har vært i klubben..
bænken: anelka, robben, ferreira, makelele, hazard
makelele var da bedre end Ballack efter min mening ellers rigtig godt
syntes slet ikke han bedre end gode gamle ballack!
Flop holdet under Roman. Højrebacken er jeg lidt i tvivl om, for Belletti, spiller sgu meget ujævnt, men i han sidste tid var han også tit defensiv midt og central midt, spillet flere steder men han blev lidt kult i og med han lavet noget gode langskuds mål. Boswinga spiller sgu super i hans første sæson, sæsonen efter var han skadet mere eller mindre sæsonen efter, og kom aldrig rigtig i gear igen. Nogen af dem var også oppe imod hård modstand, men skader og andre ting, der gjorde at de aldrig slog igennem, men de er målt ud fra mine forventninger.Bænken kunne være folk som: Raul Meireles, Yossi Benayoun, Pizarro, Quaresma, Crespo, Sidwell, Maniche, Jarosík, Kezman & Mutu.
Glemmer måske Vialli på denne Mata skal nok også komme på Og De Goey Er også en legende sammen med Dimitri Kharin
Flop spillere må Være Torres og Winston Bogarde, samt Mutu og Sheva.
EmilMiddleton skrev:
Kort kommentar .Jeg forstår ikke at der er så mange der har robben på deres hold?
Fordi han var sindsygt god da han spillede for Chelsea - desværre for meget glasben til sidst, men en meget vigtigt spiller
EmilMiddleton skrev:
Kort kommentar .Jeg forstår ikke at der er så mange der har robben på deres hold?
https://www.youtube.com/watch?v=4AurN8Fzw20 <--- Derfor ;)
udskifter:
Ballack
Malouda
bosingwa
Shevchenko
Zhirkov
j.Cole
Essien
Turnbull
Her er mit bud.
Opstilling: 4-3-3
Angreb: Drogba, med Robben og Malouda på fløjene.
Drogba er valgt alene pga. hans kyniske natur. Styrke og ikke mindst tilstædeværelse. Han er en angriber man frygter. Han er en man kan stole på der kan holde bolden. Han header med 120 i timen og scorer vanvittige mål. Derudover er han hamrende stærk og som vi alle kender ham - King of the Cornerflag!
Malouda er valgt ene og alene pga. hans 2009 sæson. Jeg foragter hvad der er gjort med ham og vil altid se ham for den han var. Jeg husker stadig kommentatorene i en af de målrige kampe i den sæson, hvor de udtalte \"Det er jo ligesom at se det på playstation\".
Robben. Ja, glasben desværre, men de dribleture. Den målfarlighed... ja... Hvad kan jeg sige. Elsker ham. Stadig til den dag i dag.
Midtbanen: Mata og Lamps på den offensive (Lamps i sine yngre dage, ikke nu) Makelele på den defensive
Mata har på meget kort tid, formået og skabe plads i mit blå hjerte. Han er karismatisk. Hans first touches er umenneskelige og han fighter og skyder fra alle steder. Love him!
Lampard. Ja... behøver jeg at sige andet end 199 mål? Som midtbane?
Makalele. Var lidt i tvivl om Essien skulle være her, men Makalele tager den med en næsespids. Skraldemanden som ofte ikke bliver anerkendt... men med et skud så det batter!
Forsvaret: A.Cole, Terry, Carvalho, Ivan the terrible
Ashley Cole tænker jeg igen på 2009 sæsonen. Denne back har noget som meget få andre har. Det han havde med Malouda i 2009, har han nu med Hazard. Ikke helt i samme omfang, men tæt på. Han er sublim i det defensive og hans fejl kan jeg tælle på 1 hånd. Men hans løb, hans overlap og hans spil er bare... ja... Off the charts
Terry Captain, Leader, Legend!
Carvalho kombineret med Terry, var en uhyggelig mur! De 2 kombineret med Cech var skyld i at Cech satte record med 1025 minutter uden et mål imod sig. Det er næsten 12 kampe!!!
Målmand Cech!
Cech er manden som fik mig til at se blåt. Han er manden som jeg småfulgte i Sparta Prag og videre derfra til Rennes og så til Chelsea! Elsker at se hans gamle videoer, hvor han er en one man army.
Efter hans ulykke var det vildt at se at han kom tilbage! Nogle siger ikke til samme storform, men det eneste jeg har behov for at sige er, CL 2012. Manden som - efter min mening - bar os frem til finalen. Derudover, så gættede han rigtig på 6 straffespark (!!!!!!) i finalen... og snuppede 3 af dem (50%!!!!). At han har lært flere sprog for at få de nye til at føle sig bedre tilpas og er sikkerheden selv i feltet ved hjørnespark gør at han i mine øjne er en af de 5 bedste keepere igennem tiden!
Bænken: Disse drenge er stadig vilde i mine øjne, og man kunne godt argumentere for at de skulle være på en plads i stedet for en af ovenstående. Især Anelka er en som i mine øjne har været undervurderet i Chelsea. Klubben som han holdte sig i, i længst tid.
Anelka
Essien
Hazard
D.Luiz
J.Cole
Ballack
GoldForce, Smag og behag med hvem man stiller med, men gider du uddybe hvorfor du har valgt Deco til dit hold? :)
Obi skrev: GoldForce, Smag og behag med hvem man stiller med, men gider du uddybe hvorfor du har valgt Deco til dit hold? :)
Svar : Efter min mening var Deco en fantastisk spiller under sin tid i Chelsea med en rigtig god teknik og et perfect skud. Han var også en af mine ynglings spiller dengang. Men desværre måtte han væk fra barcalona, da guardiola kom til klubben, og sparkede både Ronaldinho og Deco ud af klubben, og så havnede han i Chelsea. Men nogle par år senere flyttede han til Brasillien.
Her er et Link om DECO!!!!! :-)
http://www.youtube.com/watch?v=MFa22mHzWMw
Det bliver et kæmpe nej til Deco, men som Obi siger: smag og behag.
Smag og behag, men det var kun i starten han imponeret mig, siden hen blev han sgu en dyr bænke varmer :)
Torres gjorde det fornuftigt sidste år, han arbejdet for sagen og lavet en pind (for sjælden) med også som oplægger, i år startet han godt, men det sidst lange stykke tid har han da være direkte pinlig at se på.
Er enig med obi
Tjaa. Ingen af de ovenstående 11 behøver vel nogen forklaring.
Flere spillere kunne sagtens have tilkæmpet sig en plads på dette hold, heriblandt Anelka. Mata, Hazard og sikkert også Oscar, vil formentlig være at finde på et sådant hold i fremtiden, men på mit hold må de nøjes med en bænkeplads. Derudover ser jeg folk som Cudicini, Robben, Ferreira, David Luiz, Ramires, Ballack, Duff osv. på bænken. Desværre kan vi ikke stille med 30 mand i start\'eren.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 28 | 51 |
| 4. | Aston Villa | 28 | 51 |
| 5. | Liverpool | 28 | 48 |
| 6. | Chelsea | 27 | 45 |
| 7. | Brentford | 28 | 43 |
| 8. | Everton | 28 | 40 |
| 9. | Fulham | 28 | 40 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 20 | 5 |
| Pedro Neto | 16 | 5 |
| C. Palmer | 15 | 7 |
| E. Fernández | 13 | 10 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| Estêvão | 7 | 2 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Tja, her er min startopstilling for Abramovich æraen.
De eneste jeg har været i tvivl om har været højrebacken og venstre wing, men jeg er tilbøjelig til at give Mata venstre wing pladsen for hans outstandig sæson sidste sæson og fordi han stadig holder niveau i denne sæson.
Højrebacken har jeg været meget i tvivl. Ferreria eller Ivanovic. Men Ivanovic får den fordi han er en iskold serber.