Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Benitez. Tak?

Hej. Den her tråd skal bruges til at snakke om Benitez. Får han har jo sådan set gjort det godt i Chelsea. Vi kan godt blive enige om han ikke har vist samme gejst som i Fx Liverpool. Han har jo trods alt ført os til Champions league i en sæson hvor det ellers så ret sort ud om billetterne i CHL
Vi har også lige vundet Europa league. Han har også gjort sig nogen transfer i tranfervinduet han fik gjort to handler Ba til os fra Newcastle god handle af rafa og så solgte han jo Sturridge til Liverpool hvilket jeg blev lidt skuffet over da han havde kæmpe talent.

Men hvad syntes i?
Han rafa været god eller dårlig i cfc?
13 år siden
1872 visninger

Kommentarer

SebastianLunnDK13 år siden
Som jeg også har sagt før synes jeg han har gjort det udmærket, hvis ikke ret godt! Som sagt kan man sige meget om manden, men man kan ikke komme udenom at han er en dygtig manager.Han er taktisk klog, og tager nogle gode beslutninger, og han har været rigtig god til at rotere når det var nødvendigt, og sørget for at diverse spillere har været friske, og klar når det gælder!
Dog bryder jeg mig ikke om at han for det meste først bytter ud i de sidste 10 minutter af en kamp, hvor en spiller dårligt nok kan nå at gøre en forskel, og så er jeg også lidt skuffet over vi ikke vandt VM for klubhold, men når alt det er sagt, synes jeg han har været en god manager, han har været stabil, og gjort det han skulle.

Jeg tror aldrig at jeg vil glemme denne sæson, da den bare har været en ren rutschebanetur, og vil heller ikke glemme Benitez, for han fik dog gjort noget godt for klubben, og sendte os i den rigtige retning forud for næste sæson.

Benitez får et tak fra mig, "He'll will never be loved, but he did do us a favour"
og nu ved vidst alle, hvem vi gerne vil have tilbage på Broen ;-)
Elholm8913 år siden
Ja, han har gjort at fint stykke arbejde...

... men når det er sagt, så synes jeg ikke han har gjort noget ekstraordinært.
Han har i hvert fald ikke gjort noget som RDM ikke kunne have gjort.

Jeg synes generelt stadig han i perioder har lavet en masse underlige valg, og synes egentlig kun at det er i April og Maj at hans arbejde er godkendt.
Blue4Life13 år siden
Enig med jeres holdninger drenge! Det er egentlig på sin plads, uden set hvordan det går mod Everton i dag, at han bliver hyldet i "The Lap Of Honor" efter kampen.

Som Sebastian siger, vil han aldrig bliver elsket, men det vil være utaknemligt ikke at give ham en enkelt klapsalve for at redde hele vores sæson. Jeg var godt nok skeptisk da han ankom, men lad os for en gang skyld lægge fortiden bag os og vise resten af verden, at vi ikke er en bitre og utaknemlige. Hele Benitez vs fans-eskapaden har skadet klubben nok i forvejen. Det kunne da lige passe, hvis han nu bliver nedgjort efter kampen i dag, på trods af han har gjort sit job godt.
Steen13 år siden
En ting skal vi ihvertfald lige have på det rene, og det er at Benitez intet har haft med transfers at gøre. Han har fået stillet en trup til rådighed, og intet andet. Han har ingen påvirkninger haft på salget af Sturridge eller købet af Ba. Det styrer organisationen stenhårdt.

Han har gjort det vi forventede, og intet andet. Jeg forventede af ham at han vandt Europa League, og forventede en CL plads. Alt andet ville være en fiasko. Det har han sikret os, men hans arbejde er ikke gjort før i eftermiddag, hvor jeg forventer point. Også kan han tage hans sydfrugter og tage en enkelt billet tilbage til Liverpool, hvor han hører til.

Men hvis vi skal være rimelige og fair - så er han en dygtig strateg og en udmærket taler. Han har kunne få spillerne op i gear og han har hivet nogle ekstra ressourcer ud af dem. Han har gjort det o.k.

Men hvis det var mig der stod på stadion i dag og skulle sige farvel til Rafa, kunne jeg måske blive revet med og give ham et klap, men så var det også det.
and3rz3n13 år siden
han har fået det ud af truppen som vi ville have eller Roman ville have.

vi kommer i CHL næste år og har vundet EL.

vi kan ikke lide ham og han skal ikke være træner for os igen, men han har løst hans opgave, ikke gjord noget mere men hellere ikke mindre. så alt i alt er det igen et tegn på at RA's taktik med at skaffe nye træner for at blive ved med at vinde fungere endnu.....!

Man kan sige hvad man vil om ham, men han har fået nogle titler i hus det sidste stykke tid, fordi han rent faktisk går hen og laver nogle lidt sjove træner fyringer.
Obi13 år siden
Altså jeg bliver aldrig den store fan af Rafa, ikke pga sine udtagelser fra Liverpool tiden. Men han kom til en klub i lidt frit fald, men fik kørt holdet ind på en 3 plads og en sejre i EL, og går vi 3-4 mdr tilbage, ville man havde priseet sig lykkelig over det vi har nået. Men tror som nok også sagtens RDM eller en anden træner med lidt rutine kunne havde gjort lign.

Men jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor han aldrig skiftet ud? Det var da tydelig for en hver at her til sidst at spillerne var trætte, men forsat oftes med de samme. Det var som at se det gamle Calacticos i starten af 2000'..

Men tak til Rafa for en go afsnutning, men gør mig en tjeneste, never return to the brigde again.
Awekat13 år siden
Jeg må sige at han efterlader et mere positivt indtryk, ind da han rykkede ind.
Ærligt talt må jeg sige, at han har udført sit arbejde som værende accepteret, selvom vi missede VM.
Positive ting, har bl.a. været at han har fået det bedste ud af David Luiz, og han satte ham på midtbanen med kæmpe succes. Han troede på Lampard og det betalte sig, i og med at Lampard nåede scoringsrekorden og endda, pga. sine gode præstationer, endte med at få forlænget sin kontrakt. Det tror jeg ikke han havde, hvis han ikke var blevet brugt på den måde.

Jeg vil sige, at Rafa ender med at gå fra sit job i Chelsea, som "neutral" i den forstand, at jeg hverken elsker eller hader ham.
justblue12313 år siden
Jeg synes han har gjort det godt jeg vil nok aldrig elske ham men han er sku en dygtig træner og jeg vil gerne sige tak for at han har gjort et god stykke godt arbejde!
Lampard12313 år siden
Jeg synes at det har været en blandet fornøjelse... Jeg har entenlig støttet ham under hele forløbet. Da jeg ikke kunne se hvem det skulle gavne at hader ham. Han er manageren, en del af Chelsea og jeg støtter alle der er en del af den klub.

Han har været en rigtig god brandslukker og brandmand for klubben. Vi kunne ikke have fået en bedre nødløsning. Han har udmærket sig rigtig godt de seneste måneder og jeg kan ikke være andet end tilfreds når vor sæsonen skal gøres op (til sidst)...

Hans rotation system var noget DM kunne have lært af... Vi har spillet offensivt, hurtigt og det er under trætte ben.

Jeg er glad for denne sæson er sluttet lige så positivt som den startede. Tak for hjælpen Rafa.
Jeg ønsker dig alt det bedste, men ser frem til Mourinho.

Held og lykke og tak for denne gang :D :)
kiiwiui13 år siden
Jeg synes Rafa Benitez har gjort et fremragende stykke arbejde!!

Jeg ved fra mit eget synspunkt, at da Rafa blev en midlertidige manager for os, var det bestemt ikke optimalt. Man kunne ikke undgå at se på hans tidligere udtalelser (om at klubben ingen sjæl havde), og ikke lade sig påvirke, hvilket skabte mit had i starten.

Jeg er ikke helt klar over hvornår jeg vendte mit syn om ham, starten af December, eller slut, midt, Januar måske?? Jeg fik øjne op for hvad han måtte stå imod, fra os fans i hver eneste kamp. ( Jeg vil dog give at han havde en sløj start, men hvem ville ikke have haft det)

Men lidt efter lidt, begyndte jeg at have sympati for ham, han udførte sit arbejde, trods sine ods, synes jeg han begyndte at gøre det bedre og bedre.

For mig har de sidste 4/½ måneder hvert en kæmpe "rollercoaster" op og ned.

Jeg er ret sikker på, at hvis det ikke havde været for hans skyld, var vi ikke europamester, og i CHL næste sæson.

Jeg går ud fra i ser: David Luiz, Torres, Lampard.

Hvis det ikke var for "Jose Mourinho"

Rafa Benitez "Ind"

Mads
Steen13 år siden
Jeg glemmer aldrig da min lille uskyldige kæreste sad i en af mine blå trøjer i sofaen og sang med "You fat spanish twat!" ganske stille, imens vi så bold... :D Det var fedt... hæhæ..
AnnemarieA13 år siden
Steen:
Så startede en temmelig våd onsdag morgen, med et lille grin ;-)
Obi13 år siden
Da han begynder at slynge ud med negativt om klubben, om fans og lign, der skulle han ganske enkel hold sin bøtte, og sagt i stil med: At vi skulle stå sammen og forsøge at vinde de turneringer de var med i, og han vil komme så langt med klubben han kunne frem til sommer, og så se om han skulle forsætte. Et eller bare et eller andet. Der kom han da virkelig på dybt vand...
Dwise13 år siden
Synes Benitez har gjort et ok stykke arbejde, men så heller ikke mere end det. Jeg synes ikke, at han har gjort noget ekstraordinært, men han har dog sikret CL-pladsen og EL-trofæet. Noget jeg aldrig forstod ved ham, var de meget sene/manglende indskiftninger.
At han var upopulær fra starten, som Obi også skriver, var hans egen skyld. Gamle udtalelser kan hurtigt findes frem igen. Så jeg vil ønske ham held og lykke fremover, og så håber jeg, at samarbejdet mellem Chelsea og Benitez slutter her.
Awekat13 år siden
AnnemarieA skrev:
Steen:
Så startede en temmelig våd onsdag morgen, med et lille grin ;-)

Er jeg den eneste, som får forkerte billeder i hovedet når jeg læser den besked?
Steen13 år siden
Awekatten: AHAHAHAH!! :D Ikke når du læser den sådan der ;)
AnnemarieA13 år siden
Awekat: Din gris O:)
justblue12313 år siden
Er jeg den eneste, som får forkerte billeder i hovedet når jeg læser den besked?
You are gr8 dude!!!

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252