Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Champions Cup

Hey drenge. Har lige erfaret at Chelsea skal spille i "Champions Cup" sammen med Everton, Milan, Inter, Juve, Real, Valencia og LA Galaxy.

Kampene er i starten af August - og ved ikke om jeg skal tænke at dette måske er en hård start på et program?

Hvad er jeres holdninger?

På den lyse side, så kan man vinde et trofæ og modstanden er ikke ligefrem dårlige hold. Samtlige modstandere (med undtagelse af Galaxy) er jo respekteret modstandere i Europa. Og så kan flere spillere også få spilletid.

Men som sagt før - er det ikke en hård start på programmet? (Selvom de siger at det et forberedelse til 13/14 sæsonen)

Kilde: http://www.chelseafc.com/news-article/article/3191221/title/chelsea-to-play-in-stateside-tournament

Info om turnering: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Champions_Cup
13 år siden
1032 visninger

Kommentarer

Steen13 år siden
Hey Michael,

Rigtig spændende tråd :)
Jeg ved ikke om jeg syntes det er en hård start, hvis man ser vores kampprogram, så skal vi i hvert fald være vågne fra starten af.. Så det er måske ikke dumt at starte ud i en turnering hvor det kræver vi fungere. Så er vi i hvert fald klar til PL. :)

Plus, det giver nogle af vores unge muligheden for at breake imod nogle gode internationale hold :) Det er også en kæmpe plus, ved sådan en turnering. Det gælder, også alligevel er det ikke CL eller EPL.

Så jeg tænker det er rigtig fornuftigt :)
Blue4Life13 år siden
Kampprogram for pre season ifølge chelseafc.com i øjeblikket:

Wed 17 Jul 20:00 14:00 Singha All-Stars
Sun 21 Jul 21:45 14:45 Malaysia XI
Thu 25 Jul 20:30 14:30 BNI Indonesia All-Stars
Thu 1 Aug 20:00 01:00 (Fri) Inter Milan
Sun 4 Aug - - AC Milan or Valencia

Jeg er ikke helt sikker på hvor mange flere kampe vi skal spille end disse, men der er i hvert fald ca. 2 ugers mellemrum inden Hull-kampen d.17, hvis ovenstående program gælder.
Det burde da i hvert fald modarbejde trætheden/overbelastningen nogle af spillerne måske vil mærke i opstarten.

Michael8213 år siden
Blue4Life

Ja, det er også det jeg tænker - men der er faktisk en til kamp. Alt efter hvordan vi klarer os, ligger den sidste kamp mellem d.6 og 8 august.

Så er der en uge indtil Hull kampen d.17.

Tja, tjo - om det er nok - burde det vel være.

Og som Steen siger - så er det måske meget fedt at nogle af de yngre kan få chancer imod større hold :)
Blue4Life13 år siden
Det havde jeg ikke lige lagt mærke til Michael :-) Det ændrer jo lidt på tingene, men under alle omstændigheder tror jeg ikke at det bliver et problem.

Og 100% enig med jer begge i at det er mere lærerrigt for de unge at møde nogle stærkere modstandere end bare de lokale klubber fra Asien eller USA.
Awekat13 år siden
Tja det er kun fremtiden der kan vise om det bliver hårdt eller ej. Men det kan jo også give backfire, hvis vi går hen og taber stortmeller en del kampe... Det giver jo heller ikke ligefrem selvtillid
Steen13 år siden
Awekatten: Du har vidst lige glemt at vi har MOU! :D
Awekat13 år siden
Nej det har jeg sådan set ikke glemt. Men jeg er nok en af de få herinde, som mener at han stadig skal bevise noget. Jeg frygter lidt for at han kun kan skuffe. Men hvis tager Chelsea i den rigtige retning, bruger de unge spillere og bygger noget op, behøver han heller ikke vinde alle kampe for min skyld
Steen13 år siden
Awekatten: Jeg kan sagtens se hvad du mener, og selvfølgelig skal han bevise noget, for at "genvinde" vores kærlighed til ham. Det er da klart. Det har han også selv sagt, at hans mål er ikke bare at udfylde en stol han allerede har siddet varm, men komme ind og bevise sit værd, og bevise hvorfor han skal være elsket af os.

Jeg er stærkt overbevist om at han går ud og vinder en masse kampe, men om han kommer til at have en effekt med det samme? Hvem ved.
Awekat13 år siden
Jeg håber bare mest på, at han får smækket en ordentlig filosofi sammen, og vi får noget consistency, og at han bygger op omkring de mange unge spillere, så er jeg også godt tilfreds. Så er jeg sikker på, at resultaterne nok skal komme.
Jeg mener bare ikke at vi skal læne os blindt tilbage og stole på Mourinho.. Der skal også være en rød tråd med den filosofi klubben har lagt og det arbejder som Mou kommer til at udføre. Men du har helt ret, det lader også til at det er hans plan :)

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248