Chelsea 2011/12 sæson
Hey Blues,
Så er der skræppet nogle gode spørgsmål sammen ved mig, igennem de første par kampe i den påbegyndte sæson. Som jeg vil håbe, kan starte en konstruktiv debat herinde – med mulighed for at se tingene fra et andet point of view. Først vil jeg gerne tage fat i det lukkede transfervindue, som personligt, besvarede en hel del af mine spørgsmål inden, omkring vores nye træner, AVBs fremtidsplaner for Chelsea. Der blev efter min mening, købt meget unge talenter, her mener jeg Oriol Romeu (20 år gammel), Romelu Lukaku (18 år gammel), som jeg mener, vil give os mulighed for at sikre en ånd for Chelsea’s fremtid – masser af muligheder for at forme dem som vi ønsker. Hvad mener i om dette? Derudover blev der købt to spillere mere, som jeg mener, er i den klasse man kan kalde for sikre spillere. Juan Mata (23 år gammel) og Raul Meireles (28 år gammel). Hvad vil disse to eminente gode spillere tilføre Chelseas spil, og hvordan vil de kunne tage en del i vores kommende sæson, såvel som Chelsea’s fremtid?
Transfervinduet havde også givet Chelsea mulighed for at trække spillere tilbage for udlån, heri tænker jeg ’det nye stortalent’ Daniel Sturridge (22 år gammel). Hvordan har han udviklet sig fra sin foregående klub? Hvordan vil han tage del i vores Chelsea og hvad kan han give os? – Mere end de ualmindelig lækre mål han allerede har bidraget med. Kan han blive ved – og får han lov?
Kigger vi indad, og ser på vores Permier League topscore, og ser Frank Lampard øverst på skamlen, skyldes dette jo selvfølgelig hans præstationer fra Bolten kampen, men vil vi se mere til dette? Kommer Lukaku, Sturridge, Mata ind og gør noget ved dette? Og ikke mindst – vi har fået gang i Fernando Torres, som jeg personligt syntes er en forløsning – og håber inderligt at han vil lave mange, rigtig mange mål for os! Jeg syntes Torres og Mata, med Meireles i bunden, giver os en nyvunden hurtighed og spilstil som gør Chelsea-holdet endnu mere underholdende og sikre at se på.
Chelsea’s nuværende placering i Premier League, er en tredje plads, med Manchester- City & United på en hhv. anden og første plads. Hvordan vil billedet se ud sidst på året, vil andre hold som f.eks. Liverpool, Arsenal, eller Newcastle komme ind og blande sig? (’Ejerskov vil du evt. oprette en afstemning omkring hvilken placering Chelsea vil blive.’)
AVB har bevist overfor hele verdenens fodbold tosser, inkl. undertegnet, at han har nosser af større karakter end forventet. Han stiller i forholds vigtige kampe med alternativer, som ingen andre Chelsea trænere, fans, entusiaster, kritikere og andet godt folk, kunne have drømt om at gøre. Dette har bevist at belønne sig. Jeg tror personligt at AVB virkelig har fat i den lange ende, og det er ikke det sidste vi har set – endnu. Jeg glæder mig meget til at se fremtidens Chelsea, og hvis AVB fortsætter således, og det han allerede har bevist, tror jeg ikke på vi skal være urolige for hvem der også er vores Chelsea’s fremtidige træner, til de kommende sæsoner. AVB har mange planer, hvilke spillere tror i han vil benytte sig af, og vil vi komme til at se mindre til Terry, Lampard, og lignende til de unges favør? Vil AVB komme til at bruge Lukaku, Romeu, Sturridge, osv. endnu mere end han gør nu? Tror i Essien vil komme tilbage i topform og genvinde hans faste plads? Og hvilke ideer og planer ift. spilstil, opstilling osv. har i omkring AVB’s Chelsea?
Sidst men ikke mindst har jeg nogle af de gyldne fremtidig spørgsmål. Hvilke mål kommer Chelsea til at indløse? Hvor langt kommer vi i Champions League, og Premier League? Hvem tror i bliver topscorer?
Jeg håber i tager godt imod alle mine spørgsmål J
Steen
Kommentarer
Jeg kommenterer lige jeres indlæg senere :). Lover jeg... men er på job.
Jeg vil dog lige høre Ejerskov om ikke at han kan fixe en enkelt ting som fremstår meget tydeligt i padefars indlæg.
Når man trykker 1 gang på Enter, så hopper den en linje ned (hvorimod det for skriveren ser ud som om at der kommer mellemrum). Man skal faktisk trykke 2 gange på enter for at det har funktion som "luft" i indlægget... trykker man 1 gang, så er det blot som at holde shift+enter.
Håber det er noget du kan løse Ejerskov :). Det kan nemlig blive tungt for nogen at læse så lange indlæg uden luft... især når jeg i forvejen læser speciale :/
Nu har jeg ihvertfald smidt lidt luft ind i indlægget ;)
Lidt sjovt padefar, vi deler samme holdning med Buck :-)
http://www.skysports.com/story/0,19528,11668_7227228,00.html
Steen hvad er det man siger? Kloge hoveder tænker ens? ;)
Touché :) Det er da heldigvis også noget vi hurtigt kan blive enige om - også! :)
Michael82:
Jeg har kigget på kommentarfeltet og det er korrekt, der var et problem med linieafstand :)
Det er fixet nu, men hvis i stadig oplever problemer må i meget gerne skrive det! :)
Jeg er tilfreds med sommeren, både med Træner og tilgang af spillere, hvor han har bragt noget ungt ind samt lidt der er i sin bedste aldre.
Han har f.eks. givet Daniel Sturrigde chancen, og han har grebet chancen i den grad, hvor han tidligere aldrig rigtig fik chancen for at vise hva han rent faktisk kunne.
Men AVB har ligeledes bænket Mr. Chelsea # 2, Lampard, det har ingen andre før gjort, og han har spillet lige siden 2001. Det gav respekt, især fra undertegnet..
AVB virker som en der vil frem i tilværelsen og vil forny sig. Han koncept med at spille hurtigt, så man i Everton, hvor tempoet faldt lidt og bolden ikke kom hurtigt nok rundt, så var han straks oppe, og så markere sig. Hans nye spille stil ser spændene ud og tror med tiden at han vil kunne spille den offensive stil, som Chelsea gled fra, hvor det blev meget sterotypisk og ret uorginalt at se på, hvor plan A var Drogba eller kant spil, Plan B var ikke funden på endnu. Det problem så man hos den tidligere King Carlo..
Jeg er spændt på hvad Romeu er for en størelse, for jeg kender ærlig taget ikke til ham før Chelsea hentet ham.. Mata virker allerede som en der har spillet Pl før.
Placering i Pl er jeg nu tilfreds, der er flere ting der lige skal køres ind og lad nu bare med fra Manchester brænde alt deres krudt af nu, og så sniger vi lige så stille forbi dem.. Spas til side, de ser rigtig skræmmende ud, men jeg vil ikke være skuffede hvis Chelsea ikke stod øverst skamlen når guldet skal deles ud, for der er noget stort i gære.. Men yder de det bedste de kan og hente en 2 plads, og evt en pokal sejre, så brokker jeg mig ikke. Champions League, ja drømmen er der og håber da at pokalen kommer til, og tror i år er der mange om budet, med Barca som favorit..
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 32 | 55 |
| 4. | Aston Villa | 32 | 55 |
| 5. | Liverpool | 32 | 52 |
| 6. | Chelsea | 32 | 48 |
| 7. | Brentford | 32 | 47 |
| 8. | Everton | 32 | 47 |
| 9. | Brighton | 32 | 46 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 25 | 6 |
| Pedro Neto | 16 | 7 |
| C. Palmer | 16 | 7 |
| E. Fernández | 14 | 12 |
| Estêvão | 8 | 3 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Det er fanme godt med nogle fyldige forumtråde, i stedet for en enkelt linje og et hvad synes i? :)
Mht til sommerens transfer vindue, så gir jeg dig ret i at fremtiden er nogenlunde sikret, det samme med nutiden med Mata og Meireles. At AVB køber så unge spillere viser vel også at han ikke har planer om at forlade Chelsea om halvandet år. Mata sætter virkelig bevægelse i Chelsea's spil (noget som har manglet) Og Meireles kommer ind med erfaring og med sine 28 år så er han jo ved at ramme toppunktet.
Sturridge udviklede sig fantatisk i Bolton, som vi også allerede har set frugten af. Jeg er sikker på at knægten har mod på mere, og han har helt sikkert mere at bidrage med. Han giver en speed i angrebet som har været savnet, og som er vanvittigt farligt for modstandere.
Lampard tror jeg vi kommer til at se mere fra. Han går ud i pressen og siger at hans plads ikke er sikker, og derfor må han kæmpe for den. Noget han også siger at han helst vil. Og forsatan jeg skal da love for at han fik vidst at han ikke har overskredet sidste salgsdato endnu. Jeg er sikker på at Lamp's bliver en vigtig del af holdet igen i år. Han ved også at en kamp sikrer ham ikke pladsen. Der skal kæmpes i ALLE kampe! Her kan Mata ''hjælpe'' (ikke Lamp's direkte) Men den bevægelighed han tar med, gør at spillerene som regel kan regne med at hvis bolden ikke kan sendes afsted, så hold på den i et par sekunder og så har Mata fundet et hul.
En nuværende 3 plads synes jeg er over forventet. Jeg havde troet at der ville gå længere tid før AVB's spil satte sig igennem, men den er sku ved at være der. At vi ikke liggere højere kan vi på ingen måde give Chelsea skylden for, United og City er satme skræmmende i år og de spiller meget godt! Jeg tror dog ikke at City kan holde niveauet hele året. Alle tidligere City spillere siger også at der er ikke skyggen af holdånd i den klub. Det taber de på. Kampen kommer til at ligge mellem United og Chelsea, og den bliver fanme svær, men ikke umuligt. Arsenal, Tottenham og Liverpool ser jeg som kandidaterne til en 4 plads. (Hvis Arsenal da snart for taget sig sammen) Newcastle har startet rigtig godt ud, men den holder ikke hele sæsonen - simple.
Mht til AVB himself, så er jeg nærmet forelsket i manden. Forhelvede han er dygtig! Og som du siger så har han VIRKELIG nosser! Han tør tage de beslutninger som andre aldrig ville overveje, og for første gang tror jeg vi har en manager der giver Roman noget modspil som han kan acceptere. (i modsætning til Mourinho) Jeg tror ikke at hans plan er at udfase Lampard, Terry og Drogba, det er dog noget som sker naturligt. Med de talenter han har hentet, og dem vi allerede har, tror jeg han vil holde erfaringen i klubben så lang tid som muligt, også for at hjælpe og coache de unge drenge.
Når Essien kommer tilbage er han tørstigere en nogensinde før. Han skal bevise sit værd, og han vil sikkert gerne have nogle flere troæer på sit cv og et par medajler på væggen derhjemme inden støvlerne skal på hylden.
Så er vi kommet til klubbens mål. Jeg tror og håber på at premier league bliver vundet i år. Champions League har vi inden 3 sæsoner (medmindre AVB ryger!) Jeg er sikker på at hvis det store trofæ skal løftes, så er AVB manden!
Topscorer i ligaen tror jeg sku bliver ham trolden fra United. Jeg håber inderligt at jeg tar fejl og at det bliver Torres som jeg stærkt regner med bliver Chelsea topscorer.
Lækkert med en ordenlig tænker, og skide godt skrevet Steen!
Padefar!