Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Di Matteo

Har lagt mærke til at Chelsea er begyndt at score mange mål, efter Di Matteo er kommet til klubben. 4-1 mod Napoli, 5-2 mod Leicester, 2-0 mod Birmingham hvor vi kunne have vundet 4-0.

Synes vi skaber mange flere chancer end vi plejer, og er bedre til at udnytte dem.

Hvad siger i?

Er det Di Matteos værk?

eller har de bare fået selvtillid efter Napoli kampen?

14 år siden
1614 visninger

Kommentarer

chelseafan1714 år siden

Jeg tror det er Di Matteo\'s taktik, der er flere bolde frem i banen, de spiller ikke længere med særligt mange bolde hen over banen, det lidt mere power play nu, hurtigt fremmad, til kanterne eller igennem den bagerste kæde på modstanderen, ikke noget med at spillere varmer bolden.

Under AVB gik det for langsomt fordi der skulle aaaallt for mange boldberøringer og afleveringer til.

Obi14 år siden

Tror det ligger i at man er lidt tilbage til en 4-3-3 fra Ancelotti tid, hvor der blev gået lidt mere offensivt til den, og der er lidt mere go\' i det og oppen foran ser man jo Torres og Sturrigde som spiller godt. Men tror den udsatte garde Lampard & Drogba har stadig stor indflydelse, at selvom de er efterhånden er ved sidste vers, så viser de altså at stadig kan. Men Chelsea spiller det spil de kan uden at man vil spille som Barcelona f.eks. Det kommer vi nok ikke til, hvilket endeligt ikke gør noget, kan man holde på fysikken, stadig med fart og hurtigt kontraspil/spillinger som man har, så er jeg tilfreds..

Men korte af det lange, så er det ikke kun Di Matteo der har tryllet, han ladet spillerne gøre det de er bedst. AVB ville noget helt andet en det Chelsea kunne.

Drogba14 år siden

Det er ikke 4-3-3 men formationen 4-2-3-1 de er begyndt at bruge.. Der bliver Juan Mata så brugt bag angriberen og jeg tror det er en af grundene til vi skaber flere chancer. 

Awekat14 år siden

Det Drogba skrev

Michael8214 år siden

Som Drogba siger: Det drejer sig om en 4-2-3-1, hvilket er en variation af den klassiske 4-3-3 som Obi nævner :).

Men ja, ikke så meget klistren til bolden. Den slippes hurtigere :)

Chelsea4evertrueblue14 år siden

Jeg tror primært. Succesen er som et klask i røven ved den nnye luft forandring at nu AVB væk og der så bliver spillet mere simpelt.

Samtidig ved spillerne også at de skal til at præstere da de ikke kan bruge AVB som synde buk.

Jeg syntes det har set fint ud med Di Matteo, men tror ikke han er løsningen på den lange bane. Dog er jeg tilhænger af det simple spil med at få den ud på kanterne og være klar i Feltet. som er Chelseas identitet. Hvis man er til Barca bold skal man holde med Barca.

Steen14 år siden

Jeg bliver simpelthen nød til at sige, hvorfor integrere andres spil, visioner og spillestiler, til et hold der allerede er fuldt ud velfungerende. Vi har sat en hæmmesko på vores spil iform af at fornye os, til noget vi aldrig bliver eller kan.

Vi er Chelsea, vi har alle dage spillet hurtigt fysisk bold, som så mange af jer fint skriver, vi har bare fået lov til at spille det bold vi er gode til igen.

Om det bliver Di Matteo eller JM, er sagen irrelevant, bare det er Chelsea-bold der kommer til at spilles, og ikke United-, Inter- eller Barca-bold for den sags skyld.

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248