Drogba 1 vs. 2 års kontrakt
Ok, nu ved flere af jer herinde at jeg er glad for Drogba og håber inderligt på at han er at finde på broen næste sæson.
Men en ting jeg må indrømme som jeg måske ikke har helt forstand på er følgende:
Drogba vil gerne ha\' en 2 års kontrakt og Chelsea vil kun tilbyde ham en 1 års kontrakt.
Kan nogen forklare mig hvilke fordele der ville være for Drogba at få en 2 årig kontrakt frem for en 1 årig? Og kan nogen forklare mig hvorfor klubben evt. kun ville tilbyde en 1 årig frem for en 2 årig kontrakt?
Umiddelbart kan jeg se følgende fordele for Drogba (2 års):
- Skulle Drogba spille af helveds til, så ville han i det mindste være sikret i 2 år
Umiddelbart kan jeg se følgende fordele for Chelsea (2 års):
- Skulle der komme et tilbud på Drogba, så kan man sælge ham næste sommer (såfremt man ønsker) og få penge for ham, fremfor at han bare smutter gratis.
Kan godt være at det er mig som ikke helt fatter issuet i det her, men det gælder jo flere spillere rundt omkring i verdenen at humlen ofte sidder ved 1 el. 2 års kontrakter. Kan nogen måske hjælpe mig ud med hvorfor det er så svært at blive enige?
Og nej, jeg tænker ikke på løn, men kun det tidsmæssige perspektiv.
Kommentarer
Jeg tror det er et spørgsmål om, at Drogba lige pt er brændvarm. Hvis han IKKE forlænger med Chelsea, kan han få på den gode side af én million om ugen i Rusland eller Asien (Primært Kina), så økonomisk er det fristende for ham at smutte på fri transfer til sommer. Men på den anden side er hans kærlighed til Chelsea så høj, at han naturligvis meget gerne vil forblive en del af klubben. Problemet kommer så her, for hvis Drogba kun får et år, skal han efter al sandsynlighed ud til næste år igen (hvilket vil sige allerede fra januar af), og lede efter nye klubber. Og hvis han på det tidspunkt ikke er så brændvarm som på nu, ja så får han jo naturligvis heller ikke kontrakttilbud med de virkelig høje lønninger, som pt ligger på bordet..
Giver det mening?
Jeg syntes ikke han skal fortsætte i Chelsea, jeg kan godt lide Drogba men han er ved at komme op i årene. De har Torres som jeg tror bliver en stor mand i næste sæson, man skal ikke glemme Torres har været en af verdens bedste fodbold spillere for et par år siden.
Så er det jo bare ærgeligt at Wembley ikke er Chelsea\'s hjemmebane. Jeg synes ikke Drogba skal have sin kontrakt fornyet. Han været fantastisk vigtig i de store kampe mod Napoli, Tottenham, FA-finalen og mod Barcelona, men udover de kampe har der altså været uhyre langt mellem snapsene, noget jeg har taget som indikator for, at hans niveau bare generelt er faldende. Jeg synes det ville være ærgeligt hvis han er her i næste sæson, fordi jeg så meget hellere vil se Drogba forlade klubben på toppen, end hvis han skulle blive skubbet ud af bagdøren efter at være blevet forvist til bænken, som jeg er helt sikker på at han vil blive, hvis han er her i næste sæson.
Lad ham gå på en fri transfer, udlej Lukaku og invester i en ny angriber.
Jeg ved godt der er en hel del der har en forkærlighed til manden, og jeg er også stort tilhænger af hvad manden har gjort. Bemærk datiden i min holdning. Vi som Chelsea der lige netop er endt på en 6 plads i Premier League, hvor Drogba har haft en helveds masse chancer for at vise at han skulle have forlænget sin kontrakt og han stadigvæk var in-the-game. Han har ikke været villig til at se fremtiden i øjnene med at hjælpe Torres til i klubben, og han har ikke været villig til at acceptere at han er nr. 2 i fremtiden. Med dette sagt, så kan jeg kun sige jeg er enig med William på denne.
Hvis, og jeg siger HVIS Drogba skal blive i klubben, så skal han have tilbudt en 1 års kontrakt hvor der klart og tydeligt bliver gjort klart at han er 2-3 valg og det er med henblik på at efter denne sæson overstået skal han køres i stilling til træner staben med fokus på udvikling af unge talenter (angreb). Didier Drogba gående nede på Cobham med de unge angriber, Torres og evt. en ny angriber hvor han har accepeteret at han er gammel og hans nye opgave i fodbold verdenen ville være at udvikle nye og uddele med hans erfaringer, så ser jeg lyset!
Jeg mener at hvad jeg har sagt og er dybt taknemlig for al hvad Drogba har tilført af energi til klubben. Gud hvor gad jeg godt at se Falcao med slikhåret og det fantastiske venstre ben i en Chelsea trøje.
Jeg er på sin vis uenig med WilliamB og Steen. Synes at Drogba stadig viser meget og han er trods alt et monster.
I min optik kan han godt tilbydes en 2 årig kontrakt, men jeg kunne personligt godt tænke mig at se ham i en 4-4-2 sammen med Lukaku oppe på toppen.
Lukaku fik chancen i går og i min optik, greb den. Lad dem spille lidt eksperimenterende imod de mindre hold og roter imellem en 4-5-1 og en 4-4-2 alt efter om man skal ha\' en stærkere midtbane eller forsøge sig med et hårdt angreb.
For selvom Drogba og Torres ikke kan sammen på toppen... kan Drogba/Lukaku eller Torres/Lukaku ikke? (Eller skiftevis med Sturridge?)
Chelsea4evertrueblue: Du er helt galt på den. Nu skal jeg ikke kloge mig på din viden, men mit syn er, hvis du havde en lille smule forstand på psykologi, og forstod hvilken situation Torres var blevet sat ind i efter hans klubskifte og hvordan det forløb sig. Dermed kom han ind i en turbulent klub med manager skifte osv., han kom ind i en klub der stillede ualmindelige høje forventninger til en spiller der bestemt havde leveret varen, men kom fra en klub hvor hele spillet drejede sig om ham, han kom til en klub fyldt med sammenspiller til en klub med andre individiuellister som sagtens kan klare ærterne selv. Dertil skal det siges at manden er blevet jagtet morgen til aften af diverse paparrazier og hele verdenen har hakket på han fra dag ét af siden skiftet. Chelsea fans som dig, er bestemt heller ikke med til at gøre det lettere for ham!
Nu har jeg jo påstået noget omkring psykologien i det, bliver jo jeg også nød til at forklare min holdning til det.. Han har lidt et mentalt knæk som ikke er blevet gjort noget ved, men tværtimod har de smidt mere arbejdsbyrde på ham, hvor hverkens hans kollega (drogba) eller hans kamptajn og mannager har være der for ham, før Robbie kom til! Verdens presse og pres har været for voldsomt samt forventninger til den store pris han var og er. Synet på en kollega som skulle være \"frelseren\" som flopper kan også være noget modnings-relateret. Vi ved alle hvordan stemningen er i et omklædningsrum og hvordan vi kan stå og stikke til hinanden henne ved kaffeautomaten.
Barcelona har snøren efter Drogba? Det sker aldrig. Han er for gammel til et Barcelona hold. Men vi er da enige om at han er vigtig for denne sæson
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 32 | 55 |
| 4. | Aston Villa | 32 | 55 |
| 5. | Liverpool | 32 | 52 |
| 6. | Chelsea | 32 | 48 |
| 7. | Brentford | 32 | 47 |
| 8. | Everton | 32 | 47 |
| 9. | Brighton | 32 | 46 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 25 | 6 |
| C. Palmer | 16 | 7 |
| Pedro Neto | 16 | 7 |
| E. Fernández | 14 | 12 |
| Estêvão | 8 | 3 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

For Drogba vil fordelen være, at han får penge, og samtidig bliver i Chelsea, han elsker jo Chelsea og London, og han er en helt i mange folks øjne, alle chelsea fans forguder ham. Men grunden til at chelsea kun tilbyder 1 år er nok fordi de kun ser ham som en midlertidig løsning, til hvis man ikke køber en ny angriber og Torres stadig ikke slår igennem.
For Drogba er de 2 år nok noget personligt, han vil gerne blive så længe han kan.