Er det at brokke sig over Chelsea blevet moderne???
Er jeg 100% blå? Ja det vil jeg mene jeg er. Jeg ved godt jeg kom her efter Abramovich, men det er der flere grunde til som jeg ikke vil komme ind på nu. Jeg har (ligesom mange andre Chelsea-fans) selvfølgelig været frustreret over vores præstationer inden for de sidste par år. Det kan være svært at acceptere, og derfor brokker vi os jo! Vi har da ret til at brokke os, men det betyder ikke at mange fans skal behandle vores legender som var de rotationspillere der hellere end gerne må forlade klubben. Forleden en dag var jeg på et engelsk forum, hvor en person skrev at Lampard skulle sælges med det samme. Sådan noget (undskyld sproget) pisser mig virkelig af! Frank Lampard har præsteret på et fint niveau, og uden ham ville vi nok lægge endnu længere ned i tabellen. Et andet eksempel er Villas-Boas. Ja jeg er ikke tilfreds med Villas-Boas indtil videre, men betyder det at vi alle skal opføre os som forkælede børn og forlange ham fyret? Sidst men ikke mindst kan jeg ikke klare de folk som gang på gang forlanger at vi skal købe Hazard, Pastore, Neymar og Götze på samme tid. Vis nu noget kendskab til fodbold, og stå bag de spillere der er i truppen! Det er som om vores trup og klub ikke får andet en kritik, både af medierne og tilhængerne selv.
Jeg ved ikke om det bare er mig, men er det at brokke sig over Chelsea blevet moderne?
Kommentarer
Tit skriver og siger folk at man bare skal købe Higuen, Neymar, Alves, Kaka og hvem man nu eller kan komme på (eller har haft gode øjeblikke med i diverse manager og fifa spil). Virkelighed og simulator er bare to forskellige ting, men der er jo folk der tager ting mere ilde, og nogen af dem brænder ting af og slår folk ned.
Enig (som sædvanlig).
Jeg har da også selv været træt af det hele, i flere situationer. Prøvet at analyse hvad vores \"problem\" er, og selv kommet med gode forslag til hvad der kunne gøres.
Men i forhold til indkøb, har jeg op til flere gange efterlyst seriøsitet og fodboldindsigt. Og for at slutte af med at besvare dit spørgsmål; Jeg tror ikke det lige blevet moderne - sådan har det været længe. Succes avler større fanbase, som avler større forventninger. Men det vil justere sig selv i takt med at successen daler...
Uha ... endelig et emne hvor man kan få lov til at vaske sine lagner, og klappe husholdensk i røven :) jep jep ...
Jeg bringer nu min mening: Jeg er ENIG. Jeg er træt af hyklere, svinepudsere og grædekoner. Jeg vil se rigtige Chelsea fans, så kan kun nikke når Awekatten siger, den daler sku nok, nu flere tæsk vi får.. Det glæder mig! Jeg havde også en kort periode hvor jeg var inaktive herinde med at skrive postes, hvilket jeg også fik skrevet på et tidspunkt, og det skyldes kun - hykleri. Jeg orker det simpelthen ikke, men kan på den anden side heller ikke ikke holde mig fra siden.
Jeg kan tit have utrolig svær ved ikke at hoppe med på vognen og pive, når et eller andet ikke går som det skal, når vores unge træner er naiv (set fra min synsvinkel af) eller når Torres skyder ved siden af en ladeport på størrelse med Læsø.. Thats life! De er ikke maskiner, men mennesker! Husk det... Jeg syntes selv jeg prøver hvergang der kommer et whine, at dæmpe det, eller sige min mening om at støtte op om klubben og de fælles interesser vi har, som efterhånden næsten er ved at blive et c/p, da vi har meget piveri og knap så meget konstruktiv debattering herinde. Hvad dette skyldes, kan være mange ting, nu vil jeg ikke skyde på mængden :)
Mere fodbold ekspertise ja tak, men der skal også være plads til fans der ikke ved så meget om fodbold! Jeg ved, der er flere herinde som ved meget mere om Chelsea og fodbold end mig, hatten af for det, hvis man har tid til det og brænder for information, men der skal da være plads til alle fansene og alle meninger! :)
Glad for at se at der er andre der deler min mening. Forstår også alle jeres synspunkter. Havde bare lige brug for at få nogle frustrationer ud. Keep The Blue Flag Flying High drenge!!!! ;)
Gutter, vi har haft en masse gode år siden 04/05 sæsonen, før dengang har Chelsea ikke vundet Premier league siden 1955. Jeg har været Chelsea fan som helt lille, og sad og fulgte alle deres resultater på tekst tv eller på doooooing lyden under en håndbold kamp, fordi det ikke var muligt for mig at se kampene dengang. Det var gode tider, og jeg gik op i det med liv og sjæl fordi jeg ville have Chelsea skulle vinde. Nu er jeg blevet ældre og modnet mere, og begyndte at græde da Chelsea vandt deres første mesterskab i min tid. Men efter det er det som om at vi tog holdet forgivet, de vandt jo altid, og til sidst satte man bare ikke samme pris på det. Det jeg mener er bare, at jeg tror det er sundt for os alle at Chelsea har en off periode hvor man synes det er noget lort, for når de så begynder at blive gode igen, bliver vi virkelig glade.. Et ordsprog lyder: Man kan ikke blive lykkelig før man har prøvet at være ulykkelig.. Så lad os nu bare støtte holdet, det skal nok vende en dag.. karma herfra
Raynay, det kan ikke beskrives mere rigtigt, og husker det selv...
Raynar - thumps up.
Jeg har dog aldrig selv oplevet det på den måde, som du har, men dine vise ord til at afslutte med. Er så rammende. Det er blevet for \"let\" for topholdende at præstere hvert år, efter finanserne er kommet ind i billedet. Og det er blevet for let at kritisere og/el. nyde uden at yde. Det vil fair play også gøre noget ved, hvilket jeg glæder mig til! Langsigtet strategier, <3
Perfekt beskrivelse af situationen Raynay, din analyse rammer lige plet!
Raynay den ramte sku plet!
Men ja. Der er for mange hyklere. De regner med at Chelsea vinder alle kampe, men der skal jo også ske forandringer på et eller andet tidspunkt. Enten kan man leve med det, eller kan man bare være en lille hykler
Det gælder jo ganske enkelt bare om ikke at komme i for dårligt humør, for så har man jo selvfølgelig tendens til at finde alle mulige latterlige grunde til at brokke sig, men jeg hader bare når folk kommer med kommentaren \"Slap af, det er jo bare fodbold\" Bare fodbold? Jeg tror vist det er lidt mere end det ;) KTBFFH!
Sjovt det har min kone også sagt når jeg efter en kamp er liiiiidt pist efter en skuffet kamp, hvor hun roligt siger til mig \"Det er jo bare fodbold\"....
Jeg synes det er helt fint at være skuffet og i dårligt humør efter en dårlig kamp. Det er jeg da selv - og alt andet ville da være mærkeligt!?
Fuldstændig ligesom man også godt må være det efter man selv har spillet kamp og tabt. Selvom man er blevet bedre end man var for 5 år siden, så er det stadig træls at tabe.
Jeg bliver hverken mere eller mindre ked af det i dag, end jeg gjorde for 13-14 år siden, når CFC tabte. Men mine forventninger i dag er langt højere - pga. holdets succes. Og nu må man så affinde sig med sæsonen, og affinde sig med at vi ikke længere kan forvente at vinde hver kamp - det er dét som er udfordringen. Det var ikke så svært den anden vej rundt - at vænne sig til at vinde :)
Nu er jeg som Blue4Life. Jeg startede selv som Chelseadreng efter RA tiden var begyndt. Så jeg oplevede ikke Zola og de andre live.
Men jeg har også været Brøndbyfan siden 1996 (og før folk begynder på snak om man kan følge flere hold, så lad være) så jeg kender udmærket til nedtur :). Det ændrer dog ikke på at jeg finder Chelsea som værende et fantastisk hold. Jeg synes også klart at det er fedest at være fan af dem som ikke alle de andre holder med (ManUtd, Barca, Real) for ærligt - det gør at jeg ikke føler mig som en medløber.
Jeg er da godt nok skuffet over at det går så skidt som det gør med de spillere de har til rådighed, men det ændrer ikke på det faktum at, som RayNay siger, så skal man kende til nederlag før man kan værdsætte sejr. Det er et ren og skær Yin og Yang princip.Vi er i Yins mørke dal lige nu, men skal nok finde frem til Yangs lyse kilde af sejr igen :).Forøvrigt, så beklager jeg min manglende tid herinde, men har lidt for travlt med livet pt, så at skulle poste er noget jeg gør lidt sjællent for tiden, det er dog fornøjeligt at læse med herinde :).Varme tankerMichael
Michael, kunne ellers gode lide dig, indtil du skrev Men jeg har også været Brøndbyfan siden 1996.....
Hahah Obi wtf :P.
Blev Brøndbydreng i folkeskolen da jeg ikke fulgte fodbold og var træt af alle FCK fansne i min klasse. Da jeg blev ældre begyndte jeg at kikke rundt og opdagede Cech (er målmand og har altid elsket målmænd). Da han flyttede til Chelsea, fulgte jeg med og blev sgu varm på klubben :D. Tror det er det eneste sted hvor jeg faktisk har været på tour.Faktisk fik jeg min kæreste til at vente 3 timer og sidde og læse imens jeg var på tour derinde og skulle få mit Chelseafix! :D
Og du kan stadig lide mig! :P
Sød historie, men hvad er det for en kvinde? Hun skulle da med, hun kan lige så godt lære det. Min kone kan da et par spiller navne, Mourinho, hvem der ejer klubben og navnet på stadionet. Sønnen har allerede sin første Chelsea trøje.. Du er NØDT til at præge dem, eller kan du tabe dem i svinget og de bliver United fans. En tragisk skæben hvor løsningen ville være en henrettelse via fastbunden til en træ og når skumring indfinder sig, bang..
Hendes forhold til fodbold er ret meget ligemeget :D. Men jeg havde dog en diskussion her forleden hvor hun brokkede sig over at jeg ikke fortalte hende om blandt andet den fodbold jeg følger. Fortalte hende at hun jo havde sagt at hun ikke brød sig om det hvortil hun sagde
\"Ja jeg er ligeglad med selve kampene, men hvis du er interesseret i noget der sker, så del det da med mig!\"
Oh yes... you shall know about AVB, RA og hele den dramaserie der sker i Chelsea :D
Men Unitedfan? Never...
Må give Obi ret. Brøndy? Hell no, Forza de røde! ;)
Udover dette, så har Obi også ret i at kvinderne og evt. unger skal have tvunget fornuft i halsen! Min egen kost tager til London her i påsken, og hun har allerede fået stukket et krak kort i hånden der viser vejen til Broen og Megastore, plus en ønskeliste ;)
Og såen er det bare!
Åh gud Michael... Den fortabte søn! Hils Jesper med smykkerne, når du søger efter en gyde for at hulke i :) Jeg kan ikke og vil heller aldrig finde interesse i Dansk fodbold, det er simpelthen for kedeligt.. Men der findes lige så mange historier om hvordan vi endte med at følge med i Chelsea, som der findes fans! Og alle er lige spændende :)
Obi > Elsker det! PRÆG BARNET! Det er nu du har chancen for at mindfucke ham... Gør det.. :) Forklar ham, at mindste løn ikke er tilfældet i hans liv, og forklar ham at Chelsea er det eneste rigtige fodbold hold.. Og du vil få et barn med en fremtid i denne usle verden...
Padepaps > Well spanked!
Vil give dig helt ret mht. dansk fodbold Steen. Har stort set ikke fulgt med i de sidste to sæsoner, simpelthen fordi jeg synes det er ALT for kedeligt -.-\'
Steen og Pade
Ja, fodbolden er SLET ikke den samme. Enig. Men alligevel har jeg et gammelt brøndbyhjerte :). Men det er også fordi jeg synes det er sjovt at have noget herhjemme. Noget mere lokalt.
Så er jeg jo også dansker, så hvis et dansk hold klarer sig godt, så synes jeg det er spændende at følge (men kan love dig for at jeg jublede da Chelsea nakkede FCK :D... min fck ven var skuffet over at jeg heppede på et engelsk hold frem for FCK når jeg nu havde støttet ham i de andre kampe :D)...
Der tog tråden en lidt uventet drejning :)
Ja bestemt. Havde ikke forventet diskussion om kærester og Brøndby inde på den her tråd, men alle er selvfølgelig velkomne til at skrive om hvad de vil :-D
Jamen så vil jeg også være med
Har lært kæresten at når der er fodbold skal hun gå ud eller komme med øl, det kniber dog stadig lidt
Hun ved hun skal have den rigtige trøje ren til kampen så jeg har den rigtige på, det har hun lært...
Hun kan nævne en hel opstilling og kan de fleste ved både for- og efternavn, og endda genkende nogle af dem når kampen er igang, STOLT...
Sidst med så absolut ikke mindst fik jeg hende overtalt til at vores hund skulle hedde Chelsea :)
I er bagud, kom ind i kampen
Tux - over and out
Tux har ret drenge, jeg er ked af at indrømme det, men min har meget træning tilbage :s Tvivler på hun kan en eneste spiller ved navn, eller udseende. Jeg lover dog, af hele mit hjerte at det nok skal ændre sig!
KTBFFH!
Padefar> Har set det et par steder på nettet, men hvad står KTBFFH! Kæft Trit Bank Fat forhelved Hore? Isåfald lyder det som en go gruppe for mænd ala No Mam\'...
Tuxen: Jeg er meget tæt på dig, der hvor jeg falder fra er med hunden, ingen af os gider hus dyr. Men navnet er flot..
Awekat> En uventet drejning, det er ren The Usual Suspects vi har gang i her..
Alle> Synes også at dansk bold er dødsygt, det har aldrig fanget mig, det er også begrænset hvad jeg har set af deres europa kampe, skulle da være fordi jeg håbet de fik en snitter..
Nå nu vi alligevel har ødelægget emnet og snakker om dåser.. Så vil jeg da også bidrage med mit :)
Kristine, lader mig se mit bold, og har en tendens til at stå og stryge mine skjorter imens jeg ser bold :) Også følger hun sku lidt, imens jeg sidder og råber og skriger og er min helt egen lille træner... (i kender det... vel?) Hun kan ihvertfald genkende 1 spiller... gæt én... TORRES... (Uha han er lidt sød ....) Ja skat, han er da meget sød.. men kan han score mål? NEJ! ... Kan han lave svensk pølseret? NEJ! Godt .. gå op og lav mig en chokoladekage... TAK.. Husk en kold heine...
Nu er jeg forholdsvis ung, kontra nogle af jer gamle drenge.. Men hvis jeg engang får en unge, og det bliver en pige, så skal hun ikke bestemme noget som helst.. Chelsea bliver navnet! :) (keep on dreaming Steen...) Sågar hunden får jeg ikke lov til at døbe Chelsea... Den skal hedde Coco(Channel) når vi skal ha hus, så skal vi jo ha en hund... Så kan i selv se hvor meget jeg har tabt... Satans...
Jeg foreslog faktisk at min datte skulle hedde Chelsea.. Idéen blev blot luftet ganske lidt, før det blev pakket diskret sammen igen..Noget helt andet, drenge, vist meget godt vores fruer ikke følger med her på siden.. \"Dåser\" & \"koste\"..
Jeg ville få stuearrest på sofaen :S
Har jeg allerede -.-\' En kammerat ringede og spurgte hvad jeg lavede. Nå men jeg var bare sammen med kosten (Hun sad lige ved siden af) Lige da jeg sagde det, kunne jeg godt høre jeg var færdig -.-\'
Jeg er jo så kun 20, så det med unger, det lader jeg stå i fremtiden. Jeg vil dog stjerne gerne have en grøn leguan som skal hedde Lukaku :D
Haha uventet drejning :D. Ja hvem skulle ha\' troet det ;).
Er selv 29 og har ikke børn eller hund. Men jeg har på den anden side noget andet jeg kan sige.
Godt nok kan min kæreste ikke en eneste spiller. Hun ved bare at det er de blå jeg holder med (flot...). Men til jul, da jeg sad med hendes familie, havde hendes far købt mig et Chelsea håndklæde i julegave... om jeg var stolt!
Han er selv stor Brøndbyfan og ved godt at jeg følger dem i DK, men han ved godt hvor meget jeg er fan af Chelsea :D... haha! Så top den! Svigerfar købte mig Chelseagaver!!
Point Michael82!!! :D
^Mande! fik også engang et scarf of kuglepen af en svigerpaps :)
@OBI: KTBFFH = Keep the blue flag flying high
Okay, jeg har ikke opdraget på min kæreste overhovedet, men! Hun aner ikke en skid om fodbold. Hun ved at Chelsea er blå, og hun ved hvem \"vi\" ikke kan lide, hvilket er meget fint. Når jeg så ser en tilfældig PL kamp i fjernsyn, kan hun igennem stuen og sige: Ej hvor godt, Blackburn har scoret (eksempelvis mod united). Og så vil hun vildt gerne med til England når jeg skal over på broen og se Chelsea spille. Men hun sagde hun kun ville med på en betingelse; hvis hun også måtte have en chelsea trøje på... What can I say.. I forgive everything.
p.s. @Obi: og så er det jo \"an old Chelsea chant\"... altså kampsang.http://www.youtube.com/watch?v=bJsv5oTLxPo
EDIT: Fåes også i en lidt sjovere version live: http://www.youtube.com/watch?v=SY0ptUbADYE
Og så kom jeg lige i tanke om et billede af min yngste:
http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=10201061326079257&set=pb.1351265649.-2207520000.1375993115.&type=3&theater
Især morer det mig lidt at se følgende quote, jeg skrev da jeg opstartede tråden, med henblik på at vi rent faktisk købte en af spillerne. Godt nok var det dengang ikke ment som om jeg ikke ønskede Hazard og co i klubben, men stadigvæk meget sjovt at se:
"Sidst men ikke mindst kan jeg ikke klare de folk som gang på gang forlanger at vi skal købe Hazard, Pastore, Neymar og Götze på samme tid. Vis nu noget kendskab til fodbold, og stå bag de spillere der er i truppen!"
Elsker desuden hvordan den her tråd endte med at blive en debat om kærester, børn, Brøndby og jeg ved ikke hvad, selvom dette slet ikke var min intention.
Grinern at læse kommentarerne igennem igen!
Nu er jeg forholdsvis ung, kontra nogle af jer gamle drenge.. Men hvis jeg engang får en unge, og det bliver en pige, så skal hun ikke bestemme noget som helst.. Chelsea bliver navnet! :) (keep on dreaming Steen...) Sågar hunden får jeg ikke lov til at døbe Chelsea... Den skal hedde Coco(Channel) når vi skal ha hus, så skal vi jo ha en hund... Så kan i selv se hvor meget jeg har tabt... Satans...
Noget nyt med hundenavn Steen? Min ene hund (på 5år) hedder Chelsea, så det kan godt lade sig gøre ;) Blandt venner og familie bliver hun dog kaldt Liverpool, United, Barcelona, West Ham og hvad deres favorithold nu er. Jeg var sågar virkelig virkelig VIRKELIG tæt på ( var garanteret aldrig i nærheden, men damen lod mig forstå at jeg var...!) at min anden hund kom til at hedde Zola, men hun associerede det med en fyr og lige lidt hjalp det at jeg prøvede at forklare at det var et meget smukt efternavn. Så det blev Vega istedet for.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 32 | 55 |
| 4. | Aston Villa | 32 | 55 |
| 5. | Liverpool | 32 | 52 |
| 6. | Chelsea | 32 | 48 |
| 7. | Brentford | 32 | 47 |
| 8. | Everton | 32 | 47 |
| 9. | Brighton | 32 | 46 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 25 | 6 |
| C. Palmer | 16 | 7 |
| Pedro Neto | 16 | 7 |
| E. Fernández | 14 | 12 |
| Estêvão | 8 | 3 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Jeg er helt enig, synes godtnok der er mange som virker som nogle forkælede møgunger! Giv dem nu noget tid og noget at arbejde med! Ja jeg er da selv frustreret over situationen, men hvis jeg skal være helt ærlig, vil jeg være tilfreds så længe vi i det mindste kvalificere os til Europa League, og ikke Champions League, når man tager alle ting i betratning:
Halv gammelt hold (Starteren ihvertfald)
Ny manager (7-8 måneder er stadig ny)
Enormt pres fra ejer, medier og fans
tilføj evt. selv flere.
@Blue4Life, jeg ville også stille mig helt tilfreds med Götze, så fuck de andre ;)