Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Fabio Capello er "trådt tilbage"

Ifølge goal.com er den engelske landstræner Fabio Capello nu trådt tilbage.

Det sker efter at FC offentlige var ude og kritisere FA\'s beslutning om at fratage John Terry anførerbindet.

Ifølge goal er de blevet enige om at stoppe samarbejdet, men mon ikke FA endnu engang er har vist deres beaukratiske og til tider småfacistiske tendenser, og fyret ham for at være uenig i deres beslutning?

Hvad er jeres tanker om dette? - Er det fedt at nogen tør tage bladet fra munden?

- Er det godt for JT (i forhold til at det endnu engang vil blive blæst op i medierne?)

- Vil det nu ødelægge alle chancer for det engelske landsholds drømme om at vinde EM til sommer?

- Kom gerne med andre betragtninger og kommentarer :) 

14 år siden
1700 visninger

Kommentarer

SebastianLunnDK14 år siden

Synes at Capello er en rigtig dygtig træner, men forstår ikke at han siger op? Med hensyn til JT tror jeg stadig på at han kan beholde anførebåndet. Den næste manager vil have set at JT har en speciel leder rolle, og kan styre både klub og land. Tror ikke at det vil ødelægge deres chancer til EM, men der vil helt sikkert blive prøvet noget nyt

Det var hvad jeg lige havde og sige :-)

Obi14 år siden

Mette Reismann sagde engang\"Bare fordi man har skudt sig i foden, er der ingen grund til at skyde sig i hovdet bag efter\"

Først skaber man debat med tage anføre tjansen fra Terry (skyldig eller uskyldig), men der er vel Capello\'s opgave at besemme hvem der er hvad på hans hold, i og med det er ham der er ansat til at føre holdet til succes ved sommerns slutrunde..

Nu har Capello vist mands mod og sagt farvel og tak, og det har jeg sgu respekt for, han står ved sit, og fast holder på at Terry er hans mand til at lede holdet mod succes.

FA har tit bragt sig i dårligt lys og står tit gerne tilbage med lorten, og med Capello\'s opsigelse så står de tilbage som taberen.

Jeg tror lidt på at Terry stopper sin landsholds karriere, nok ikke den måde han havde håbet på, men er han nu uskyldig, så vil han stå fast i sin uskyld og skulle han blive frikendt til sommer, ja, så står FA endnu engang som taberen.

Harry Redknapp bliver gentagen gange nævnt som den næste landstræner, og har hørt at den næste landstræner skulle være af britisk herkomst, og der findes ikke mange så dygtige engelske trænere til den post. Kan være han tager en double tjans frem til sommer...

Steen14 år siden

Obi > Jeg finder det meget svært ved at se Redknapp skulle kunne spille en dobbelt rolle, også selvom det kun er i en kort periode. Men om han får rollen, det er der nok gode odds for.. Han er ihvertfald klart favoritten, eller også er han den person der er blevet hypet mest om :) om man vil..  By the way, nice citat :)

Derudover må jeg sige - jeg håber at JT stopper karrieren på landsholdet og koncentrere sig om hans klub fodbold, også lader FA sidde tilbage med den bistra smag i munden af FAIL.

For at svare på tråden, må jeg sige, jeg syntes ikke nødvendigvis det er godt for JT at Capello har \'sagt op\', selvom jeg tror det er af egen fri vilje, manden har sagt op, og ikke en \'Forlad skibet skipper\'-beslutning fra FA\'s side. Det indtryk man fik fra alt det skriveri, og hvad man ser af kampe osv. så, så det ud til at Capello og JT havde et godt forhold, og deres bang dang var godt. Så, hvis JT fortsætter med at spille for fædrelandet, så tror jeg ikke nødvendigvis det bliver en dans på roser. Og gider han det?! Og vil han finde sig i FA\'s beslutning?

Jeg så i forvejen ikke England som nogle favoritter for titlen til sommer. De præstere aldrig når det gælder, samt der kommer nye boller på suppen ved træner skifte, og det ta\'r tid før det skaber resultater. Sådan er det bare :)

Obi14 år siden

Steen, mht Harry Redknapp\'s double rolle, så er det mere et tanke spil :)Men han er ved at bygge et vildt spændene hold op som faktisk har gode chancer i fremtiden for at spille med der hvor det er sjovt, og det er et leven bevis på du ikke nødvendigvis behøves penge mænd for at nå til tops.Man kan da håbe at FA vil få smagen af muggen røv, eller du skriver mere korekt, fail, men tror det er så indgroet og indebrændt at det falder blot til jorden og så fejes under gulvtæppet..

Awekat14 år siden

Jeg vil lige sige, at jeg har selv oversat \"Resigned\" til \"trådt tilbage\". Jeg tror ikke at han frivilligt har sagt op, men at han pga. sine uoverensstemmelser med FA, ikke har kunnet fortsætte samarbejdet, og derfor er det blevet enige om (for at lave så lidt offentlig ballade som muligt) en fratrædelsesordning.

Ingen tvivl om HR evner som træner, han ville sikket også være god for England. Men tror ikke på at han gør det. Det ville gå ud over Tottenham, og det vil han sikkert ikke ofre.

Hvem er der så tilbage er ledige engelske trænere? Steve Bruce? Så kunne de jo hive David Beckham ind som assistent igen, hehe. Ej, må godt nok indrømme, at deres situation ser dårlig ud. Men jeg tror samtidig ikke at de ville have gjort det, hvis ikke de havde et kort i ærmet. Kunne godt forestille mig at Guus Hiddink pludselig dukkede op og tog England til slutrunden, og at de så fandt en ny efter EM.

Derudover synes jeg ligesom dig Obi, at det kræver mandsmod at stå ved sin holdning, og modsige FA - koste hvad det så vil. Dyb respekt for Capello, som jeg ellers aldrig har haft den store fidus til.

Steen14 år siden

Abekatten > Du mener da vel ikke oprigtigt at Guus Hiddink skulle blive midlertidig landsholdstræner? :P hæhæ, den havde jeg ikke set komme... Jeg tror sku det bliver Psycho hele vejen igennem.... Og Redknapp bliver ikke landsholdstræner, han har noget godt kørende nu, og hvorfor skulle han smide det væk?

Bechkham som træner? Så bliver det da aldrig til andet end gruppespil for England :) 

Awekat14 år siden

Steen - Jeg ser der bestemt ikke som usandsynligt. Og correct me if I\'m wrong, men han ligger også rimelig højt på bookmakernes liste, så vidt jeg husker. Og det er kommet efter jeg skrev det i denne tråd, så det er ikke noget jeg har læst fra dem.

Anyway, kan vi nok godt regne med England ikke går hele vejen. Det bliver cirkus igen igen igen... 

Mht. Beckham, så nævner jeg det fordi han havde en assistent-lignende rolle under VM.

Steen14 år siden

Ja, bookmakernes liste :) Men nu tænker jeg på, om du virkelig mener det? Jeg tror ikke på det... Det var nu mere sådan ment.. Redknapp er også utrolig højt på den liste, hvis ikke toppen af proppen, men det tror jeg heller ikke på :) Såeh.. Det var nu mere sådan ment...

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248