Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Gigantunderskud trods rekordomsætning

http://onside.dk/premier-league/gigantunderskud-kan-give-chelsea-problemer-paa-sigt

Deprimerende nyhed!

Chelsea FC har i dag offentliggjorde vores finansielle resultat for året, der sluttede 30. juni 2013 , som når det kombineres med dem fra sidste år, vil gøre det muligt for klubben at tilfredsstille UEFA break-even kriterier inden for finansiel fairplay regler.

En gruppe omsætning på £ 255.800.000 i 12-måneders perioden er en rekord for klubben, trods elimination fra Champions League i gruppespillet sidste sæson.

Selv om Europa League blev vundet , en reduktion i indtægterne fra denne succes i forhold til at vinde Champions League i 2012 bidrog til et underskud for regnskabsåret på £ 49,4. En væsentlig spiller driftsoverskud og en ekstraordinær gevinst på annullering af BSkyB aktier i vores digitale medier operation fra et år tidligere blev også tabt fra dette års regnskab.

Men en 19 procent stigning i klubbens kommercielle indtægter fra £ 67 til £ 79.6m er en klar indikation Chelsea FC bevæger sig i den rigtige retning med hensyn til virksomhedernes vækst, som er en omsætning, der steg for fjerde år i træk på trods af formindsket europæisk konkurrence indtægter.

Det seneste resultat kombineret med det foregående års resultat på £ 1,4 mio betyder for den første overvågningsperiode for Financial Fair Play ( FFP ) regler - som spænder over 2011/12 og 2012/13 sæsoner - vi vil falde komfortabelt i break-even kriterier fastsat af UEFA . Vi har den femte højeste omsætning af alle fodboldklubber i verden ifølge de seneste offentliggjorte Deloittes tal.

Kommercielle indtægter har nydt godt af de store nye partnerskaber indgået med Audi, Delta og Azimut Hotels. Men selv om forlængelsen den 10-årige til vores globale partnerskab med Adidas blev annonceret i juni 2013 har den finansielle saltvandsindsprøjtning fra den største ordre til dato klubben indgået med en partner, vil blive optaget fra 2013/14 regnskabet.

Administrerende direktør Ron Gourlay sagde : »For Chelsea FC til at nå et rekordhøjt niveau på omsætningen på trods af vores første gruppe fase elimination fra Champions League viser, at vi har struktureret vores forretning og vokser på den rigtige måde for langsigtet stabilitet.

" Vores filosofi er, at vi bygger videre på succes på banen , og selv i disse økonomiske resultater har vi ikke gentaget de betydelige fortjenester gjorde det foregående år fra spillerhandler , mener vi aldersprofilen for den eksisterende trup betyder, at vi vil drage fordel af denne investering, opnår mange år fremover.

'En succesfuld hold bygger bevidsthed rundt om i verden , og vores øgede kommercielle indtægter i 2012/13 og nye eller udvidede partnerskabsaftaler demonstrere vi arbejder hårdt på at kapitalisere på det. "

Formand Bruce Buck tilføjede : »Fra begyndelsen af ??det nuværende ejerskab af Chelsea Football Club , et langsigtet mål var økonomisk bæredygtighed , og den efterfølgende gennemførelse af Financial Fair Play med UEFA og Premier League har bragt det til toppen af dagsordenen for fodboldklubber.

" Vi er glade derfor, at vi vil opfylde de bestemmelser , der er fastsat af UEFA i deres første vurdering periode , og af vores egen analyse, vi skrider fra et kommercielt synspunkt samt fortsat at tilføje trofæer til vores samling , som vi aldrig glemme som vores vigtigste mål. '

- Det virker helt sindssygt, går vi dårligere tider i møde?
Er gruden til José har sagt at der ikke kommer nogen nye spiller til januar fordi vi ikke har penge til det pga. Financial fair play?
12 år siden
2216 visninger

Kommentarer

Steen12 år siden
Kirk: Jeg har svært ved at forestille mig, det er grunden til vi ikke går ud og køber en spiller. Financial Fearplay, kommer ikke i hindring af dette, da der kan bruges andre metoder at betale en spillerhandel på, end direkte igennem klubkassen. Her kan jeg henvise til hvordan NHL, NFL, NBA osv. fungere i USA, hvor lignende regler fungere. Dette har jeg kommentere på tidligere. Så det er ikke grunden.

Jeg tror det mere "lysten" til at se hvad den nuværende trup kan præstere.
Zola8612 år siden
Umiddelbart ligner det et skuffende regnskab, især efter sidste års pæne regnskab. Der er dog indtil videre ikke kommet mange oplysninger omkring hele resultatopgørelsen og hvad der er hovedgrunden til det forholdsvise store underskud, hvorfor vi ikke ved om det skyldes store engangsbeløb til fyrede managers, nedskrivning på solgte spillere eller andre engangsposter som ikke giver et retvisende billede af den økonomiske situation i klubben. Jeg er spændt på at se hvad driftsresultatet viser, når det engang bliver offentliggjort på et site. Hvis nogle har fundet et link til regnskabet, så må i gerne dele det :)
Steen12 år siden
Zola: Det lyder pænt meget som de rydder op, og alle engangsbeløbene er kommet i dette år, da man ønsker at være hundrede procent klar herom, til Fair Play.

Sådan tyder jeg denne udtalelse: "Vores filosofi er, at vi bygger videre på succes på banen , og selv i disse økonomiske resultater har vi ikke gentaget de betydelige fortjenester gjorde det foregående år fra spillerhandler , mener vi aldersprofilen for den eksisterende trup betyder, at vi vil drage fordel af denne investering, opnår mange år fremover."
Michael8212 år siden
Jeg afventer stadig.

Selvfølgelig kan det mærkes at vi ikke var i CL... det er et krav fra de store klubber. Hvis det glipper for Utd i år... så bare vent og se deres resultat.
Kirk12 år siden
Det kan godt være at vi har tabt penge på CL, men vi har alligevel haft en rekordomsætning så det er ikke en undskyldning. Det bekymerer mig hvor alle disse penge ryder hen?? Alle vores træner fyringer har kostet meget det klart.. men seriøst vi snakker om et underskud på 49,4 £ trods en omsætning på 255.800.000 £ ?? Jeg synes det lyder absurd, og som sagt det bekymrer mig!
Michael8212 år siden
Kirk - når du ikke aner hvordan resultatet er opstået, så ved du faktisk intet.

Jo, record omsætning (altså alle penge som er gået ind, uden udgifter af nogen art).

Men du aner intet om afskrivninger. Som de selv nævner, der er købt ungt ind. Så vi er sat i mange år... Derfor er jeg ikke bekymret
Awekat12 år siden
Og hvorfor er det bekymrende? Nu er det jo ikke sådan, at nogen af os hæftet personligt for Chelseas økonomiske situation, og så længe Abramovich stadig er ejer, kommer det aldrig til at være et rigtig problem for os.

Selvfølgelig giver det godt mening en sund økonomi, og en driftsikker forretning, men det er jeg slet ikke i tvivl om, så småt er ved at blive implementeret i klubben.
Jeg mener, det er jo nok ikke amatørere der får lov at sidde og styre klubbens økonomi, og med Romans eget talent indenfor forretning, tvivler jeg på at noget bliver overladt til tilfældighederne.

Med andre ord, drenge: Chill the fuck out
http://www.lolwtfcomics.com/upload/uploads/1316707096.jpg
Kirk12 år siden
Michael82 & Awekat, Jeg håber i har ret. Men synes nu det er på sin plads at løfte øjenbryne over sådan et regnskab.
Dwise12 år siden
Jeg kan godt forstå, at man er bekymret over de tal, som de store klubber opererer med. Og hvis Abramovich en dag trækker stikket, er der stor mulighed for, at vi bliver insolvente uden en pengestærk ejer. Men der er vel ikke noget nyt i, at de store europæiske klubber har underskud, også store underskud. Sådan har det været i lang tid. Så længe vi har vores rige ejer, tror jeg ikke, at vi knækker halsen.
Michael8212 år siden
Kirk.

Jeg kan godt se, hvorfor du tænker som du gør. Men tænk på det på denne måde.

Du går ud og bruger rigtig mange penge lige nu på en supercomputer.

Hvis vi antager at du tjener kr 10.000 på et år og computeren kostede dig 13.000, så vil det på bundlinjen se ud som om at du ikke har styr på pengene.

Faktum er dog at du nu har en computer som holder i mange år. Og de næste par år ikke skal bekymre dig om det, ud over vedligeholdelsesudgifter til den

(ekstremt!!! oversimplificeret, men måske det giver dig et billede :))

Prøv at se på de spillere som er kommet ind i klubben... se hvor unge de er. De skal holde i mange år (generationsskiftet som er i gang).

Såfremt vi sælger KDB, så ryger han for £25 mio. Altså en kæmpe fortjeneste ift. hvad vi fik ham for.
Det er grunden til at Chelsea køber så mange unge... det er med henblik på forretning.

Dwise, enig. uden RA kan vi ikke holde os lige nu. Jeg har dog en idé om at han har fået en passion for Chelsea. Derfor er det ikke noget han ville sælge, med mindre han går rabondus :). Det er blot min overbevisning på baggrund af at han dukker op til mange af deres kampe og faktisk er inde over holdet (spørgsmålet er hvor meget han er det lige nu, for tror at han har givet Mou mere frie tøjler)
Obi12 år siden
Skulle Roman trække stikke, så er der andre rigmænd der gerne vil ha en top klub i England. På den konto er jeg ikke nervøs. Men vil gerne beholde den russiske zhar..
Kirk12 år siden
Michael82, Jeg kan godt se hvad du mener.. og det er jeg sådan set enig i!
Steen12 år siden
Jeg glæder mig bare til at få lov til at nærstudere det, og rent faktisk finde huldet :) for det giver sku nok god mening, når alt kommer til alt.

Hvis tænker bål og brand, pga. dette, så kan jeg kun grine :) Det er ser anderledes ud om to år.. Måske endda næste år. Siger ikke vi giver overskud om et til to år, men så begynder konsekvenserne at komme ind, efter vores massive investeringer i ungdomsspillere, den trup vi har nu.. Husk også lige på de investeringer vi har haft i lokationerne, som Cobham, osv. :)

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248