Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Kaptajn eller ej?

Hey Blues,

Nu sidder jeg endnu engang mere forvirret end hvad godt er, hernede på jobbet. Konstant, når der meldes noget ud fra omklædningsrummet og/el. fra en spiller fra truppen, er det altid den nye helt i den blå trøje, Juan Mata der bliver \'valgt\'.

Han var den første der havde meldt ud på sin twitter at \"Vi ser fremad, og ta\'r en kamp af gangen\' .. og \'Vi står sammen, og víl gerne takke fansene for at støtte op omkring Chelsea\'. (Noget lignende det..)

Hvor er John Terry i denne sammenhængning? Er han ikke truppens talerør? Er det rent tilfældighed at det bare er Juan Mata der konstant bliver fremhævet og altid kommer i medierne? Eller er vi ved at vidne til et kaptajn skift, mod en nytilkommende spiller - eller ser jeg bare spøgelser i mit kaffetrip?

Jeg glæder mig til at høre hvad i mener om mit spøgelse, såvel som selve situationen omkring talerøret fra truppen. Og hvad i mener omkring et evt. kaptajn-skift, hvis det overhovedet bør være på talefode?

14 år siden
1975 visninger

Kommentarer

Obi14 år siden

Skal man som fodbold spiller bruge et medie som Twitter eller Facebook for at blvie hørt eller takke andre? Jeg ved ikke om han nogensinde har sagt noget på Chelsea\'s egen hjemmeside. Men det er ikke sikkert at det medie fanger Terry.. Der skulle vi ha haft Twitter kongen Rio Ferdinand, han vil rose og takke alt alle for opbakningen, og hvad han så skal ha til aften og hvilken stilling konen skal tage i om aften..

Chelsea4evertrueblue14 år siden

Hvorfor skal # 26 kæfte op.

Ro er vigtig i den her situation og Terry behøver ikke være i medierne, jeg er sikker på han gør hvad der skal gøres i den her situation, han har jo prøvet det 7 gange før.

Lad bare mata og andre bruge de sociale medier. og lad Terry bruge det interne tale system. Men ja EN kamp af gangen, ved det er en kliche. Men det virker.

WilliamB14 år siden

Jeg tror bestemt ikke at Terry bliver skiftet ud med Mata som kaptajn. At Terry er klubbens talerør, bare fordi han er kaptajn er jeg uenig i. Han udtaler sig ikke mere i pressen end Lampard, Drogba, Cech og andre gør det.

Så ja - drik noget mindre kaffe Steen :)

Awekat14 år siden

Jeg synes personligt at det er fint at Mata skriver sådanne ting (også Luiz) på sine twitter - så længe det ikke skader klubbens ry og omdømme. Der er mange 1000\'er af fans, som følger disse spillere, så hvis han selv direkte kan takke fans for opbakning, synes jeg det er fint.

Angående Terrys manglende tale, så tror jeg han holder temmelig lav profil i forhold til at kaste sig hovedkulds ud i mediekontakt. Han har haft sit med pressen igennem de sidste 3-4 år. Han er også en privat person, med familie og børn, så hvis han kan få lidt fred, så under jeg ham det bestemt. Hans præstationer PÅ banen, taler for sig selv. 

Steen14 år siden

Nu kan jeg godt lide at provoker for at skabe en reaktion, så bliver nød til at spørge Jer af, om i er uenige med mig i at det er naivt ikke at bruge de kommunikationsværktøjer der ligger til højre benet?

Awekat14 år siden

Det blev et lidt kringlet spørgsmål, Steen. Er ikke 100% sikker på jeg forstår det, så vil du ikke prøve at omformulere?

torres9luiz414 år siden

Der er da intet problem med at Mata skriver på Twitter. Mata skriver tit på Twitter, og twitter om alt muligt. Alle fodboldspillere twitter vel om sådan nogle ting.

Angående Terry, så tror jeg, at det er rigtigt, at han holder sig væk fra medierne. Han er i gang med en rasicmesag, så det ville ikke være så godt hvis han roede sig ud i noget skidt. 

Steen14 år siden

Awekat: Jeg spørg Jer af, om i syntes det er naivt, hvis man ikke sparker til bolden foran sig.

Sådan ment - hvorfor ikke bruge de værktøjer man har til at komme ud til den brede skare af lyttere.

Awekat14 år siden

Okay. Naivitet kan det vel næppe kaldes, eftersom vi ikke ved hvad der ligger til grund for hans valg af ikke at bruge Twitter. Som tidligere skrevet, tror jeg JT nyder at være lidt væk fra pressen og den hetz de har kørt mod ham. Der er vel ingen grund til at opsøge pressens opmærksomhed. 

Derudover tror jeg også det er farligt, at komme med udtalelser for sådan en som JT, som betyder så frygtelig meget for klubben og fans. Hvis han går ud og siger: \"Det var forkert at fyre AVB\" går han i åben krig med Abramovich/bestyrelsen, og går han ud og siger \"Det var rigtigt\" har pressen en grund til at skrive, at det var JT der fik ham fyret, osv. osv.Det kan kun være benzin på bålet - derfor tror jeg at det er fint, at det er en af de nye, og unge drenge, som ikke har så meget affektionsværdi, som kommer med en udtalelse, om at være skuffet.  

Chelsea4evertrueblue14 år siden

Hvad med det gamle ordsprog. Den der lever stille lever godt.

Ved godt at JT ikke lever stille med de paparazzier der er på lur alle steder (hvilket hans profil og historie gør det for ham) Lad bare ham bruge de indre tale rør, han har ikke brug for at profilere sig.

Steen14 år siden

Der findes mange måder at vise flaget på. Har ikke sagt han nødvendigvis behøver at gå på Twitter eller lign. medie, men vi har journalister, pr folk osv ansat i klubben. Brug det - et interview, en udtalelse om fremtid, og støtte op om RDM ville da være på sin plads. Sådan ment på vores officiale hjemmeside. Men istedet blev det Mata der blev interviewet af ChelseaFC.com

Er det så det rigtige valg Awekat? :)  (beklager hvis du føler dig provokeret)

Awekat14 år siden
Hehe føler mig bestemt ikke provokeret. Jeg forsøger blot at besvare dit spørgsmål med en naturlig ræsonnering over hvad årsag/forklaring kan være :)
WilliamB14 år siden

Steen - Jeg kan så fortælle at Terry nu har været ude og udtale sig kort om AVB\'s fyring til Chelsea tv. Sammenfattende var han ærgelig over at det endte som det gjorde, alle havde begået fejl siden sæsonstarten, og det var selvfølgelig uheldigt at det var AVB\'s hoved som måtte ryge, men sådan er det nu en gang. Derudover dedikerede han Birmingham sejren til AVB, såvel som Di Matteo og Eddie Newton.

Steen14 år siden

William: yea, har læst den :) det er l0ve...

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248