Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Sæsonen der gik....

Hej folkens. Sæsonen er slut, men levet den op til forventningerne? Giv dit besyn på sæsonen der gik. Kom frisk!

Arbejder selv lige på et lille skrift.
12 år siden
1351 visninger

Kommentarer

SebastianLunnDK12 år siden
Venter til du har skrevet din tekst før jeg udfolder mig.. ;-)
Obi12 år siden
Altså sæsonen der nu er overstået, endeligt burde jeg være tilfreds og jeg var da heller ikke opsat på at der hverken kom CL guld eller Liga guld, selvom jeg naturligvis har håbet frem til det sidste. Mourinho har gjort det som de forrige managere har knebet med, få lukket fuldstændig af bag ud, og i oktober var der jo nærmest ikke en eneste bold der kom nær Cech, og Chelsea vandt med flot spil. Det gik lidt i sig selv igen mht til flotte spil. Især til sidst som Mourinho også var inde på at det handlet om at vinde, ikke det flotte spil, og det har han jo ret i, selvom det ikke er vildt spændene. Men at Chelsea henter 16 ud af 18 point mod de store hold er i sig selv helt vildt flot, ikke siden Carlo gjorde os til mestre har jeg set sådan et flot resultat. Men det var de "nemme" kampe, Crystal, West Ham og Stoke kampene blandt andet har gjort det store udfald til sidst.

Det giver for mig lidt skår i glæden, at man slagter Arsenal 6-0, og slår Manchester United 3-1, vent, det gjorde så mange, det er der intet særligt i. :) Men når man først slagter Gunners med sæsons kamp, og så med samme hold kan være så dårlige som man var ved f.eks. Crystal Palace, så betyder 6-0 måske ikke så meget mere for mig. Der ryger lidt af glæden sgu af.

Pokal exit: Ja, FA cup kampen mod City var en af de kampe hvor Chelsea bare ikke var gode nok og City bare var 2 klasser bedre, skuffende, men det er et syndrom Chelsea stadig kæmper med, når man er gode, kæft det er godt, men når man er dårlige, nøøøj en sørgeligt. Men erkender også City i den kamp var bedre. CL kampen mod Atl Madrid (Hvilket har min dybest respekt med det liga guld, taget i betragtning med deres resurser), men der gik Chelsea kolde og spillet en dårlig halvleg der kostet finalen. For den første kamp holde vi et af Europas farligst hold på hjemmebane og i europa fuldstændig fra en hver oplagt chance. Igen, lidt skuffede på en sæson hvor man også viste at vilje og held også var med, men jeg bliver mindet om de få kampe der bare ødelagde lidt sæsonen.

Petr ?ech: Igen, han er verdens klasse. Hans fejl på en sæson kan tælles på en hånd. Rolig og tager ingen chancer samt han hiver en super redning op fra tid til anden.

Branislav Ivanovi?: En fornuftig sæson hvor han er stabil, målfarlig og kommer frem til begge flag uden at svigte sit hold. Og så spiller han med en go gang vildskab.

Ashley Cole: En epoke ser ud til at være slut. Men hvilken back han har vært (!) Han har i år i perioder vært usikker, skidt i markeringerne og bedst som man tror nu er det slut, så viser han lige igen at kan være med. En sæson der til tider har fra bænken, men også godt spillende med sine fejl.

David Luiz: Han haft en go sæson, med flere gode indgreb og stikninger i dybten, og hans usikker/hazaderet spil har vært mindre synligt i år. Hvorfor bliver han ved med at skal tage dødbolde?

Ramires: Startet med lyn og torden, men som om at luften gik ham, og hans løb blev færre og resulteret i hans dybde løb som er chance skabene gik tabt. En motor på banen.

Frank Lampard: Sæsonen er vel gået som man havde forventet. Udskiftning spiller og man kan se det ikke er den Lampard man kender for bare 1 år siden. Men sin rutine er guld værd til det unge hold Mourinho er ved at bygge op.

Fernando Torres: Han viste i sæsonen at han sagtens kan, men også at Mourinho heller ikke har kunne få ham i gang. Små skader og konstant rotation har bestemt ikke gjort det nemmere for Torres.

Oscar: Han imponeret mig i den grad fra sæson start og lignet en der tog skridtet op til verdens eliten, men skal da lige love for han kom ned på jorden igen. Har min tvivl om han har en fremtid i Chelsea.

John Obi Mikel: Manden bliver aldrig mere en blot en stop spiller for modstanderen og ja, tiltider også for vores eget spil. Måske man skulle rykke ham lidt længere frem som han spiller på landsholdet? Men en go spiller som jeg håber er at finde i truppen til sæson. Selvom han nok aldrig bliver ham mange havde set ham blive til den gang han kom til fra Lyn/Manchester.

André Schürrle: Bænket fra starten men som sæsonen skred frem så spillet han sig varm og mere på holdkortet. Han ligner en der virkelig kan blive endnu bedre.

Mohamed Salah: Ikke så meget at sige, fik lidt spille tid fra tid til anden, men ligner et godt køb på sigt.

Eden Hazard: Super flot sæson og var og er spilleren der kan afgøre om Chelsea skal ha 3 med fra kampen. Speed, driblinger, oplæg og mål, hele pakken. En ting jeg bed mærke i, hans 16 mål, et par af dem faldt på straffe og så scoret han faktisk en del af de andre mål mod mindre hold samt 3 mål mod Newcastle. Den statistik overrasket mig faktisk.

Demba Ba: Han har lavet få men vigtige mål. En go sup, men må nok erkende at han nok er ude til sommer nu hvor der varsles angrebs køb. Men få startere og flere indskiftninger har vært Ba' sæson.

Nemanja Mati?: Hvilken come back! Han tog den midtbane til sig og styret den med hård hånd. En hånd spiller men fair der kæmper så blodet sprøjter. For mig er han et af årets indkøb i hele sæsonen.

Willian: Forstod ikke helt hvad man skulle med ham i første gang, men han viste at han er endnu mere løbevillig en Ramires (!) Men så er det også sagt, af en offensiv spiller så kommer han sgu frem til for lidt chancer og mål. Der kan jeg godt tillade mig at være lidt kritisk der. Den store sum penge så havde jeg forventet lidt mere. Om det blot er til vending til den britiske kultur eller han bare ikke er bedre, er for mig et åben spørgsmål.

Mark Schwarzer: Få kampe, men når han spillet, var han rolig og gav tryghed til holdet. Længe siden jeg har kunne være så rolig når en reserve målmand kom på banen (Hilario & Turnball)

Gary Cahill: Har du set ham spille? Har du, er ord overflødige. Var bange for at han aldrig ville blive andet et 3 valg og en små undervurderet spiller. Men må da sige at han har taget 2 skridt op af stigen og når man tænker på hans pris på små 4 mio £ er det jo peanuts :)

John Terry: Captain, Leader, Legend. Ja han er det hele, og mange, inc. mig selv havde nok dømt ham færdig, når man så hans lidt usikker spil og klumset indgreb, så har han i år lignet den Terry man husker fra the good old days.

César Azpilicueta: Årets gennembrud, årets spiller og årets genistreg af Mourinho, tag arbejdsmanden fra højre og smid ham til venstre. Boom. Og så har vi fremtidens back. Hold nu kæft han var sikker og en nydelse at se. En værdig arvtagere efter Cole.

Samuel Eto'o: Tja, han kom 4-5 år for sent, for så var det en af de bedste angribere i verden. Sulten og hurtigheden er væk, slet ikke den angriber der rykket fra forsvaret og med en kølig inderside lagde den ind. Men som en backup kan man ikke klage. Tvivler på han er at finde efter sommer ferien.

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248