The Youngstars
Hey Blues,
Jeg bruger utrolig meget tid på at følge de unge spillere (på nettet) og synes de har gjort det utrolig godt. Nu kan der læses at vores youngstar team satme også tog cuppen!
Jeg citere:
\"Blues youngsters follow up senior success!\"
http://www1.skysports.com/football/news/11668/7742962/
\"Chelsea secured the FA Youth Cup after a 4-1 aggregate win over Blackburn Rovers. Just days after the first-team won the FA Cup, the youngsters sealed the youth version at Ewood Park.Chelsea were always in the driving seat after a 4-0 win in the first-leg at Stamford Bridge last month.Rovers actually managed to claim victory on the night with Tim Payne scoring in the first-half.But Chelsea managed to comfortably hang on to claim victory, and reclaim the cup they won in 2010.\"
Jeg ved godt det ikke er noget vi gør - omkring at citere og dele links, for de er jo på forsiden og er faktisk også lidt selv imod det. MEN jeg synes den indbyder til en debat omkring vores indsats i vores ungdoms hold. Hvordan synes i der er blevet taget over efter Arnesens værk? Er det tilfredsstillende? Og hvilke spillere ser i blive rykket op til Senior-holdet (a-holdet)?
Kommentarer
Chelsea er dominerende i FA Cup i år.
Chelsea FC Herrer - Vinder
Chelsea FC Youth Herrer - Vinder
Chelsea FC Youth Damer - Vinder
Chelsea FC Damer - spiller finalen d. 26 og kan tage den for 4. gang på 4 år
Ren kærlighed herfra <3
De gør det godt de unge drenge, men jeg synes kun at man kan vurdere ungdomsarbejdet på alt efter hvor mange spillere der kommer op og spiller A-holds fodbold i Chelsea.
Det er jo ingen hemmelighed at niveauet ikke er forfærdelig højt i reserveligaen og youthligaen hvor vores reserve hold og u18 hold spiller. Det er også derfor vi har så svært ved at få ungdomsspillere op på A holdet fordi forskellen er så stor på Premier League og reserveholdsligaen.
Sammenligner man med feks Barcelona eller Villareal har de nemmere ved at få spillere op på førsteholdet da deres reservehold spiller i ligaen under dem og der ikke er den store forskel på Segunda Division og Primera Division.
Først når spillerne bliver udlejet til klubber rundt omkring og får første holds fodbold kan man se hvor gode de virkelig er.
Som @Ejerskov nævner er Chalobah og Ake vigtige for ungdomsholdet. Lucas Piazon som kom til i januar er også en spændende spiller. Han har scoret og lagt assister næsten hver gang han har spillet for ungdomsholdet eller reserveholdet siden hans ankomst. Islam Feruz, signet fra skotske Celtic kan også godt blive til noget i klubben. Jeg følger vores ungdomshold forholdsvis tæt. Ser endda en gang imellem kampene, hvis det er muligt. Og som det også nævnes oppeover er niveauet i reserveturneringerne ikke voldsomt højt. Dog er det her stadig 4 spillere som jeg føler har en mulig fremtid i klubben.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 32 | 55 |
| 4. | Aston Villa | 32 | 55 |
| 5. | Liverpool | 32 | 52 |
| 6. | Chelsea | 32 | 48 |
| 7. | Brentford | 32 | 47 |
| 8. | Everton | 32 | 47 |
| 9. | Brighton | 32 | 46 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 25 | 6 |
| C. Palmer | 16 | 7 |
| Pedro Neto | 16 | 7 |
| E. Fernández | 14 | 12 |
| Estêvão | 8 | 3 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Chelseas ungdomshold har været fantastisk de seneste år.
Jeg kan ikke huske hvor mange Youth FA Cups de har vundet, men mener de har taget 3 stks indenfor den sidste periode!
Mit indtryk er at det er kaptajnen Chalobah og hans forsvarsmakker Ake der driver holdet :)