Thursday Thoughts.
Hey alle.
Nu ved jeg ikke hvor mange af jer, der nyder at læse Giles Smith\'s Thursday Thoughts, men jeg synes det er fedt at det er så subjektivt og uforbeholdent, i modsætning til det meste andet man kan læse på Chelseafc.com.
Jeg har ofte stødt på mange forskellige tanker fra Giles Smith, som jeg enten har grint af, nikket genkendende til, været uenige i eller været utrolig enig i.
MEN! Jeg har manglet at diskutere dem med andre. Jeg tidligere postet et indlæg omkring den her klumme, men tænker at jeg nu vil bruge denne tråd, til at kunne diskutere fremtidge klummer.
Håber I vil være med.
Awekatten
Kommentarer
Sjov artikel. Kan godt lide at han stikker lidt til wenger :) Ja realistiske målsætninger, og forventningerne til et mere sammenspillet hold næste sæson bliver naturligvis højere. Men som han også siger, hvis vi er lidt skarpere i afslutningerne, så vinder vi også en kamp, som den i søndags. City og united vinder kun lige akkurat deres kampe, så mener da bestemt stadig, at vi er kandidater, til at gå hele vejen.
Kan egentlig heller ikke se hvor han vil hen med forslagene omkring lånespillere. Synes da ikke det nuværende system er fuld af fejl. Og hvad hvis de er lånt ud til andre ligaer med eksempelvis færre kampe ?
Jeg er enig med dig Awekat. Jeg vil dog sige at jeg har store forventninger, men jeg er på samme tid forstående over for at der kan være udfordringer, netop pga. udvikling. Jeg kunne selv godt tænke mig at se nogle af de udlånte spillere få tid. Eller i det mindste bare mere rotation.
Jeg kan dog tro at grunden til den manglende rotation er, at nogle spillere bare skal lære at spille sammen, så vil han få de andre ind i det lange løb... men det er bare min spekulation.
Hvad angår points, så er jeg enig med dig. Jeg forstår godt hvor han vil hen med det, men han tænker ikke over den fordel vi - de store klubber - ville få. Chelsea har en røvfuld spillere ude lige nu og flere er i større klubber. Lukaku, McEachran og Courtois er bare 3 af dem som spiller for relativt større klubber (især Courtois).
Hvis der skulle være nogen fordel, skal det ikke være noget som man som klub kan mærke, men evt. noget til spilleren selv. Et incitament til at spillerne gerne vil lånes ud og gøre det godt :)
Jeg mener jo, at det er belønning nok, at de dygtige unge spillere, som ikke kan bide sig fast på førstehold i det store klubber, kan berige PL i mindre klubber. Og selvfølgelig skal de klubber der så er villige til at betale lønnen også høste frugterne at turde leje dem. Det er jo ikke sikkert, at de præsterer!
Nemlig. De betaler lønnen for spilleren.
Personligt synes jeg at det er virkelig positivt at Lukaku får fast spilletid i en anden PRL klub. Det viser at han kan på vores niveau. McEachran viser jo på niveauet under (selvom de ligger på en klar første plads i premiereship) og Courtois viser i den bedste spanske liga hvor de ligger på 2 pladsen... dog er de ikke lige så fysiske der. Det er den eneste bekymring jeg har :)
Gud hvor jeg håber på noget rotation her mod WBA
Jeg kan denne gang læse, at Giles har fuldstændig samme holdning omkring Luiz som mig selv. Jeg ved flere af jer hoppede med på vognen, ligesom kommentatorne.
http://www.chelseafc.com/news-article/article/3014626
Vil I helst have 2 stationære CB\'ere, eller en med flair og kant?
Jeg mener ikke man kan gøre Luiz til syndebuk for det mål. At han mister bolden lidt udenfor deres målfelt skal der være plads til. Vi burde jo i så fald have tre andre forsvarsspillere hjemme, og det burde være nok mod Leeds. Det er et godt mål de scorer, det skal man også huske på. Ud over en enkelt fejlaflevering, så synes jeg igen, at Luiz spiller en god kamp. Han laver rigtig mange gode ting i kampen, både offensivt, men også defensivt. Det virker lidt som om, at Luiz ikke har lige så lang snor som de andre forsvarsspillere. Han bliver lynhurtigt stemplet som rystende usikker og med hovedet under armen. Men i denne sæson har været vores bedste midterforsvar i mine øjne. Helt klart en kommende leder på fremtidens hold.
Awekat - jeg er bragende uenig. Igår var jeg det også på chatten.
Når Luiz går frem, så bør der være andre som kan hjælpe bagtil. Han var dødsikker på alle andre tidspunkter og var en god leder dernede. Synes det er utrolig fjollet at give ham skylden. Leeds satte 2 perfekte afleveringer og afslutningen sad egentlig fint.
Det var en omstilling som de kunne være stolte af. Bemærk især den sidste aflevering inden målet. LIGE akkurat ude for Ivans længde.
Luiz er en lækkerbisken i min bog... på den ikke homo måde :P.
Det er korrekt - jeg ville ikke nævne navne, da jeg tænker det må være op til folk selv at gå ind i debatten. Men som du måske også husker, var der rigtig mange som, tror jeg, blev påvirkede af kommentatorerne, og det smitter af på det indtryk man får af spillerne.
Man skal lede langt i dag for at finde spillere med så meget hjerte, sjæl, og personlighed i fodbolden i dag. David Luiz er et strålende lyspunkt på vores hold, selvom han nogle gange laver noget tosset (læs: i går var ikke en af dem i.m.o.).
Det er spillere med karakter og farve, der gør det fedt at holde med fodboldhold. Se Barcelona - en flok duksedrenge uden kant eller personlighed.. De ligner sgu alle sammen hinanden, og bukker og nejer for et godt ord. Hvor er der noget spræl? Manchester United er sgu ikke en tand bedre. Der er ikke mange på det hold der har kant - SAF har snart suget det sidste personlighed ud af Rooney... Det er tit deres personlighed der gør spillerne fantastisk - for at tage Uniteds hold dengang havde de bl.a. Cantona.
Senest forlod Drogba os. Vi har stadig Terry og Cole.. Det er sådanne spillere jeg i hvert fald elsker, folk med karakter på og uden for banen.
Synes nu ellers de herrer kommentatorer i går, var gode til at frikende Luiz efter målet. Mener bestemt de sagde noget i retningen af \"Han taber den oppe på den sidste 1/3 del, det er den centrale midt som de mente bar ansvaret for målet, og måske lidt Ivan.\"
Jeg er også på den vogn der er helt pjattet med Luiz, elsker hans reaktion efter blamagen i Japan, det var helt Agger aktigt altså ANFØRER stilen! Derudover bemærkede jeg at Bertrand også leverede ganske fint i går, selvfølgelig ikke helt oppe på Cole niveau endnu, men det kan man heller ikke forlange! Lampard synes jeg derimod ser færdig ud, ligesom han gjorde mod Corintians.
Og ja Torres skuffede igen med en masse fejl placeringer og dårlige afleveringer.
JodyMorris skrev:
Synes nu ellers de herrer kommentatorer i går, var gode til at frikende Luiz efter målet. Mener bestemt de sagde noget i retningen af \"Han taber den oppe på den sidste 1/3 del, det er den centrale midt som de mente bar ansvaret for målet, og måske lidt Ivan.\"
Jeg er også på den vogn der er helt pjattet med Luiz, elsker hans reaktion efter blamagen i Japan, det var helt Agger aktigt altså ANFØRER stilen! Derudover bemærkede jeg at Bertrand også leverede ganske fint i går, selvfølgelig ikke helt oppe på Cole niveau endnu, men det kan man heller ikke forlange! Lampard synes jeg derimod ser færdig ud, ligesom han gjorde mod Corintians.
Og ja Torres skuffede igen med en masse fejl placeringer og dårlige afleveringer.
Lamps så ikke godt ud i første halvleg, men synes han oppede sig i 2 halvleg. Tror han kunne være en god indskifter. Derudover, så se hans langskud og frispark... Det kan den mand stadig! At keeperen tog det frispark var imponerende, taget knækket i betragtning :)
Og ja Torres, don\'t get me startet. Han var ikke dårlig, men ikke noget specielt
Awekat skrev:
Man skal lede langt i dag for at finde spillere med så meget hjerte, sjæl, og personlighed i fodbolden i dag. David Luiz er et strålende lyspunkt på vores hold, selvom han nogle gange laver noget tosset (læs: i går var ikke en af dem i.m.o.).
Ja, han laver nogle gange lidt tosset ting. Men det er længe siden han har gjort det. Synes klart han tager 4 skridt frem for hvert han tager tilbage :)... hvis ikke mere
Det er spillere med karakter og farve, der gør det fedt at holde med fodboldhold. Se Barcelona - en flok duksedrenge uden kant eller personlighed.. De ligner sgu alle sammen hinanden, og bukker og nejer for et godt ord. Hvor er der noget spræl? Manchester United er sgu ikke en tand bedre. Der er ikke mange på det hold der har kant - SAF har snart suget det sidste personlighed ud af Rooney... Det er tit deres personlighed der gør spillerne fantastisk - for at tage Uniteds hold dengang havde de bl.a. Cantona.
Senest forlod Drogba os. Vi har stadig Terry og Cole.. Det er sådanne spillere jeg i hvert fald elsker, folk med karakter på og uden for banen.
Enig mht. Barca. Ingen som skilder sig ud. De spiller utrolig struktureret, hvilket er godt for dem, men dårligt for spillere som \"Mazacar\" ;). De 3 amigos er meget frie... samme gælder Eminem (Moses & Marin) når de er med.
United mener jeg stadig har personlighed... dog ikke lige så meget. Der slåes også hårdt ned der. Spillere som Luiz har mange følelser med og det er det jeg elsker ved spillere som ham. Han er jo også kendt som en funnyman på holdet :).
Gawd I wuve Chelsea!
Denne uge handler naturligvis om nedturen mod QPR, men synes faktisk, at han er inde på noget vigtigt. Chelsea har før dummet sig i juleperioden, også dengang træneren hed Mourinho. Turneringen er stadig lang, og meget kan nå at ske endnu. Han er i artiklen også lidt ude efter dommeren. Han mener, at man skulle have lagt en del mere tid til, bl.a. på grund af de små ting som QPR hele tiden gjorde for at trække tiden. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det. Det er selvfølgelig rigtig irrierterende, men samtidig ved man også, at det er sådan gamet er. Og så selvfølgelig off-siden mod Lamps, jeg ved ikke hvorfor, men synes virkelig ikke vi har haft dommerne med os i år. Ikke at det skal være en undskyldning, men vi må bare også rende ind i noget medgang på et tidspunkt.
Så godt det med Lamps... men var Lampard ikke offside?
arh det var ikke meget ;) nej, det jeg tror han mener med det, er, at vi i mange situationer mangler de sidste marginaler. Det var de marginaler vi havde i CL sidste sæson, men som ikke rigtig finder vores vej lige nu. Okay mod Everton var vi heldige med, at de ramte stolpen et par gange, men så vandt vi også kampen.
Han bringer i denne uge fokus på Swansea-kampen. Jeg er enig i hans vurderingen vores mulighederfor succes på trods af 0-2 nederlaget. Swansea var spillet i bund, og det var rent uheld, at vi ikke får scoret. Jeg er også enig i, at han stiller spørgsmålstegn omkring Torres. Han skulle have været skiftet ud noget før, eller måske slet ikke have spillet kampen.
Han har også en sjov lille analyse af Michu, som han tilsyneladende ikke er så imponeret af. Kan kun give ham ret i, at opfattelsen af en angribers værd er en meget hårfin grænse.
Hehe, jeg er ikke enig i hans Michu-analyse. Det lyder mere som en meget subjektiv analyse, laver af en bitter mand.
Så desværre ikke kampen, men jeg havde også ladet Torres starte kampen. Ved ikke om jeg havde beholdt ham på banen så længe, men det er en anden snak.
Awekat skrev:
Hehe, jeg er ikke enig i hans Michu-analyse. Det lyder mere som en meget subjektiv analyse, laver af en bitter mand.
Hehe ja det tror jeg du har ret i :) Men synes faktisk, at han har i pointe i, at der ikke er langt fra skurk til helt. Men hvem ville ikke hente Michu for 2mio. £, signing of the year.
Ja præcis :) Han giver i øvrigt rigtig godt at have på Premier League Fantasy hold, som midtbane :D
http://www.chelseafc.com/news-article/article/3044083
Jeg kan bare tilslutte mig denne tragikomiske udvikling, som onsdag aften har fået. Det er lidt en forbandelse, som hviler over os i øjeblikket. At smide en 2-0 føring til Southampton, hjemme, og hvor modstanderen har to afslutninger, som rammer mål, kan vel ikke forekomme af naturlige årsager.
Benitez\' valg i løbet af kampen forstår jeg dog ikke helt. Som jeg ser det, kommer Torres ind på en højrekant med 10 minutter igen? Samtidig sidder Marin på bænken. Hvorfor ikke tage chancen med begge angribere i front og hvorfor ikke bruge kantspilleren på kanten. Synes måske også, at han burde have skiftet Oscar frem for Lampard. Synes ikke Oscar havde spillet sin bedste kamp, og Lampard er god at have inde, når presset er størst. At han kun vælger at bruge en udskiftning, er vel okay, hvis der ikke var nogen muligheder på bænken, men det synes jeg bare, at der var.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 32 | 55 |
| 4. | Aston Villa | 32 | 55 |
| 5. | Liverpool | 32 | 52 |
| 6. | Chelsea | 32 | 48 |
| 7. | Brentford | 32 | 47 |
| 8. | Everton | 32 | 47 |
| 9. | Brighton | 32 | 46 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 25 | 6 |
| Pedro Neto | 16 | 7 |
| C. Palmer | 16 | 7 |
| E. Fernández | 14 | 12 |
| Estêvão | 8 | 3 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Og selvfølgelig starter jeg selv med dagens:http://www.chelseafc.com/news-article/article/2980490
Hvad synes I om hans tanker angående lånespillere og ekstra point til klubber der udlåner?
Jeg synes det er totalt tåbeligt, som vil gøre forskellen mellem top og bund endnu større, da de største klubber har råd til at købe gode spillere og udlåne til mindre, som på den måde vil kunne skrabe endnu flere point ind.
Derudover er jeg lettet over at læse, at der er andre der deler samme afstemte forventninger til klubbens resultater i denne sæson. Og som han sjovt nok siger, så har RDM aldrig undskyldt noget ved at klubben var igennem en udviklingsfase, i modsætning til Wenger :)