Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Trække spiller nummer tilbage?

Halløj der ude.

Har i længere tid vært lidt i tvivl om hvordan jeg har det med man trækker et spiller nummer tilbage for at hylde en særlig spiller. Nummer 25 er trukket tilbage efter Zola tryllet på broen, og alt ære og respekt til ham, men vil man gøre det samme ved en Lampard, han har lige sat scorings rekord, men ikke nok med det, han har vært manden i gennem 12-13 år, skal man så trække nummer 8 tilbage? Terry, legende, uden tvivl, skal 26 væk? Hvad så om 50 år? Så har vi nummer 34-87-62-74 tilbage (overdrivelse, i know).

Eller

Skal man i samråd med den spiller der ejet det nummer sige go for at det nummer er ledig til ham der vil overtage det?

/Obi
13 år siden
1542 visninger

Kommentarer

SebastianLunnDK13 år siden
Godt spørgsmål! Som du lidt hentyder til, vil der jo til sidst ikke være flere numre tilbage, (Laaaaangt ude i fremtiden! :D) og det går jo ikke. Hvis klubben fortsætter med at "trække numre tilbage" så på et eller andet tidspunkt bliver vi vel også nød til at bringe nogle af numrene tilbage igen. Nu kender jeg ikke det helt store om Zola, da jeg blot var et lille barn da han spillede i klubben, men jeg får det indblik af at han virkelig var noget exceptionelt, og man skal lede længe efter en spiller som ham, så måske er det kun for de HELT store spillere i klubben... Spændene at se hvad der sker når de to "Mr. Chelsea" stopper..
kiiwiui13 år siden
Synes godt man kan vise respekten fra klubbens side og for fansene skyld, men lade det blive til et maks af 2-4 år. For hvem ved måske bliver den "kommende 8'er" den nye 8'er. Om ti år, hvor der er kommer nye fans til, vil der sidde nogen iblandt og tænke hvem var ham Lampard. Jeg har det lidt på samme måde som Sebastian, jeg var ikke tilhænger af Chelsea da han var på banen, men forstår at han var noget specielt for klubben.

Men som skrevet, så synes jeg at man kan trække nummeret tilbage efter et par år eller fire, hvorefter man kan give nummeret til en ny spiller.
Awekat13 år siden
Jeg synes det er noget pjat. De skæve numre kan diskuteres, men 1-11 bør aldrig kunne fredes.
Michael8213 år siden
Awekat skrev:
Jeg synes det er noget pjat. De skæve numre kan diskuteres, men 1-11 bør aldrig kunne fredes.

Enig - i så fald bør 11 jo have været lagt på hylden med Drogbas præstation sidste år.

Vil man have et nummer som lukkes, så kan man tage et "anderledes" nummer
kiiwiui13 år siden
Selvom om jeg har skrevet noget andet tidligere, må jeg faktisk se mig enig med hvad i skriver.
Steen13 år siden
Hey Obi:

Interessant emne :) Jeg ved ikke om vi er enige, men mit synspunkt er i hvert fald at ingen numre skal kunne låses.

Det er spilleren vi husker, ikke det nummer han bar på den blå trøje.

Jeg syntes bare det er meget mere interessant, når en spiller som Oscar vælger nr. 11 i samråd med tidligere manager og sportschef. Han tog udfordringen op og ville bevise sit værd, og at han også kunne bære det nummer som så mange tidligere har gjort det godt i. Det er et spørgsmål om selvtillid, vilje, gejst, og ikke mindst lysten til at ville vise!

Den dag Lampard går på pension, håber jeg at en ung spiller tager imod udfordringen at bære nr. 8 og vil vise hele verdenen at han også kan, og vil vise Lampard den ære at bære hans tidligere nummer! Også er det ligegyldigt om det er et skævt nummer eller ej, så skal det ikke låses.

Thats just my point of view.

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252