Træner efter sommer
Hvem tror i bliver træner for Chelsea efter sommerferien, blir det Di Matteo, Mourinho, Cappelo eller en hel anden.
Personligt håber jeg på Luciano Pallett fra Zenit, en træner der altid tænker uden om boksen, finder på nye måder at true modstandernes hold på, og der til forskel fra andre træner altid har flere forskellige opstillinger han kan arbejde med.
Bare se på Barcelona, de bruger Messi som en falsk 9\'er, og det var noget Spalletti indførte i Rome for nogle ås siden med Totti.
Kommentarer
Den artikel har jeg også læst på Goal.com Chelseafan17, og synes egentlig også Spalletti ville være spændende.
Dog håber jeg på Joachim Low eller Josep Guardiola. Jeg tror Mourinho bliver i Madrid, og jeg har ikke tiltro til at Di Matteo kan være løningen for de næste år på trænerposten, der mangler han ganske enkelt erfaring som træner, efter min mening.
Jeg håber os selv på Mouinho, men jeg ser det bare ikke ske, som en engelsk avis skrev forleden(kan ikk huske hvilken), hvorfor sku Guardiola skifte at træne Messi ud med at træne Meireles, det samme kan man sige med Mourinho, hvorfor sku han skifte Ronaldo ud med Meireles.
Joachim Löw Gad jeg os rigtig godt og se, men han har kontrakt med tyskland til 2014, og et delt job er ikk godt for chelsea, for den næste træner skal være 100 procent fokuseret på sin opgave i Chelsea.
Der findes utrolig mange gode grunde til hvorfor lige netop de ovennævnte trænere skulle skifte hhv. Messi og Ronaldo ud med Meireles. Hvorfor han lige bliver brugt som sammenligning for hhv. en central angriber/winger og en winger, kan jeg ikke se? Jeg kan da med god grund godt se hvorfor de skulle skifte, overvej lige at kunne skrive man fik Torres igang igen på sit CV. Overvej lige at man kunne skrive man havde udviklet Lukaku, Sturridge, få Mata til at eksplodere yderligere.. Og få et hold som Chelsea til at lave en double.. Derforuden kommer der så endnu en ting. At kunne lave det som vi på fagsprog kalder for en \'turn around\'. En virksomhed der er på vej i sænk eller er det, og får den lavet om til en bæredygtig indtjeningsrig virksomhed igen. Det samme ser jeg lidt Chelsea som. Vores fodbold var top spitz for nogle år tilbage, men vores ældre spillere bliver desværre ikke yngre og hurtigere, tværtimod.
At kunne skrive på sit CV, at man tager tilbage til Premier League (eller som første gang?) og bygger en ny generation op i en gammel respektfuld klub, og får dem til at vinde sølvtøj, det er pondus til dit CV. For ej at forglemme lønnen ;)
Redigering: Når alt dette så er sagt - så er det jo ikke kun vores angrib der er igennem en større ændring. Hvis du ser vores midtbane og bagerste kæde. Helt ned til buret hvor batman regere i sit regime. Han er heller ikke en yngste længere, dog med nogle år i sig endnu. Men at skulle køre Courtuis i stilling er også en stor opgave. At skifte kaptajn på et tidspunkt bliver også en opgave, og valget er sku svært! Få vores bagerste kæde til at blive jernhård igen, og kontant! Vores midtbane står også overfor ændringer - hvordan og hvorledes? Hvem bliver overtageren når generationsskiftet er der? Der er SÅ MANGE UDFORDRINGER ... Det er så fedt :)! I love it...
Steen... man bliver sgu helt forpustet af dit indlæg :D.
Men godt skrevet
Hvad angår trænerposten, så ved jeg ikke hvad jeg ville sige. Mourhinio er stadig en som jeg gerne så tilbage. Grunde hertil skriver jeg her:
- Han startede Chelsea tilbage for 10 år siden. Han handlede gode spillere (Droggy, Malouda mv) så disse spillere har uden tvivl en respekt for ham og vil lytte til ham.
- Han gik til Inter og vandt the Treble. Han gik til Real og vinder... kort sagt, han er en vinder... Og HAR! Bevidst sig i gamet før
- Ja, han har desværre en defensiv indstilling, men pt så vil jeg sgu gerne se Chelsea vinde nogle kampe også. Jeg bryder mig ikke om at sidde sidst i kampen og tænke \"fuck! Nu udligner de sikkert!\" Det er stressende og nederen.
- Jeg tror ikke at Mourhinio ville spille i en 4-3-3, men i stedet i en... ja, den må vel hedde 4-2-2-2. Opstillingen kunne måske ligne den jeg har sat i det startopstillingsværktøj. Personligt synes jeg der kunne være nogle spændende tiltag med Drogba/Lukaku oppe foran... er måske bare mig der ser dem som 2 powerplayers til at smadre forsvaret og så ha\' Mata/Sturridge til det mere snevre og hurtige (alt efter modstandere, så kunne holdet bygges op).
- Han er blevet gode venner med RA igen
- Hvis han kunne få fuld kontrol over holdet, uden RA\'s indflydelse (ud over at han var der som ven og fulgte sin mest succesfulde træner eller inviterede dem ud til hans super yacht som han har gjort før)
- Hans måde at styre primadonnaer på er jo helt igennem fantastisk. JM er præcis som SAF... man siger ikke manden imod. Hvis JM kan styre Balotelli, Ronaldo mv.... så kan han fandme også styre Chelseas spillere... selv hvis de fik Neymar (eksempelvis).
- Hans navn tiltrækker spillere.
Der er nok flere grunde, men dette var bare hvad jeg tænkte på i første omgang. Jeg er ikke så bekendt med de andre trænere, men jeg tror altså ikke at Guardiola ville kunne gøre noget i Chelsea. Manden har et hold som KAN det han vil. Der er altså en stor forskel. Hvis PG fik 1 ny spiller til Barca, så kan denne spiller indordne sig spillestilen... men at skulle få et helt nyt hold til at spille på den måde? Det tager længere tid end RA har tålmodighed til. Det er noget som skal påbegyndes i ungdomsakademiet, så de kan gøre det når de rammer 1 holdet og i forvejen kan de ting.
Jeg er helt enig med dig steen! Grunde til at tage til Chelsea er der da masser af! Chelseafan17 - selvfølgelig er det et kæmpe privelegie at træne henholdsvis Messi, Ronaldo og resten af spillerne i helholdsvis Barcelona og Real Madrid, men jeg tror for sådan nogle træner er det udfrodringer de går efter, og Chelsea, det er en kæmpe udfrodring, og et rigtig godt projekt for en ny træner, eller erfaren træner. steen\'s grunde er lige præcis hvad der kan få Guardiola eller Mourinho til at tage til Chelsea til sommer.
Jeg tror kun at Mourinho kommer tilbage hvis:
1. Real Madrid vinder Champions League
2. Vinder ligaen.
Han har helt sikkert noget \"unfinished business\" i Chelsea, og jeg tror at det nager ham, at han aldrig vandt Champions League med Chelsea. Derudover tror jeg også, at han ville hade, hvis en anden manager kom ind fra sidelinjen, og gjorde det han aldrig fik gjort; nemlig at vinde Champions League (eller the Treble).
Når det så er sagt, så tror jeg først vi får ham tilbage, når han han kan gå succesfuldt fra Real og sige: \"Barcelona var verdens bedste hold - ingen kunne røre dem. Jeg vandt over dem i ligaen, og jeg vandt Champions League foran dem\"... ALT handler om succes, trofæer og ære for Mourinho - det er dét som også gør ham til en af verdens bedste trænere!
William & Michael. Jeg sidder og nikker :) Det er fuldstændig rigtig hvad i begge to skriver. Det er ihvertfald min mening - omkring måden at charmere en stjerne-træner til Chelsea Football Club.
Jeg må lige pointere Michael\'s holdning omkring PrimaDonnaerne.. JM er ikke mindre end fantastisk herom, han kan virkelig det med at sætte sig ind i deres sted, og få det til at falme. Hvor meget har vi hørt omkring Ronaldo i pressen om hans små tøsseture osv., efter at JM er der til at holde ham i nakken? Han er 110% fokuseret på at udvikle sit spil og sin karriere istedet for hans bar-liv. Det er FEDT at se på!
JM til Chelsea ville være en drøm der kom i opfyldelse - dertil skal det siges som Michael også skriver. DEFENSIVT... RBM & Zola som assisterende trænere og JM som head-coach. Så siger jeg: SMADDERKASSE! Overvej lige hvad det kunne gøre, med JM der viser vejen frem, og RBM som kunne fokusere på individuellisterne og Zola der kunen holde talenterne i hånden (inkl. Torres) og få banket noget selvtillid ind i knolden på dem...
For at være hudløs ærlig, hvis det som jeg skriver ovenover blev til virkelighed, ville Chelsea indenfor 2-3 år vinde alt hvad de kom i nærheden af.. Det er jeg så stærkt overbevist om!
Steen: Hvis det du skriver blev virkelighed, ville jeg græde af glæde.
Awekat: Han vinder ligaen med dem i år. Spørgsmålet er om RM vinder CL trophet (Hvilket de ikke gør, det gør Chelsea jo ;)).
Men det som vejer tungest for mig er, at han er blevet gode venner med RA igen. RA har så vidt jeg fik at vide, fået en kæmpe interesse for fodbold efter han overtog Chelsea (ud over at være Formula 1 og skibs interesseret).
Jeg håber på Jose Mourinho, men ved sku ikke om det er realistisk lige nu.
De andre alternativer jeg har er
1 Capello: Vinder mentalitet, har kontrol over truppen, taktisk suveræn og har vundet alt. Han finder sig ikke i pis og har styr på egoer.
2 Laurent Blanc. God Alder - vinder mentalitet, har spillet I England, har vindet med Bordeaux og han vendt bøtten på det franske landshold så der nu er styr over holdet og spille stilen og de taber ikke mere.
3 Didier Deschamps. Han har gjort det godt i Monaco (Finale I CL) nu i Marseille.
Han var tidligere spiller i Chelsea, og har godt styr på egoer. God alder og leder egenskaber.
4. Spalleti I Zenit. Han gjorde Roma til et atraktiv spillende hold 4-3-3 system.
Nu gør han det samme I Zenit. og han kender RA - En dark horse.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 32 | 55 |
| 4. | Aston Villa | 32 | 55 |
| 5. | Liverpool | 32 | 52 |
| 6. | Chelsea | 32 | 48 |
| 7. | Brentford | 32 | 47 |
| 8. | Everton | 32 | 47 |
| 9. | Brighton | 32 | 46 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 25 | 6 |
| C. Palmer | 16 | 7 |
| Pedro Neto | 16 | 7 |
| E. Fernández | 14 | 12 |
| Estêvão | 8 | 3 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Jeg tror de fleste Chelsea fans vil have Mourinho tilbage, men tvivler på at det kommer til at ske... Hvis Chelsea slår napoli 2-0 og vinder F.A cuppen så kan Di Matteo da godt blive som manager! hehe ;)