Chelsea B hold
http://www1.skysports.com/football/news/11668/7443477/
Utrolig spændende idé som AVB kommer med her.
Kort sagt - så er han inde og tale om at der skulle være et A hold (Chelsea standard) og et B hold (feeder team som han kalder det) der spillede i The Championship.
Vi har det jo også i Danmark.
Men AVB nævner især Barca flere gange, hvor Barca B overfører spillere til Barca A med jævn fart. Personligt synes jeg at det lyder fornuftigt.
Ikke bare at starte et hold i Championship, men at man startede en klub (fx kaldte den Chelsea B :P) og lod den komme op fra bunden af og tilkæmpe sig pladserne som normalt. Holdet ville uden problemer stige i rækkerne de første mange år
Er jeg den eneste som finder dette som værende en god idé?
Kommentarer
Jeg synes bestemt også, at det lyder som en fremragende idé. Jeg tror, det vil være med til at give reserverne/talenterne meget mere konkurrence og erfaring fra højere niveau, end det de får nu.
Ligesom du skriver, Michael82, skal de selvfølgelig ikke kastes ind i Championship-rækken, men have muligheden for at spille sig derop.
Jeg tror i hvert fald, at et system, lignende det de har i Spanien, fungerer bedre end Englands. Det kan jo være en af grundene til, at Spaniens landshold klarer sig så godt ift. Englands.
Jeg synes det er super spændende, og en vildt god ide. Og det bør ved første tanke også være noget som FA ville være interesseret i, da det vil være med til at udvikle deres egne talenter.
Når det så er sagt, tror jeg det kommer til at møde kæmpe modstand i England, hvor de har så stor en fodbold- og fankultur. De har jo omkring 20-25 hold som har været inde og ude af PL de sidste 20 år, og så rutsjer op og ned i tabellerne. Det kan godt være at det ikke er de største byer, men holdene trækker alligevel 30.000 hver uge.
Min pointe er, at hvis der pludselig kommer en 7-8 B-hold fra de største klubber i PL, som skal optage pladsen i Championship, skubber det naturligvis en masse bejlere ud af Championsship, kun fordi der skal være rugekasser til de store hold.. Disse B-hold vil naturligvis aldrig trække tilskuere eller seere på samme måde, som A-hold som Middlesbrough, Leeds, Nottingham Forest osv. osv.
Min ydmyge vurdering.
Bum bum.. ømt emne - især i traditionsrige England og FA.
Det vil uden tvivl gavne alle storhold, men som Awekat er inde på, så fjerner det noget (måske meget) af den fantastiske og kendetegnende stemning ved de lavere rækker i engelsk fodbold. Umiddelbart er det ikke noget jeg ville stemme på (på trods af de klare fordele for Chelsea) pga. de stærke traditioner.
For første gang jeg enig med Wengerhttp://www.bold.dk/nyt/Wenger-skyder-Villas-Boas-forslag-ned
\"Chelseas manager Andre Villas-Boas efterlyser en talentreform i England og vil have talenter og reserver til at konkurrere mere og gerne helt op til Championship-niveau.Men den idé er Arsenal-manager Arsene Wenger, der er kendt for at give sine unge spillere chancen i en tidlig alder, ikke vild med.- Det er meget svært at forene hensynet til de mindre klubbers med de store klubbers interesser. De store klubber kunne have et andethold, der kunne være konkurrencedygtige i de lavere rækker, siger Arsene Wenger ifølge SportingLife og fortsætter:- Det er en idé, som vi har hørt mange gange før, og den er ideel for de store klubber, men den passer ikke nødvendigvis med den engelske fodboldkultur.I stedet opfordrer Wenger til at sende de unge talenter på lån i de lavere rækker. Det gavner spillerne og giver dem den modenhed, som de ikke får under beskyttede forhold i de store klubber ellers.- Vi udlejer vores spillere til klubber i de lavere rækker, og det er ikke nogen dum idé, fordi de lærer at håndtere forskellige forhold, og hvis de formår at overbevise folk om, at de skal spille, så kommer de tilbage til os, siger Wenger.Den franske Arsenal-manager roser også en idé om at samle de bedste engelske U21-hold i én række.\"En ting er nemmere en at skal lave liga systemet om, men man kan gøre som Wenger, blot leje spillerene ud og så se om de kan bevise de er værd at satse på.
Jeg kan sagtens se hvor AVB vil hen med det og det kan nok også gavne fodbolden, men tror at FFP ordningen fra næste sæson allerede vil gøre forskellen inden for de næste par sæsoner. Men skulle Chelsea B hold få en opryknings plads, så forbliver de jo stadig i divsion frem for at rykke op i PL, det blive det samme som i La Liga..Men der er altså også noget klassisk over de lavere rækker i England, og det må man da ikke ændre på, bevar da de få traditioner der er tilbage i fodbolden..
Tja, det er jo lidt det jeg skrev ovenfor...
Awekat har sådan sagt hvad jeg ville sige.
Tak for andre syn på sagen :). Må sige at jeg er positiv over for AVBs vilje, men ja - klubber i lavere rækker HAR altså mange fans.Så hvorfor ikke leje dem ud til dem?

Bestemt ikke. Jeg syntes helt klart han har fat i den tykke ende af tovet.
Fedt at der er en udenlandsk manager og Chelseas, der tænker innovativt på Engelsk fodbold.