Chelsea QUIZ v. 2.0
Hej Folkens.
Nu syntes jeg vi skal have en lille Chelsea quiz.
Reglerne er simple.
Man skriver et spørgsmål og den der svarer rigtigt skriver det næste. Hvis den der har lavet spørgsmålet ikke svarer på svaret inden for 24 timer går turen videre. Den person der har stillet spørgsmålet skal godkende svaret.
OG LAD NU HVER MED AT GOOGLE SVARENE - DET ØDELÆGGER LEGEN
SuperFrankie8 har serven
Kommentarer
Er det 7-1 mod Aston Villa?
Har simpelthen ingen mulighed for at huske hvilken kamp det var :-) Kan dog i hvert fald sige at 7-1 mod Villa var i 2009/2010 @WolfCFC :-)
Det er vidst kun folk med en vanvittig hukommelse der kan huske det.
Så giver jeg op, googler og vil dermed ikke være aktuel til det her spørgsmål!
Et lille Hint: Holdet er ikke at finde i PL Mere
Off topic, men hvad er der galt med den her quiz? http://www.chelseafc.dk/forum/chelsea-quiz-176/Hilsen en fornærmet Obi ;)
Mener det var mod Portsmouth. 3-0 eller 4-0 hvis jeg husker rigtig
Leboeuf har ret! Det var Portsmouth 4-0. Vil selv lige sige jeg kunne skam heller ikke huske det, sad bare og kiggede nogle af de gamle tabeller, så fandt jeg på spørgsmålet derfra. Værsgo din tur Leboeuf!
Hvornår vandt Chelsea deres første europæiske pokal og hvilken turnering?
Er 100 % det var mod Real Madrid, læste om den i 1001 fodboldøjeblikke for noget tid siden, men 2-1 og gætter på Pokalvindernes turnering..
Jeg ved at hvis obi har ret og det er Real kampen, så var det i 70/71 :)
For at holde liv i qiuzen, så google jeg det, og både Padefar og jeg havde ret, men jeg er stærkest, så jeg giver bolden op.Hvem spillet med nummer 9 i sæsonen 06/07?
Haha fair nok ;) Men også kun fordi jeg kan svaret på dit spørgsmål ;) Det gjorde Khalid Boulahrouz, og det husker jeg fordi at det undrede mig meget at man gav en forsvarsspiller nummer 9 :s Han feljede også i mine øjne og var vidst væk allerede sæsonen efter :)
Helt korrekt :) Du giver bolden op..
Okay vi tager en nem en ;)
Nævn mindst 3 af de danskere som har været hos Chelsea.
Nils Middelboe, Jesper Grønkjær, Jakob Kjeldberg, Brian Laudrup, Bjarne Goldbæk, Jes Høgh,
Edit: Morten Nielsen Tæller vel også med?
Kan vi ikke blive enig om at hvis nu man har svaret, som i Duxii\' tilfælle, så når man svare, man lige smider et nyt spørgsmål op, bare for at holde liv i det.
Jo, det er også planen.
Spørgsmålet skal bare lige \'Godkendes\' af den der har stillet spørgsmålet - og er det ikke sket 24 timer efter spørgsmålet er stillet er serven fri.
Men nu ved jeg at den er rigtigt hvertfald med minimum 3 så jeg fyrer løs.
Hvilken klub spiller tidligere ungdomstalent i Chelsea, Borini i nu?
Helt rigtigt Duxii ;) Han spiller i Liverpool pt. Hvilket jeg af flere grunde ikke forstår, men det behøver vi ikke komme ind på her :)
Det jeg mener er at Padefar har det korrekte svar, så hvorfor han ikke smider spørgsmål op med det samme frem for at vente på en godkendelse? :)
Jeg kan godt se hvad du mener - men hvad nu hvis svaret ikke er rigtigt?
Men vi kan da godt prøve og hvis det så er forkert, bliver spørgsmålet \"ikke-gældene\"
Svaret er korrekt - SERV!
Altså er man 100 % sikker, som at nævne mindst 3 spillere, som du gjorde, ingen grund til at vente på han godkender det, når du svare med 6 (7) danskere :)
Man kan vel bare sige at hvis man føler sig helt sikker, så smider man et spørgsmål op, og tager man så fejl, så er man vel bare lidt til grin for resten ;)
I hvilken kendt spillefilm fra 2004, følger man hooligan-fraktionen \'\'Chelsea-Headhunters\'\'?
Det må være The Football Factory.
Næste spørgsmål: Nævn de sidste tre spillere der er blevet kåret årets spiller i Chelsea. Altså for 2011-2012 sæsonen, 2010-2011 sæsonen og 2009-2010 sæsonen.
Juan Mata, Ashley Cole og Didier Drogba :)
Arhh næsten. Juan Mata, Petr Cech og Didier Drogba :-)
Men den er godtaget. Fyr bare løs med et nyt spørgsmål!
Hvem røg Chelsea ud til i FA Cuppen 10 / 11 da de tabte i straffesparkskonkurrence
Siger Liverpool..
Chelsea2101 din tur :) Det var nemlig Everton
Anelka, det mål husker jeg som var det igår :-)
I 05-06 sæsonen startede vi mod en upåagtet oprykker, men vandt kun 1-0 på et drømmemål i overtiden. Hvem scorede?
Det var imod Wigan hvor Crespo lavet et drømme hug..Målscoren fra F.A. Cup Finalen i 2000?
There\'s only one Di Matteo! :-D
Næste spørgsmål: Jeg ville ønske jeg kunne sige at John Terry har været 100% Chelsea fan hele sit liv, men hvilken PL-klub supportede han egentlig som barn?
Var det ikke West Ham?
Han spillede i West Ham, men han var faktisk supporter af en lidt større klub. En klub de fleste ikke kan lide....
Korrekt! :-)
Smider nyt spørgsmål- da der er gået over 24 timer.
Hvem var hovedsponsor før SAMSUNG?
Fly Emirates..
Yepper Depper!
Fyr!
Hvad hedder de to assisenttrænere under Di Matteo? (dem på mit PB)
Eddie Newton - Steve Holland
Korrekt!- Kan man ikke lave et quiz spil på \"chelseafc.dk\", ligesom \"CFC tips\"? Det ville være meget federe end et debat-indlæg!
Hvad var slutresultatet i kampen mod Wigan i 2010, som sikrede os titlen som Premier League mestre og hvor fantastiske Drogba lavede hattrick og sikrede sig titlen som topscorer?
8-0, hvilket også sikrede at vi kom over 100 mål i sæsonen.
I 04-05 trak vi Barcelona i ottendedelsfinalen, som vi endte med at slå ud hjemme på broen. Hvad blev resultatet af den kamp, og hvem scorede?
Vi vandt 4-2. Gudjohnsen, Terry og Lampard scorede. Så meget er jeg sikker på. Enten Joe Cole eller Damien Duff scorede det sidste... Lidt i tvivl, men jeg skyder på Duff! :-)
Korrekt! :-)
Okay :-) Hvor mange forskellige klub logoer har Chelsea båret på trøjerne i løbet af årene?
5!
Rigtigt! Fyr løs! :-)
Hvor mange sorte er der i Chelsea 1.holdstrup? (hverken Ashley eller Bertrand medregnes).
Jeg kan komme på 5..
Rigtigt Obi (: Sturridge, Ramires, Moses, Malouda og Mikel = 5
Giv den op! :D
Hvor mange spillere sendte Chelsea til Vitesse Arnheim i denne sommer?
1 eller 2!
Kakuta røg afsted.... men jeg er i tvivl om der røg flere med?
Jeg siger 1.
Jeg siger 3! Udover Kakuta, er både Tomas Kalas og Patrick Van Aanholt vist at finde i Vitesse :-)
Arh det rigtigt. Aanholt kom også afsted til dem.
Men Kalas er jeg ikke sikker på.Hvis Obi ikke har svaret inden kl 15, så undersøger jeg den.
Jeg er så heldig at have før fri så jeg har undersøgt sagen og kan se at svaret er
3 styks!
Kakuta, Kalas, Aanholt blev sendt afsted!
Blue4life server!
Tak Duxii! :-)
Næste spørgsmål: Hvor mange gange har vi vundet The League Cup, eller Capital One Cup som den kaldes i dag?
Jeg er ret sikker på det er 4.
en gang i 90\'erne, 2 gange imellem 05-08 også en gang tilbage i tiden, hvornår ved jeg ikke
Hej mennesker!
Lidt off topic ift. det sidste spørgsmål, men jeg er kommet lidt i tvivl om Chelsea nogensinde har vundet den europøisk super cup!
Har læst et sted (måske wiki) at Blues har vundet en gang før, men kan i be eller afkræfte det?
Ps. det er udenfor tråden.
98 er korrekt
Efter 1-0 sejr over Real Madrid
Duxii. 4 Capital One Cup er korrekt!
1965, 1998, 2005 og 2007
Fyr løs! :-)
Hvem var den allerførste sponsor Chelsea fik på maven?
Det er ikke korrekt.
Air et eller andet!
Air et eller andet er heller ikke korrekt ;)
HINT: Dog er det rigtigt at \'AIR\' Ingår i navnet.
HINT HINT: Der er en Bil og sport der næsten hedder det samme som det navn foran AIR der mangler!
En bil? hmm, det skulle vel ikke være Gulf Air? :)
Korrekt! Du server.
Hvem i Chelsea har rekorden for flest \'\'Clean-sheets\'\' på en sæson, og hvor mange var det?
Den var sku svær :-) Jeg siger Petr Cech, i enten 2004-2005 eller 2005-2006. Vi holdt buret rent sindsygt mange gange de to sæsoner. Jeg skyder på ca. 20 gange, men det er ikke andet end et skud i tågen.
HAHA! 20? Men jo tror endten at det er PC1 eller ham Chelsea målmand fra 70\'er med italiensk navn (var også en smut på engelsk landshold). Boletti eller sådan noget!
Det er mere end 20 er jeg ret sikker på - det er jo hele sæsonen. dvs. CHL, FA CUP, Comunnity shield PRL osv.
Jeg vil skyde på en 30 styks på sæsonen og det må være Petr Cech i en af mesterskabs årene
Det er umiddelbart mit bedste bud
Tænker du på Peter Bonetti? Chelsea var ikke store nok til at holde buret rent så mange gange da han stod mellem stængerne, men han er uden tvivl en klub legende.
Jeg holder stadig på Cech og når jeg siger ca. 20 clean sheets, mener jeg altså i Premier League-sæsonen :-)
Duxii er meget tæt på, med Petr Cech, og 28 clean sheets er det rigtige svar, i 04/05 sæsonen. Jeg giver serven videre til Duxii og det tætteste svar, for at holde liv i quizzen :)
Bonus info; Peter Bonetti har rekorden for flest clean sheets i alt, med 208 :)
Serven er fri!
Hvor mange målmænd hentet Chelsea ind i sæsonen 03-04, altså det år Roman kom til?
Chelsea hentede to Carlo Cudicini og Petr Cech (eller en af de to plus Hilario og Cudicini), sorry, men kan ikke huske det helt!
Den er svær den her. Jeg kan kun huske Petr Cech kom til... Carlo Cudicini skiftede til Chelsea flere år inden Abramovich kom, så mit bud er bare Petr Cech.
Btw, jeg tvivler ikke på at Peter Bonetti havde mange clean sheets (tilsyneladende rekorden) men det var også fordi han stod i 15 år for Chelsea. På en sæsonen tror jeg ikke han holdt buret rent så ofte, som Petr Cech er i stand til i dag:-)
Cech blev hentet året efter, men Cudicini var fast mand, men der blev hentet en røvfuld ind, nogen af dem fik lidt kampe.. Flere hints?
Men giver svaret, det var Jürgen Macho, Neil Sullivan, Marco Ambrosio samt de 2 unge Lenny Pidgeley & Yves Makaba-Makalamby, men havde godtaget med de 3 første. Serven er hvem der vil ha den!
Var det ikke mod WBA?
Salomon Kalou har denne lidt flatten rekort?
Hold da op King Abrahamovic har brugt penge på at finde den succes med alle de måkmænd og spillere!
chelsea2101, rigtigt! Serven er din!
8?
Siger seven-up!
Cool. Chelsea topscore i sæsonen 2010-11 i PL?
Drogba!
Nej, wrong.. Walk right in it :P
hmm.. Lampard?
Heller ikke..
Det skulle vel aldrig være gode gamle Florent Malouda... :-)
Nemlig.. Den var lidt tricky.. Du giver den op Blue4life..
Hvad hedder den modsatte tribune af The Shed på Stamford Bridge?
Hint: Den er opkaldt efter en afdød Chelsea-mand.
@Obi nu undrede jeg mig, så jeg googlede lige svaret til dit spørgsmål, og det viser sig at vi havde to topscorer og den ene er gættet. Lampard er en af dem og Sturrigde er den anden.
Superfrank, http://www.bold.dk/fodbold/England/Premier_League/2010-2011Bluelife, er det Osgood? Skyder i tåge..
Nå ja forhelved min fejl jeg så det som, 11/12. ;)
Nej Obi, det er Matthew Harding End, men jeg tror vist Osgood har sin egen statue uden foran stadionet :-) Bare fyr løs med et nyt spørgsmål alligevel!
Bonus info: Så er Osgood\'s aske lagt under straffe pletten ved Shed End.
Nyt spørgsmål:
Spilleren som har Chelseas rekord for flest scorede mål i klubben har scoret 202 mål.
Hvad hedder han?
Jeg mener, at det er Frank Lampard!
Ikke korrekt :)
Må man godt gæt en gang til?
Ja du gætter bare løs!
P. Osgood?
Heller ikke korrekt.
Hint: Han debuterede i Chelsea i 59\' og sluttede i 69/70 sæsonen
Ingen ide overhovedet! Men har lige googlet og kan se, at Lamps har potentiel til at slå alle rekorder med Chelsea, hvis ikke han smutter, men han (JT med) har sikkert vundet flest medealier end nogen andre i Chelseas historie!
Den er nok for svær - det er Bobby Tambling.
Serven er fri
Hvad er det der ligger ved siden af broen, hvor der også blev filmet nogen scener i til filmen, Football Factory?
Pubben?
Gammel Historisk sted, har gået rundt der inde :P
Det er svær, vi tager en ny, hvilken Chelsea spiller blev liga top score før Drogba i 2006/07..
Hvad mener du med \'\'før\'\'? Nr. 2 eller? :)
Han mener nok foran Drogba!
Anelka?
Som jeg forstår det, altså hvilken Chelsea spiller der tidligere var topscorer i Premier League før Drogba blev det i 06/07?
Hasselbaink, han blev i hvert fald topscorer et år. Hvilken sæson må du dog ikke spørge mig om ;)
Anelka blev det med 19 mål og Hasselbaink blev det i 2000/01 med 23 kasser. WolfCFC, du er næste!
Anelka har faktisk været min yndglins spiller i Chelsea. Det har det med at gå skidt for mine yndlings spiller i CFC! Anelka blev konstant overskygget af Drog, Torres det samme, for ikke at snakke om min altiders yndlings Andrey Shevchenko.
Enough said.
Hvor mange europæiske pokaler har CFC vundet gennem tiden?
En europæisk turnering af en art som fandt sted for en del år siden, vandt vi vidst to gange, og nu også Champions League.
Så mit gæt er 3.
Der var en europæisk sejre i midt 50\' mener jeg, samt Uefa Cup sejren i 98 i Göteborg, Super Cupen året efter, Cl sidste år. Det er lige dem jeg kan komme på...
Hej Elholm.
CFC har vundet i alt 4, så jeg giver serven videre til Obi (og tjekeker.
Obi, det er lige netop den fra 50\'erne som jeg vidste, at mange vil \"glemme\". Så serven er din!
Hvornår kom Lampard til Chelsea?
Så er det sku min tur :P
Han kom i 2001!
Rigtigt, smid den op igen!
Hvor mange logoer har været aktive hos Chelsea igennem vores 107 år?
Skyder i tågen og siger 7..
4?
Det ser lidt sløvt ud drenge ;)
Det rigtige svar er 5!
Duxii var tættest, serven er din!
Hvor mange kampe spillede Dennis Wise for Chelsea?
239.... satser
Vild sats Simon! Hvofor ikke 238 eller 240? :-)
311
I er ikke engang tæt på gutter :o)
288..
Den er måske for svær men Han har ialt spillet 445 kampe for Chelsea
Serven er fri
Den er måske for svær men Han har ialt spillet 445 kampe for Chelsea
Serven er fri
Tak! Herlig spiller, vi bliver ved Mr. Wise, hvor drog han hen efter Chelsea?
Southampton?
Der har han i hvert fald spillet på et tidspunkt.
Nej, det var ikke Southampton lige efter..
rigtigt, du smider den op William :P
En eller anden smid en op!
Åhh, det var da vist i 96 eller var det i 97 han kom til? Siger 96..
rigtigt han spillede i 1996-2002
Sweet.. Hvem var målscoren i kampen mod United i kampen om skjoldet i 2000?
Der er gået over 24 timer, så jeg vil prøve at holder legen igang.
I hvilken periode spillede grønkjær i chelsea?
Han spillet der vist fra 2000 til 2004..
ja det er rigtigt
Anderlecht :-)
Så er det min tur.
Elsker Chelsea små Belgier
Han er fra genk og vi købte ham i 2012 og er udlejet til Werder bremen
Hvad hedder formanden for Chelsea?
Det er rigtigt!
Slå den op!
EmilMiddleton skrev:
Jo han har han heder nascimento
Ramires Santos do Nascimento
Hans fornavn er Ramires - hans efternavn er Nascimento.
Bavito123 - Det er ikke din tur før du har svaret rigtigt på et spørgsmål.
Lampard123 har serveren og kan stille et spørgsmål!
EmilMiddleton skrev:
Hvorfor er mikkellampard8 blevet banned
http://www.chelseafc.dk/forum/ideer-til-chelseafc-dk-kom-frisk-707/#49
Den var han vidst selv udenom ;o)
Hvilken klub kom Hazard fra før Lille?
Han kom fra en lille klub ved navn Tubize :)
Så er det vel mig der skal holde den kørende...
Hvilken Chelsea spiller blev i 08/09 sæsonen topscorer både i Chelsea, og i Premier League?
Nicolas Anelka 19 mål
?Var det ikke Lokomotiv Moskva?
Hvor langt nået man i det første år under Roman i CL?
semifinalen
korrekt, mod hvem? Men du har bolden
Mener stærkt at det var mod Monaco, men det kunne også være mod Porto..
Hvem mødte Chelsea i ottendedelsfinalerne i Champions League 10/11?
fc københavn
Jep din tur :)
hvem scorede de 4 mål mod Napoli i ottendedelsfinalen på hjemmebane sidste sæson
der var ikke nogen der scorede to mål
Ivan lavet til 3-1.. Lampard må ha lavet en også.. Torres og Terry?
Husker det som var det i går: Drogba til 1-0 fra oplæg fra Ramires, Terry på hovedstød til 2-0. Så scorede Inler :( MEN vi fik et straffe som Lampard scorede på. Og i 116 minut scorede Ivanovic!
Det bude man endelig vide sådan noget :/ Men det er Oscar der har bolden..
Hvem fik Chelseas eneste gule kort i gårsdagens sejr over Wigan? Den faldt i 90\' minut
Sebastian bare kom med et spørgsmål der er gået rigeligt tid
drogba, ramires, lampard, mata, malouda
Jep! Din tur :-)
hvem var chelsea i gruppe med sidste sæson i champions league
korrekt du har bolden
West Ham
okay jeg smider bare en op scorede de 4 mål på straffe mod bayern i CL finalen og hvem brændte
rigtig din tur
Real Madrid
Fransk midtbane spiller vi hentet i Barca?
Er han ikke fra Island?
Hazzard, langt fra. Korrek Stentz han er fra island, men ham solgte vi til Barca for et håndfuld sæsoner siden. Men han blev aldrig den store succes fik 2 sæsoner og efterfulgt af en sæson hvor han var skadet. Og her kom Roman ind i billedet..
Vitesse
Hvilket årstal blev Stamford Bridge åbnet?
1905
Emil har serven.
Korrekte svar er 1877. I 1876 blev den bygget, men først åbnet i 1877.
6-0 mod Wolves og var det på det et langskud
Hvis jeg husker rigtig spillede han i nummer 9 eller 10?
Chelsea hentede en spiller i Marseille i 2004 men hvem var det?
Det rigtigt! :-)
mener kun han har været i 2 klubber... FK Lyn Oslo og derefter Chelsea? er overhovedet ikke sikker
Den 3 er United :)Mit svar fra tidligere fra Emanuel Petit..
Han var i United, men nægtet efter han havde skreven under, at spille, da han hellere vil spille for Chelsea, og påstod han var \"presset\" til at skrive under. Chelsea betalte en større sum for at lukke sagen. Men google det lige (for at holde legen i gang), men spillet i en ungdoms klub Plateau United, så jeg havde tildels ret. En eller anden smid en bold op! :P
Kan bare huske han lavet 23 i den første, for det havde jeg oddset på.
Hvem var årets spiller i chelsea sidste år???
det er rigtigt Snitteman :-)
Snitteman: jeg elskede Hasselbaink som barn, så jeg husker hans tid her ret godt! :) okay 70 mål, så var jeg ret tæt på.
Ed \"Dracula\" De Goey.. Drømte faktisk om Hasselbaink i nat..
Aner jeg ikke. Sådan er det vel fordærved sind.Balladen \"mellem\" Ballack og Gallas lagde til grund for?
At Ballack fik Gallas\' trøjenummer.
Eller vil du have grunden til at han fik hans nummer? For det ved jeg sku ikke :P
Den er godtaget, du giver den op!
Chelsea opsagde i 2005 kontrakten på Adrian Mutu. Hvorfor?
Han havde næsen lidt for langt nede i det hvide pulver
Haha, det var da én måde at beskrive det på ;)
Men korrekt er det da. Du server.
I tiden langt før RA var der en meget kendt målmand der fik kultstatus i Chelsea, hvad hed han og hvad blev han kaldt?
Og så et bonus, hvilken atraktion er der med ham på Broen?
Ja, kan da godt uddybe lidt, han blev taget med kokain i blodet og gjorde det vist nok endnu en gang senere så vidt jeg husker...
Han hed Bosnich (jeg husker ikke fornavnet) og blev vist kaldt Bossa. Jeg kender ikke attraktionen der er med ham på Broen :(
Desværre, det er ikke ham... Ikke ham jeg tænkte på ihvertfald, tidligere end ham :)
har Chelsea virkelig haft to målmænd der er blevet taget med kokain? o_o
Så gætter jeg det er Peter Bonetti :) Han har i hvertfald et kultstatus i Chelsea. men jeg kender dog stadig ikke denne attraktion på Broen med ham som du snakker om. Jeg ved at ingen af broens stands har noget med Bonetti at gøre, så hvis jeg skal give et skud, så gætter jeg at restauranten, en suite eller noget lignende er kaldt op efter ham.
hvad blev Chelseas første målmand nogensinde, William Foulke, kaldt?
\"Fatty\"
Det er rigtigt Lampard123! :) han var 193 cm høj og vejede omkring 140 kg.
Du server!
Han er i Manchester City :-)
Mener det var år 2005 eller 2006.
Edit: Scott Sinclair lavede den samme store fejl som Jack Rodwell. Der er simpelthen for stærke spillere i Citys trup til at de kan komme til at udvikle sig. Det er lidt synd for dem, for tror, specielt Rodwell, kunne have udviklet sig til en af de bedste engelske midtbanespillere i løbet af et par år, hvis han var blevet i Everton med fast spilletid, lidt længere.
3 pladsen var Eto\'o...
Da Roman overtog klubben kom der mange ny spillere til, en af dem var Geremi, hvor blev han hentet fra?
Jeg mener, at Geremi kom fra Madrid (eller Inter).
tildels rigtigt han kom fra Real, men han var udlejet til en klub hvor han imponeret meget det år...
Rigtigt! Du giver den op...
Laurent Blanc.
Frank Lebeouf (som var Chelsea-spiller) er nok ham du tænker på, men det var ikke nu ikke ham der kyssede Barthez :)
Din tur.
Jeg siger så 34 for at være på tværs overfor Steen..
han scorede 124 mål i kun 157 kampe! ikke værst
Duxii du har serven :)
Hvad kalder man de tre magiker Oscar, Mata og Hazard samlet?
Det er det navn de fleste kalder dem
evt. årstal :)
prøv med en ny Lukakuisfuture.
Avram grant 2007-2008, Felipe Scolari 2008-2009, Guus Hiddink 2009, Carlo Ancelotti 2009-2011, AVB 2011-2012, RDM 2012, Rafa Benitez 2013-nu.
Jeg er ret sikker på at jeg ikke har glemt nogen x)
Tidligere chelsea spiller. Midtbane spiller. Han er slovak og hedder...
Hvilket land kommer vores nye stjerneskud Nathan Aké fra?
Hvor mange berøringer skal man ha i en finale for at blive målscore?
simonmathiesen har den..
Hvilken klub er Nathaniel Chalobah udlånet til i denne sæson?
Hvilken klub kom Eden Hazard da han skiftede til Chelsea?
Du server!
Var ikke sikker på toddy heler Hazard :)
Hvilken forhenværende Chelsea spiller havde rødder i Jamaika?
Jeg vil umiddelbart gætte på Frank Sinclair som spillede i klubben i 90'erne. Jeg skulle mene at han på trods af at være englænder, havde rødder i Afrika.
Jeg vil umiddelbart gætte på Frank Sinclair som spillede i klubben i 90'erne. Jeg skulle mene at han på trods af at være englænder, havde rødder i Afrika.
Ja det er rigtigt Blue4Life :) Han spillede for det jamaikanske landshold.
Han havde rekorden for mest selvmål i BPL:
http://www.youtube.com/watch?v=0vCbfg7unJc
Legende - tjek
en klub - tjek
anfører - tjek
Detmå være ham :D
men jeg tror hvis nok at hans debut var .... Liverpool??? ( Er ikke Sikker )
Jeg vælger at stille et meget aktuelt spørgsmål, da svaret på følgende spørgsmål har bragt uro i klubbens supporterforening.
Hvor mange billetter har UEFA tildelt Chelsea til Europa League finalen mod Benfica?
Alle svar der er højest 1000 fra det rigtige, bliver godtaget
Hvilken tidligere Chelsea spiller er lige blevet taget for doping?
Ed de Goey
Dan Petrescu
Celestine Babayaro
Frank Leboeuf
Marcel Desailly
Bjarne Goldbæk
Gustavo Poyet
Gianluca Vialli
Gierluigi Casiraghi
Dennis Wise
Michael Duberry
Kevin Hitchcock
Graeme Le Saux
Roberto Di Matteo
Albert Ferrer
Andy Myers
Bernard Lambourde
Mark Nicholls
Dmitri Kharine
Eddie Newton
Gianfranco Zola
John Terry
Jon Harley
Jody Morris
Neil Clement
Luca Percassi
Mikael Forssell
Umiddelbart kan jeg ikke se Jes Høgh?
Jes Høgh kommer først lidt sener.. slutningen af 1999 starten af 2000
turen er din...
hvis jeg ikke husker forkert, er usikker på om det var west ham. Arsenal kampen kan jeg huske fordi at det var Dennis Berghamp...
kan i hvertfald huske at vi tabte den første kamp i seasonen til Coventry City 2-1...
Du har den..
I hvilket år blev "Blue Is The Colour" udgivet?
Kfrandsen
Kfrandsen
Kfrandsen
Lidt hjælp nybo90 og kiiwiui var tættest på.
Kfrandsen
Du har serven Obi
Kfrandsen
Hvilken Chelsea spiller var i en kort periode verdens dyrest spiller?
Elholm, din tur..
Zola?
Dux, nope
Obi: Ja, han har vidst kun scoret en enkelt eller var det 2 mål for Chelsea?
Hvis man må gætte igen, så bliver det skudt med spred hagl.. I anledningen af Di Matteos fødselsdag, var det mr. Champions League?
Gianluca Vialli? Eller Tore-Andre Flo?
Det kan ikke være andre end Bjarne Goldbæk så, for han var den eneste dansk, foruden Laudrup. Jeg kan ikke mindes at RDM var en del af handlen om Laudrup?
Tror han mener at den spiller det handler om var et led i Laudrup handlen, og det var Goldbæk så vidt jeg husker.
Men kunne heller ikke se det skulle være andre end ham?
EDIT: Det skal så lige siges at vi også havde Jes Høgh dengang, han scorede så aldrig for os.
Hvem sagde "Please don't call me arrogant, but I'm ........."
Hvem er han/hun og kan du færdiggøre sætningen?
UDEN GOOGLE :D
Men jo det var Goldbæk der var svaret.
Merle, du har den..
Målet: http://www.youtube.com/watch?v=PRelnD4J9Bw
En af de ting der gjorde at Chelsea hentet ham http://www.youtube.com/watch?v=o4LTq95Zsx4
Hvad er navnet ?
Ben Haim kom fra hvilken klub, hvilet år og pris?
Merle har den...
Blev den første quiz ikke ''lukket'' efter ca 100 svar? :b Og her sniger vi og så småt op på 550 :b
Så lad os bare sige at fra nu af, hvis man har det rigtige svar (men det er jo ikke sikkert!). Så kan man serve igen :)
Så ___________
Hvilken klub var Roberto Di Matteo i inden han blev assistent i Chelsea i 2011? Og showoff; hvilken rolle havde han?
Hvor mange sæsoner har Lampard endt som Chelseas topscorer?(alle turneringer indkluderet)
0-4 på udebane og 6-1 hjemme.
Hvad hedder den Chelsea spiller som startede sin professionelle karriere i Crystal Palace, hvor han scorede 11 mål på 58 kampe?
Et lille tip, han spillede i Crystal Palace i 2007-2010, han er mørk i huden, og har speed i støvlerne.
Serven er din
5 stk. lige pt.
Hvis man kun tæller førsteholdet med
Turen er givet videre :)
Første skud var Mata, som brændte. Også kom det til David Luiz som scorede. Så brændte Olic fra Bayern, og sidste skud var fra Sweini, som brændte også DROGBA!!! :D
Awekatten: Ja, må for det sådan helt.. WHAT :D
Jeg tænker på den spiller vi hentede i Milan i 2006 som floppede fælt på broen?!
Du har Serven Obi;
(Ved ikke lige hvor mange minutter der var gået af straffesparkskonkurrencen)
Kunne desværre ikke finde en 'fuld længde' så jeg så kun highlights, hvert skud og en smule efter Drogba's mål, ellers kunne jeg godt have fundet på at tage et stopur frem :D
Han og hans familie flyttede til London som fem årig i en kort periode efter en kort periode i Yemen, hvor de imegrede til Glasgow i Skotland?
Kan du nævne hans fulde navn, alder, og hvilken placering han har?
Alt derudover er show off, og modtages med smil :)!
Gætter bare:
Victor Moses?
Du har serven
du har bolden;)
Vores nye målmands reserve har spillet i stor del af sin karriere i hvilken klub?
Vi har idag et international kæmpe talent, som har bevidst hans værd for første holdet utallige gange. Inden han breakede som fodboldspiller og fik en fuldtidskontrakt i 2005 som atten årige, hjalp han sin fattige familie med at få mad på bordet, ved hverdag at arbejde 8 timer i en mine, for 5 pund i timen.
Ved du nok om vores spillere til allerede dér at kan fortælle hvem den fantastiske spiller er? Eller skal I have hjælp?
Svaret er: Ramires
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 28 | 51 |
| 4. | Aston Villa | 28 | 51 |
| 5. | Liverpool | 28 | 48 |
| 6. | Chelsea | 27 | 45 |
| 7. | Brentford | 28 | 43 |
| 8. | Everton | 28 | 40 |
| 9. | Fulham | 28 | 40 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 20 | 5 |
| Pedro Neto | 16 | 5 |
| C. Palmer | 15 | 7 |
| E. Fernández | 13 | 10 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| Estêvão | 7 | 2 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Hvem spillede chelsea deres første kamp i mod i sæson 2008/2009? og hvor meget vandt chelsea?