Diskussionen om en "Rigtig fan"
Ok - nu har jeg lige fået mit pis i kog. Burde ikke, men alligevel har jeg.
Emnet drejer sig om, hvorvidt man kan være en rigtig Chelseafan når nu man bor i DK. Eller sågar fan hvis ikke man er på stadion.
Sad inde på www.bold.dk og fandt en blog \"Hykleri over købeklubber\" http://www.bold.dk/blog/2485/1/Hykleri-over-koebeklubber
Jeg kom med en kommentar til en person derinde (Jeg er i øvrigt Paven82) som selvfølgelig benytter sig af sin boldniveau intelligens og kalder mig plastik paven fordi jeg jo er plastikfan.
Diskussionen drejer sig om at en rigtig fan kommer på stadion og er i nærområdet og har klubfølelsen og klubånden.
Jeg bliver selvfølgelig harm over dette, for jeg vil da betegne mig som en ægte fan. Følger holdet, følger rygter, grimmes når der sker lort og jubler når vi vinder. Jeg er inde på Guldhornene når det er muligt, streamer kampe og chatter med jer idioter herinde om alt og ingenting og har det sjovt. Følger dem hvis de er i Danmark og taler om at tage en tur til London for at se en kamp.
Derudover mener vedkommende at man ikke kan se på andre hold samtidigt (jeg har en svaghed for Brøndby herhjemme, som jeg ved at andre fans også følger et andet eller 2 andre hold).
Jeg er så pissetræt af folk som føler sig \"Hævet\" fordi de mener at man skal gøre X eller Y før man er en sand fan.
Mit spørgsmål til jer - hvad er det som gør en fan til en rigtig fan? Vil i kategorisere jer som mindre fans end de engelske? Som mere? What?
Er det når man kan historien i en klub? Er det når man kan sangene? Er det når man føler at man er fan? Hvad gør det?
Jeg føler mig gudhjælpemig som en blå person og har spillertrøjer der fra. Mine venner VED jeg er Chelseafan og mobber mig når det er (og de får igen selv). Flere ved at jeg også kikker lidt på BIF men at mit hjerte er blåt hvad angår fodbold... det ved vitterligt alle (ja min xkærestes far købte mig sågar et Chelsea håndklæde, selvom han var BIF fan og vidste at jeg støttede BIF herhjemme).
Og til dem som er interesseret i hvad vi diskuterede præcis, så se linket.
Jeg er Paven82, idiot 1 er ir1900 og den anden kost er zeus8
Kommentarer
Jeg ville mene man er en decideret fan, når der begynder at være følelser på spil.
Hvis man f.eks. får mega optur over scoringer og sejre osv. (såvel som nedtur ved nederlag).
Bare det at du kan blive \"sur\" over at disse andre hoveder kalder dig plastikfan, og at du bruger ressourcer og tid på at starte en debat - dette viser mig at du har følelser indblandet og jeg ville derfor kalde dig for en rigtig Chelsea Fan! ;)
Mener jeg decideret Chelseafan!!! men ja jeg også Brøndbyfan men mest Chelseafan!! jeg bliver mega sur når de taber eller får uafgjort mod et lortehold
At have et specielt forhold til en klub kan vel skyldes mange andre ting end lige geografi. I Danmark har der altid været tradition for at vise den engelske liga, og der har været massere af danskere repræsenterede på diverse hold. Og netop eksponeringen af PL har vel medfødt mange fans, som har fået et favorithold de følger. Også uden for Engalnd. Alle tophold i PL er vel mere eller mindre multinaltionale, og så er det vel ikke så mærkeligt, at klubbens fans afspejler dette.
Mht til beskyldningen om købehold, så ja, Chelsea har købt mange spillere. Men hvilket Europæisk tophold har ikke det? Har united, madrid eller barcelona udelukkende brugt egne talenter? Hvis man vil være med blandt den absolutte top, så kræver det de bedste spillere, og de bedste spillere koster også mange penge.
At vi ikke kan se holdet spille på stadion til hver dag, men stadig følger klubben som vi gør, det viser da netop den passion som betegner en fan? :s Det er noget pis de lukker ud i følge min bog :)
BTW så har Zeus8 altid været en c*nt, som har ondt i røven over ALLE andre :)
NU når Brøndbys tid snart er omme, er du kun fan af en klub :)
Uhh! You need burn heal :D
Michael, \"you got trolled\" :D
Om jeg blev trolled :D
Og ja, er enig med jer. Det er når man viser at man holder med holdet. Er da sikker på at flere engelske fans hygger sig med os og er glade når vi kommer forbi i England til dem eller når de kommer her og ind til de lokale barer :).
JodyMorris You die! You die and you go to hell!!! :D BIF går ikke ned :D. (Ærligt så håber jeg bare på at Danmark kan få det gamle FCK/BIF derby igen... det var noget nær det bedste event i DK hvad angår fodbold)
Man er ægte fan, når man kan forholde sig til holdets spilfilosofi. Et sted hvor man høre hjemme støtter sit hold i medgang og modgang. Når jeg ser kampene føler jeg er på stadion.
Altså jeg er vel ikke mere berettet som fan én ham der stødte til i 2009, sådan ser jeg på det. Man kan så se på om han er total jubel idiot og kaster rundt med Wiki og youtupe viden, dem har jeg til nu svært med, det gælder så alle fans. IMO. Men men, om man har sin værelse total i blåt eller man som mig har en trøje i skabet samt en dvd på reolen samt et par små ting, gør ikke en til mere fan, fair nok man vil købe sig fattig i lir med blåt, og hvis jeg kommer forbi en Chelsea shop, så bliver jeg da fristet, men ikke jeg fluks hiver dankortet frem for at handle øl brikker og manchetter. Elsker naturligvis klubben meget (!), min første store kærlighed, på størelse med den gang jeg opdaget spejlet. Men jeg har holdt ud siden 97, og anser mig som trofast fan, og skulle klubben havdet gået rabumdus, hvis det ikke var for Roman, så var jeg stadig Chelsea. Intet kunne ændre på det. Prøver at præge mine børn, min søn har en Chelsea trøje og bamse, mens lillesøter har et hamster der hedder Chelsea :P
Torres20, du siger det så smukt!
Og jo, Elholm89, der har vært mange gange hvor jeg efter en kamp har vært sur og min kone ganske enkel ikke helt endnu har forstået det, og nogen gang er hun lige til at at bruge i en oddse reklarme ud for sin mangle indlevelse og forståelse for Chelsea kampe. Der der åbenlyst siger i er Brøndby\'er, har ondt af jer. (Og har har intet tilhørsford til dansk bold eller lign)

At man følger sit hold i alle opture, og nedture, og at man har et lidenskab for klubben! Bliver pisse irriteret når folk kalder mig plastikfan osv, og det er fandme noget pis at sige. Gennem kriser, gennem sejre, foraltid blå!
Ohh Chelsea till I die!
I\'m Chelsea till I die!
I know I am!
I\'m sure I am!
I\'m Chelsea till I die!