Europas Bedste Fodboldspiller
Hey Blues,
Så er det ved at være tid til de store Oscars show, eller om man vil det. UEFAs årlige show, hvor årets bedste spiller vil blive annonceret :)
Hvordan foregår afstemningen?
Juryen består af en stor række sports journalister, som afstemmer respektivt for hvilken spiller de mener der er årets bedste. Hvorefter det vil blive offentligtgjort d. 14 august.
Chelsea deltager hele fire gange på listen, ud af de 32 spillere:
Petr Cech
Frank Lampard
Didier Drogba
Fernando Torres
Hvilke ser i som en mulighed for at vinde titlen i år, og hvilke er mere usandsynlige, og hvorfor?
Den komplette liste ser således ud:
Sergio Agüero (ARG) – Manchester City FC
Xabi Alonso (ESP) – Real Madrid CF
Mario Balotelli (ITA) – Manchester City FC
Jakub B?aszczykowski (POL) – Borussia Dortmund
Gianluigi Buffon (ITA) – Juventus
Iker Casillas (ESP) – Real Madrid CF
Petr Cech (CZE) – Chelsea FC
Fábio Coentrão (POR) – Real Madrid CF
Leslie Davies (WAL) – Bangor City FC
Didier Drogba (CIV) – Chelsea FC (nu Shanghai Shenhua FC)
Cesc Fàbregas (ESP) – FC Barcelona
Falcao (COL) – Club Atlético de Madrid
Joe Hart (ENG) – Manchester City FC
Zlatan Ibrahimovi? (SWE) – AC Milan
Andrés Iniesta (ESP) – FC Barcelona
Shinji Kagawa (JPN) – Borussia Dortmund (nu Manchester United FC)
Vincent Kompany (BEL) – Manchester City FC
Frank Lampard (ENG) – Chelsea FC
Lionel Messi (ARG) – FC Barcelona
Luka Modri? (CRO) – Tottenham Hotspur FC
Mesut Özil (GER) – Real Madrid CF
Pepe (POR) – Real Madrid CF
Andrea Pirlo (ITA) – Juventus
Sergio Ramos (ESP) – Real Madrid CF
Raúl González (ESP) – FC Schalke 04 (nu al-Sadd Sports Club)
Cristiano Ronaldo (POR) – Real Madrid CF
Wayne Rooney (ENG) – Manchester United FC
David Silva (ESP) – Manchester City FC
Fernando Torres (ESP) – Chelsea FC
Yaya Touré (CIV) – Manchester City FC
Robin van Persie (NED) – Arsenal FC
Xavi Hernández (ESP) – FC Barcelona
Hvilke tanker gør i omkring den liste? Mangler der én, som muligvis bør udskiftes med en anden? Hvilke tror I har størst chance for at vinde fra Chelsea og hvorfor? Hvem vinder? Hvad fandt din opmærksomhed på listen? Hvad skiller sig ud?
Kommentarer
Hvilke tanker gør i omkring den liste?
Leslie Davies? Hvem er det og har han virkelig gjort det så godt?
Eller at der ikke er en Bayern spiller. Selvom de nu ikke vandt noget, synes jeg da at der var et par spillere der havde en fin sæson. Lahm var jo vild ved Champions League. Schweinsteiger spillede også godt. Gomez.
Enig med Steen omkring Pepe og Torres. Pepe kunne sagtens været afstattet af Cavani eller en anden. Så god har Pepe altså ikke været. Selvom jeg elsker Torres så mener jeg desværre at han ikke burde være på listen. Han havde en OK fin sæson, men den var altså ikke god nok til at være på den liste. Men tillykke da til ham.
Mangler der én, som muligvis bør udskiftes med en anden?
Som sagt en fra Bayern måske. Eller en Cavani,
Hvilke tror I har størst chance for at vinde fra Chelsea og hvorfor?
Det må sgu også blive Cech. Han har helt klart været den bedste af de fire.
I starten af sæsonen stod han ikke optimalt, men hold kæft et godt Champions League for ham. Han stod jo klasse. Lampard ville måske også havde en god chance, men med hans dårlige form i starten af sæsonen, ved jeg sgu ikke helt.
Jeg ser det sådan her:
1. Cech
2 Lampard
3 Drogba
4 Torres.
Som sagt Cech har største chance for at vinde. Torres har mindst.
Hvem vinder?
Det ville ikke overraske mig hvis de 3 sidste spillere tilbage var Messi, Ronaldo, og Xavi/Iniesta. Og det ville ikke overraske mig hvis Messi vandt. Dog ser jeg Xavi som en god kandidat til at vinde.
Godt nok score Messi mange mål, men det er Xavi der ligger op til dem.
Men som sagt så tror jeg at vinderen bliver Messi
Hvad fandt din opmærksomhed på listen? Hvad skiller sig ud?
Helt klart fyren Leslie Davies. Jeg har aldrig hørt om ham, og jeg aner ikke om han er god (Men det må han jo være, efter som han er nomineret)
Eller Mario Balotelli. Jeg synes det er godt gået af den bad-boy at han kan blive nomineret. Tillykke til ham da, men der er vidst en der skal fortælle ham at han måske ikke vinder, så han ikke gør et eller andet dumt fordi han bliver sur over det, som f.eks. tænder fyrværkeri.
Selvfølgelig skal Buffon da være på den liste med den sæson har har haft for Juve ubesejret i ligaen og capatin for italien som overrasker og når finalen til EM klart nok.
Listen er for mig stadig for tidligt der er et ½ år til 2013.
Ham Davies det er da bare en joke, men en cool joke.
Jeg er ganske overbevist om at følgende er rigtigt:
Uefas bedste spiller bliver kåret på begrundelsen af præstationer og niveau i løbet af en sæson, i det her tilfælde 2011-2012 sæsonen. Derfor skal de til at kåre den bedste spiller nu og ikke i 2013 :) Den lidt mere kendte pris Ballon D\'or bedømmer spillerne på deres præstationer og niveau i løbet af et år(kalenderår) i dette tilfælde år 2012. Så den pris bliver først uddelt omkring år 2013 :)
Mit syn på listen er af den er forholdsvis ringe. Aner ikke hvem Davies er, tror ligesom jer andre at det bare er en joke, en eller anden journalist har lavet :D Torres og Lampard burde ikke være at finde på listen. Jeg er en stor Torres fan, men lad os ikke glemme at der gik ret lang tid uden mål i perioder. Lad os nu bare håbe på at han er klar og finder formen i næste sæson :) Lampard har vist klassen under Di Matteo, men spillede en mere eller mindre birolle under AVB. Coentrao og Raul giver heller ikke rigtig nogen mening i mine øjne. Der er ingen Chelsea spillere som har nogen som helst mulighed for at vinde den her pris. Messi og Ronaldo er selvskrevne i top 3 sammen med sandsynligvis en Pirlo eller Iniesta.
Jeg kan ikke se hvorfor Raul er på listen. Jeg har da ikke set så meget til ham.
Jeg kunne godt se Mata stå der i stedet for ham.

Jeg vil gerne lige komme med mit bud :)
Hvilke tanker gør i omkring den liste?
Jeg mener ikke listen er komplet. Jeg kan ikke se hvorfor Buffon skal deltage på listen. Hvor er Cavani eller Lavezzi henne? Har Pepe virkelig været så god i år, til at han skal deltage på den nomineret liste? Det samme kan vi sige om vores egen Fernando Torres. Han er en klasse spiller, uden tvivl, men han har ikke leveret varen 100%. Han er næsten i mål, og hvis jeg får ret, så kan han også vinde den titel til næste år. Men men men..
Mangler der én, som muligvis bør udskiftes med en anden?
Som sagt, Cavani så jeg gerne frem for Buffon.
Hvilke tror I har størst chance for at vinde fra Chelsea og hvorfor?
Petr Cech, simpelthen fordi hans niveau er der stort set hvergang, og han spiller hvergang. Havde han haft bedre odds med sit forsvar i EM, havde det heller ikke set så skrækkeligt ud lige pt. Han er den bedste målmand der er på den liste, også selvom Casillas stod med poterne på EM trofæet.
Hvem vinder?
Hvis vi kender \"UEFA\" og journalisterne godt nok, så er jeg rimelig sikker på at Messi vinder den. Men hvis man skal tænke lidt anerledes, så tænker jeg at Iniesta er et seriøst godt bud på titlen.
Hvad fandt din opmærksomhed på listen? Hvad skiller sig ud?
Jeg synes det er enormt spændende at se en spiller som Yaya Touré kommer op på listen. Det er velfortjent. Han har spillet en rigtig god sæson for City. Vinder den, gør han ikke.
Derudover synes jeg er det er fuldt ud retfærdigt at se Falcao på listen også.
PS. Nu er min kaffe blevet kold... DAMMIT