Football Manager 2013
Aloha blues!
Jeg har været så lemfindig og har investeret i en ny tidsrøver an\'mass. Jeg har simpelthen købt Football Manager 2013.
Og det skal så lige siges, det er \"første\" gang jeg spiller det :) Og er helt betaget over dybden i spillet... Hoooooly shit! Jeg spillede det ganske kort ved en kammerat dengang det første spil udkom, da vi ikke var andet et lille bitte kid.. :)
Jeg kunne godt tænke mig at hører om i har nogle fede tips og gode ideer til det? :)
Som åbnings spil, hvad siger i til hvilke angriber der kan anbefales? Jeg har tænkt lidt frem i tiden, og lavede mit første opkøb igår aftes. Jeg købte sku Cornelius.. Gad vide om han kan blive til noget om nogle år? :)
Lad mig hører fra Jer? Det kan jo være at tråden kan udvikle sig til at alle kan lære lidt og udeele gode ideer!
Kommentarer
Jeg er jo efterhånden en gammel rotte i fm faget, og har selvfølgelig også 2013 til at ligge ;)
Mht til tranfers så kan jeg klart anbefale Walcott. Hans stats ser ikke så gode ud lige fra start, men med spilletid så flyver de i vejret. Det samme gælder Lukaku.
Ellers er det en god idé at ribbe dortmund. Reus, Götze, Ilkay Gündogan, Mortiz Leitner, Hummels etc...
En lille notits.. Gode backs er svære at få fat i, og sværer at træne. Så jeg plejer gerne at købe en 5-6 stykker i 16 års alderen og træne dem op i håbet på den næste Cole..
Lækkert med en managertråd! Har selv fået rigtig mange timer af mine skoletimer til at gå med det spil, der findes ikke bedre tidsfordriv :D Har dog ikke haft så meget tid til at få spillet 13\'eren, men lidt er det da blevet til..
Det man skal huske med manager, er at det på ingen måde er FIFA. Det fungerer stort set som på en rigtig fodboldbane, så man skal tænke længere end at have individualister på alle banens positioner. Det kræver balance! :)
Hvis vi holder fast i udgangspunktet med at det er en Chelsea-karriere du har startet, kan jeg anbefale at få hentet en tredje angriber, da det desværre ikke er min erfaring at Torres holder i længden. Jeg har selv forsøgt mig med Jovetic og det har fungeret glimrende! Desuden er han ung og udvikler sig helt utroligt hvis han får chancen. Hvis ikke han er en mulighed, er Helenius topscorer i Serie A i øjeblikket i min karriere, foran Cavani og De Natale (hvem sagde at Manager var realistisk???). Så det kan være han er et forsøg værd.
Derudover har jeg hentet - som padefar også foreslår - Götze i Dortmund til den offensive midtbane, og trænet Oscar til at blive bedre til den centrale midtbane, det forsøg venter jeg dog stadig meeget tålmodigt på bliver en succes. Indtil videre er han udemærket boldfordeler, men bliver meget nemt tromlet over når modstanderne får en omstilling.
Hvis du spiller med et middelmådigt hold, så er en god ungdomsspiller Carlos Fierro!
I FM 12 havde jeg succes med ham i hold som både SønderjyskE og PSG.
Fantastisk talent.
i skal prøve at købe Ba og udnytte hans frikøbsklausul på 65 mio og Lukaku er også vild
med mig var Ba skadet de 3 første kampe nu er han min topscorer med 10 mål i 11 kampe
Jeg har selvfølgelig valgt Chelsea :)
Jeg har købt
R. Varane som central forsvar fra Real Madrid
K. Walker som højre back fra Tottenham (hvilket min bestyrelse var sure over, fordi det var fra Tottenham)
A. Cornelius som talent i boksen, fra F.C. København
Så har jeg solgt Daniel Sturridge for 125 mio til Juventus også har jeg solgt Malouda for 20 mio til PSG. Og lejet en helveds masse ungdomsspillere ud :)
Jeg bruger i gennemsnit ca. 1 time til 1.50 time før hver kamp.. Jesus... Jeg går bare op i detaljerne, det kan jeg se på bestyrelses gør dem glad :)
Jeg tænker i vintertransferen, der ville jeg gerne kigge lidt efter en central midtbane. Jeg tænker lidt på M\'Vila eller lignende. Hvilket jo er en fransk spiller, så måske kan jeg få ham og Varane til at spille godt sammen? Jeg har lidt problemer med min fløj, med Moses - han vil ikke rigtigt søge i dybden? Hvordan kan jeg få ham til det?
Jeg tabte community shield, som min \"første officele\" kamp.. Også vandt jeg min første PL kamp imod Stoke, 4-1 på hjemmebane. Derefter kom udebane kampen i PL imod Tottenham som jeg spillede 1-1. Så igår aftes mødte jeg Alt. Madrid i super cuppen. Her kom jeg bagud efter 30 minutters spild, på et heldigt mål - som tilfældigt dropper ned i boksen. Efter at have siddet på kampen, hvor min midtbane arbejde kanon. Så faldt drengene humør lidt, og jeg prøvede at opidlne dem fra sidelinjen :) 42 minut spil, kommer Moses på kanten, og smider et perfekt indlæg ind som rammer Ramires lige i føderne, som klasker den ind :D jubii.. det ændrede hele min teamtalk og kampen i pausen! Vi gik ud med kæmpe mod på, og fik dem motiveret helt vildt! :D ved brug af \"Vind trofæet for fansene og for Jer, i fortjener det!\". Også bad jeg Torres om at søge efter afslutningerne. I det 52 minut laver Hazard et frispark udenfor deres felt, men bliver ikke dømt, som smider den indover ligesom det første mål og Mata er 100% sikker.. 2-1.. Vi vinder kampen og kører den hjem :D! Det var så fedt :) Medierne gik helt amok!
Jeg har lidt problemer med at få Torres igang :)?? Hjæææælp!?
Har haft et par spil igang med Chelsea og bruger også ALT for meget tid på det, jeg har ikke en eneste gang fået Torres op i gear...Jeg har en jeg kører på lidt for sjov nu hvor jeg ikke bruger så meget tid på mere men jeg har da nu gjort Chelsea til den mest vindende klub nogensinde, både PRL og CHL og har lige ført Spanien til tops ved VM med min egen spiller som mest scorende :) (skal også siges jeg er i 2026 nu haha)
2026?! Are you sick? Så må du da spille helt enormt meget?!
Jeg har brugt 10-15 timer nu og er 2 kampe inde i Premier League i første sæson?!
Jeg har spillet det i mange mange år... Har alle siden 00/01 da det hed championship manager så det gør jeg ikke helt på samme måde skal sætte mig ind i det for så store ændringer er der ikke fra gang til gang ;) Men ja, har altid den bærbare på armlænet ved siden af mig i sofaen tændt på et managerspil ;)
Tuxen: Det er klart - jeg skal først til at sætte mig ind i det, så det tar jo lige lidt tid.. Men må sige, når det først er kommet ind under skalpen, så skal det nok også gå lidt hurtigere. For det er SATME underholdende :D jeg savner bare lidt baggrundsmusik? Er der ikke sådan noget af i det spil? Ligesom i FIFA til PS3? :)
tuxen 2026 du må jo være gal jeg er kun halvejs i første sæson
Nu sidder du jo ved en computer der kan flere ting på en gang så du kan jo bare sætte din egen musik til i baggrunden...Jeg holder heller aldrig pause med det, starter ny sæson i samme øjeblik det nye kommer og så tager jeg et par hurtige korte med lidt udfordring og derefter et marathon med Chelsea
Tuxen: Man kan vel bare have sit iTunes kørende ibaggrunden eller en netradio :D?
Syntes bare det er funky at man laver et spil uden at have nogen form for lyd med til? De kunne have et fedt soundtrack ligesom FIFA til PS3, som går enormt meget op i det. Det kunne have været blæret
Et spørgsmål til FM professoren :)
Jeg har nogle unge spiller (reserveholdet) til udlånt. Hvordan kan jeg trække dem tilbage?
- Jeg har læst mig frem til engelske forums, at det kun kan lade sig gøre, hvis der ingen fee er betalt. Dette er tilfældet, men hvordan trækker jeg dem så hjem? Hvilken \"knap\" skal jeg trykke på og i hvilken rækkefølge :)?
Et spørgsmål mere til doktoren af FM :)
Hvis jeg laver et samarbejde med, f.eks. en dansk klub som Aalborg Boldklub som rugekasseklub/samarbejde klub. Og jeg har nogle U18 spillere, som jeg så \"låner\" ud til rugekasseklubben (som er udenfor England), tæller de år de er i Danmark f.eks. så som dansk spillet, eller for ejeren? Her tænker jeg, når jeg så skal stille hold 3-4 år senere og spilleren bliver aktuel, til f.eks. Champions League, så skal man have 4 spillere som er af egen avl. Derfor tænker jeg - er det så ikke dumt at udleje mange spillere? Eller er hvordan fungere det system.
hvis du har spotify eller sådan noget kan du jo også bare have det kørende og så gå ind på spillet det gør jeg altid og kan man selv få en rugekasseklub/samarbejdsklub hvordan gør man det?
William: Du kan anmode om det ved at tage en samtale med bestyrelsen. Også findes der en knap ude til højre i spillet, der hedder \"Flere handlinger\" der kan man sige \"Anmod om nyt samarbejde\" eller lignende :)
William: Tal med bestyrelsen -> Netværk -> Anmod om Rugekasseklub
tak
Elholm: Prøv læs min tråd lige over William. Det lyder til du har styr på det :)
Et spørgsmål til FM professoren :)
Jeg har nogle unge spiller (reserveholdet) til udlånt. Hvordan kan jeg trække dem tilbage?- Jeg har læst mig frem til engelske forums, at det kun kan lade sig gøre, hvis der ingen fee er betalt. Dette er tilfældet, men hvordan trækker jeg dem så hjem? Hvilken \"knap\" skal jeg trykke på og i hvilken rækkefølge :)?
Et spørgsmål mere til doktoren af FM :)
Hvis jeg laver et samarbejde med, f.eks. en dansk klub som Aalborg Boldklub som rugekasseklub/samarbejde klub. Og jeg har nogle U18 spillere, som jeg så \"låner\" ud til rugekasseklubben (som er udenfor England), tæller de år de er i Danmark f.eks. så som dansk spillet, eller for ejeren? Her tænker jeg, når jeg så skal stille hold 3-4 år senere og spilleren bliver aktuel, til f.eks. Champions League, så skal man have 4 spillere som er af egen avl. Derfor tænker jeg - er det så ikke dumt at udleje mange spillere? Eller er hvordan fungere det system.
Det er vist kun i tranfervinduet du kan trække udlejede spillere tilbage, jeg plejer aldrig at gøre det da jeg hellere vil bruge nogle af de andre unge og jeg sørger for at have en solid bænk hvor jeg ikke er nervøs for at sætte dem ind selvom de er unge, roterer også meget i truppen og sørger for at de unge talenter får meget spilletid... Jeg køber gerne mange spillere helt unge og udlejer dem de første par år og hvis de bliver gode nok roterer jeg dem ind i mit system...
Hov - med hensyn til unge spillere får de vist nok årene hos dig, men jeg er ikke sikker... Det skal også lige siges at jeg ikke bruger så lang tid på hver enkelt kamp mere, når jeg er nået så langt, der har jeg flere taktikker, alt efter hvordan de spiller :)
men kan man selv forslåg en Rugekasseklub
På et tidspunt når bestyrelsen stoler nok på dig kan du anbefale en ud af en liste de vælger og hvis de stoler helt på dig kan du give din helt egen anbefaling
Jeg vil have deres tillid nu!!
Tuxen: Lige nu har jeg kun en kontrakt (personligt) til d. 30/6 - 2013. Hvilket jo kun er på ét år.
Når vi engang skal forhandle en kontrakt på mig, når man har vundet lidt og vist sit værd, bliver det så i flere år eller vil de kun tilbyde 1 år af gangen, som f.eks. i FIFA13?
Elholm89 hvor meget skal man byde på Carlos Fierro
Haha tillid kommer med tiden - i en klub som chelsea har de meget høje forventninger og det er derfor svært at få meget tillid...
I mindre klubber er det noget nemmere fordi du kan være bedre end deres forventninger...
I forhold til kontrakt tilbyder de også efter tillid, i starten får du korte kontrakter og alt efter tillid og status i klubben (hvor lang tid du har været der, hvor du har vundet osv osv) får du længere og længere kontrakter med mere i løn - jeg er igang med en 5-årig kontrakt til 600.000 om ugen, afslog 1.000.000 i forhold til de 600.000 haha
Mht iPad version så er det en meget fortyndet udgave af det \"rigtige\" spil... Du kan stadig mange ting men der er også klippet rigtig meget ud...
William: Kan ikke huske hvor meget de forlanger for ham. Det kommer selvfølgelig også an på hvor langt du er i spillet, og om hvor godt han har udviklet sig.
Men prøv da at forhandle dig frem.
sådan har forlænget til 2017 og tjener 30 milioner om året
Sweeet William. Hvilken sæson er du igang med?!
første i marts men ligger nummer 1
Hvilket år :)?
2013 og ved i godt man kan se kampe uden det er ens eget hold men man kan ikke gøre det på kamp dag
så er det de bygger nyt stadion med ved ikke hvad det skal hedde så vil i så være søde at komme med forslag
Mit hedder \"Zola Stadium\"
Hvad med:
The Blue Magnet :D?
Jeg så forresten at Chelsea er igang med at lave et kommunikation/samarbejde med de sociale indstandser i London, under kaldenavnet: \"Building Bridges\" hvilket er et fantastisk navn!
Jeg så lige jeres geniale råd og så kunne jeg sku ikke holde mig! Jeg gik sku ud og invenstere i dette spil..
Hold nu kæft! Lang tid siden jeg har spillet et så vanedanende spil! Men ikke destro midre, er jeg forelsket.
Er dog stadig igang med min første sæson og jeg har allerede vundet tre ting!
1.) Communty (staves?)
2.) VM for klubhold
3.) Supper cuppen (5.0 over falcao!!)
OG jeg fører i ligaen og har lige vundet og City og Manchester UNITED!!!!!!!!!!!!!
Jeg har kun købt én spiller, da jeg synes truppen er fin som den er , og jeg ikke synes jeg har behov for nye spillere... Man har også nogle gode talenter på Reserve/U-18 holdet, så jeg regner med at satse lidt på de unge! ;) Den spiller jeg har købt er Andreas Cornelius fra FCK, og har så Ba, Torres, og Cornelius som angribere, hvilket er fint da jeg regner med at sælge Torres til sommer, og så at få Lukaku tilbage fra lån.
Nogle tips til at få gang i sine angribere?
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at middelmåddigheden skyldes min ageren på transfer markedet hvor spillere er blevet hevet ind, og kylet ud. Det og en indkompetens assistent manager, men det er jo igen min egen fejl. Det er dog ved at ligne noget, og 2-3 middelmådige sæsoner tager jeg gerne for det hold jeg har mig nu.
Transfers har set således ud:
År 1
Ind:
Thomas Müller 280 Mio. Alle penge værd!
Mortiz Leitner 115 Mio. Kæmpe talent. Muligvis lige krydret nok i prisen.
Total 395 Mio.
Ud:
Malouda til Everton 10 Mio. Ja, han skulle jo bare ud.
Romeu til West Brom 20 Mio. Ser virkelig ikke det i ham i andre gør ;)
Ferreira til Braga 20 Mio. Siger sig selv
Yossi til AC Milan 10 Mio. Siger også sig selv
Torres til Porto 50 Mio. Burde sige sig selv ;)
Total 100 Mio.
År 2
Ind
Xherdan Shaqiri 200 Mio. umiddelbart meget, men så har du 2x Oscar ;)
Raphael Varane 200 Mio + Ivannovic. Ja den gjorde ondt, men forsatan han spiller godt!
Marco Veratti 110 Mio. Efter min mening en af de billigere handler. Super talent!
Mattia De Sciglio 135 Mio. Kæmpe back talent fra AC Milan. Havde dog ikke lagt mærke til Wallace som tilsluttede sig truppen, så dette var en kæmpe fejl.
Morgan Schneiderlin 65 Mio. Utroligt billigt for en stabil CM. 24 år.
Total 760 Mio.
Ud
Moses til Liverpool 50 Mio. Vi blev lidt uvenner. Desuden var han milevidt fra en starter med tilgangen af Shaqiri.
Essien til Schalke 50 Mio. Den smerter stadig, men manden har bare ikke niveauet længere. I SPILLET.
Mikel til PSG 100 Mio. Ja, den er lidt 50/50, men jeg mener at kunne forsvare salget med middelmåddigt spil, samt at Ramires spiller fantastisk, og jeg har 2 kæmpe talenter i kulissen (Leitner og Veratti)
Total 200 Mio.
År 3
Ind
Robert Lewandowski Fri Transfer. Suck it bitches, ingen grund til forklaring :D
Ilkay Gündogan 275 Mio. Havde egentlig tænkt mig at lade ham gå en anden vej denne gang, men så at United havde fået accepteret et bud, og lige den kunne jeg ikke acceptere, så jeg nuppede ham ;)
Herefter 3 talenter som er genereret i spillet.
Total 640 Mio.
Ud
Morgan Schneiderlin til Liverpool 95 Mio. 30 Mio fortjeneste på 6 måneder i Chelsea. Ja tak.
Mattia De Sciglio til Everton 70 Mio. Ja fejlkøb grundet Wallace, men tro mig, han er god!
Kevin De Bruyne til München 60 Mio. Vi blev meget uvenner.. Narrøv..
Marko Marin til Wigan 72.5 Mio. Vi blev også lidt uvenner.
Pluds nogle mindre handler
Total: 360 Mio.
Håber at dette giver jer et lille billede af hvordan det går her, og hvilke handler der er mulige at lave til et given beløb.
PS. tilføj mig gerne i Steam, er altid frisk på at skrive mens jeg raper PrL ;) mener mit login er padefar eller pbsen ^^
Hvis du går ind på spilleren, kan du vælge under Trup øverst, hvor der står han er ungdomsspiller kan du flytte ham op til Seniortruppen. Eller hvis du står på oversigtet over dine ungdomspillere (i en lang række) kan du højreklikke på fætteren og vælge Trup > og Senior
btw: Er der nogen der har nogle detaljer om det næste spil i rækken. Release dates, nye features osv..??
købt
Lewandowski 265 mio (manglede bare en angriber og han bomber kasser ind
Gündogan 220 mio (han er et KÆMPE TALENT)
Mangala(forhandler) (han er et godt forsvarstalent og hans værdi er kun på 8,25 mio)
Solgt
Malouda, Benayoun og nogle andre
Jeg har fået startet mig et Leverkusen game, og skal til at starte på 4 sæson :) Smider en lille liste her en af dagene, er lidt træt pt. :b
Er det nogen af Jer der ved, om man kan downloade et skin med logoer fra PL samt profil billede af spillerne ? :)
Jep, kan du godt!
http://sortitoutsi.net/graphics
Den side har alt hvad man skal bruge. Hold dog tungen lige i munden og følg deres guides nøje. Derudover skal du forvente lidt ventetid i form af download af de store billedpakker.
Jeg plejer normalt at starte spil med store udfordringer - såsom Atletico Madrid hvor penge er udfordringen og hvis man vil vinde Liga BBVA, skal du virkelig være tålmodig, da Barca og Real er dominerende i mange sæsoner.
... derudover starter jeg ofte spil Uden Job, hvor jeg senest blev ansat i romænske Otelul, hvor jeg efter 2½ sæson (med stor succes), røg til QPR for at redde dem fra nedrykning, dog uden succes. Derfor sagde jeg op, og fik overraskende nok job i Chelsea, hvor jeg stadig er i gang med første sæson :)
... men noget jeg ofte gør i Football Manager serien, er at starte med SønderjyskE.
Der kan vidst ikke være tvivl om hvad udfordringen her er ;)
I FM 12 var min rekord at ende i Champions League Gruppespil (samtidig med stor dominans i Superligaen).
Jeg synes dog at jeg har slået den rekord her i FM 13, ved at VINDE Europa League trofæet :D
Det var vildt!
Ejerskov: Har du erfaringer med mac, om det er kompatibelt til det?
Jep, det er det - sidder selv på en mac og gamer FM :)
Så skal man downloade 21 filer :O!
Som jeg skrev... ventetid :D
Men når det først er hentet, kan du bruge dem fremover i alle næste udgaver af FM.. sådan har det ihvertfald været hidtil!
Jeg har sommerferie efter min anden sæson og er godt på inde i juli mdr, og skal til at begive mig ud i en masse nye udfordringer...
Følgende handler har jeg foretaget mig indtil nu:
Afvist et bud på Cesar Azzi på 180 mio kr. fra Real Madrid (Han er virkelig begyndt at give den gas).
Solgte spillere:
Solgt Kyle Walker til 180 mio kr. til Liverpool (profit 60 mio kr.)
Solgt Marko Marin til 115 mio kr. til Liverpool (profit 35 mio kr.)
Solgt Kevin Mirallas til 135 mio kr. til Tottenham (profit 60 mio kr.)
Solgt Patrick van Aanholt for 8.5 mio kr.
Solgt Patrick Bamford til 10 mio kr. (havde en god sæson i FA cup og scorede 5 mål, som sub)
Handlet ind:
Købt Neymar for 420 mio kr. (kommer til sommeren 2015 - efter kommende sæson).
Købt Oxlade-Chamberlein for 170 mio kr.
Købt El Shaarawy for 110 mio kr.
Købt Jon Vincker for 11 mio kr. (som erstatning og talent for Cech)
Købt Jens Stryger Larsen for 10 mio kr. med henblik til videresalg (da han virkelig giver gas)
Udlejet:
Udlejet Jores Okore (igen), efter en særdeles god sæson i leje ved Newcastle
Udlejet Blackman efter en rigtig god sæson i de små turneringer, som FA osv.
Udlejet McEachren igen efter en acceptabel sæson i Celtic med CL erfaringer
Udlejet Courtois igen efter en suveræn sæson for Atl. Madrid
Osv. med ungdomstalener
Plan:
Få Andreas Christensen integreret i seniortruppen, i de små pokal kampe
Få systematiseret min u/18 trup, og få flere spillere ind på reserveholdet og få prøvet dem af.
Min stærkeste opstilling har været følgende i sidste sæson. (Se tegningen)
Min fremtid burde se sådan her ud:
Angriber:
F. Torres
R. Lukaku
A. Cornelius (udlejes)
Offensiv midt:
E. Hazard
J. Mata
Oscar
V. Moses
Oxlade-Chamberlein
S. El Shaarawy
Midt
Ramires
J. Milner
F. Lampard
K. De Bruyne
Defensiv midt
L. Bender
D. Luiz (min erstatning - er tyndt besat efter salget af Mikel)
Forsvar
A. Cole
D. Alaba
R. Varana
D. Luiz (dobbelt)
J. Terry
G. Cahill
C. Azzi
B. Ivanovic
Målmand:
P. Cech
J. Vinckers
D. Malec
Foruden de spillere skal jeg have kørt en masse talentmasse ind, i de små turneringer og glæder mig til at afprøve Ake osv.
Er nu her,ville bare høre hvordan man ændre sit navn på stadion?
Ps har lavet en Esbjerg karriere og ligger pt nummer 3 efter 23 spillerunder:)
Mit mål var at undgå nedrykning så der ser meget fornuftigt ud:)
Hvad mener du?

Hej Steen.
Jeg har også selv købt spillet, for ca. en måned siden, og jeg er blevet positivt overrasket! Som du selv nævner er spillet utroligt detaljeret, og der er så mange forskellige muligheder, både i kampene, og/eller bare når man er i mellem kampene.
Nu ved jeg ikke lige hvilket hold du har valgt, men går ud fra du har valgt Chelsea, som har et godt, og stabilt budget. Når jeg spiller, plejer jeg også at gå meget efter ungdommen, og satser tit på de unge på holdet, eller køber en ung spiller til holdet, og håbe at han kan udvikle sig og blive en fremtidig stjerne. Dog er det også godt nogle gange at købe nogle rutinerede, spillere, da de også kan blive brugt som mentorer for de unge spillere. (Det gjorde jeg i FM12, hvor jeg satte Drogba til at være mentor for Lukaku, som blev en stor succes i fremtiden! Men husk når du køber spillere er det godt at du kigger nøje på deres \"stats\" og går meget i detaljer. En spiller jeg vil anbefale er danske Niklas Helenius. Han udvikler sig hurtigt, og har super gode kvaliteter! Han har helt klart været et godt køb for mig.
Du skal jo selvfølgelig også styre din egen klub, og sørge for at dine spillere har det godt i klubben, og at de er i god form. Et godt råd er at tage på træningslejr, med holdet hvis de ikke er i særlig god form (mest relevant i starten af sæsonen) Du kan snakke med dit personale, og fordele forskellige jobs til dem, og de foreslår også tit nogle fornuftige ting, som kan hjælpe holdet.
I kampene kan du også gøre så mange forskellige ting! Før kampen skal du naturligvis sætte dit eget hold, og et godt tip til kampene er at roterer en del på banen (altså pladserne) da de tit er lidt trætte oven på en kamp, og dette kan du checke ved at kigge på det lille procent tal der står under deres navn.. Så kan du også inden kampen, få dem til at sidde tæt på modstanderen, og vælge om de skal gå til den, eller spille blødt, og om de skal markerer én spiller mere end de andre, for eksempel hvis du nu spillede imod United, og du ville have at de sad meget tæt på RVP, kunne du gøre det, og få dem til at tackle ham hårdt når han har bolden osv... Så er der teamtalk, hvor du skal motiverer dine spillere optil, i halvegen, og efter kampen, og dette kan være ret vigtigt, så jeg går derfor meget op i dette. Inde i kampen kan du lave forskellige taktiske ændringer, og \"råb\" fra sidelinjen som f.eks: \"Udnyt fløjene\" eller \"Spil den ind i boksen\" og ting i den stil. Du kan også vælge om i skal spille boldbesidene, offensiv eller defensivt osv...
Meget inviklet spil, men når du sætter dig ind i det bliver du afhængig, og synes selv det er et super fedt spil! God fornøjelse :-)