Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

For unge til ansvar?

Sådan lyder EB.dk (undskyld, ved godt det er lort...) men deres artikel:

En \'practical joke\' kostede mandag den 21-årige midtbanespiller Jacob Mellis jobbet i Chelsea FC. Mellis fyrede fredag i sidste uge en røggranat af på klubbens træningsanlæg i Cobham sydvest for London - angiveligt i reserveholdets omklædningrum - hvorefter brandvæsen måtte tilkaldes og bygningen evakueres. Både Mellis og holdkammerat Billy Clifford har været suspenderet siden hændelsen. Ved et møde mandag blev det klarlagt, at det var 19-årige Clifford, der medbragte granaten, men Mellis der brugte den. Ungdomslandsholdsspilleren Mellis fik sin debut for Chelsea i sidste sæsons Champions League, da han kom ind i en kamp mod MSK Zilina. Han har også spillet på lejeaftaler i Southampton og Barnsley.

Hvad siger i til sådan en opførsel, og var det rigtig af klubben at se sig nødsaget til at statuere et eksempel og fyre den unge spiller? Der var jo en grund til han var på reserveholdet, manden havde et talent.

Grunden til jeg bringer dette op, er for at skabe en debat omkring ungdomsspillere, om de muligvis kan være for unge til at have et ansvar. Heri mener jeg, hvor langt skal linen strækkes for ungdomsakadamiet?

1810 visninger

Kommentarer

Personligt syntes jeg det måske er lidt en overdrivelse.

Man kan sige der er ingen personskade. Så skulle man vel også have fyret Cole for at medbringe en riffel på træningsanlægget.

De er unge mennesker - jo vist har de et ansvar når man er \'semi-profesionel\' fodbold spiller, men det her er \'bare\' drengestreger.

Så lidt et overkill.

Formentlig for at statuere et eksempel. Tror de er trætte af dårlig omtale.. Men synes det er for meget. 

En bøde, og en advarsel om, at næste gang noget lignende sker, vil de blive fyret. Det synes jeg ville være passende.

Obi

Det er måske lige i overkanten med at fyre ham, for han skulle vist være et talent, men det retfærdige gøre ikke hans tåbelige handlinger. Hva fanden, vi har alle være unge en gang og lave det de ting vi gode ved lige når det er sket \"Fuck, det var dumt\"...

Skete der endelig mere i Cole sagen? Fik han blot en bøde eller?

Er enig med jer i at det er en voldsom handling at fyre Jacob Mellis, på grund af en sådan bagatel. Vi laver alle sammen fejl og vi bliver straffet for dem, men at  fyre en person på grund af en mislykket narrestreg der endte galt, det kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i.

Jeg syntes faktisk det er Ok. Det er jo skadelig for klubben denne handling og ville også have konsekvens i erhvervs livet.

Der skal sku være en grænse for opførsel og specielt når man er nederst i Hirakiet.

Tvivler på hvis det havde været en spiller der var tæt på 1. holdet af reserverne man havde gjort det samme. Så ok. Jeg håber de andre spillere i klubben kan se at de er der for at spille fodbold og ikke lege med granater- geværer og andre skadelige ting.

De har et fedt job, som folk misunder dem for, så skal de også være seriøse.

Jeg synes faktisk at det er Ok. Ja vi har alle lavet narrestreger, men at have en røggranat med til træning, og endda fyre den af, så er man da også dum.

Der kunne jo sagtens, havde været mennesker der var kommet til skade. 

Som Chelsea4evertrueblue skriver:

De har et fedt job, som folk misunder dem for. Så skal de da også være seriøse. 

Altså nå de ikke engang kan tage det seriøst, ja hvorfor skal de så være i klubben?

Obi: Cole fik vidst kun en bøde, men sikkert også en advarsel.

Grunden til at han nok ikke blev fyret, er nok at det jo er A.Cole. Det er jo deres bedste back. Ham kan de jo ikke undvære. Mellis er jo bare et ud af mange talenter. De har jo stadig mange.

Grunden til at han nok ikke blev fyret, er nok at det jo er A.Cole. Det er jo deres bedste back. Ham kan de jo ikke undvære. Mellis er jo bare et ud af mange talenter. De har jo stadig mange.

Hvilket for mig er fuldstændig vanvittigt at det kan forholde sig sådan! - Så fordi man tjener flere penge og er bedre til fodbold - må man gerne tage en riffel med til træning.

Haha, ja, og så får du et gratis skud på en praktikant FOR FREE!

Han kunne jo bare rykke sig - Stjerne backen skulle jo lige prøve sin nye gun! ;)

Duxii- Nu skal du ikke tro, at jeg selv synes det er OK, at Cole ikke blev smidt ud. Jeg synes altså at det er forkert :)

Det er jo farligere end en røggranat, og så ramte spaden en praktikant. Idiot.

Men ja det burde ikke forholde sig sådan, der burde være ligestilling i klubben.

Jeg forstår slet ikke hvorfor det ikke blev hypet op af klubben noget mere... Med erstatsningsag og hvor meget klubben tog afstand til sådan en holdning/aktion... Jeg kan ihvertfald ikke forholde mig til det.. Han burde have fået frataget noget der minder om 6 mdr\'s løn...

Forrige kamp

Ingen planlagte kampe
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Bournemouth00
4. Brentford00
5. Brighton00
6. Chelsea00
7. Coventry00
8. Crystal Palace00