Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Hvem skal ikke vinde?

Man har altid nogle hold som man ikke kan foredrage. Det kan bl.a. skyldes det andet holds geografiske lokation, historie, fansene osv. Men hvilket holdet er jeres \"hadehold\" i premier league og hvorfor?

Da jeg ikke er født eller opvokset i London, har jeg aldrig haft noget negativt forhold til Spurs, Gunners eller andre Londonklubber, tværtimod. Det samme gælder hold som Everton, Newcastle og ja sågar ManCity. Jeg hoppede endda i sofaen, da de tog mesterskabet i sidste sæson foran næsen på United. Det kan dog ikke udelukkes at jeg på længere sigt ændrer holdning til dem, jo mere de kommer til at konkurrerer med os. 

Derimod er og har ManUnited aldrig været min kop te, hvilket nok skyldes at det er holdet som flest af mine venner holder med og at klubbens succes med sloganet \"not arrogant, just better\" har steget fansene til hovedet. Det er ofte svært at have en saglig diskussion omkring fodbold med personer som har et tilhørsforhold til de røde djævle. Der er selvfølgelig undtagelser, herunder min egen storebror, men der er generelt \"langt mellem snapsene\". Liverpool har heller aldrig sagt mig noget som helst, hvilket nok igen skyldes deres fans som stadigvæk lever i 1980\'erne og mit forhold til dem blev heller ikke ligefrem bedre i perioden for en 5 år siden, hvor vi ofte havde mange vigtige og tætte kampe med dem.

Men hvilke hold har aldrig sagt jer noget og hvorfor? :)

3085 visninger

Kommentarer

United har altid fyldt mig med afsky. Deres gamle nar af en træner med hans dobbeltmoralske holdning til dommerkendelser og deres hær af tomme, tomme medløberfans.

Jeg nyder med skadefro at se når Arsenal tvinges til at sælge endnu en profil og Arsene snakker om \"3rd place is a trophy\" og \"when X gets back from injury, it will be like a new signing\".Liverpools deroute de seneste par år har også været en udsøgt fornøjelse.

Stoke er bare en skændsel for fodbold.

Jeg har også et par hold jeg sympatiserer med. Everton som med praktisk talt ingen finansielle midler alligevel formår at spille god bold (og slutte over \'Pool haha), samt i år WBA pga. Lukaku og Swansea pga. deres friske spillestil og Mr. Laudrup.

Lad mig bare sige: \"Jeg ser rødt\", når jeg ser rødt!

Arsenal, Man Utd, Liverpool! Føj, hvor kan jeg bare ikke fordrage disse tre klubber.

Klubber som Everton, Newcastle og Tottenham har jeg dog stor respekt for.

Hehe, ser ud som om vi er meget enige.

Min nummer 1: What do you call 2 gay men who gets married? - MAN UNITED!

Deres latterlige held i døende minutter har altid givet mig tics...

Og så har jeg også altid hadet Arsenal og Liverpool, men de senere år har jeg fået lidt sympati for Liverpool. 

Spurs har aldrig sagt mig noget, det har bare været spurs. Det var så dumt at de sackede Harry Redknapp, men med AVB ved roret håber jeg da at de klarer den O-K.

OG sidst, men også rimelig nyt: Efter skandalen på Loftus Road sidste år, hader jeg QPR og håber kun de overlever i PL så Chelsea kan syndertæve deres røv igen og igen og igen...

EDIT: Uden for PL hader jeg naturligvis Barcelona mere end noget andet hold.

Hmm som elholm siger så alt hvad der er rødt, dvs. Liverpool. Man Utd. Arsenal og ikke mindst Barcalona.. Tottenham med Villas Boas, er også begyndt at gå mig på. Især nu hvor han bliver ved med alle hans udtalelser.. Men jeg har bestemt ikke noget imod at se kampe, med fx. City. De siger mig ikke noget, andet end de nok en af de største konkurrenter mht. til mesterskabet. men de kan spille nogle underholdene kampe.

Her er mine hade hold 1.FC København Jeg hader dem selvfølige på grund af jeg Brøndby fan. Men de får altid dommerhjælp. 2. Manchester United Som man siger når Howard Webb er dommer har de jo 12 mand på banen. Og så især Wayne Rooney, Robin Van Persie og sidst men ikke mindst Nani. Og jeg sad og jublede da City vandt mesterskabet selvom jeg hader dem. Men så United ikke vandt. 3. Arsenal Dem hader jeg. Bare på grund det er en af vores rivaler. Og på jeg hader Arsene Wenger. 4. Barcelona De får altid dommer hjælp.

Jeg må sige jeg er en af de typer som de kalder for, \'utrolig farvet\'. Jeg er blå helt og igennem, jeg er sågar så blå at det næsten går over i det groteske. Men heller ikke mere blå end, jeg var lykkelig da vi købte Torres. The dream came true. Nu er jeg utrolig farveblind også, og farven rød er en af de farver jeg kan gøre til grøn, og grøn er jo håbets farve, hvilket jeg hader det for. For jeg nægter at se på United i et håb. \"The threat of dreams!\" som de siger...

Mit ultimative hade hold er Barcelona, og indenfor Premier League er det meget klart United.. Derefter kommer Spurs, Arsenal og Liverpool.

Jeg tror ikke det kræver nogen dybere forklaringer på hvorfor det er United.. For at holde det på et sagligt nivuea skal vi lige huske det pæne sprog :)

Øverst: Hader mest.

Lavest: Hader mindst.

Manchester United:

1) Howard Webb 2) Howard Webb... Men kan virkelig ikke tage United fans. Pisse træt af at høre på deres \"Glory Glory Man Utd!\" og \"Champ19ns!\" ... Det mest ironiske ved det hele er næsten at det er de fans som bare er medløbere som råber højest! Man Utd. med flest fans? Are you kidding me? halvdelen kunne man jo trække fra, for de aner ikke en skid om fodbold og holder bare med united pga. den succes de har haft. Hold da op jeg kunne ikke fryde mig nok da de røg ud af Champions League også i gruppespillet! haha :\') Også kunne man jo også nævne utallige idioter af nogle spillere de har: Wayne Rooney, Rio Ferdinand, Vidic, Evra, Van Der Sar, De Gea og jeg kunne blive ved og ved.

Barcelona (UEFAlona):

Tom Øvrebo og den måde UEFA har nærmest hjulpet Barcelona internationalt. UEFA kom også til at forudse resultatet af den kamp inden den var begyndt overhovedet, og det hjælper jo overhovedet ikke på konspirationsteorier osv. Tror virkelig vi kunne have vundet over United det år hvis vi var kommet i finalen. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal beskrive min følelser over for UEFAlona, men citerer bare en legende:

\"It\'s a disgrace, It\'s a fucking disgrace!\" - Didier Drogba

Manchester City:

Tror alle holdt med dem i den forgående sæson, og det kunne jo næsten ikke være bedre; Vinder premier league over storebroren i det sidste minut, total ydmygelse for United. fantastisk! Men nu når City i virkeligheden er gået hen og blevet en alvorlig trussel hader jeg dem ufattelig meget. Kan ikke tage deres sheiker og den måde de bruger deres penge på, ved godt det kan lyde som det rene hykleri, men City har bare købt og købt, spillere som de slet ikke har brug for. I det mindste køber Chelsea spillere som indgår i deres planer.

Liverpool FC:

Bare generalt deres fans. Er ved at være godt trætte af at høre på at Chelsea ingen historie har og at de stadig render rundt i de glade dage fra 80\'erne... også bryder jeg mig virkelig ikke om Carroll. 

Queen Park Rangers:

Og som Awekat selv nævner, startede mit fjendske blik på QPR da skandalen på Loftus Road fandt sted sidste år.

Arsenal og Spurs:

Hader dem godt nok ikke og nære stor respekt for klubberne og fansene i sig selv, men by rivaler er jo by rivaler, så selvfølgelig kan man jo godt drille fansene og kunne more sig når Arsenal bliver nød til at sælge alle deres gode spillere (selvom det godt nok er syndt for klubben) og Spurs mister champions league fodbold pga. vores succes! Også kan det jo ikke nævnes for ofte at vi er den første London klub til at vinde champions league ;)

For lige at sætte det hele i relief, så på det kontor hvor jeg sidder i, er vi 4 drenge... 3 af dem er Manchester United fans og den sidste er Barcelona fan.. Og man kan roligt sige, det er ikke medløbere, de er indkarneret fans.. Hvilket godt kan få tempoet til at stige voldsomt inde på kontoret.. Men så er det jo godt at jeg altid kan trække triumf kortet og sige.. \"Jeg er tilfædlgvis øverst i denne fødekæde, så luk røven og pas jeres arbejde!\" :D Hvilket jeg bruger ret ofte... Kaldes det egentligt magt misbrug?

Steen, apropos magt misbrug: 

Her hvor jeg er fra mobber vi hinanden systematisk med hinanden klubbers fiaskoer!

Jeg gik i 3 år til badminton i den lokale badminton hal, og der var næsten ikke en der havde sit eget hold. og mange af dem var virkelig fans ind til det inderste. problemet var jo at mine trænere var henholdsvis united fans og liverpool fans, så skulle hele tiden høre på hvor dårlige chelsea var. Da vores united træner første gang skulle træne os, kiggede han på min blå chelsea trøje og sagde at jeg skulle tage 10 ekstra omgange pga. den. og der var ingen nåde. mens vi normalt løb 10 runder skulle jeg som den eneste løbe 20. Haha det er hvad jeg ville kalde magtmisbrug.

Det sjove ved det hele var at jeg hele 2010/2011 sæsonen sagde at vi ville vinde UCL. Da vi ikke gjorde det, sagde jeg at næste år ville blive vores (og det blev det) men de grinede bare af det.

Da vi havde tabt 3-1 til Napoli, var der jo ingen der troede på det, udover mig i den klub, og fik altid lige et sarkastisk \"held og lykke\" fra trænerne og vennerne derfra. Hold da op jeg kunne ikke vente at komme til træning dagen efter vi havde vundet 4-1 på broen. Haha ingen af mine trænere gad at snakke med mig. nu nærmede vi os jo så småt finalen, og der havde min united træner lovet mig at han ville give mig en præmie hvis vi vandt. og det gjorde vi jo også, men næste dag jeg kom til træning var han åbenbart stoppet. han skylder mig stadigvæk den præmie :P

Manchester United:

Hvis der er noget jeg ikke kan fordrage, så er det Manchester United. Jeg ser selvfølgelig helst Chelsea vindde alt, men så længe at det ikke er Manchester United der vinder, så skal det hele nok gå. Jeg sad, som nogen af jer allerede har fortalt, og heppede på en City sejr i maj, bare for at United ikke skulle tage trofæet.

QPR

Som jer andre har jeg fået skabt et lille had til den nyrige PL-klub, siden episoden i sidste sæson. Deres fans er ubehagelige, og Loftus Road er ikke for køn.

Uden for England.

Jeg følger ikke særligt meget med i andet end det engelske, og jeg kan ikke være mere ligeglad med hvem der vinder Superligaen. Jeg har dog mine favoritter og mindre favoritter i de andre ligaer. I den spanske håber jeg på en Barcelona sejr, samt at Real Madrid ikke nærmer sig nogen som helst trofæer, og i Holland må Ajax meget gerne snuppe titlerne. 

Manchester United og Barcelona, de er mine to største hadehold! Grundende er allerede blevet givet af jer andre, men havde de ikke været det, så ville det heller ikke være nødvendigt med en forklaring. Deres institution, attitude osv, er grund nok i sig selv ;)

ARJ!!!! Har lige skrevet en hel lang historie om alle de 6 hold jeg nævnte og så loggede den mig fandme ud!

Gu gider jeg ej skrive det igen... her er en kort opsummering

1: Barcelona (Virkelig belastende fans - har dog 4 spillere jeg beundrer på fodboldbanen, næsten mere dejligt at slå dem i semifinalen end at vinde CL)

2: United (Virkelig belastende fans - har dog en af verdens bedste trænere)

3: Liverpool (Bare idiotiske fans, Jan Mølby og generelt Englands svar på Brøndby IF da de lever i fortiden (på trods af at jeg følger BIF herhjemme))

4: Arsenal/Tottenham (Lokalrivaler - og fans er lidt mere komiske at drille og blive drillet af)

5: City (Dygtig modstander og har min største frygt i angrebet - Teves. Beundrer deres engelske fans efter LFC/City kampen da de hjalp Gerrard op)

6: QPR (Redneck fans i London. Virkelig idioter som kaster bolden væk på hjemmebane... lorteklub der også er rivalklub)

Virkelig irriterende at det blev slettet fordi der var sgu lagt tanker bag det :(. Men nu er der en kort opsummering :)

Det ville jeg hade... virkelig. Også lidt trist nu, da vi ikke kan læse en meget detaljeret kommentar :/

Kunne det være pga. du steg i rank at den loggede ud?

No idea... måske fordi jeg tog mig for lang tid om at skrive den (ser også Lille - FCK imens... er helt foraget over dommeren)

Michael: Tillykke med din nye rank :D!

Apropro - FCK er ude af CL. Det synes jeg er FEDT! Jeg er normalt ikek til Dansk fodbold, men må sige, jeg tror det er sundt at FCK bliver holdt væk fra pengestrømmen, så der kommer rigtig mange penge til en klub som fcn, som så vil kunne roste op og blive en endnu størrer faktor i den kommende sæson :)? Jeg ved ikke om jeg er helt ved siden af, men tror det er meget sundt..

Steen, det er i hvert fald rigtig sundt for konkurrencen i ligaen. Det er vigtigt at der kommer flere penge i andre klubber end FCK.

Jeg tænker bare at det ville være bedst for dansk fodbold at have både FCK og FCN med i Champions League.

Selvom jeg hader FCK i superligaen, så håbede jeg virkelig at de ville slå Lille ud i går.

Det bedste ville være at få den danske Superliga højere op i ranglisten.

Elholm: Den danske superliga er en fiasko for internationalt fodbold. Hvis man kigger på de kvaliteter FCN har at byde på i Champions League, så er jeg næsten ude i at sige de kommer ud af gruppespillet med 0 point. Men det kunne da være meget sjovt at se FCN få gæster af City, Barcelona, Real eller sågar de forsvarende mestre Chelsea. De ville så meget komme på overarbejde! Gad vide om forsvarstalentet \"Okore\" kan magte den opgave :D høhø.. Ej nu er jeg grov. Jeg mener bare at hvis Danmark ikke har bedre at byde med end F.C. Nordsjælland, så er det sku fordi vi ikke hører hjemme i Champions League.

ChelseaDaniel: Jeg er dig enig. Det er lidt trættende at det er 1-army i Superligaen, egentligt en af de grunde til jeg nægter at se det eller følge med i det. Alt hvad der lugter af talent ender i Ajax :) Jeg håber at F.C. Nordsjælland får så mange penge som muligt ud af deres CL optræden at de kan købe ind til at kunne konkurrer yderligere om TOP3 i Superligaen og måske kunne være med til at ligge en solid deltage i Europa League. Ligesom jeg håber FCK kan komme langt i Europa League!

Steen: Det gavner kun dansk fodbold, at vi har to hold med i Champions League. Fremover vil FCK alligevel vinde mesterskabet, og derfor er det kun en god ting at nr. 2 også kan kvalificere sig til CHL.

Jeg følger dog heller ikke meget med i superligaen, men at FCK røg ud, halverede desværre lige muligheden for at Chelsea kommer til Sjælland i denne sæson. Håber virkelig vi trækker Nordsjælland!

Som i andre også nævner så hader jeg de røde svin, hele vejen rundt. For mig er der intet bedre end når United og Liverpool taber, og jeg har skreget af grin de sidste to år over Liverpools nedtur :D Deres fans er generelt über nederen, og kan ikke klare en diskussion :D Hvis jeg havde en 5\'er for hver gang jeg hørte en Liverpool fan sige: \'\'Sådan er det bare\'\', så droppede jeg nok ud af min uddannelse :D

Wenger har jeg lidt et love/hate forhold til :) Manden er så dum i sine udtalelser, men hold nu kæft det er underholdene :D

Og så skal i ikke engang få mig startet omkring Barcelona -.-\'

Til slut; Som stribed AaB\'er må jeg også lige smide et stykke had afsted imod AGF ;)

Lidt vand til møllen :D

http://www.footy.dk/?attachment_id=69395

Forrige kamp

Ingen planlagte kampe
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Bournemouth00
4. Brentford00
5. Brighton00
6. Chelsea00