Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Mål politik

Hey blues,

Jeg vil lige byde velkommen til den gamle debat omkring mål teknologi. Er vi nu allesammen enige om det er godt stadigvæk, eller er vi ude i at det fjerner charmen? Tja.. Det ser ud til at vi alle må finde os i robotterne tager de svagestes job og nu også charmen fra det gamle fodbold hvor dommeren havde fløjten og magten i hans svæld. Premier League vil ihvertfald gøre noget ved snakken og er begyndt at undersøge nærmere fra flere leverandøre, hvordan deres systemer bedst muligt ville kunne komme til at passe til Premier Leagues forventninger. Så vi muligvis ser mål teknologi i opstartsfasen af 13-14 sæsonen. :)

http://footy.dk/2013/02/28/premier-league-indforer-malteknologi-i-naeste-saeson/

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/18719396

1499 visninger

Kommentarer

Personligt er jeg ingen fan af at indføre denne teknologi, men dog synes jeg ikke, at vil det ikke tage så meget af charmen. Jeg er mere bange for at det vil resultere i, at man tager det til det næste skrid ved at dommere kan se replays etc., det ville være en katastrofe!

Jeg synes det er en god ting med målteknologi. Det giver mere fair betingelser for holdene og mindre frustrationer over fejlkendelser. Frank Lampard ville f.eks. have et landskampsmål mere, hvis denne teknologi havde været gældende. Kan også huske noget med en dansk dommer, som kom i gevaldig modvind, efter ikke at have dømt mål ved en slutrunde. Det er rigtigt, at det ikke skal ende ud i NFL-tilstande, men kan ikke se, at denne teknologi skulle være ødelæggende for spillet, tvætimod. 

NFL-tilstande er jo bygget op omkring det system.

GoalRef uses a microchip implanted in the ball and the use of low magnetic waves around the goal. The system then detects any change in the magnetic field on or behind the goal-line to determine if a goal has been scored. The process takes less than one second, with the result electronically relayed to the referee.

Hvis det er denne teknologi, som bliver indført ( taget fra den artikel du referer til), så tror jeg ikke, at det kommer til at gå så vidt. Men nu kommer der en testperiode, og så må vi jo se hvordan, det kommer til at påvirke spillet.

Jeg går ind for målteknologi, da et mål fra eller til, kan have kæmpe sportslige og økonomiske konsekvenser og jeg mener ikke at argumentet \"det fjerner charmen/det har vi aldrig gjort før\" er holdbart. Dog frygter jeg at indførslen af målteknologi kan bane vejen til flere omfattende regler som vil ødelægge selve flowet i spillet....

Forrige kamp

Ingen planlagte kampe
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Bournemouth00
4. Brentford00
5. Brighton00
6. Chelsea00
7. Coventry00
8. Crystal Palace00