Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Suarez karantæne (JT-Karantæne)

I forbindelse med en lange racismesag der har kørt mellem Patrice Evra og Luís Suarez, er der nu faldet afgørelse. Man kan derfor læse flere steder på nettet, at han er blevet idømt 8 spilledages karantæne, og en bøde på 350.000 kr. af FA.

Da FA også har rejst en lignende racismeanklage mod vores anfører John Terry, synes jeg derfor det er relevant at bringe en tråd op omkring dette emne. Jeg frygter personligt at en lignende straf kan blive udmålt til JT, og at vi derfor vil stå temmelig svagt i foråret.

- Hvad synes I om straffen? Er den for hård eller ok?

- Er det for udstede et eksempel?

- Kan vi forvente samme straf til JT?

1398 visninger

Kommentarer

BUMP

Obi

Hvis man kommer med sådan nogle tåbelig og umenneskelig bemærkninger er straffen helt på sin plads. Dog er der kommet frem at Evra også kom med bemærkninger. Ved ikke helt hva jeg skal tro. Det er mere Terry\'s sag jeg er interreseret i.Men det undre mig at han vil sige det, mest fordi er det rent faktisk er en go håndfuld mørke/sorte spillere på holdet, så det virker sgu for mig underligt. Skulle han ha sagt det, så siger det jo bare at Terry nok aldrig bliver klogere og det med at holde sig ude af mediernes søgelys for andet en fodbold.

Synes 8 dage + bøde er fair..

Off topic, sjovt at manden bag emnet har en semi racistisk navn..

Obi.

Hvad angår Suarez så synes jeg at FA er helt ude og skide. 8 dage... OTTE spilledage for en udtalelse?!

Så i England må vi altså godt smadre folk på banen... men vi må bare ikke sige noget imens, så går det nok?

Jeg synes det er forrykt at han får 8 dage! 3 dage havde været fint. Vi skal ikke være racistiske, men man skal altså også huske på at ord som Nigrito (som jeg har forstået at Suarez har sagt) ikke er racistiske i sydamerika. Det MÅ og SKAL man tage med i betragningen!Og hvis Evra også har udtalt noget uden at få straf? Så er jeg måløs!Terry sagen er for så vidt jeg har hørt, droppet af FA, men på den anden side er politiet inde over nu...

Obi

Synes ikke at racisme er ok, og fodbold spillere er forbilledere for millioner af unge verden over, så om det er slag udtryk fra Uruguay, Nambia eller Holstebro, så er det ikke okay. Neirgo eller hva han nu sagde, det lyder i mine øre meget tæt op at negro. Men var det nødvendigt at sige det flere gange som Evra påstår? Jeg kan da også godt blive sur og sige spasser eller andet, men når jeg har sagt det, så behøves jeg blive ved at opsøge balladen, for så klog må Suarez. Under kampen er der mange ting i gang og ting kan løbe løbsk, og det kan jeg også helt fint aceptere, at man skubber lidt og råber af hinanden, det kan børn verden godt forstå.

En sjov histore, total off topic, Min søn på snart 4, kom hjem fra børnehaven og fortalte glædeligt om sin dag og havde leget med der hed Rasmus. Som wanna be overskuds far, så spør jeg: Er det Rasmus Jensen? Søn: Nej, det var Sorte Rasmus (!)Rasmus er af asiaisk afstamning, og de unger ved naturligvis ikke alvoren i det navn, som kan tolkes forkert. Rasmus har total sort hår, og nede i børnehaven er der 3 der hedder Rasmus, så hedder Rasmus Jensen, Rasmus et eller andet og så Sorte Rasmus.

Det er helt uskyldgt, i know.

De sødste hilsner Obi

Er enig i jeres etiske overvejelser, men i realiteten er jeg nok mest med på Michael.

8 Spilledage for at kalde ham Negrito, som betyder \"lille mørke\" (eller lille sorte), er som ganske rigtig påpeget, et kælenavn til sorte mennesker i sydamerika.

Jeg er så ganske overbevist om, at Suarez har sagt det for at provokere - ikke for at være racistisk. Og han fik tydeligvis også reaktioner på det.

8 spilledage lyder i mit øre helt overdrevent. Hvis han havde sagt, nigger, monkeyboy eller lignende synes jeg dommen havde været på sin plads.

Og for at give svar på tiltale til Obi og offtopic, så er \"awekat\" noget mine venner og jeg gik og kalde hinanden, og altså ikke raceorienteret :) Men point taken, kan misforståes.

Obi:

Først - cute med sønnike :). Skal siges at vi også kalder hinanden ting til mit søndagsbold :) (og der er folk af alle religioner og farver)

On topic:

Jeg er bunduenig. Negrito er, som Awekat siger, en ting man siger i sydamerika. Jeg synes ærlig talt ikke at man kan være ops på hvad der er stødende over hele verdenen.

Jeg er sikker på at Evra har hørt noget \"nigger\" relateret... jeg kunne godt ha\' tænkt mig at deres agenter tog kontakt til hinanden og at de tog snakken på den måde... uden for pressen.

Ja racisme hører ikke hjemme, men ting som \"nar\", \"spade\" osv bliver sgu ytret en gang i mellem.

8 dage er satme for langt ude...

Apropos Terry:

STATEMENT ON TERRY CHARGEPosted on: Wed 21 Dec 2011Chelsea Football Club today received notification from the Crown Prosecution Service that John Terry has been charged with a racially aggravated public order offence. John has made it clear he denies the charge and is determined to do all he can to prove his innocence.Chelsea FC has always been fully supportive of John in this matter and there is no question that we will continue to be so.The club finds all forms of discrimination abhorrent and we are proud of the work we undertake campaigning on this important issue.Chelsea will not be commenting further on the subject while the legal process runs its course. 

Awekat:

Man må bare håbe på at vores advokater kan bevise hans uskyld. Problemstillingen med disse to sager (Luiz Suarez (LS) og John Terry (JT)) er at de med al sandsynlighed vil skabe præcedens for fremtiden.

Straffes LS og JT så hårdt, så betyder det at spillere skal danse på æggeskaller i fremtiden for at undgå at blive retsforfulgt af enten FA eller af loven.

Eller værre endnu. Hvis en udtalelse giver dig 8 dages karantæne og en benbrækkende takling max giver 2-3 dage... så ved jeg godt hvad jeg som spiller ville gå efter (hvis jeg absolut skulle vælge)

Ja det kan lidt blive skruen uden ende. Det kan jo ende med at de udvide trupperne, fordi alle vil have karantæne, fordi en har kaldt en anden person for \"ginger\" eller \"jordbærhjelm\"... Diskrimination ved hårfarve må vel også være racerelateret i så fald, og puha, så spiller alle holder 4 mod 4 i slutningen af sæsonen, fordi alle har karantæne.

Jeg mener helt sikkert ikke det er ok, hvis JT har kaldt Ferdinand en \"black cunt\", men i disse dage har folk så frygtelig berøringsangst når det kommer til racismeanklager, at man åbenbart er skyldig før det modsatte er bevist. Og sådan bør det sgu ikke være!!

Obi

Michael, du har åbnet mine øjne med din kommentar, mht til straffe, at hvis ikke forbundet så af lovens lange arm.. Awekat, hvorfor nu holde hånden over \"jordbærhjelmene\" ?? ;)Og viste godt det var venligt ment med din navn her inde, Obi tager altid point.Krydser finger for Terry går fri, hvis han er uskyldig..

Hvad mener du Obi?

Forrige kamp

Ingen planlagte kampe
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Bournemouth00
4. Brentford00
5. Brighton00
6. Chelsea00
7. Coventry00