Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Superligaens bund

Ja, siden vi er i off-topic, så tænker jeg at man kan tale om det :).

Som flere ved, så er undertegnet også brøndbyfan (hvis man taler om danske hold). Og personligt - det der sker i den danske liga i min verden, er satme noget af det mest spændende for tiden! Kombineret med at Chelsea kæmper om at fastholde sin 3 plads, så har jeg en god weekend foran mig med fodbold.

Mit barndomshold BIF (første hold jeg rigtig holdte med nogensinde... fordi alle de andre var FCK tosser... ellers har jeg været Lars Høgh fan :D... det med målmænd og mig haha) kæmper en brav kamp for overlevelse i ligaen. Og jeg sad og så kampen i går og måtte sande en ting... hvorfor er Chelseafans ikke på samme måde på stadion? Det var jo VILDT at se et fyldt Brøndby stadion som bare exploderede hele kampen igennem med massiv støtte!

Derudover, så håber jeg jo på at BIF overlever og kan komme i Europa. Så har jeg både lillebror (BIF) og storebror (Chelsea) som jeg kan følge :).

Og hvis der er nogen Horsensfans herinde... så pøj pøj på mandag! :D
2367 visninger

Kommentarer

Det er da dejligt med lidt off-topic Michael :-) Er ikke rigtig bruger på andre debatfora, så diskuterer derfor kun Chelsea over nettet.

Jeg håber i den grad at Brøndby bliver oppe i Superligaen. På trods af at de er blevet latterligjort og hånet i en række år nu, er deres fans og klubkultur det bedste Danmark har at byde på.
Jeg var inde på Sydsiden her for et par uger siden, da de mødte FCK, og det var en fantastisk oplevelse. Håber at jeg en dag kan opleve det samme uge efter uge, bare sammen med Chelsea i London :-)
Brøndby bliver i superligaen
Godt indlæg, dejligt at kunne snakke om det hold man har holdt med siden man blev født!

Brøndby IF har altid været mit hold, jeg er født og opvoksede der, og bor her endnu, det findes næsten ikke noget bedre end at se Brøndby vinde.

men så lige frem at se Chelsea vinde Onsdag aften, og at se Brøndby vinde med 4-0 torsdag aften for danmarks bedst klædte stadion. Faxe tribune/Syssiden vil altid være den plads vi står på, om det bliver i danmarks bedste eller næstbedst række.

Håber på en fantastisk kamp på mandag, detter er den danske finale jeg har ventet på hele året. og til alle andre, som tager turen til Horsens god kamp, og lad os så vise dem med maner, hvilket holde der har danmarks bedst fans og fortjene en plads i den bedste rakke....

come on Brøndby!
ser ikke Superliga men er det ikke silkeborg eller i hverfald et af de hold der rykker ned? ;)
Må indrømme jeg også er BIF fan. Eller i hvert fald med dem (sammen med EFB) da jeg er fra Esbjerg. Så håber ikke BIF taber til Horsens. Det ville være meget ærgeligt ikke mindst for fodbold i DK lige meget hvem man holder med. De SKAL tilbage i dansk top og international fodbold. Men der er meget langt igen. Men det starter med overlevelse på mandag.
Brøndby skal bare ned i 1. Divisoren;) dansk fodbold siger mig ikke en plet men skal jeg holde med nogen må det være FCK eller FCM (kommer selv fra Midtjylland:))
Jeg savner sgu også de store opgør mellem FCK og BIF det var den gang hvor jeg var FCK fan og det var fedt at se sådan nogle topkampe. Men nu uden Brøndby i toppen af ligaen er det blevet kedeligt at se superliga synes jeg
Der er da ingen tvivl om at Brøndby bliver i Superligaen! Deres offensiv er for god(De har lige slået FC Norsjælland med 4-0)! Er selv Randers FC fan!
Puha - var sgu tæt på alligevel!

Fandme utroligt hvor meget en dommer kan påvirke en kamp :O. Længe siden at jeg har set en dommer lægge så hård en linje og så pludselig udvise en spiller for en berøring... og nå ja... glemme at dømme når en målmand tager uden for feltet... sheesh.

Oh well... er en glad lille bøffer :D. Chelsea tager CL, PL, FA næste år og Brøndby tager Superligaen... så er rammerne ligesom sat :D
Blue4Life skrev:
Det er da dejligt med lidt off-topic Michael :-) Er ikke rigtig bruger på andre debatfora, så diskuterer derfor kun Chelsea over nettet.

Jeg håber i den grad at Brøndby bliver oppe i Superligaen. På trods af at de er blevet latterligjort og hånet i en række år nu, er deres fans og klubkultur det bedste Danmark har at byde på.
Jeg var inde på Sydsiden her for et par uger siden, da de mødte FCK, og det var en fantastisk oplevelse. Håber at jeg en dag kan opleve det samme uge efter uge, bare sammen med Chelsea i London :-)

Vi tager da bare en tur til London. Jeg er i hvert fald let at overtale :)
Michael82 skrev:
Oh well... er en glad lille bøffer :D. Chelsea tager CL, PL, FA næste år og Brøndby tager Superligaen... så er rammerne ligesom sat :D

Det er lige præcis sådanne kommentarer der gør at jeg håbede Brøndby ville rykke ned. Så i kunne komme lidt ned på jorden igen.
Det er da sjovt som i kan blive ved med at tro at i hører til i toppen? Det hører fortiden til. I er et hold lige som OB, Midtjylland og AGF (store hold med en god historie, men som de senere år har haft en del svingture).

Jeg er selv SønderjyskE fan, og er nok lige som jer i Brøndby, utrolig glad for en fantastisk slutspurt!
Heh - det skal nok tages med et gran salt ;).

Ærligt, så håber jeg på en top6 placering fordi BIF har vist at de har et bedre hold end 9 pladsen. Langt bedre.
I min optik, er problemet det fundament som er. Hvordan kan en spiller fokusere 110% når han frygter om han har et job om 2 uger? Eller når han frygter om han får løn?

Penge er der kommet i klubben og nu skal der en fornuftig ledelse til. Dette er mit bud på hvordan beroligende ringe vil sprede sig i vandet.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at BIF vil komme tilbage til topkampen med FCK, dog ikke næste år. Men derfor kan man stadig drømme :)

Og ja, var en hektisk slutspurt! Var jo en reel mulighed for at ACH og BIF snød Sønderjyske i sidste rundt :D (hvis ACH altså havde slået jer i 32 runde), hvor jeg i øvrigt grimmede mig over ham Sønderjyske spilleren der tog sig til ansigt efter at få sat en hånd i brystet :S... klart rødt kort... but really?
Det er sådanne ting i en fodboldkamp som gør at jeg går hårdere til spilleren efterfølgende :)
Altid gi' dommeren skylden... Altid altid. Michael Brøndby er ikk hvad de har været...
@ Michael82

Må sige jeg drømmer så lidt mere end du gør, i mit hoved er en plads i CHL næste år umuligt. altså 1. eller 2. pladsen, men en plads i EL er en mulighed. kunne være en pokal sejre, eller en 3-5 plads.

5 pladsen er talt med begrundet på igen i år, hvor et af holden fra top 4 vinder pokalen og derfor går pladsen så videre til 5 pladsen i ligaen.

Til næste år bliver det nok FCK der løber med guldet igen. og FCN kommer nok os til at spille helt med i toppen. men der efter er det joker om resten af pladserne. man har længe sagt at BIF og OB var de næste begler, men OB som ellers ikke var i fare for nedrykning endte under os, og var der måske 2 kampe mere ville de være røget ud af ligaen.

Esbjerg har et ungt godt hold og ser de bygger videre på deres succes, så dem ser jeg som et af de hold vi skal slå næste år, hvis EL skal være muligt. Den danske liga er ikke hvad den har været, det viste Esbjerg i år da de gik fra 11 pladsen og nedrykningkandidater til at vinde pokalfinalen og få en 4 plads, meget tæt på metal.

FCM, AAB og Randers bliver os nogle af de hold man skal tro der kan kæmpe med om EL pladserne.
så spørg du mig, mener jeg vi har Esbjerg, Randers, AAB og FCM til at kæmpe om 3-5 pladsen. og som joker er der OB og Brøndby. og kigger man på truppen, og det fundterment der er lagt om netop de to sidst klubber, så ligger det ikke så fjernt.

Brøndby bliver samtidige også en af de klubber som måske kan snakkes som nedrykningkandidater, men med det unge hold de har og med en del mere held og en god start så selvtilliden flyder i årerne, er alt muligt i en meget dårlig og svingende liga som vi har!

Så skal man sku drømme lidt og håbe på det bedst. :)
Hvem er os Anders?
Ehazard17 undskyld, men hvad refererer du til ?
mener du os, som i jeg kunne skrive: '' dem og os, (brøndby) har en god trup.'' // for så snakker jeg om Brøndby :)

eller mener du os, som i jeg kunne skrive : '' Esbjerg er os et af de hold.'' // for så må du meget gerne udpege den sætning jeg har skrevet oven over, så vil jeg med glæde gøre det mere tydeligt , hvilke hold der ligger under dette ''os'' :)

Ehazard17 skrev:
Altid gi' dommeren skylden... Altid altid. Michael Brøndby er ikk hvad de har været...

Jeg giver ikke dommeren skylden - vi vandt :P. Synes dog at han var et kvaj og gav et af de tyndeste røde kort jeg længe har været vidne til :)
and3rz3n - jeg må nok give dig ret.

FCK har simpelthen en for stabil trup til ikke at ligge i top2 næste år. FCN har et godt spil, men fordi de netop vil spille fodbold fremad, så giver det muligheder for hold som FCK og Brøndby at tage point fra dem.
Tror dog nok at de skal klare sig fint.

Jeg anser selv BIF for et hold som bør klare top6 næste år. Gerne top5, så der er noget europæisk at spille for.

For hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke at vi kan holde spillere som Makinok og Stryger i længere tid end 1 år, hvis ikke vi kommer ud. De er unge og kan godt begå sig i andre lande.

Jeg frygter dog ikke for vores talentarbejde, som NOK skal smide talenter frem.

Men det lange af det korte er - jeg har en bedre følelse med BIF end jeg længe har haft.
Du skrev os som ligesom du er i en gruppe.
Vil sige at når jeg kommenter om fodbold der har noget med Brøndby eller Chelsea at gøre, bruger jeg tit orderet ''os'' ''vi'' fx.
Vi har klaret det meget godt i år med EL sejren og 3 pladsen i ligaen. (vi=Chelsea)
Esbjerg og os kan være et af de hold, der kan få en plads i EL i næste sæson. (os=Brøndby)

:) håber det giver lidt mere mening Ehazard17
@ Michael

Helt enig. Makinok bliver nok til næste sommer, men er bange for at både Stryger og Gerth smutter nu her til sommer, håber dog at en spiller som Jan K smutter nu til sommer :)

Vi har et godt hold med mange unge spiller, og som du selv påpeger så har vi et super godt talnetarbejde, der gør vi vil blive ved med at få flere og flere talenter der kan hjælpe A-truppen :)

Fremtiden ser god ud.
mdsl
De kommer nok ikke til at komme ud af den de næste mange år.

Forrige kamp

Ingen planlagte kampe
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Bournemouth00
4. Brentford00
5. Brighton00
6. Chelsea00
7. Coventry00
8. Crystal Palace00