UEFA EURO 2012 (Europa Mesterskabet)
Vi må hvile vores arme, efter vi har holdt dem oppe overhovedet den seneste tid, set med vores klare blå briller. Jeg ved ikke med Jer, men jeg lider stadigvæk af smerter i ansigtet efter at have smilet konstant i en lille måned. :-)
Nu er tiden kommet til sommerferien, silly season er i højste stil begyndt, med vores blå farver som forreste fanebærer! Hvis alle rygter taler sandt, er vi ude med riven og truppen bliver fornyet med Belgisk charme og en grøn Marvel-superhelt fra Brasilien. Jeg for større og større problemer med hvad jeg skal have på min trøje til næste år? Skal man være geeky og tænke old school eller skal man hoppe med på moden og ligne en ny tilkommen fan og bruge penge på dem? I dont know what to do – men én ting er sikkert, jeg ender med alle trøjer til næste år, for jeg skal støtte op om valget af Torres, og jeg skal da også være Geeky og mon ikke jeg ender med at spille Hazard med minepenge og tænke Belgisk? :-)
Drenge – Blues, mine kære meddebatøre, vi står nu overfor sommerferien som udover silly season også som nok vil betyde mindre aktivitet på denne fantastiske side, men byder på muligheden for at se alle vores store idoler og ikoner i aktion for deres fædreland. Så jeg har tænkt mig, at åbne ballet for muligheden at debattere omkring EM hér. Jeg er efterhånden blevet så gamle i gårde i fodboldens verden, at jeg ikke tænker landshold men individuellisternes præstationer og hvad de kan trække med hjem. Jeg ønsker så brændende at de hver og især fra Chelsea vil gøre deres for at holde niveauet højt til EM og vise hvilken klub de spiller for, og selvfølgelig gøre sit for deres land.
Som sagt, vil jeg introducere Jer til EM 2012.
UEFA EURO 2012
Grupper:
Gruppe A:
Polen
Grækenland
Rusland
Tjekkiet
Gruppe B:
Holland
Danmark
Tyskland
Portugal
Gruppe C:
Spanien
Italien
Irland
Kroatien
Gruppe D:
Ukranie
Sverige
Frankrig
England
Opstart i diverse grupper:
Gruppe A:
Polen vs. Grækenland Kl. 18.00 (8 Juni)
Rusland vs. Tjekkiet. Kl.20.45 (8 Juni)
Gruppe B:
Holland vs. Danmark Kl.18.00 (9 Juni)
Tyskland vs. Portugal Kl.20.45 (9 Juni)
Gruppe C:
Spanien vs. Italien Kl.18.00 (10 Juni)
Irland vs. Kroatien Kl.20.45 (10 Juni)
Gruppe D:
Frankrig vs. England Kl.18.00 (11 Juni)
Ukraine vs. Sverige Kl.20.45 (11 Juni)
Chelseas helte, hvilke landshold skal vi holde øje med?
Petr Cech (Tjekkiet)
Ashley Cole (England)
Oriol Romeu (Spanien)
Frank Lampard (England) (ude pga. skade)
Fernando Torres (Spanien)
Juan Mata (Spanien)
Florent Malouda (Frankrig)
Raul Meireles (Portugal)
Daniel Sturridge (England)
Gary Cahill (England)
John Terry (England)
Ryan Bertrand (England)
Marko Marin (Tyskland)
Kamp program:
Gruppe spillet sidste spille dag vil være tirsdag d. 19 juni
Kvartfinalerne starter torsdag d. 24 juni
Semifinalerne bliver afholdt onsdag d. 27 og 28 juni.
Finalen:
Sted: Olympic Stadium (65.400 tilskuer)
Tid: 20.45 – Kick Off
Dato: 1 juli 2012
Nå – glæder I Jer ligeså meget som jeg? Jeg så Torres lave en kasse i går aftes imod Syd Korea som en opvarmningskamp for EM :-) He is on fire! Han kommer tilbage fra EM som en sprællende superstjerne, med lysten og viljen til sejr! Nå nok om hvad jeg tror hvad der sker! Hvad tror I der sker til åres EM? Hvem vinder the whole shit? Hvem gør sig godt – hvad skerder for vores blå helte for hver deres land? Hvem klare sig godt i de forskellige grupper. Hvad kommer der til at ske og hvilke konsekvenser har det for Chelsea til 12/13 sæsonen? :-)
Godt EM drenge!
Steen
Kommentarer
God og yderst relevant tråd, Steen.
Jeg må sige, at jeg alle naturligvis holder 100% med Danmark, men efter dét hedder den i prioriteret rækkefølge:
- 1: Sverige
- 2: England
- 3: Tyskland
Håber på at se nogle af de unge drenge præstere. Spændende at se hvad Hazard kan, og så håber jeg Mata / Torres kan imponere for spanien.
Er Kevin De Bruyne ikke udtaget til Belgiens trup?
Awekat: Det er vidst ikke så vidt jeg ved, blevet offentligt gjort om Kevin De Bruyne skal deltage til EM eller ej. Jeg kan heller ikke finde noget på det, på den officielle site.
Men hvordan er det med de \'ikke kvalificieret\' som Belgien, hvordan kommer de med ind i spillet egentligt?
ENGERLAAAAAAND ENGEEERLAAAAAND!!
Priotet således!
1.England
2.Danmark
3.Tyskland
Lækker tråd Steen! :-)
Jeg læste et sted, at Chelsea vidst er det hold, som har 4. flest spillere til EM med hele 9 stks! Dem du nævner undtagen Marin, Bertrand, Sturridge, Lukaku, Hazard og Romeu er alle udtaget til EM, så vi er jo ganske godt repræsenteret - en fornøjelse! :-)
Til Ejerskov (og Awekat): Belgien er ikke med til EM :D Men derfor er de så stadig et spændende landshold - især for Chelsea!
Steen, du mangler lige, at have Gruppe D med i den lister over grupperne. Du har nævnt dem under første spillerunde, så gruppen består selvfølgelig af: Ukraine, Sverige, Frankrig og England.
Personligt håber jeg på succes til Tyskland. Hele den tyske mentalitet og de unge spillere, som de i Dortmund og Bayern har fået udviklet gennem de senere år, er intet mindre end fantastiske. Jeg elsker spillernes ydmyghed og respekt for fællesskabet - det er en fornøjelse :) Håber virkelig Schweinsteiger får en optur til EM. Jeg har så meget respekt for den spiller, så selvom det var en af de bedste aftener, da han brændte straffesparket, synes jeg alligevel det var synd for fyren. Derudover regner jeg med en Özil, Götze og Podolski i topform. Özil og Götze fordi de har haft en fantastisk sæson og Podolski fordi han bare altid præstere på landsholdet.
Dernæst ligger min sympati hos fodboldens konger England. De har spillet så elendig og stationær fodbold de seneste år, så jeg håber de for fanden kommer igang og får sat noget Premier League tempo og fysik ind i kampene. Hver gang England spiller ligner det jo, at de kommer direkte fra en 10 km løbetur - de virker så fysisk og ikke mindst mentalt trætte! Men jeg håber :-)
For Chelsea håber jeg på en rigtig stærk slutrunde fra Torres, Malouda, Terry og Cahill. Naturligvis Torres, fordi han fortjener det så meget - dejligt med den fremragende kasse han lavede mod Sydkorea igår! Kunne virkelig godt tænke mig et centralt forsvar bestående af Terry og Cahill - det ville være en fornøjelse.
Men som alle jer andre glæder jeg mig bare til et fremragende EM! :-)Og Awekat.. Hvorfor Sverige? :D
Jeoy: Ja tak - så den godt lige selv, så skyndte mig at redigere emnet.. Det er fantastisk at vi kan det nu :)! Thumps up der..
Det hold som jeg holder med i Euro 12. er ( Har lige Lavet en top 3)
3) Spanien
2) England
1) Portugal
Spanien: Elsker Spanien meget højt, fordi vi faktisk har Nogle fantastiske Chelsea spiller som: Fernando torres og Juan mata. Det ville se rigtig sjovt ud hvis de vinder euro 12. ( EM: 2008 VM: 2010 måske også EM: 2012.
England: Det er så fantastisk at der er så mange på det engelske landshold.
Bla. Cole, Lampard( Håber ikke at skaden er for alvorlig til EM.), Terry. OSV. Kunne også godt se dem vinde EM.
Portugal: Jeg har været vild med portugal siden VM 2006. De har også nogle gode Chelsea spiller. som: Bosingwa,Ferreia,Meireles, OSV.
Jeg kan også godt lige nogle hårde og stærke spiller som Cristiano Ronaldo, Nani; Pepe, Carvalho,Bruno Alves, Hugo Almedia OSV.
Jeg ville helst se dem løfte pokalen. Jeg ved godt at de ligger i en rigtig svær gruppe, men jeg tror goldt at de kan klare det:)
Sorry, havde jeg ikke lige sat mig ind i. Så bare du skrev Hazard og Lukaku i tråden.
@Joey: Fordi Sverige/Danmark, same same but different. De vil altid være skabs-danskere, uanset om de vil det eller ej :P
England, fordi jeg lige så længe jeg kan huske, har elsket engelsk fodbold og virkelig under mange profiler på det hold at vinde en slutrunde.
Til slutrunder har jeg altid holdt med tyskerne (i modsætning til alle mine venner, der enten holdte med spanien, italien eller frankrig), derfor kommer de ind på en flot 3. plads
Awekatten: retfærdigvis har jeg slettet Belgierne i tråden :)
Frank Lampard er dømt ude pga hans skade http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2794206,00.html
Optakt til EM. Malouda ligger godt ud med en ordentlig kasse!
Http://www.footy.dk/2012/06/01/video-maloudas-kanonmal-imod-serbien/
Oh... My... GAWD! Der er smæk på den kugle! Fuck det er fedt at se det mål bagfra :D. Faktisk også ret interessant hvordan han skyder MEGET mere mod højre, men pga. at han skyder med vristen, så skruer den så meget mod venstre!
Claus: Fornemmer jeg du har den samme problemstilling som alle os andre, at når fjernsynet er tændt er der for meget grøn baggrund? :)
Jeg har som personligt mål, at jeg skal nå at se så mange kampe som overhovedet muligt - om damen vil have det eller ej. Så må jeg sgu undvære sex de par uger, det har man jo overlevet før...
God tråd, jeg kommer lidt sent ind med her er mit bud.
Jeg holder selvfølgelig med Danmark, men det er sku svært når jeg stort set er dybt uenig i alt hvad træneren gør -.-\'
Realistisk set så tror jeg på en tysk sejr ved EM, og det ville bestemt heller ikke gøre mig noget. Er stor sympatisør til den tyske fodbold generelt, og hvorfor det beskriver Joey ganske fint :)
Ellers er Holland og selfølgelig England også to nationer jeg gerne ser få succes :)
Jeg beklager inaktiviten fra min side på det sidste, men jeg er lige midt i et eksamenshelvede :)
Når man jo er dansker, holder man for det meste med Danmark... Selvom jeg ikke tror de har de største chancer for at gå videre. Det er jo bare, dødsgrupPEN!
Elsker dog også Englands landshold... bare en skam at Super Frank ikke kan være med...
Spanien må også være en af mine favoritter! De har El Niño, og håber så meget på at han kan bombe til EM! han har lige scoret mod Sydkorea, så mon ikke han har selvtillid til EM, og til næste sæson i Chelsea ;)
Jeg holder selfølgelig med Danmark, men efter dem kommer England, så Spanien og til sidst Tyskland.
Jeg tror faktisk at England vinder. Med tre Chelsea spillere kan man da ikke tabe :D
Jeg bliver nød til at melde ind.. Jeg har boet i rigtig mange år i Tyskland, og min kære stedmor er tysk. Og kan sku sige én ting, der er ikke noget jeg ønsker mere brændende, end Tyskland taber. Det kan godt være de er virkelig dygtige, men de er ulidelig at være i rum med eller land med, for den sags skyld når de vinder noget.. Puha!
Danmark
Spanien
England
Godt arbejde Steen, du er hård til det med opstarte af tråde ;)
Gruppe A:
1 Tjekkiet
2 Grækenland
3 Polen
4 Rusland
En ret åbengruppe hvor Polen har en kæmpe fordel af at folket på tribunen. Men en ret åben gruppe man sige. Tjekkiet er stadig for mig Nedved, Koller, Poporsky, Cech, Baros, det bedste spillende hold under EM 04, hvor mine underdogs favoritter Grækenland hentet overraskene guld hjem. Polen har som nævnt hjemmebane fordelen, og de har Dortmund trioen Blaszczykowski, Lewandowski & Piszczek samt Assenal\'s målmand Szczesny, så helt skidt står det ikke til. De viste under VM 02 at de sagtens kan uden de store profiler. Rusland, de vandt godt nok deres gruppe, men tror ikke helt på dem.
Gruppe B:
1 Tyskland
2 Holland
3 Portugal
4 Danmark
Jeg håber naturligvis på en go slutrunde for DK, og den første kamp er afgøren, kommer vi nogenlunde fra land, så kan alt ske. Portogal har vi efterhånden en nogenlunde kram på. Men når DK først kommer bagud er det tit at det falder sammen, det så man sidst under VM. Er nu ikke den store fan af hver hverken DK, Portugal eller Holland, der imod er jeg vild med det tyske landshold (er ikke tysker, bare rolig). Ser Dk kampe men ikke fan i den forstand.
Gruppe C:
Italien
Spanien
Kroatien
Ireland
Før Spanien vandt EM guld, havde jeg faktisk sympati for dem, efter som de aldrig vandt noget, da de så vandt i 08, var det fint, da de så blev hypet af hele verden og alle sagde: Ingen spiller så flot fodbold som dem og alt det pis, så var det som om at alle var semi fans af dem og de havde alles sympati, røg min lidt og da de så vandt VM, var jeg; nå, og nu har jeg faktisk lidt meget imod dem. Underlige mig :) Italien har der imod altid haft min opmærksomhed, selvom der foregår en masse i Serie A & B som ikke burde finde sted, så er jeg stadig vild med Italiens fodbold. Men tror og håber at Italien går videre, det burde de i den her gruppe. Spanien går også videre, håber det nu ikke. Kroatien har et spændene hold med flere profiler mens at Ireland nok bliver sjok i gruppen, så kan deres træner Trapatoni lige sige Caio til sine landsmænd.
Gruppe D:
1 Frankrig
2 England
3 Ukraine
4 Sverige
Lidt af en svær gruppe, hvor alle hold kan gå videre, Frankrig er under opbygning efter nogen skidte slutrunder og er nu under kyndige ledelse, under Blanc\' ledelse. England, nøøøj der er skreven meget og sagt endnu mere om dem her op til slutrunden, deres chancer havde nok vært lidt mere med Capello i sædet. Men med de skader og afbud de har haft samt Rooney er ude i de 2 første kampe, så ser det lidt svært ud. Men de er min dark horse, de har endelig alt at vinde, ingen forventer de skal gå hele vejen med det her hold. Bare de ikke kommer i straffespark :P Ukraine, med den gamle $heva, kan slutte af med slutrunde på hjemmebane, men i den gruppe ser det lidt svært ud, men de lige som Polen, har hjemmebane, så mon ikke de også har en 12 mand der. Sverige, for mig er det nærmest kun Zlatan, der er gode spillere på holden ingen tvivl om det, men er Zlatan usynlig, så er det som om at Sverige bliver mere menneskelige..
Kæft hvor fedt med en Danmark sejr!!!!! :D
Vigtig sejr!! Klasse Danmark!
Jeg synes pludselig at gruppe B blev MEGET åben. Nu kan alt pludselig ske. Portugal sætter point overstyr imod et ringe spillende Tysk-hold hvor jeg vil mene Tyskerne skulle have vist en større EM-form og vilje til sejr. Jeg sætter stadigvæk mine penge på at det bliver de orange og hvide der går videre.
Danmark og Portugal gad jeg HELT vildt godt at se gå videre i denne gruppe, men det bliver nok lige modsat, selvom Danmark sidder med 3 point.
Må sige jeg har ramt totalt forkert i så og sige i alle kampe:Tjekkiet vs Rusland.
Troet at Tjekkiet kunne overraske.. 4-1 baahhh
Troet at Dk vil tabe knebet 2-1 til Holland, næ nej :)
Italien håbet jeg kunne tage alle 3 point, og troet at Ireland kunne overraske igår.
Dog tippet jeg korekt med Tyskland vandt over Ronaldo & Co.
Men ser frem til Stor mødet i aften mellem Frankrig og England, hvor Frankrig har en go håndfuld spillere fra PL. Den runde kan blive afgøren, vinder enten Sverige eller Ukraine, så står de med unægtlige gode kort på hånden. Efter som de nok ikke skal regne med en gave bod fra hverken Frankrig eller England, selvom at begge hold er lidt under opbygning.
En ting jeg håber ved det her gruppe spil er at det lige som i 2008, ikke var afgjort før sidste runde...
Hvor mange af Jer så Spanien - Irland? Hold nu kæft Torres spillede godt. Han løb alle de rigtige linjer, åbnede og flækkede forsvaret, scorede to mål, var så kæk at han havde overskud til at forsøge at vippe den ind med hælen..
Har vi den gamle Torres på vej hjem igen? Jeg tror ihvertfald vi får en Torres hjem med minimum en selvtillids-bank fyldt godt op :)!
Steen. Jeg fik næsten en fibersprængring i låret da jeg jublede over det første mål! :) Som du skriver var han ganske enkelt fornøjelig at følge i går. Det dejligt at se han kan score på en vaskeægte friløber, som han gør ved 3-0 målet, men især 1-0 målet lignede Torres fra Liverpool. Voldsom acceleration og en hård afslutning ind i nettet! :D
Blue4Life: Lige præcis, hans første mål er det jeg betegner for en \"Torres\". Det er så meget hans kendetegn at tage det sidste træk og bare klaske den ind :) Jeg FLØJ også op af sofaen, så Kristine(fruen i huset) var ved at gå i chok :) hvor efter hun bare skriger igennem lokalet \"SÅDAN TORRES!!!\"\"
nogen der så Ukraine og Frankrig? hold da kæft et uvejr!
Ja hold da kæft det var vildt! Jeg var sgu bange for at kampen ville blive helt aflyst! :)
Ramte sgu plet mht til gruppe A.
så røg vi ud af UEFA Euro 2012 :-/
nu når \"favoritterne\" fra Danmark er ude, hvilket hold tror i så løfter pokalen i finalen?
personligt går jeg og håber lidt på at Ukraine eller Frankrig går hen og tager pokalen :P
Da jeg er lidt tysker må det så være Tyskland der skal holdes med. Tror godt de kan vinde det hele, og så skal de bare slå Grækenland så hårdt.
Jeg sætter stadigvæk mine penge på at finalen kommer til at lyde: Spanien - Tyskland, som Spanien snupper
Håber bare ikke Spanien kommer i finalen, de skal bare ud så hurtigt så muligt (!) Hele verden sidder og klapper i deres små fede hænder og hylder de små undermålere (sorry Mata & Torres), og ingen spiller som de gør og værdige vinder ect. Den gang hvor Spanien aldrig slog til ved slutrunderne, havde jeg en hvis sympati, men efter de vandt VM og hele verden stod i kø for at lukke gylde ud, så fik jeg nok, og nu må de gerne ryge ud.. Sorry, dagens valle der lige skulle ud :)
Obi: bahahaha :) Jeg håber sku Spanien snupper hele pisset, også selvom jeg har et stort had til F.C. Barcelona (det er vel nærmest deres startopstillingen). Jeg ønsker bare så brændende at det kan give lidt fut i Torres, og give han lysten til at dræbe hele pisset og have fået en masse mål under vingerne, så han er klar til at bombe Premier League fuldstændig til 12/13 :)
Torres har nu rekorden som den eneste spiller som har scoret i to EM finaler, og han kunne også have blevet topscore, men valgte at være uselvisk og lagde op til Matas mål!
Torres du er fantastisk! elsker virkelig at se dig spille! tak fordi du gav Mata det mål som han fortjente! Haha! elsker bare Torres og Mata!
Fantastisk at Mata lige giver en lille prøve på hvad han egentlig kan! Dog forståeligt han ikke har fået spilletid under EM med den trup Spanien besidder, men hans tid skal nok komme!
Torres og Mata er så vigtige for hinanden og deres liv i London, hvilket skinnede igennem her i aften - smukt! :)
For satan hvor er jeg glad på Mata\'s vegne.
Fedt!!! Torres og Mata scorede, de vandt EM, Torres blev EM topscore, de skrev sig begge i historie bøgerne(Torres 2 gange)!!!! Jeg elsker sgu EM! <3
Nu må vi sgu håbe at Torres også bliver PL topscore
De vender tilbage med fuld selvtillid!!
http://www.bold.dk/nyt/Torres-vandt-den-gyldne-stoevle
Torres topscore, det vil absolut ikke gøre noget, hvis han gør det i ligaen :D
Ved du hvad Ejerskov, du har så ret :) Det er så tydeligt at se hvor \"glæde de er for hinanden\". Hvis man kan sige det sådan. :) Det var jo også det Mata havde udtalt omkring hans valg af Chelsea var fordi Torres havde presset ham til at komme og han havde boet ved ham indtil han selv havde fundet et sted at bo :).
De harmonere virkelig godt sammen. Og den spilforståelse der er mellem hinanden, skinner tydeligt igennem Torres assists.
PS. til alle - gæt hvem der oddsede Torres som topscore i EM ;)! OWHHHHH YEAAAA!!!! Og har også sagt at han bliver det i Premier League... vent og se ;)
Mata & Torres forholdet giver et godt perspektiv her:
http://www.zimbio.com/photos/Juan+Mata/Nora+Torres/Spain+v+Italy+UEFA+EURO+2012+Final/Hwslv2309PJ
http://www.zimbio.com/pictures/A9ZdtdBqjLA/Spain+v+Italy+UEFA+EURO+2012+Final/kwV9vKYdq-Y/Fernando+Torres
http://www.zimbio.com/pictures/A9ZdtdBqjLA/Spain+v+Italy+UEFA+EURO+2012+Final/mXEqGiL03wt/Fernando+Torres
Assistet http://www.youtube.com/watch?v=GnUG328DP9U

Fed tråd Steen - Like herfra!
Jeg er altid meget farvet af min kærlighed til PrL, så jeg ønsker altid det bedste for England - om det er fordi Lampard, Cole og Terry har været bærende kræfter de sidste mange år, kan naturligvis også være en grund :P
Ellers har jeg det normalt sådan at jeg glæder mig til at se god fodbold og hvem der end kan levere det, vil jeg højst sandsynligt have sympati for. Det er dejligt med en turnering hvor man ikke skal tænke på hvad der er bedst for Chelsea :D
Jeg glæder mig især til at se Tyskland, Schweiz og ikke mindst Belgien (troede sgu de var med :/)
Mht. Spanien har jeg det lidt ligesom jeg har det med Barca - for meget boldflytteri.. men nu hvor vi har både Mata og Torres med, kunne min sympati nok godt ændres lidt.. :)