Fanpage for Chelsea FC
Fanpage for Chelsea FC

Marouane Fellaini

Kunne Marouane Fellaini være et eventuelt køb i næste transfer?

13 years ago
2805 views

Comments

Blueviking13 years ago

Kort svar: nej

Han er helt sikkert en god spiller som ogsaa kan score maal, men den offensive midtbane er nok der hvor Chelsea er bedst besat for tiden. Jeg kan ikke se ham i start elleve paa nuvaerende tidspunkt. Hvis der skal koebes ind i naeste vindue vil jeg mene man skal satse paa en defensiv midtbane (hvis ikke Essien kommer tilbage) og angreb (selvom Lukaku kommer tilbage mener jeg stadig at en kvalificeret konkurrent er noedvendig).  

Blue4Life13 years ago

Fellaini er absolut en klassespiller, men lad os lægge transfersnakken på hylden for en stund og diskutere hvad der sker på banen fremfor.

Til januar vil vi have spillet 25-30 kampe og det vil derfor være mere hensigtsmæssigt at evaluere holdets styrker og svagheder, og dermed diskutere om vi mangler visse spillere.

WilliamB13 years ago

Blueviking - det er meget muligt at Fellaini spiller på den offensive midt meget for Everton lige pt. men han er så sandelig lige så god i det defensive, eftersom han lige så ofte spiller på en af de centrale pladser på midtbanen. Han vil være perfekt i Chelsea, efter min mening.

Elholm8913 years ago

Præcis som WilliamB siger, så er Fellaini lige så god defensiv som han er offensiv.

Han er en spiller der minder en del om Yaya Toure.

Hvis et skifte bliver aktuelt for Fellaini til januar, håber jeg virkelig at hans nye arbejdsgiver bliver hos The Blues!

Ikke at jeg mener vi har de store problemer på den defensive midt lige pt...

...men Lampard bliver jo ikke yngre og Ramires er ikke en spiller med meget fysik.

Derefter har vi Mikel og Romeu.. Hvor jeg savner lidt mere styrke i hovedspillet..

Konklusion: Fellaini skal være mere end velkommen!

WilliamB13 years ago

Det var bare ikke Blueviking, der skrev det, men fair nok. ;)

Elholm8913 years ago

Hov ja :P Sådan!

Ingvard13 years ago

Kort svar: JA! 

Argument: Fellaini er utrolig stærk, og kan både deltage i det defensive og det offensive. Dertil kan jeg ikke understrege nok, hvor utrolig ringe en spiller som Mikel er! - Han er simpelthen niveauer under de andre spillere. Derudover kunne Romeu nok bruges mere, men dette skulle kun være som indskifter og i diverse cup-turneringer. Fellaini ville gå direkte ind i startopstillingen :)

Blueviking13 years ago

Jeg er enig i jeres analyser og at han er en super spiller der er mere end velkommen i Chelsea. Dog saa jeg gerne man gav nogle af de udlejede/yngre spillere chancen inden man gik ud og koebte flere spillere isaer naar vi nu har en god bred trup og er godt besat paa midtbanen. Ioevrigt kunne jeg godt taenke mig at se Luiz paa den defensive midtbane. Har har nogle super rush frem ad banen.  

Som jeg ser det er det kun angrebet hvor vi er tyndt besat. En skade til Torres og det ser skidt ud.

Chelsea4evertrueblue13 years ago

Spændende spiller og en forstærkning også set i lyset af han kan være afløser for Lampard som gerne vil til LA.

Mikkel er bedre end sit rygte og gør det altså ret godt. Han er stærk fyssisk og taktisk og gør sine medspillere bedre. Ja han lavede en stor fejl mod Juve, men han tog hånden op, hvilket viser modenhed. Han er stadig en ung spiller som holder højt niveau, alle på holdet skal ikke drible. Nogle skal gøre de andre bedre det gør Mikkel.

EmilBjoern13 years ago

Jeg tror ikke at Lampard vil til LA. LA vil have Lampard. Jeg er sikker på, at Lampard vil blive i Chelsea så lang tid han kan få lov til at spille. Han har også ytret ønsker om, at han en dag kan være manager eller assistent i Chelsea.

WilliamB13 years ago

Men Lampard skal ikke desto mindre afløses, af en hurtigere og yngre spiller. Kun glædeligt for mig hvis han vil blive, men så skal det ikke være fordi at han skal være fastmand i start-11\'eren, men fordi han skal være en sub.

padefar13 years ago

Jeg må også stille mig på siden hvor vi pænt takker nej. Der er ingen tvivl om at Fellaini er en dygtig spiller, men jeg synes simpelthen vi er nødt til at fokusere på de talenter vi har, og indføre dem mere i førsteholdstruppen. Her tænker jeg blandt andet på McEachran som vi dog har udlejet, men han kommer jo tilbage. Med den rette tro og vejledning kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne blive ligeså god med det talent han har fremvist :)

En anden ting er at jeg synes samttidig også at vi ikke har nok engelsk blod inde omkring førsteholdstuppen. Bevars vi har rigtig gode spillere, men vi er dog en engelsk klub, så hvis der endeligt skal hentes flere dyre køb, så beder jeg på mine blødene knæ om en dygtig, fysisk, engelsk spiller!

WilliamB13 years ago

Så sandelig hellere McEachran end Fellaini.. Men i mit perspektiv kan vi også have begge i truppen. På den centrale midtbane er vi ikke sååå stærkt besat.

EmilBjoern13 years ago

^Mikel, Essien, Ramires, McEachran, Romeu, De Bruyne, Lampard. Det er trods alt syv spillere til to pladser. Alternativt kan David Luiz og Oscar vel også spille der. 

WilliamB13 years ago

Du nævner 7, og ja set bare ud fra antallet, så er det mere end tilstrækkeligt. Men hvis du sætter dem overfor hinanden synes jeg ikke kvaliteten er den samme. Mikel, Essien, Romeu, Ramires kan spille den defensive plads. Lampard, McEachran kan spille den mere offensive og Ramires har gjort det flot der de seneste to kampe. 

Så nævner du Oscar, men det ser jeg altså ikke ske, og så vidt jeg ved så er De Bruyne ikke en central midtbanespiller. 

Så alle dem du nævner kan jeg skam også nævne til den centrale midtbane. Men når jeg siger vi ikke er stærkt besat på den centrale midtbane så er det fordi du skal trække, Essien, McEachran, De Bruyne væk da de, surprise surprise, ikke er i klubben pt.

EmilBjoern13 years ago

Jaja, men nu snakker vi om, at Fellaini skal afløse Lampard, men Lampard er her jo i hele sæsonen, og det kan være at han langsomt skal erstattes fra næste sæson af. Og der har vi alle de spillere til rådighed. 

De Bruyne spiller lige nu på kanten i Werder, men han kan også spille midtbane, hvilket han gjorde i Genk. Fellaini er en genial spiller på linje med Toure, men jeg synes ikke at vi skal købe spillere hver gang vi mener at vi er svækket på en position.

WilliamB13 years ago

Jeg ser da også hellere at McEachran bliver en stamspiller, men at sætte ham på pladsen lige fra start af næste sæson, tror jeg ikke er nogen god ide, i sær ikke hvis han ikke har fået fast spilletid igennem denne sæson på sit udlån. For at opretholde et niveau på linie med de andre klubber vil et køb af Fellani være fremragende.

EmilBjoern13 years ago

Nemlig, man føler sig næsten nødsaget til at købe en spiller som ham for at kunne følge med united og city, men problemet er bare, at vi gør det hele tiden, i stedet for at gøre som Wenger. Spillere som Scott Sinclair, Fabio Borini, Franco di Santo, Glen Johnson osv. kunne vi sagtens have ført frem på vores hold i stedet for, at bruge mange millioner på ungdomsarbejdet, for så bare at lade dem gå fordi vi vil have spillere som Zhirkov, Shevchenko osv. De Bruyne, McEachran, Romeu er alle folk til fremtiden, og det synes jeg vi skal satse på.  

Steen13 years ago

Hvis han skal til en anden klub i Premier League, håber jeg også det bliver Chelsea. But god\'damit jeg hader hans hår! Men lige meget hvor meget jeg sidder og hater på ham, når jeg ser Everton spille, så kan jeg heller ikke lade hver med at beundre hans styrke i spillet. Han er jo sindssyg fremragende, og et køb af denne belgier, ville helt bestemt styrke vores defensive midt betydeligt. Jeg vil faktisk til dels sige at han ville kunne slå Lampard af pinden på hans position, og ja - det gjorde ondt at skrive. Men jeg tror jeg tænker lidt ligesom William, jeg ville heller se David Luiz oppe og erstatte den position, også et muligt indkøb af en Cahill-type. Stille og rolig temperament, intelligent, høj og fysisk stærk, stærk i luftrummet og okay teknisk, dog ikke umiddelbart nødvendigt og selvfølgelig ung. Men det var ikke det spørgsmålet lød på, det lød på Fellaini. Og ja - jeg tror at Chelsea kan blive hans endestation, og jeg tror at vi ser en RA bruge rigtig mange penge i vintertransferet, igen. Jeg tror han køber Fellaini og jeg tror han køber Falcao. Og det ville jeg sætte penge på, at det sidste er mere aktuelt end Fellaini. Men Fellaini ville virkelig også passe ind i vores spil. En stor klippe i den defensive midt, der tænker offensivt men er uhyggelig stærk i det defensive spil, der kan gå med op på dødbolde. Som der sammenlignes, Yaya Toure. Han kunne sagtens blive en \"keyplayer\" for Chelsea. Jeg ser dog Lampard til at ryge en tur på bænken.

Elholm8913 years ago

På vores to centermidt pladser, kan det vel ikke komme bag på nogen at der normalt gerne skulle bruges mindst én stor og fysisk stærk fyr. Hvis makkeren er enten Ramires eller Romeu (som ikke ligefrem er de største spillere).

Til at besætte denne defensive plads har vi derfor kun: Mikel og Lampard.

Derfor ville jeg udelukke spillere som McEachran og De Bruyne, da de hverken er defensivt gode nok eller fysisk stærke nok til at kunne tage over efter Lampard er en færdig mand.

Essien er nok en færdig mand i Chelsea.

Vi har derfor ingen til at være den anden fysisk stærke spiller når Lampard er færdig. Så har vi kun Mikel. Medmindre selvfølgelig David Luiz kommer op på midten.

Men hvis Luiz fortsat skal være forsvarsspiller, mangler vi altså én ekstra fysisk stærk midtbane spiller.

Jeg synes dog ikke at det er specielt stort problem og alternativer kan da findes, men med min analyse sat sammen med min store respekt for Fellaini synes jeg han skal være velkommen.

Steen13 years ago
Et eller andet sted ville jeg heller se Luiz på den plads end nogen anden! Fuck han ville kunne gøre det godt der også give Cahill noget mere ansvar, og lære og adoptere Terrys stil også få Hutchinson ind og spillet ind sammen med Cahill.. Så ville vi stå stærkt!!

Next fixture

Saturday 12:30
Premier League Premier League
BurnleyBurnley vs. ChelseaChelsea

Previous fixture

08/11 20:00
Premier League Premier League
ChelseaChelsea3 : 0WolvesWolves
Premier League
# Team
G.
Pts.