Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Pålideligt Hulk-rygte, Moses bud? m.m

Ved udemærket godt at der allerede findes en Hulk tråd samt flere former for tråde der omhandler transfers og rygter. Jeg ser Hulk-handlen som meget sandsynlig og min ynglingskilde har lige rapporteret om noget der muligvis fortæller os denne handel kunne blive en realitet. Derfor vil jeg godt bringe liv i diskussionen omkring Hulk og eventuelt hvor han kunne passe ind i et Chelsea-hold. Desuden kunne jeg godt tænke mig et par kommentarer om alt det her Sturridge-snak der er for tiden. Muligvis kunne Hulk jo være grunden til at Sturridge måske ønsker et skifte. Samtidig som den sidste ting kan jeg jo lige tilføje at Wigan har takket nej til et tilbud på 4 mio £ for Victor Moses. Tilbuddet kommer fra Chelsea, og dette er en stor overraskelse i mine øjne da jeg ikke ser Victor Moses som en stor forstærkning til den nuværende trup:

Link: http://www1.skysports.com/football/news/11095/7825718/

Link2: http://www1.skysports.com/football/news/11668/7825238/Wigan-reject-Moses-bid

\"Chelsea are the current European champions and would please any player and I\'m no exception. I\'d be happy if the transfer happened.\" Hulk

3610 visninger

Kommentarer

Jeg byder hjertens gerne Hulk velkommen.

Victor Moses er uden tvivl et stort talent, men forstærkning til truppen er han næppe.

Daniel Sturridge håber jeg inderligt bliver, men kan sagtens forstå hans frustration. Manden er ikke højre kant, og han er heller ikke venstre kant. Han er angriber, og det kom så tydeligt til udtryk i op til flere af Chelseas kampe. Han er egoistisk og direkte i sit spil, og har ikke det store blik for medspillere når han nærmer sig feltet. Når han så endelig spillede for Chelsea, på en position han ikke var alt for glad for, fik han tit kritik (specielt i anden halvdel af sæsonen).

Det er svære odds at være angriber i Chelsea - selv nu hvor Drogba er smuttet. Så jeg tror han skal gøre op med sig selv, om han vil kæmpe for angrebspladsen eller tage til takke med en kant i ny og næ, og så i øvrigt forbedre sit kantspil.

Fin tråd Blue4Life. Det er bestemt relevant nu når Skysports går lidt mere direkte til værks. Men hvem er deres kilde? O Jogo.. Hvem er det? Går ud fra det er en brasiliansk sladderpresse, og vi har jo for nyeligt fået en Twitter opdatering fra Hulk himself, med hans ringe engelsk hvor han peger fingre af pressen og siger han ikke har udtalt sig what-so-ever omkring rygtet til Chelsea, og han ikke har været i dialog med Chelsea. Det der så gør den nyhed der spændende er, at han gør nøjagtig som han siger han vil gøre, lade Porto styrer det show. Men som han også udtaler at han har opnået alt med Porto (som er muligt).

Hvis han skal forblive top tunede og sulten, er et transfer idealt for Hulk. Om det bliver Chelsea eller en hvilken som helst anden klub. Da han har været der for længe og skal bruge en hårdere liga til at forbedre hans spil og udvikle sig.

Awekat: Jeg synes ikke Moses er det vilde talent, og han ville absolut intet bringe af fornyelse eller godt til Chelsea. Han er doven og kedelig. Hvad skal vi med Victor Moses når vi lige har købt Marko Marin & Hazard, og hvis købet af Hulk ville det være fyldt ud - what so ever? Hvis han skulle fungere som angriber vil det virkelig være et chok for mig. Vi har Lukaku og Sturridge som anden hånds spillere, og Torres som første prioritet. Jeg mener de skal lade angribspladsen være i fred, og hvis det går helt af helvede til, så må de gøre købet af Falcao til januar.

Steen@: Hvis du påstår andet, end at Victor Moses er et kæmpe talent, har du enten ikke set ham spille, eller intet forstand på fodbold.

Den unge man har betydet alt for Wigans overlevelse i den forgangne sæson, og præsteret for et så dårligt hold, er ti gange mere imponerende, end det Sturridge gjorde på en halv sæson for Bolton. Og han er immervæk blevet kadt et kæmpe talent et utal af gange.

Awekat: Om jeg har forstand på fodbold? Alt er vel relativt. Jeg var champ i miniput rækkerne, det må vel tælle for noget :P også er jeg da overbevist om jeg er en glimrende sofa coach. Jeg har fuldt Chelsea i tykt og tyndt siden jeg var en lille purk og elsker Premier League-bold. Dit andet spørgsmål omkring jeg har set ham spille, så ja, jeg har set ham spille imod United og Chelsea i sidste sæson, og jeg gentager gerne mig selv for dig Awekat :) Jeg synes han er doven og nej jeg synes ikke han har er det her \"kæmpe talent\". Noget andet er hvis du vil sammenligne Moses med Sturridge, så hvem var topscore for Chelsea i Premier League sidste sæson, selvom det var knæbent med tid på banen? Sturridge. Og hvad er han? Tredje valg i mine øjne til rollen som angriber. Hvorfor i alverden skulle vi købe noget som er \'ringere\' end det? Så skulle vi da købe noget yngrer som vi kan bygge på :)? Eller er jeg helt fra forstanden nu Awekatten? :)

Jeg syntes nu Moses er en anden type end sturridge. Han er mere fyssisk og der er mere fight i ham. Hvorfor kan man ikke have dem begge 2. Jeg var også meget imponeret over Moses i de sidste 3 måneder hvor han var en vigtig del af Wigans redning. Han er 21 år og 9 mill pund er en fornuftig pris. Vi har dog mange spillere til venstre wing efterhånden, som vil være hans position i CFC. Men en squad player med potentiale.

Steen: Det var selvfølgelig også et retorisk spørgsmål. Når man holder med Chelsea må man jo have forstand på et eller andet ;) Jeg mener bare at man ikke kan overse Moses talent OG have set ham spille særlig meget. For er det noget han er, så er det ikke doven. Sturridge - for eksempel, er da langt mere doven. Sturridge scorede 11 mål (delt førsteplads med lampard), og moses scorede 6, på et langt ringere hold, men lavede også 6 assists. Jeg synes personligt at Moses i denne sæson har været drivkraften, og den direkte årsag til, at Wigan ikke sluttede ringere end de gjorde. Og det er altså en spiller på 21 år... Min sammenligning gik med sturridge gik mere på, hvordan de havde præsteret på svage hold - og der synes jeg bestemt Moses har imponeret mere end Sturridge gjorde i Bolton, som i den sæson var virkelig gode. 

På sin twitter hentyder Hulk at en transfer til Chelsea er langt fra urealistisk: http://twitter.com/#!/oficialhulk Han Skriver den 10. Juni: 

I am very excited and very confident that I will make history for Chelsea! I wait!

Hvad angår købet af Moses så synes jeg at det er vigtigt at tænke på hvilken rolle han får i klubben i stedet for at fokusere for meget på hans talent og hvad han kan blive en dag. For det føste tror jeg at de fleste ville være enige om, at det ikke ville være sundt for hans udvikling at komme til Chelsea, ene og alene fordi at der vil være begrænset spilletid for ham. Chelsea er jo et hold fyldt med stjerner. For det andet har vi spændende spillere på bænken som spiller samme position som ham (kant og angriber). For eksempel Marin, De Bruyne, Lukaku og en Sturridge (om han bliver). Der er ikke grund til at have flere talenter siddende og vente på at få nogle minutter på banen.Derfor synes jeg ikke at Chelsea skal købe Victor Moses. 

Awekat: Lige præcis :) Og du har nok også ret, jeg har nok ikke set ham spille nok til jeg kan dømme ham så hårdt. Jeg bider den i mig igen. Så må vi jo se hvor han ender i næste sæson, og se hvad det kan gøre for ham - hvis han ender i et bedre hold, må han jo tydeligvis også præstere mere. Er det ikke lidt det du også hentyder til? :)

LukakuIsFuture: Det er ikke den rigtige hulk side du har fanget der... Hulks officielle Tweeter profil er: @sitedohulk

Steen: Lige præcis.. Ender han i en større klub, skal han naturligvis også indfri sit talent der. Kunne godt forestille mig han endte i Tottenham.

De får ihvertfald brug for noget fast-skills hvis alt tyder på at Redknapp faldet betyder at Modric og Bale skrider.. Så kan det være min gamle ønske-teori omkring Kyle Walker også ender i Chelsea :D!!!

Steen - jeg har hørt at Modric vil væk, men at Bale bliver en sæson endnu

Michael: Jeg tror også det er lige så sikkert som amen i kirken at Modric rejser i dette vindue. Også de links du postede omkring snakken om Chelsea. Men om det bliver Chelsea.. hmmm.. nok næppe.. Det er ret interessant at se hvor Bale ender henne, for han har satme udviklings potentiale :)

Bale har jo underskrevet en ny kontrakt med Spurs, så mon ikke han bliver ;). De har dog netop præsenteret AVB som træner

Michael82 skrev:

Bale har jo underskrevet en ny kontrakt med Spurs, så mon ikke han bliver ;). De har dog netop præsenteret AVB som træner

Har Bale underskrevet en ny kontrakt med Spurs? Det har jeg slet ikke fået med.. Det var da dumt af ham :/ Hvornår er det blevet publiseret? Det har jeg heller ikke fået med.. ffs :D

Under pressekonferencen i dag kom der faktisk noget meget interresant fremt:

Derefter kom den store overraskelse ved pressekonferencen, som i den grad overraskede Di Matteo. Matt Jarvis blev spottet på Cobham (Chelseas træningsanlæg red.) i går. Hvordan kan det være?- Hvor fik du den oplysning fra? Det kan jeg ikke kommentere, grinte Di Matteo overrasket.

Matt Jarvis? Ikke en spiller jeg kender noget til. Men det kommer som et chok. 

Men det er jo ikke sikkert, at det er sandt. Han svarede jo med et smil, så hans svar kan jo være ironsik.

Interresant var? :D

Han er winger ligesom Bosingwa... Jeg har ikke lagt mærke til ham, og kender ham ikke.. Spændende :)

Vedr. det grønne monsters rygte, kan man egentligt godt stille skarpt overfor Roberto di Matteos pressekonference igår. Han blev spurgt ind til hvad med Hulk købet? Hvor han svare:

When asked specifically about Hulk, Di Matteo responded: \"I am not going to discuss our targets. Every time you say something the price goes up.\"

Hvis man skal stille sig nysgerrigt overfor det, kan man så egentligt ikke godt sige at han faktisk sagde ja til at Chelsea har budt på ham, eller indledt en forhandling omkring Hulk til Chelsea?

Jeg personligt tror at det er en åben dialog/forhandling om hvad prisen skal være. Hvad tror I?

Interviewet kan ses og læses inde på Chelseafc.com og udtrækket ovenfor findes her: http://www1.skysports.com/football/news/11668/7868593/

Jeg håber og tror på det. Men jo længere tid der går desto sværere tror jeg at det bliver :/

Vedr Moses så har jeg lige set denne artikel inde på Footy.dk

http://www.footy.dk/2012/07/06/chelsea-fuldforer-10-mio-kob-inden-for-24-timer/

Der står, at Chelsea køber Moses for en pris der kan gå op til 10 mil pund.

Hvis Victor Moses kommer til Chelsea, så har jeg et væddemål kørende med Awekatten, hvor jeg seriøst håber han vinder... :D For første gang, når man vædder om noget, håber jeg at tabe.. For så skal han satme gøre det godt, når han kommer i Top3 af Premier League. Ikke sandt Awekat?

Oh hell yeah! Væddemål ved jeg nu ikke om vi har indgået, men holder stadig på han er meget talentfuld. Men håber ikke han kommer, fordi de regner med at sælge Sturridge

Sturridge? Ja - men mon ikke hans sygdom har sat en stopper for det? Det tror jeg.

Jeg glæder mig ihvertfald til at se, hvis han kommer til Chelsea. Jeg tror desværre dog stadigvæk ikke på at han er så god som i siger han er.. Ikke hvad jeg har set :)

Har i hørt at Cole nu er linket til Real, og Pep er til Russisk Landshold? hahahah...

Ja ja, rygtemøllen svirrer naturligvis her efter EM er overstået

Der findes da ikke noget mere useriøst end den udtalese fra Wigan, hvis det ellers er sandt?

http://www1.skysports.com/football/news/11668/7909056/

Tror I på det? Jeg gør ikke.

Forrige kamp

Premier League Premier League
ChelseaChelsea4 : 3BrightonBrighton
Premier League
# Hold
K.
Pts.
1. Manchester City26
2. Hull City26
3. Chelsea26