Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Top 5 Managerskifte

Hej allesammen.

Nu hvor vi er ovre (forhåbenlig) et hektisk manager rokering i hele verden, synes jeg det ville være meget aktuelt at lave en top 5.

Man vælger selv om man vil skrive om de største managerskifte eller de største klubskifter for manager.

Altså det kunne se således ud (bare en hurtig en)
:Min:
5:Rafael Benitez til Napoli
4: Tata til Barcalona
3: Pep Guardiola til Bayernmunchen
2: David Moyes til Manchester United
1: Jose Mourinho til Chelsea

Dette er så en kombination af de største klubber skifte og de største manager navne.
Min egen vil komme længere nede.

Hvis det går lidt for hurtigt kan i derefter lave top 5 største manager i verden. (SAF tæller ikke) ;)

Fortsat god sommerferie
Her er hermed åbnet for tastertur klapring :)
1716 visninger

Kommentarer

Hey Lampard123,

Det var da en rigtig sjov øvelse. Men jeg deler den op i tre.

Top5 - for største skifte (1 er størst).
1. Jose Mourinho, fra Real Madrid til Chelsea
2. Pep Guardiola, fra maldiverne til FC Bayern Munich
3. Manuel Pellegrini, fra Malaga til Manchester City
4. David Moyes, fra Everton til Manchester United
5. Carlo Ancelotti, fra PSG til Real Madrid

Hvor man nok må indrømme, det mest opsigtsvækkende var Moyes til United.

Top 3 - for chokerende manager skift
1. Sir Alex Ferguson fra Manchester United til maldiverne (gik på pension)
2. Gerardo Martino, fra Newell's Old Boys til FC Barcelona
3. David Moyes, fra Everton til Manchester United
4. Roberto Mancini, fra Manchester City til maldiverne (fyringen)

Top 3 - for trænere jeg forventede et skifte fra
1. Luciano Spalletti, fra Zenith FC, (var forventet et større skifte)
2. Michael Laudrup, fra Swansea, (jeg havde forventet han havde brugt hans gode sæson som springbræt)
3. Jürgen Klopp, fra Dortmund, (jeg havde forventet en større klub ville lokke ham til)
Lampard: Fed ide!

Her er min top 5 liste:

1. Tata til Barca(den havde jeg virkelig ikke set komme)

2.Moyes til United

3.Pep til Bayern

4.Machini fra ManCity

5. Mou til Chelsea;)

Det er dem jeg er virkelig overrasket over!

F.eks at en manager for et argentinsk hold(Tata) flytter til et af verden største hold(Barcelona) det er bare overraskende! Bare det er et argentinsk hold han kommer fra(Tata) er vanvittigt!

Det er også lidt overraskende at City fyrede Machini, synes jeg! efter at have vundet guld sidste år og sølv i år synes jeg der er en skandale at de har fyret ham! tænk bare på 2008 hvor at klubben sluttede på en 11. plads! at de så sølle fire år efter vinder guld og året efter sølv, med Mancini er jo i sig selv imponerede! og så fyrer de ham?! hvad sker der lige for dem?

Også at Mou tog sit comeback til Chelsea var jeg sindsyg glad og overrasket over! Jeg havde virkelig ikke forventet at han faktisk forladte Real!
Ftorres9: Er du seriøs? Laudrup er altså stadigvæk manager i Swansea?
Steen: what the?! det er vist lige mig der er fuldstændig væk! hvad sker der lige her?!
den må jeg lige rette!
Top 5 manager

5. Ancelotti

Ancelotti beskrives ofte som en mand med en lavmælt karakter og diplomatiske egenskaber. Hans måde at kontrolere stærke personligheder som fx Zlatan. Hvilke mange manager kunne lære noget af. Det er også derfor han er det perfekte valg til Real madrid. Et eksempel på hans genialitet er da valget stod mellem Rui Costa og Pirlo, rykkede han pirlo ned til en "regista-rolle" og Pirlo begyndte at spille sit livs fodbold.

4. Arsene Wenger

Hvis man kan sige noget der passer om Wenger er det nok stædig. Wengers ledelse i Arsenal kan deles op i to perioder. Den ene er fyldt med offensivt angrebsfodbold og direkte fodbold spil. Den anden er lang periode uden reslutater og mangel på trofæer.
Man stadig, at sikre top 4 og Champions league hvert år. Med et ringe budget er imponerende.

3. Guus Hiddink

Karimsmatiske, genial, ambitiøs.
Hans karisma er noget man ikke kan tage fra ham. Han vinder overalt han er(næsten) og imponere med hans offensive fodbold og gode stemning i omklædningsrummet. Han kan ændre et helt holds fodbold spillestil, på få måneder. Han sætter sig konstant nye mål og klare dem somregl. Hans succse med PSV, det hollandske landshold , Sydkorea osv.
Kort og godt en af verdens bedste trænere!

2. Fabio Capello

Hvis noget karaktesere Capello er det hans principper og diciplin. Fodbold handler kun om at vinde og smuk fodbold gør ingen forksel. Han har vundet utrolig meget heriblandt 5 mesterskaber i AC milan, 1 med roma, og jeg har ikke engang nævnt Juventus (inden de fik frataget ALLE deres trofæer)
Tilgengæld løste han aldrig gåden og Englands landshold

1. Jose Mourinho (The Speciel One)
Hvis nogen i hele verden kan kalde sig mestertræner er Jose Mourinho. På ti år har han samlet flere trofæer end de fleste i en helt tidsalder. Porto: 2 mesterskaber, Uefa Cuppen og Champions league står højt. Tiden med os ligeså, 2 mesterskaber og en række nationale titler. Efterfulgt af 2 mesterskaber i Inter og det at slå Barcelona i semifinalen 2010 efterfulgt af at vinde hele skidtet er UTROLIGT! Han formåde at kombinere Flot spil og gode reslutater i madrid (for det meste)
Også komme tilbage igen til Chelsea. Det er næsten som et eventyr.
VERDENS BEDSTE MANAGER!

Forrige kamp

Premier League Premier League
ChelseaChelsea4 : 3BrightonBrighton
Premier League
# Hold
K.
Pts.
1. Manchester City26
2. Hull City26
3. Chelsea26
4. Brentford24