Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Torres til Juventus

Jeg læste på tv2 sport, at Juventus vil leje Torres på en et års kontrakt og at Chelsea har sagt ja til det.

14 år siden
1689 visninger

Kommentarer

Mikkel8CFC2614 år siden

http://tv2sport.dk/chelsea-accepterer-juve-bud-paa-torres

fandt lige den artikel du har læst... noget af det jeg hæfter mig mest fast til er \"Ifølge goal.com har Chelsea accepteret et bud på 223 mio. kr. fra Juventus\"

Goal.com er altså ikke den mest troværdige side at læse om transferrygter, og så kan jeg slet ikke se Chelsea sælge Fernando Torres når de har købt ham for £50 millioner. 223 mio. i britiske pund er det omkring £24.100.000, så tror jeg de ville have omkring £35-40 mio. men måske er der også en masse bonusser med i købet?

men en anden ting er altså også at der i artiklen også står at juventus slet ikke har råd til Torres\' årsløn på 75mio. i DDK.

men ja, måske sælger de ham så de kan få fat i Cavani eller Falcao, men jeg ville godt nok blive ked af det, for Torres er fantastisk mand både ude og inde på banen.

med hensyn til kilder og at det er en urealistisk handel, så tror jeg ikke vi skal regne med at Torres spiller for \"Den gamle dame\" i næste sæson...

Mikkel8CFC2614 år siden

Har lige gjordt lidt mere research på rygtet, alle links er fra omkring kl. 10:00 - 11:30

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=93659 

http://www.footy.dk/2012/06/18/juventus-byder-pa-torres/ 

nu siger at den 25 årig offensive midtbane spiller, Sebastian Giovinco, vil blive sendt til Chelsea i en evt. handel.

http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2012/06/18/3182077/juventus-make-30m-offer-for-chelsea-striker-fernando-torres

også linket hvor det hele startede.

Goal skriver bl.a. i artiklen;

\"Additionally, Chelsea are unlikely to sell the forward until they have secured the services of a new striker themselves. The Champions League winners are believed to be keen on Porto striker Hulk, but an agreement is still far away.\"

teksten oven over giver god brænde til rygterne om en evt. Falcao i Chelsea.

Goal skriver også at Juventus ikke er parat til at smide så mange penge i handlen så derfor skulle juventus også have tilbudt  Sebastian Giovinco med i købet.

Men tror godt nok stadigt at der kun er tale om et rygte...

Blue4Life14 år siden

Jeg kan virkelig ikke se det her ske. 

Fx fordi:

-Didier har allerede forladt klubben. Usandsynligt at Torres også skulle gøre det.

-Torres har været med i annonceringerne af begge nye trøjer for næste sæson.

-Tidligere på sæsonen skrev goal.com noget lignende, uden der var noget hold i det.

-Torres var muligvis på vej væk efter nogle dumme udtagelser dagen efter vi vandt Champions League, men har siden da bekræftet at Abramovic har overtalt ham til at blive.

Desuden er der et par gode quotes fra et Torres interview fra chelseafc.com lidt efter hans tidligere udtagelser efter Champions League-finalen.

Why aren´t you happy at Chelsea? \"At Chelsea I am very happy and I never said the opposite. I still have a lot to do in this club - meet personal goals, return confidence and love to thank. It has been a difficult year, I didn´t play much and my mind was like a rollercoaster. I felt bad, very bad and I would not like to feel that way again. But I have never surrendered and I never will.\"

You have always received the support of the club, do you perceive that it remains? \"My goal was to talk to them at the end of the season, I needed to know what plans they had for me. We\'ve talked and now I have no doubt what they expect of Fernando Torres. I just want to start next season already.\"

link: http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2787863,00.html

Steen14 år siden

Blue4Life: Lige præcis. Jeg skulle lige til at citere hans udtalelser efter hans snak med RA. Det sker ikke. Torres bliver spydspitset for Chelsea i sæsonen 12/13. Om der vil blive købt en reserve kan muligvis ske, men sansyndligheden er der nok næppe. Min begrundelse

• Torres gør det enormt godt uden for banen, træner hårdt og arbejder målrettet på hans udvikling og leve op til de krav der er sat til ham.
  • EM 2012, han gør det enormt godt (hvilket har taget en del fokus, at han så skal andre steder, og jeg gentager: det sker ikke)
  • Købet af Marko Marin og Eden Hazard, og måske Hulk? Det er jo som skabt til at brødføde Torres efter hans spillestil.
  • Didier Drogba stoppede, vi SKAL have en stabil angriber - og det bliver Torres efter som vi kommer til at vise ham tillid.
  • Vi har 2 andre angriber der er sultne plus youngstars. (Lukaku & Sturridge)
  • Den store opreklamering om Torres, med trøjer og merch. (Hvis man ligger vægt i hans optræden i alt vores marketing, så er det maks fail at sælge ham medmindre prisen er der, hvilket ikke sker)

Hvis - og jeg siger HVIS der skulle være et opkald på Torres, ville prisskiltet overskygge deres interesse. Der er INGEN der har råd til at købe Torres lige pt. udover Paris Saint-Germain. Selv ikke engang City, og de er slet ikke interesseret, de har længe nok i at jagte van Pussy, og sælge deres 100 angribere de har i overskud.

Det eneste jeg ser muligt, hvis han skulle forlade klubben ville være et ryk hjem til hans barndoms klub Alt. Madrid, og et byt med Falcao. Men det er lige så sandsynligt som jeg vinder i lotto på onsdag.  

PS. Det er useriøst at linke Torres med den gamle dame. 1) de har ikke råd, 2) han passer slet ikke til deres spillestil, 3) hvorfor i alverden skulle han tage til Italien?

Chelsea4evertrueblue14 år siden
Jeg kan godt se det ske. Selvfølgelig siger han at han er glad, men det giver jeg ikke meget for. Han har jo også sagt under EM at han nyder at spille på den måde som Spanien gør og de bringer det bedste frem i ham. 30 mill euro, ja det er ikke alverden. Men der er jo en årsag til CFC accepterer dette. De skal jo heller ikke sige at man ikke satser på det dyreste indkøb, det ville da også være en skidt udmeldning. Jeg håber meget på Torres får en god turnering under alle omstændigheder. Men ville gerne bytte ham for (Falcao, Gomez). Jeg tror Juve har råd, men så skal Torres også gå væsenlig ned i løn og det tror jeg ikke han vil. CFC, klubben RDM og spillerne må hellere hjælpe ham så godt vi kan, for den kommende sæson afhænger af om han får lavet de 20 kasser. Vi hænger desværre på ham og skilsmissen vil blive meget dyr.
Steen14 år siden

Chelsea4evertrueblue: Jeg synes det er uretfærdigt den måde du stiller ham op, han bidrager med så meget godt for klubben og dens holdning. Vi vil se en ny Torres efter EM-slutrunden og jeg er overbevist om, med Hazard, Marin, Mata, Sturridge og muligvis Hulk på kanterne, så vil vi brødføde Torres til de famøse 20 kasser i Premier League. En spiller som Gomez er så træls at se på, hvad vil du dog med ham? Han kan kun finde ud af at placere sig korrekt i et offensivt hold, men kan han skabe chancer fra midtbanen? Nej .. Det kan Torres og du må erkende at Chelsea står lavt på banen. :)

Også lige for at modstride mig selv.. Hvis den gamle kælling får Torres, går jeg i spåner

Chelsea4evertrueblue14 år siden
Hej Steen. Jeg syntes det er fint at være uenig og fint at have 2 forskellige holdninger om Torres. Men Jeg syntes bestemt ikke han bidrager synderligt godt til klubben ift hans løn niveau og status. Lampard og Terry bidrager væsentlig mere også Cech, Mata og Tidligere Drogba. Torres vil have klarhed over det er ham de satser på. Den har han fået delvist. Det er klart at Mata også støtter Torres udenfor banen end omvendt. Torres mangler at bevise noget, specielt i de store kampe han skal være en game changer. Det har han ikke gjort siden han spillede for Liverpool. I store kampe - store spillere - Laver store Spil. Det mangler vi at se fra en spiller med hans løn niveau og den status han har. Jeg syntes det et skidt hvis vi ligger alle vores æg i Torres kurven og ikke har en erfaren målscorer for europas bedste hold. Endvidere i 80 % af CFC kampe er det os der står højt og skal nedbryde modstanderne så der ville Gomez være ideel. Jeg håber mine holdninger om Torres bliver modbevist, men det er ikke hans navn der står på ryggen af min søns trøje.
Steen14 år siden

Chelsea4evertrueblue: Ja, det er fantastisk at have forskellige holdnigner, og alle holdninger skal respekteres :) Jeg er enormt nysgerrig på vegne af dine holdninger, og synes da også det lyder interessant, den måde du ser på \'Torres-sagen\'. Jeg kan bare ikke se hvorfor vi skal investere i en sikker-bomber, som f.esk. Cavani, Falcao, Gomez eller lignende, når vi som du også selv siger, har en ualmindelig løntung spiller løbende på hans position. Vi har lige sparet en hel masse penge ved exit på Drogba, Bosingwa og mere kommer. Jeg er overbevist om at de penge vil blive brugt anerledes, og tror ikke du kommer til at se Gomez i engelsk fodbold, nogensinde, det har han slet ikke balls nok til. Min personlige holdning til Super Mario er helt enkel, han holder altid en flot statistisk på procenter, men han han er bare på ingen måde synlig. Det er et krav for mig personligt, for at kunne acceptere et køb af den kaliber. Torres har bidraget med så meget på den fløj, og han er med til at skabe chancerne, og også op spillet, samt målene. Mario Gomez, kan én ting. Han kan placere hans store grimme ansigt i en svævende bold og placere den inde for rammen på 2 meters afstand. Og det er han virkelig god til. Her har vi andre spillere der kan samme, der bare ikke er i en angrebs funktion, men måske får vi Hulk, og har derfor sådan én også. Jeg bliver så ked af det, hvis jeg skal se store tunge og dovne Gomez i den blå trøje. Hvis vi endelig skal gå ud og smide de helt store dollars på en angriber, så gør dog et sats og køb en Falcao.

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor vi skal gøre det? Vores force må være at få flyttet bolden fra udgangspunkt til kontra, og få de kreative bolde ind i feltet til Torres/Lukaku. Dette kan Mata, Ramires, Lampard & Hazard gøre på listig vis.

Så er det jeg stolt kan sige, hvis Torres er i klubben efter transfervinduet, at jeg vil vise min support for klubbens valg og Fernando kommer på én af mine kommende trøjer. For jeg er sten sikker i min overbevisning på at Torres bliver et hit i den kommende sæson for Chelsea. Hvis vi bare tør og stole på ham og vise ham vejen.

Obi14 år siden

Synes det lugter meget af sommer rygter og efter som Torres ikke helt har levet op til prisskiltet og Juve søger en angriber, kræver det ikke den store skribrent at brygge et rygte sammen som det. Tror næppe der er hold i det.

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248