Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Fighteren Ramires

Ja nu valgte jeg godt nok en overskrift med en positiv klang. (Dette er sådan set fordi jeg godt kan lide manden)

Men, desværre, er denne tråd lavet da jeg alligevel vil sætte spørgsmålstegn ved Ramires\' præstationer og om hvorvidt han passer ind i vores nye spillekoncept.

Sidste sæson var han en utrolig vigtig spiller for os, da han var fantastisk i vores kontrafaser. Dette pga. han speed og fighter indstilling.

Men efter vi har fået tilføjet en ny spillestil i Chelsea, i form af boldbesiddelse og hurtigt småspil, føler jeg at han ikke kan udnytte sine stærke sider på en måde som vil gavne holdet.

Hvis han skulle spille som wing, ville han kunne udnytte sin speed. Dog er hans teknik og kreativitet ikke hans største spidskompetence.

Hvis han skulle spille som defensivmidt, ville han kunne udnytte sin fighter indstilling. Jeg mener dog han er for lille og svag til at være skraldespand foran forsvaret.

Hvis han skulle spille som dybdeliggende spilfordeler, mener jeg han vil sænke farten i vores spil for meget, da hans afleveringer er alt for upræcise og han spiller alt for ofte bagud.

Jeg kan virkelig godt lide den mand, men mener bare ikke han passer så godt ind i vores spil mere.

På det sidste mener jeg at han har for mange boldtab eller langskud som ryger ad helvede til.

Hvad er jeres tanker? Er jeg helt forkert på den?

13 år siden
2047 visninger

Kommentarer

Awekat13 år siden

Spændende spændende!

Jeg er til dels enig med dig. Jeg ser dog Ramires med en stor fremtid på broen. Makéléle var ikke større, og han er IMO den bedste defensive midtbanespiller vi har haft (no offense Essien). Men du påpeger mange af hans mangler, helt korrekt. 

Med hans løbepotentiale håber jeg, at han en dag kan udfylde Lampards plads. Med den energi bør han træne i hans løb i feltet, så han kan bruge sit potentiale optimalt. Han bør være en kæmper der knokler igennem og bryder spillet på midten, sætter kontraangreb i gang, og kommer løbende sent i feltet. 

Han bør IKKE være spilfordeler, da du helt korrekt også påpeger at hans overblik og afleveringer er alt for dårlgie. Men med en mere styrende defensiv midtbanespiller kombineret med Ramires (der forhåbentlig kan nå at lære lidt af Lamps inden hans måske smutter) tror jeg det kan se meget positivt ud. Tvivler bare på, at det med makkerskabet med Mikel kan lade sige gøre.

SebastianLunnDK13 år siden

God, og interessant tråd! Enig med Awekatten, og tror også at Ramires har en stor fremtid på  Stamford Bridge. Tror at når Lampard stopper, vil ham, og Mikel spille den defensive midt, men selvfølgelig med hård konkurrence fra Romeu, og måske endda McEachran. Har ikke den store fidus til Romeu, men jeg kan utrolig godt lide Ramires, og ville foretrække ham til hver en tid. Synes Ramires er en vigtig spiller for holdet, og han laver nogle gode løb, og bringer fart ind i vores spil... men som du siger Elholm89, kan vores nye spillestil true Ramires, og hans styrker lidt. Synes han gjorde det godt på kanten i de kampe han spillede der i sidste sæson, men tror ikke han kan slå Mata/Hazard af sådan lige. Håber det bedste for ham, for han har meget gode kvaliteter som vi skal udnytte.

JodyMorris13 år siden

Må indrømme jeg er dybt uening med dig Sebastian. Der kommer alt for lidt kreativt ud af en central midt med Mikel/Romeu og Ramires... Med vores nuværende trup ville jeg nok fortrække Luiz og Oscar på den centrale, Luiz fylder nærmest defensivt for 2 når han spiller den plads, dette opvejere Oscars mangler rent defensivt, selvom jeg synes han gør det ok defensivt.

Den konstellation vil gøre os meget mere kreative. Den forreste kæde må gerne se sådan ud;

BA

Hazard                                                              Mata/Torres                                           Mata/Moses

Jeg ser Willian fra Shaktar som værende et perfekt køb for os, så den kunne hedde Hazard/Mata/Willian på midten :)

Jeg har også svært ved at se hvor Ramires lige skal spille..

Awekat13 år siden

JodyMorris: Hvad tænker du så om Luiz og Ramires som makkerpar på midten? Og så Oscar op og rotere blandt Hazard, Mata, Moses, Marin? 

JodyMorris13 år siden

Awekat samme problem som ved Mikel og Ramires som jeg ser det, de bringer for lidt kreativitet offensivt. Men igen kommer jo an på hvad stil vi ligger os fast på.

Awekat13 år siden

Jeg tror ikke vi skal have 2 på den defensive der er kreative spilfordelere... Så får vi en Liverpool-midtbane med boldskubbere og det duer (tydeligvis) ikke. Luiz kan sagtens spille de lange bolde på flankerne og i dybden, både høje og flade, som splitter forsvaret ad (a\'la Gerrard/Lampard/Scholes/Wilshere). Derudover skal, som jeg ser det, den anden løbe i feltet. Altså en boks-til-boks spiller. Det kreative spil og rotation mellem et-to-kombinationer og direkte kantspil, skal komme fra de 3 offensive midtbaner og en boksspiller/target-man som alene angriber...Og lige præcis Ramires tror jeg godt kan lære at blive den boks-til-boks spiller som vi kommer til at mangle ved afgangen af Lampard.

Dwise13 år siden

Jeg synes klart Ramires er bedst på den centrale midt. Synes ikke helt, at han hører til på kanten, som man så i sidste sæson. Som jeg ser ham, er han en typisk boks-boks midtbane med et kæmpe arbejdsområde, og en type som vil være god at have i visse kampe. Jeg er enig i, at han mangler større sikkerhed i sine afleveringer, men man skal heller ikke undervurdere hans løb i feltet, som skaber plads til andre. Jeg tror egentlig nok, at han skal få en rolle på det nye hold, men tror mere det bliver som rotationsspiller. 

Mht. til makker på den centrale midt, tror jeg, at han passer bedst sammen med Lampard eller Luiz. Problemet er bare, at jeg ikke tror, man forlænger med Lampard, og at der bliver hentet en ny midtbane til sommer. Jeg synes ikke, det er helt optimalt med Luiz på midtbanen. Ikke at han ikke har gjort det fint, men jeg synes bare, at han har gjort det super godt i forsvaret. Jeg synes, at han passer bedst ind der, og forstår ikke helt den kritik, der har været af ham i denne sæson.

EmilMiddleton13 år siden
Jeg kan virkelig godt lide ramires og Jeg synes virkelig at han er begyndt oppe sig på det seneste. I starten af sæsonen hvar han overhoved ikke på samme niveu som i sidste sæson hvor han var en af de bærende kræfter, men det er blevet bedre og bedre og han er begyndt at komme i god form igen. Se for eksempel på kampen mod liverpool hvor han i mine øjne hvar den der spillede bedst, han lukkede ned for dem defensivt, han var med i/startede mange kontraer, og han fik et par gode skud udefra. Så jeg håber det ender for på samme måde i denne sæson som i sidste sæson. :-)

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248