Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Lukaku\'s fremtid i Chelsea

Hey Blues,

Først - jeg er lidt usikker om denne skulle have været i rygtebørsen, men alligevel ikke, for det ligger \"langt ud i fremtiden\", men har alligevel en vis relevans på stående fod.

Vores høje angrebs talent, der scorer mål på \"samlebånd\" i træningskampe, og for det belgiske landshold, trives ganske enkelt ikke i Chelsea. Det unge talent Romelu Lukaku, har fået trumfet igennem ved Roberto di Matteo at han ville udlejes eller have mere spilletid, den kun 19 årig spiller har derfor fået sit ønske opfyldt efter en ellers acceptabel preseason. Lukaku er blevet lånt ud til West Brom hele sæson 12/13. Men det er åbenbart ikke nok for den unge spiller, han går også ud med riven og udtaler sig til pressen at Chelsea har spildt kostbar tid for ham.

Jeg er godt klar over, at en ung spiller - der ikke får spilletid, spænder lidt en lænke om sin fod, hvis han vil ud og opnå noget i hans karrier. Men han er i top5 af verdens bedste klubber, og hans forventninger er tårnhøje. Desuden har vi lige mistet vores angriber nr. 1, Drogba og det giver en endnu større plads for hans udvikling i Chelsea og mulighederne bliver mange.

Derudover er jeg også godt klar over at Villa-Boas ikke var sød ved ham. Men det er jo ikke Chelsea\'s fans, Roberto di Matteo eller andres skyld. Han har da også fået muligheder ved RDM, og hvis han ikke \"gør det godt nok\" til træning for de vælger ham til, så kan han jo ikke forvente mere.

Hvor vil han hen med den udmelding, og hvad for han ud af det? Det er hans arbejdsgiver og han vil i sidste ende komme retur hertil. Hvad mener i om det? Er han en solgt spiller efter sæsonen, eller for han en chance når han kommer retur og har fået hår på brystet og en lyst til at spille for Chelsea igen?

Kilde: http://www1.skysports.com/football/news/11668/7995574/

Det pålidelig SkySports.

14 år siden
5013 visninger

Kommentarer

joey14 år siden

Jeg er meget enig i dine synspunkter Steen. Har generelt set aldrig brudt mig om, at spillere offentligt i pressen taler om interne problemer.. Især ikke når han nu netop har fået en fremragende lejeaftale i hus. Udlejet som noget nær førsteangriber til en PrL klub, hvor cheftræneren endda er en tidligere ungdomstræner i Chelsea.

Og ja, hvad kan han forvente? Da han skiftede til Chelsea sidste sommer var han kun lige blevet 18 år og selvom han er en vanvittig dygtig fodboldspiller taget alt i betragtning - alder, erfaring, landshold osv - har han jo bare ikke den klasse der skal til for at være en af de faste angribere hos Chelsea. Se bare Sturridge.. Sindssyg første halv sæson og så efter nogle dårlige træninger/dårlige kampe var han lige pludselig helt ude af billedet. Det er skam tough shit at være angriber i en af verdens største fodboldklubber.

Da han kom til sidste sommer havde vi i forvejen en meget spændende Sturridge, en Kalou som altid var gedin for en masse indhop og en del mål, en altid klasse Drogba og så den største Chelsea-satsning i nyere tid; Torres. Så hvad forventede han dengang?

Og ift preseason i år: Jeg så alle kampe og synes faktisk han var en af dem der gjorde det godt. Men som alle andre også har sagt om Lukaku ift hans tid i Chelsea, er han simpelthen endnu ikke skarp nok til at så overfor stærkere forsvare end fx det første hold vi mødte i USA - et eller andet middelmådigt amerikansk hold. Der var han virkelig stærk og skarp, men når møder lidt mere modstand synes jeg han mangler en del.. Desværre! For jeg kan virkelig li\' hvad jeg ser og synes han har kæmpemæssige kvaliteter.

Jeg ser gerne Lukaku blive i Chelsea i mange år og tror (håber) egentlig bare den udtalelse skal forstås som en frustration over hans første år i Chelsea, hvor han måske overvurderede sig selv lidt.. Jeg synes i hvert fald RDM har vidst ham masser af tillid her i preseason, så kan ikke lige se hvad han har at brokke sig over ift RDM.

Glæder mig i alt fald til at se ham i WBA :)

ChelseaDaniel14 år siden

Lukaku er en spiller der er meget ærlig i pressen og deler sine følelser med alt og alle. Hans første sæson i Chelsea var spildt på den måde at han ville have udviklet sig mere hos et hold hvor han fik spilletid.

Han har tidligere udtalt at han er en Chelsea-mand, og at han gerne vil spille hos Chelsea hele hans karriere, men at han også en klar på at tage et skridt bagud ved at blive udlejet, og komme tilbage som en bedre angriber. Jeg tror at hvis Lukaku ikke kommer tilbage til Chelsea, så er det ikke Lukakus eget valg, men simpelthen Chelsea der ikke vil have ham.

Jeg er selv kæmpe Lukaku-fan og ser ham gerne få ligeså stor betydning for Chelsea som Drogba har været. :-)

SebastianLunnDK14 år siden

Han har lige scoret som indskifter i en ydmygelse af Liverpool!! :D

Awekat14 år siden

Var det et godt mål?

Oscar7Skipper14 år siden

http://www.youtube.com/watch?v=P3R0I-JB3ek

simonmathiesen14 år siden

http://boldvideo.dk/west-bromwich-3-0-liverpool/ :-)

Jimiwissing13 år siden

Lukaku med 2 basser for WBA!!!! ;

Ejerskov13 år siden

Jimiwissing skrev:

Lukaku med 2 basser for WBA!!!! ;

Udover 2 kasser, har han også 2 vanvittige forsøg på stolpen og overlæggeren!

http://www.101greatgoals.com/gvideos/reading-3-west-brom-2/

Snitteman13 år siden
Kunne være nice hvis vi hentede ham tilbage nu. Han ville slå til med det samme.
Jimiwissing13 år siden

Man må altså sige at han har vist sit værd i BPL, for WBA, i en alder af kun 19 år, det kan godt gå hen at blive stort når han kommer tilbage til Chelsea! ;-)

Lampard12313 år siden
Ja. Men jeg har det sådan at jeg ikke synes vi skal skynde os med ham. Bare generelt. Giv han tiden og lån ham ud resten af sæsonen og så tag ham hjem. Men ikke noget strees. Vi har set i Premier Leagues hvordan medierne ødelægge store talenter.
Jimiwissing13 år siden

Ja, han skal lige have sæsonen ud i WBA, så må klubben se i pre-season om han er klar, hvis ikke så udlejes igen indtil næste sæsons januar transfer.

Dwise13 år siden

Jeg er lidt i tvivl om Lukakus fremtid i Chelsea. Jeg tror egentlig, at det bedste ville være, at leje ham ud en sæson mere så han kan få noget spilletid. Han er kun 19 år, og han skal stadig udvikle sig. Jeg tror ikke, han ville have godt af, at sidde på bænken endnu en sæson hos Chelsea. Samtidig kunne vi måske godt bruge en ekstra angriber, så ved ikke rigtig om man vil hente ham tilbage til sommer. Men synes bestemt, at han har vist sit potentiale, og han bliver fremtidens mand for Chelsea.

RicoK13 år siden

jeg tror at lukaku haren fremtid i chelsea. han er ung og han laver mange mål i WBA. jeg tror det er godt for ham at han er lejet ud for denne sæson, der kan han få næsten fast spille tid.

Forrige kamp

Sunday 15:30
Premier League Premier League
ChelseaChelsea0 : 3Manchester CityManchester City
Premier League
# Hold
K.
Pts.
3. Manchester United3255
4. Aston Villa3255
5. Liverpool3252
6. Chelsea3248