Meireles
Hey Blues,
Jeg tænkte det var på høje tid, han fik sit eget emne, så alle ville få chancen for en gang for alle at skrive hvad de mener om den nyindkøbte midtbanespiller, Raul Meireles.
Jeg må indrømme da det blev snakket om at Meireles skulle gå til Chelsea blev jeg faktisk glad, jeg var overbevist om at han ville bringe os noget nyt og spændende til i midtbanen, for syntes at Chelsea trængte til lidt fornyelse på midtbanen, og gør det stadigvæk. Så blev det offentliggjort at Raul Meireles (29 år) kom til Chelsea efter en kort periode i Liverpool (1 sæson). Han kom til Liverpool i 2010, fra Porto hvor han havde spillet siden 2004.
Jeg vil gerne indbyde til en frisk debat omkring Meireles generelt og hvad hans indkøbte rolle var, og hvad han spiller som nu. Hvad har han gjort for Chelsea og hvad mener i generelt om hans foreløbige præstationer for Chelsea i 2011/12 sæsonen? :)
Kommentarer
Højt topniveau (har et sublimt langskud)
Lavt bundniveau med mange fejlpasninger og ser ikke samme ting som Lamps og Romeu eksempelvis gør.
Han er en breddespiller i mine øjne
Jeg er enig men Michael82-Han er fantastisk på langskud. men ja! Han laver rigtg mange fejl, lige for tiden.
Fint indlæg.
Jeg syntes han var god i starten, han virker meget låst for tiden,.
Det virker som om han leder efter sin rolle på holdet, måske er han træt.
Han mangler den agressivitet han havde i starten.
Nu spiller han blot bolden til siden, man han lavede en konge kasse mod Benfica.
Dog mener jeg han skal blive i Chelsea som squad spiller. Det kommer dog an på hvad den nye manager syntes og om der kommer bud på ham.
Men hvad er hans rolle den har jeg også svært ved at se ud over 1/3 på midten.
Mikkel er ikke bedre- Essien har heller ikke vist han er bedre og Romeu bruger de jo ikke.
Dejligt, velformuleret og relevant indlæg steen, pisse fedt!Da jeg på sidste dagen, eller hvornår det nu var læste at Chelsea havde købt Meireles, var jeg rigtig positivt stemt. Han var blevet kåret til årets spiller i Liverpool og både hos dem og i Porto var han en rigtig god spiller. Han blev, som jeg ser det, købt som nødløsning da man ikke fik fat i Modric, og det er ud fra det jeg har bedømt ham gennem hele sæsonen. Set ud fra det perspektiv synes jeg ikke han har leveret noget nær det som kunne kræves af ham. Han har alt for ofte været en alibi spiller, og jeg river mig selv i håret når jeg ser kampe, hvor han spiller, for jeg synes som oftest ikke, at han gør det godt. Det er muligvis fordi at han er blevet brugt forkert, at han for ofte har haft en defensiv rolle? Men så så jeg fx. kampen mod Fulham, hvor han var blevet rykket frem, men ak endnu en gang en anonym indsats fra hans støvler. Ja, han har et højt topniveau, men det mener jeg ikke han har ramt for Chelsea i den her sæson, og jeg håber kun at han begynder at spille bedre, for så tror jeg han kunne være et godt aktiv.Hans bedste øjeblik i den her sæson var da han blev indskiftet og scorede mod Napoli, ellers har der ikke været meget jeg har glædet mig over med hensyn til Raul Meireles.
Har ikke så meget nyt at byde ind med. Spiller godt til tider, men ufattelig lavt bundniveau.
Jeg er ikke i tvivl om at han blev favoriseret af AVB, for hans præstationer har ikke altid været til førsteholds bold, hvor man nærmere burde have brugt Romeu.
MEN når det er sagt, har han scoret et par vigtige kasser (også mod Shitty), og han været assist-givende på Torres, og har som regel et godt øje for ham.
Behold ham som breddespiller, men ikke for at vinde kampe.
Jeg syntes ,at det er uretfærdigt ,at dømme ham til, at være en fiasko , vi må jo erkende CHELSEA FC ikke ridder øverst på bølgen iøjeblikket, og det smitter jo naturligvis af på de enkeltes præstationer.
Hvis jeg må byde ind med min vurdering af Meireles, vil jeg sige, han spiller lidt samme bold som Torres (sjovt nok?) siden de begge endte i Liverpool og shinede dér. Meireles har helt sikkert et godt øje for Torres, for syntes Meireles har gjort noget godt for Torres - når han for lov til at spille en offensiv rolle for Chelsea. Et glimrende eksempel var sidst mod Fullham, hvor han står for langt tilbage på banen faktisk direkte lige med Mikel, som er helt forkert for ham.
Jeg tror Meireles kunne godt gå hen og blive en rigtig god bænk/anden hånds spiller for os. Jeg håber at se Di Matteo som trænerrollen til sommer, for det simple fodbold har han fået tilbage i Chelsea spillet, og det har virkelig givet pote. Sådan én spiller er Meireles også! Keep it simpel! Og hans øje for Torres med gode stikninger osv er jo lovely at se.
Meireles har et utroligt højt nivuea når han spiller fantastisk. Men der er godt nok dybt at falde, når han finder ud af at han vil lave en lorte præstation! Han skal lige spilles på plads, og han vil helt sikkert få en rolle som anden hånds spiller/bænk. Det er jeg overbevist om, hvis Di Matteo får lov.
Og tak for alle jeres postivie kommentare :)! Fedt at se Jer give den gas med jeres holdninger :)!
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Manchester United | 32 | 55 |
| 4. | Aston Villa | 32 | 55 |
| 5. | Liverpool | 32 | 52 |
| 6. | Chelsea | 32 | 48 |
| 7. | Brentford | 32 | 47 |
| 8. | Everton | 32 | 47 |
| 9. | Brighton | 32 | 46 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 25 | 6 |
| Pedro Neto | 16 | 7 |
| C. Palmer | 16 | 7 |
| E. Fernández | 14 | 12 |
| A. Garnacho | 8 | 4 |
| Estêvão | 8 | 3 |

TV3 Puls
Viaplay.dk

Jeg vil mene at i de kampe jeg har set (De fleste) har han været svingene, præcist ligesom resten af holdet. Han har sine gode dage, hvor han har spillet fantatiskt, og andre hvor han har spillet knapt så godt. Jeg synes at han giver en god Dynamik til offensiven, forklaret at han er god til at komme frem i feltet, som vi kender det fra Frankie-boy.
Alt i alt er jeg ganske tilfreds med Meireles :)