Starter(e) i Chelsea's angreb
Jeg synes vi skal prøve at spille med Torres og Lukaku på toppen næste sæson med Demba Ba på bænken. Lukaku havde en god sæson i West bromwich sidste år med 17 mål. Torres har ikke været i sin bedste form, siden skiftet til Chelsea, og med blot 8 mål i PL sidste sæson. Men man kunne se, at han vidste fremskridt i slutningen, især EL, sidste sæson. Demba ba havde en god sæson sidste år med 15 mål i PL, dog kun 2 af målene for Chelsea. Jeg synes at Demba ba var meget anonym og uskarp i de fleste kampe for Chelsea hvor imod Torres var langt mere involveret i spillet. Men som jeg skrev før synes jeg vi skal prøve med Torres og Lukaku. Hvem skal være vores angriber(e) næste sæson?
Kommentarer
Jeg er egentlig ret enig med dig Tweaker. Jeg mener bestemt at Lukaku skal have chancen i denne sæson, og er også sikker på, at han får det. Jeg tror måske, at man starter med Torres som førstevalg. Han havde en god afslutning på sidste sæson, og det blev fulgt op af en god Confederations Cup. Men jeg tror ikke, at Lukaku kommer til at mangle spilletid. Jeg tror, at der er gode chancer for, at det bliver mere 50/50 mellem Torres og Lukaku, som man så det med angriberne i Madrid.
Jeg ved ikke rigtig, hvad der kommer til at ske med Ba, men kunne godt se ham blive solgt. Det var nok, som Tweaker også skriver, en nødløsning til en fornuftig pris.
Jeg ved ikke rigtig, hvad der kommer til at ske med Ba, men kunne godt se ham blive solgt. Det var nok, som Tweaker også skriver, en nødløsning til en fornuftig pris.
Jeg tror du har ret Dwise når du siger at Mourinho vil skifte en smule mellem Lukaku og Torres. Jeg tror egentlig at alle 3 angribere vil få chancen for at vise de skal have startpladsen, for på det punkt er Mourinho en meget fair træner og er ikke påvirket af alt muligt andet. Et problem som kan opstå i næste sæson som jeg ser det, er hvad nu hvis hverken Ba eller Torres præsterer okay i næste sæson, og Lukaku er den eneste som får scoret de mål der skal til? Han kan jo ikke spille samtlige kampe, og det er der jeg ser problemet, for så står vi lige pludselig uden et ordenligt alternativ til Lukaku.
Jeg håber selvfølgelig at både Torres og Ba banker hver 20 kasser ind i næste sæson, ingen tvivl der, jeg kan bare godt se at der kunne opstå et problem i angrebet! :-)
Hvad er jeres holdning?
Jeg håber selvfølgelig at både Torres og Ba banker hver 20 kasser ind i næste sæson, ingen tvivl der, jeg kan bare godt se at der kunne opstå et problem i angrebet! :-)
Hvad er jeres holdning?
Tror osse på en rotation af de tre angribere. Hælder mest til Torres - Lukaku - Ba i den rækkefølge. Men det blir spændende at se. Jeg kan forstå at mange her nærer stort håb til Lukaku, og det bør vi osse, men han er stadigt ung, og Chelsea har desværre ikke statistik for at stopfodre deres frontmænd med chancer. Altså skal vi ikke regne med Lukaku med 25-30 mål og mest spilletid, og torres/ba med mindre spilletid og 20 mål. Det er simpelthen urealistisk i forhold til hvormange andre spillere på holdet som scorer.
Jeg håber virkelig vi får en masse ud af Lukaku, men jeg regner med at se en af de mere erfarne få mest spilletid. Og jeg tror Torres blir første valget (indtil videre)...
Jeg håber virkelig vi får en masse ud af Lukaku, men jeg regner med at se en af de mere erfarne få mest spilletid. Og jeg tror Torres blir første valget (indtil videre)...
Vi kommer højest sandsynlig ikke til at spille med to angribere da Mourinho også er tilhænger af
4-2-3-1 opstillingen.
Men dertil sagt er sæsonen altså meget lang, og han vil nok gå efter rotations princip hvilket i min optik vil være klart at foretrække, så der kommer lidt konkurrence om pladsen, så der ikke bare er en der sætter sig tungt på den.
4-2-3-1 opstillingen.
Men dertil sagt er sæsonen altså meget lang, og han vil nok gå efter rotations princip hvilket i min optik vil være klart at foretrække, så der kommer lidt konkurrence om pladsen, så der ikke bare er en der sætter sig tungt på den.
Jeg synes vi skal starte sæsonen sådan her! Men transervinduet er stadig ikke slut, og der kan jo stadig ske mange ting!
Til Ftorres9:Hazard er klart starter som højre kant og desuden kan Oscar ikke spille den position ;-)
Tænker selv at Schürrle ikke kommer til at være fast mand fra start men med god chance for at spille sig ind. Jeg tror at vi kommer til at spille sådan her:
Er lidt i tvivl om Midtbanen og forsvaret med hensyn til Lampard og Terry's form, så derfor tror jeg Luiz for en rolle som Central forsvar-og midtbanespiller næste sæson.
Tænker selv at Schürrle ikke kommer til at være fast mand fra start men med god chance for at spille sig ind. Jeg tror at vi kommer til at spille sådan her:
Er lidt i tvivl om Midtbanen og forsvaret med hensyn til Lampard og Terry's form, så derfor tror jeg Luiz for en rolle som Central forsvar-og midtbanespiller næste sæson.
@Bluefan: Taget i betragtning at Mourinho har udtalt han helst vil spille 4-2-3-1 og 4-3-3, vil det nok være usandsynligt at finde Lukaku og Torres på det samme holdkort. Han har dog sagt at de kunne bringes i spil sammen, hvis man jagter et sent mål.
@BlueFan: Jeg må indrømme, at jeg ser din startopstilling som værende meget urealistisk.
For det første har Mou i mange år foretrukket én angriber. Det samme har Chelsea, og det forbliver sådan som udgangspunkt.
For det andet er Hazard venstrekant og starter helt sikkert på denne position. Mata derimod starter midt i.
For det tredje tror jeg ikke at både Oscar, Schürrle, Moses og de Bruyne alle bliver holdt fra startopstillingen samtidigt.
For det første har Mou i mange år foretrukket én angriber. Det samme har Chelsea, og det forbliver sådan som udgangspunkt.
For det andet er Hazard venstrekant og starter helt sikkert på denne position. Mata derimod starter midt i.
For det tredje tror jeg ikke at både Oscar, Schürrle, Moses og de Bruyne alle bliver holdt fra startopstillingen samtidigt.
Når ja, min fejl med Hazard...
Tænker bare at vi har Lukaku, Torres, Ba og går kun efter Ronney. Med 4 så gode angribere ville det være mærkeligt at bænke 3 af dem.
Tænker bare at vi har Lukaku, Torres, Ba og går kun efter Ronney. Med 4 så gode angribere ville det være mærkeligt at bænke 3 af dem.
Det, mener jeg, ikke er mærkeligt. City har kun spillet med en angriber, mens de har haft Balotelli, Dzeko, Tevez og Agüero. Det samme gælder United med RvP, Rooney, Hernandez og Wellbeck. En topklub er nødt til at have mange kompetente angribere.
Det betyder, at gode spillere sidder på bænken, men det giver også muligheden for at rykke dem ned på andre positioner eller til tider spille med to helt fremme, hvis der skal lægges pres på.
Det betyder, at gode spillere sidder på bænken, men det giver også muligheden for at rykke dem ned på andre positioner eller til tider spille med to helt fremme, hvis der skal lægges pres på.
Alle chelsea's angriber er for gode til at accceptere en plads på bænken. Du nævner selv Balotelli og Tevez, som spiller i en anden klub pga de ikke fik nok spille tid. Dzeko var ude flere gange sidste sæson og sige han ikke ville være en "Super-Sub". Det ville uden tvivl også ske for vores angribere hvis vi skal spille med 1 angriber og få gange 2 når vi skal op og score.
Desuden kan man ikke sammenligne Welbeck med Torres og Demba ba og måske Rooney, da Welbeck er 22 år og på ingen måde er god nok til at være starter i United.
Ronney er også på vej væk, igen en nøglespiller som var på bænken sidste sæson.
Desuden kan man ikke sammenligne Welbeck med Torres og Demba ba og måske Rooney, da Welbeck er 22 år og på ingen måde er god nok til at være starter i United.
Ronney er også på vej væk, igen en nøglespiller som var på bænken sidste sæson.
BlueFan: Til dit svar på min kommentar: Jeg har mange gange set Oscar spille den pos. Jeg tror faktisk også at Shürrle kommer til at starte inde! Men det er jo afhængigt af hvordan han klare sig til træning!
Og på din opstilling kan jeg se at du har sat Hazard i højre og Mata i venstre! Synes at det går bedre omvendt!
Og på din opstilling kan jeg se at du har sat Hazard i højre og Mata i venstre! Synes at det går bedre omvendt!
Dette er nok min startopstilling (efter eget ønske) :P
Selvom jeg ikke tror vi kommer til at bruge så stærkt hold i vores første kamp mod Hull, der tror jeg bestemt at de nye spillere får en chance for at vise sig, og Mata og Hazards energi bliver gemt.
Så kunne forstille mig at André bliver sat på Hazards plads, og Oscar i højre, og så ved jeg faktisk ikk hvem vi har som højre fløj, nu hvor Mata er blevet rygget på midten, og jeg ikke syntes Oscar kan tag den plads :)
Selvom jeg ikke tror vi kommer til at bruge så stærkt hold i vores første kamp mod Hull, der tror jeg bestemt at de nye spillere får en chance for at vise sig, og Mata og Hazards energi bliver gemt.
Så kunne forstille mig at André bliver sat på Hazards plads, og Oscar i højre, og så ved jeg faktisk ikk hvem vi har som højre fløj, nu hvor Mata er blevet rygget på midten, og jeg ikke syntes Oscar kan tag den plads :)
LilHenrik: Jeg kan se hvad du mener! Tror heller ikke at vi kommer til at bruge en voldsom stærk opstilling mod Hull!
José giver nok nogle af de unge chancen! Jeg kunne da også godt tænke mig at se Mikel, lidt mere!
Jeg blev lidt overrasket over at du skev: "Så kunne forestille mig at André bliver sat på Hazards plads, og Oscar i højre, og så ved faktisk ikke hvem vi har som højre fløj, nu hvor Mata er blevet rykket ind på midten, og jeg synes ikke at Oscar kan tage den plads". Det er bare er selvfølgelig bare en fejl :-)
José giver nok nogle af de unge chancen! Jeg kunne da også godt tænke mig at se Mikel, lidt mere!
Jeg blev lidt overrasket over at du skev: "Så kunne forestille mig at André bliver sat på Hazards plads, og Oscar i højre, og så ved faktisk ikke hvem vi har som højre fløj, nu hvor Mata er blevet rykket ind på midten, og jeg synes ikke at Oscar kan tage den plads". Det er bare er selvfølgelig bare en fejl :-)
Ftorres9:
Nu kan jeg også rigtig godt selv lide Mikel, men hvis rygterne taler sandt så ryger han måske i denne transfer, men ja, den tid den sorg ;)
Kan godt være mig der tager fejl, må indrømme jeg ikke helt 100 har på plads hvilken position André kan spille på, men jeg syntes Oscar vil gøre sig bedre i midten, men lige nu, ser jeg ham nok mest som højre fløj, da jeg ikke ellers ved hvem det skulle være :)
Nu kan jeg også rigtig godt selv lide Mikel, men hvis rygterne taler sandt så ryger han måske i denne transfer, men ja, den tid den sorg ;)
Kan godt være mig der tager fejl, må indrømme jeg ikke helt 100 har på plads hvilken position André kan spille på, men jeg syntes Oscar vil gøre sig bedre i midten, men lige nu, ser jeg ham nok mest som højre fløj, da jeg ikke ellers ved hvem det skulle være :)
Jeg tror ikke Mikel ryger i dette transfervindue. Mourinho har slået fast, at de ikke vil sælge men kun købe i dette transfervindue.
Schürrle er Venstre kant og angriber så tror ikke han får vildt meget spilletid.
Schürrle er Venstre kant og angriber så tror ikke han får vildt meget spilletid.
Nu kan jeg utrolig godt li at give plads til de unge spillere, og selvom 30 åriged Mikel nok stadig har et par sæsoner i sig, så syntes jeg at Luiz skal have lov at tage hans plads, da jeg syntes han kommer bedst ud af det der..
Angående Schürrle, ja så tror jeg også mest han bliver brugt når Hazard skal skiftes ud, eller mod nogle af de mindre hold, så kan det godt lade sig gøre at han får 90 minutter. Det kan selvfølgelig også være han får nogle kampe i angrebet, selvom jeg tvivler mere på det da vi har 3 (4 med Rooney eller andet køb) til 1 angrebsposition, men kan være at Schürrle under kampen bliver sat op ved siden af en af vores angriberer hvis vi lige mangler et mål :)
Angående Schürrle, ja så tror jeg også mest han bliver brugt når Hazard skal skiftes ud, eller mod nogle af de mindre hold, så kan det godt lade sig gøre at han får 90 minutter. Det kan selvfølgelig også være han får nogle kampe i angrebet, selvom jeg tvivler mere på det da vi har 3 (4 med Rooney eller andet køb) til 1 angrebsposition, men kan være at Schürrle under kampen bliver sat op ved siden af en af vores angriberer hvis vi lige mangler et mål :)
lilHenrik Mikel er altså kun 26 år ;)
Jeg har fuldstændig taget fejl af Essien og Mikel, beklager jeg igen :O
Ved ikk lige hvad der gik af mig der, men jah så er han jo ikke helt gammel alligevel, det åbner jo helt nye veje inde i mit hoved med en opstilling, da jeg virkelig syntes hans defensive arbejde er godt, og sammen med Luiz som også kan gå med op, er det et godt makkerpar i mine øjne :)
Ved ikk lige hvad der gik af mig der, men jah så er han jo ikke helt gammel alligevel, det åbner jo helt nye veje inde i mit hoved med en opstilling, da jeg virkelig syntes hans defensive arbejde er godt, og sammen med Luiz som også kan gå med op, er det et godt makkerpar i mine øjne :)
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 7. | Sunderland | 38 | 54 |
| 8. | Brighton | 38 | 53 |
| 9. | Brentford | 38 | 53 |
| 10. | Chelsea | 38 | 52 |
| 11. | Fulham | 38 | 52 |
| 12. | Newcastle | 38 | 49 |
| 13. | Everton | 38 | 49 |
Topscorer
Alle turn.
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 26 | 6 |
| E. Fernández | 17 | 13 |
| C. Palmer | 17 | 7 |
| Pedro Neto | 16 | 10 |
| N. Jackson | 11 | 4 |
| Estêvão | 8 | 3 |

Hvad angår Ba så har jeg lidt samme holdning som dig. Han var ikke rigtig skarp i den sidste sæson, da vi egentlig havde brug for det. Bevares han scorede nogle flotte mål, men jeg ser ham mere som en nødløsning, og at Chelsea egentlig bare udnyttede et hul i hans kontrakt til at hente ham for en rimelig sum penge.
Jeg tror vores angreb kommer til at mangle en ekstra dimension i næste sæson, hvis ikke et nyt indkøb til angrebet bliver foretaget. Som rygterne er lige nu så ser det jo ud til at Rooney kunne være på vej, og det ville give vores angreb den ekstra dimension efter min mening.
Hvad angår opstilling i angrebet, så mener jeg at Lukaku skal ligge alene på toppen.